Bosch CTL636ES1 - Reviews

Elise 11-09-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie van bonen

We hebben de koffiemachine een week in gebruik. Geweldig lekkere koffie van bonen.
Het apparaat is makkelijk te installeren en bedienen, geheel naar eigen smaak.
Mooie, moderne vormgeving. Een pareltje in onze keuken!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Mooie vormgeving
  • Heerlijke koffie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Snel water aanvullen

Sjoerd 23-08-2016 Product paar weken in bezit

Snel, simpel en super!

Automaat is makkelijk en simpel te bedienen. Keuze uit een hoop koffie-varianten die snel te bereiden zijn. Hoeveelheden en sterktes zijn makkelijk aan te passen en de koffie is super! Het apparaat heeft wel specifieke reinigingsproducten van Bosch zelf nodig.

Pluspunten

• Snelle bereiding
  • Veel keuze
  • Stil apparaat
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Reiniging

skopje 11-08-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk leesbaar scherm; duidelijke instructies

mooi en goed koffiezetapparaat; schoonmaken gaat erg goed; verschillende soorten koffie smaken goed en worden goed bereid

cynthiaenroy 01-08-2016 Product kwartaal in bezit

Heerlijke koffie, uit een prachtig apparaat

De koffiemachine heeft een handig en overzichtelijk menu wat de bediening eenvoudig maakt. Veel keuze uit verschillende soorten koffie. Naast het bonenreservoir is er ook een klein reservoir voor gemalen koffie. Zowel de sterkte als de temperatuur is instelbaar waardoor de koffie geheel naar smaak is aan te passen. Het design is strak en mooi vormgegeven. Voor ons een echte uitblinker in de keuken!

Ik 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie

Makkelijk apparaat met veel mogelijkheden. Wel onduidelijkheid over het toevoegen van melk. Mooi design, past goed in onze keuken.

Sandra 29-06-2016 Product paar weken in bezit

Bosch espresso automaat, inbouw

Gekocht bij de aanschaf van een nieuwe keuken. We wisten meteen dat we deze koffie automaat wilde hebben. Mooi van vorm, volop keuze en makkelijk in gebruik. Tot nu toe heeft de automaat ons niet teleurgesteld. Iedere bakje koffie, espresso, cappuccino etc is perfect. Heet water voor thee is ook precies goed. En bijna alles kan aanpast worden aan de eigen voorkeur. Het instellen van favorieten is erg handig, 's ochtends hoef ik niet meer na te denken. Melkcontainer vanuit de koelkast aansluiten en op start drukken.

Arnold 19-06-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat

9,4
Wij hebben het apparaat pas een paar dagen maar zijn er nu al laaiend enthousiast over. Met het grootste gemak en eenvoud zet je de lekkerste koffie. Het was even zoeken naar de juiste bonen maar die hebben we gevonden en het apparaat maalt heel erg goed en ook de melkfunctie is erg prettig. Onze cappuccino is heerlijk. Dit apparaat hadden we jaren eerder moeten hebben.

Chris 09-01-2016 Product kwartaal in bezit

Prima echter 1 probleem. Regelmatig blijft het apparaat aangeven dat de lekschalen geleegd moeten worden terwijl ze leeg en schoongemaakt zijn en afgedroogd. Weet iemand waar de sensor zit die hier voor zorgt? Het is echt heel irritant, duurt soms een dag voordat ik weer koffie kan pakken

JSMEL 24-11-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijk apparaat om diversre koffie mee te maken. Het geluid voor het vermalen van de bonen valt mij heel erg mee. Nu een week in het bezit en diverse vrienden en familie leden zijn al langs geweest om te kijken en te proeven niets meer dan lof. Smaak is persoonlijk en welke boon je gebruikt natuurlijk ook. Bediening is heel gebruiksvriendelijk alleen het schuifje om de maal graad aan te passen werkt niet echt lekker. Deze kan je niet helemaal op gevoel verschuiven. Schoonmaken is ook geen probleem je kan overal heel gemakelijk bij.

Simon 02-11-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldig apparaat. Maakt heerlijke koffie en is redelijk makkelijk in het onderhoud. Je kan er alle soorten koffie mee bereiden.

Jos Las 10-10-2015 Product kwartaal in bezit

Lekkere smaakvolle koffie, en overige varianten. Apparaat is makkelijk schoon te maken. Mooie uitstraling vooral in combinatie met de andere apparaten van deze accentlijn.

Diana 05-10-2015 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie en super makkelijk in het gebruik, erg gebruikersvriendelijk dus, een echte aanrader!

FamGeerts 09-09-2015 Product paar dagen in bezit

Wij zijn ontzettend tevreden met deze koffiemachine. Hij heeft vele mogelijkheden voor verschillende 'vormen' koffie en voor ieders persoonlijke smaak.

Als wij min 1 punt mogen benoemen, is dat de lekschaal veelvuldig moet worden geleegd. Daarom een 8 en geen 9

Klant uit Aerdenhout 14-08-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie, optisch erg mooi en duidelijk selectiemenu. Lekbak snel vol door grondig spoelen, maar daardoor blijft de machine wel goed schoon. Topapparaat.

Miel1971 10-07-2015 Product maand in bezit

lekkere koffie, makkelijk in gebruik.
Enige nadeel is toch wel wat onderhoud. Water toevoegen, lekschalen legen, koffiepulp afvoeren, schoonmaken, ontkalken of reinigen om de 200 koppen koffie. Maar ja voor het behoud van een lekker kopje koffie niet bezwaarlijk! Mooi apparaat in combinatie met cmg836ns1.

amvddraai 01-07-2015 Product paar weken in bezit

Na het gebruik van de Senseo is dit een verademing.
Heerlijke koffie en zeer gemakkelijk te bedienen.

.Erik.1 25-06-2015 Product maand in bezit

+ Ziet er goed
+ lekkere koffie
+ goed in te stellen op je persoonlijke smaak
+ Eenvoudig in het gebruik
+ Duidelijke instructies op het scherm
+ spoelt zichzelf als je hem een tijdje niet gebruikt
+ ingebouwd waterfilter verbeterd de koffie smaak
+ 1x per dag de bakken legen is voldoende.
+ Vullen water elke 2 a 3 dagen, bonenreservoir 1x per week

- hij is niet verkrijgbaar met vaste water en afvoer aansluiting, maar je moet hem toch opmaken om de gebruikte koffie weg te gooien, dus het is niet echt storend om direct de lekbak te legen.

seinfeld 20-05-2015 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie. Mooi en stil apparaat met ongekend veel mogelijkheden om alle soorten koffie te zetten. De bediening met het draaiwiel had iets beter gekund. Het wieltje is erg glad en heeft geen voelbare klikjes. maar dit is het enige minpuntje wat ik kan bedenken. Voor de rest een prachtig apparaat.

BJ82 08-05-2015 Product maand in bezit

Mooi apparaat. Er zijn diverse koffiesoorten mee te bereiden, al had het aanbod nog net wel iets groter mogen zijn.De producten smaken wel uitstekend. Helaas zijn de cappuccino en macchiato niet zo heel warm (ondanks de heetste stand).
Je hebt wel steeds werk aan dit apparaat (lekbak legen, schoonmaken, water bijvullen enzovoort) maar dat hoort er ook wel bij. Het is wel zo gemaakt dat het onderhoud redelijk makkelijk is uit te voeren. Al met al overigens een prachtige koffiemachine.

Harm Moorlag 07-05-2015 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat om koffie mee te zetten. smaak is goed en de onderdelen zijn goed bereikbaar. Wat me opvalt is dat dit apparaat wel veel aandacht nodig heeft. moet regelmatig schoon en de lekbak zit voor mij onduidelijke reden vaak vol.
1 klepje brak binnen 2 uur en is door Bosch ook meteen vervangen (Gratis)