Sigma PC 15 zilver, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma PC 15 zilver, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Sport Instructeur 06-06-2011
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Het is al door meerdere personen aangegeven. Het signaal valt om de haverklap weg. Als ik mijn arm omhoog strek dan verliest het apparaat het signaal.

Best een leuk horloge waarbij je zelf de batterijen kunt verwisselen maar ja, je hebt er niets aan als het niet voldoet aan de 1ste vereiste: Hartslag meten.

W.Groen 01-10-2010
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

prachtig en goed bruikbaar sport horloge maar is na 1 jaar in functie niet meer te bedienen geen waterdichtheid bij de knopjes ik heb er nu 3 versleten en overweeg een overstap naar een ander merk.

rensrens 21-03-2010
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

wat een jeukapparaat geen signaal had een polar werkte ook niet naar behoren maar deze gaat zeker terug wat een flop teveel mogelijkheden waar je niks aan hebt en als je geen signaal hebt heb je aan het hele ding niks niet kopen dus

lvstijn 10-07-2009
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Ik gebruik de Sigma PC-15 een jaar of 3, voornamelijk bij spinning. Het was de eerste hartslagmeter die ik heb gekocht, de keuze viel op de PC-15 door de goede verhouding tussen prijs en mogelijkheden. Ook het uiterlijk is niet onaantrekkelijk, hoewel het een vrij groot model is, zeker voor iemand met smalle polsen. Helaas zijn er ook wat negatieve zaken te melden, op het gebied van kwaliteit. Binnen 1 jaar ging de hartband stuk. Dit bleek een tijdens de productie slecht geplaatst afdichtsring van de batterijdeksel te zijn, waardoor er vocht bij de batterij is gekomen, die daardoor ging roesten. An sich is dat niet onoverkomelijk, ik heb netjes een nieuwe band gekregen onder garantie. Maar helaas was dit niet het laatste probleem. Na anderhalf jaar gebruik begonnen de knoppen van het horloge zelf vast te gaan zitten, waardoor de bediening steeds moeilijker werd. Vlak daarna ontving het horloge geen signalen meer (terwijl de band wel op andere Sigma en Polar horloges werkte). Ook hier is onder garantie een nieuw horloge voor gekomen. Nu ik het vervangende horloge weer anderhalf jaar in gebruik heb, beginnen problemen weer de kop op te steken. Wederom blijven een aantal knoppen vast zitten. En na een paar minuten gebruik valt een regel in het display weg. Inmiddels ben ik het vertrouwen in de kwaliteit Sigma kwijtgeraakt. De service is tot nu toe wel goed geweest, maar ik heb geen zin meer om na goed een jaar gebruik de spullen weer terug te moeten brengen en te moeten hopen dat ik nog garantie krijg. De volgende hartslagmeter zal vermoedelijk geen Sigma meer zijn.

john sillekens 16-03-2009
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Zeer tevreden over een betaalbare hartslagmeter.

Frank2304 21-04-2008
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Goede hartslagmeter, 1 week in bezit werkt goed geen problemen. De 3 zone´s werken prima hij gaat piepen als je te langzaam loopt. Even wennen aan het menu maar daar ben je snel achter....

NLZ1980 18-03-2008
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Goede hartslagmeter, ruim een jaar mee gelopen. Menu is in het begin even zoeken maar went snel. Bij start heel soms geen signaal, maar dat komt zo gauw je warm/bezweet(?) bent. Loop regelmatig in een groep maar heb zelden storing met andere hartslagmeters. Probleempje is dat een van de knoppen blijft hangen/werkt half. Misschien zit daar de prijs/kwaliteitverhouding met de duurdere merken.

MarcelB_nl 21-02-2008
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

N.a.v. de goede reviews vorige week aangeschaft en inmiddels 3x gebruikt.
Werkt inderdaad goed met de cardioapparatuur in mijn sportschool (Technogym). Heel vreemd is wel dat het signaal naar het horloge af en toe wegvalt terwijl het trainingstoestel het signaal wel blijft ontvangen.
Bediening lijkt in het begin behoorlijk ingewikkeld maar valt reuze mee en wijst al gauw voor zich.
Verder zeker een goede prijs-kwaliteit verhouding.

jp1965 28-08-2007
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

gekocht na het lezen van de kieskeurig site.
ben er zeer tevreden over,snel in te stellen en gemakkelijk in gebruik voor een mooie prijs.
het is moeilijk om na een paar dagen al een oordeel te geven over de betrouwbaarheid en de duurzaamheid,dus dit maar op een 8 gehouden.

Rob.M 23-08-2007
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Op bassis van de hier gelezen reviews de PC15 aangeschaft. Prima Hartslagmeter, voor een hele redelijke prijs. Hij doet wat ie belooft. Niets meer en niets minder. TOP.

nemosurfer 28-07-2007
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Sinds enkele dagen de pc-15 in bezit na lang wikken en wegen tussen polar en suunto. Tot nu geen spijt keuze en zeer intensief gebruikt. Geeft nauwkeurig hartslag weer en heeft een groot display waarop precies de informatie staat die ik nodig heb. Het menu was ff schrikken maar na verloop van tijd is het wel logisch. Draagband is dun en licht en horloge zelf draagt ook niet vervelend. Kortom een prima hartslaghorloge voor dit geld en zeker net zo goed als de duurdere merken.

hoo 29-05-2007
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Sinds vandaag in gebruik. Nadat de pacemakertechnicus (ik draag een pacemaker) in het ziekenhuis vanmorgen gecontroleerd heeft of de pacemaker door de hartslagmeter beïnvloed werd. Dat was NIET het geval. Viel ook niet te verwachten. Maar voor de zekerheid... De technicus vertelde dat, als er problemen zijn, het meestal de pacemaker is die de werking van de hartslagmeter verstoort i.p.v. anderom. De hartslag op de Sigma 15 stemde precies overeen met de meters in het ziekenhuis. Kwaliteit dus.Ziet er verder goed en mooi uit en ....werkt prima.

Bruining 25-03-2007
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Ik heb de PC15 inmiddels gerouteerneerd en wel om de volgende redenen: de stopwatchfunctie is pas na 10x drukken, op diverse knopjes, beschikbaar. Tot overmaat van ramp switched de display na verloop van tijd (10 min ca.) weer naar normale tijdsweergave. Uiteraard loopt de stopwatch wel door, maar het opnieuw zichtbaar maken van de gelopen tijd is opnieuw erg omslachtig en voor mij voldoende reden het klokje te retourneren. Voor het overige heb ik me geen oordeel kunnen vormen.

Peter 2007 11-02-2007
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Prima hartslagmeter. Goed contact als je de meter bevochtigt. Werkt prima op cardioapparatuur sportschool. Ook voor hardlopen en fietsen prima te gebruiken. Goed afleesbaar (ook zonder leesbril).
Ruim voldoende functies beschikbaar. Kortom: prima hartslagmeter, goede prijs - kwaliteitverhouding.

ripper2006 18-11-2006
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Prima prijs-kwaliteitsverhouding. Werkt goed samen met de cardio-apparatuur van
Technogym. Bereik is daarvoor precies goed, het signaal wordt wel uitgelezen
door je eigen apparaat, maar het apparaat naast je wordt er niet mee lastig
gevallen. Zeer tevreden.

Nelio 24-10-2006
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Qua vormgeving/gebruik prima apparaatje. Is gemakkelijk te bedienen en geeft
vrij veel aan. Over het bereik ben ik nog niet te spreken, signaal valt
regelmatig weg. Misschien nog even wat voor uitvinden.... Voor de rest prima
ding voor een leuke prijs.

rainwood 31-07-2006
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Prima hartslagmeter. Hoewel ik normaal gesproken dit soort dingen direct kan
gebruiken zonder het boekje te lezen heb ik het wel even moeten bekijken
ditmaal. Echter, als je eenmaal het principe door hebt, is het een
gebruiksvriendelijke meter.
Backlite functie erg prettig, bij het avonds lopen kan je dan nog steeds goed
de getallen van het horloge afgelezen. Ik heb tweemaal gelopen met een twee
keer zo dure Polar F4, maar ik moet eerlijk bekennen dat de meerwaarde toch
moeilijk terug te vinden is daarvan. Kortom, uitstekende meter en horloge.

Marijn Kool 01-06-2006
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Eventjes uitvogelen, maar werkt perfect als je hem doorhebt. Verder moet de
borstband even warm worden, dan werkt de hartslagmeting goed. Aanrader!

Dik06 08-05-2006
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Een goede harslagmeter met veel functies. De verschillende functies zijn
overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Het bereik is wat mij betreft ook
goed.
Kortom: Een zeer goed apparaat voor een lage prijs.

Mr. Jean Paul 06-02-2006
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Prima hartslagmeter met genoeg functies die bruikbaar zijn. In tegenstelling
tot wat anderen zeggen heb ik prima bereik met de hartslagmeter.

De hartslagmeter geeft ook goed aan in welke trainingszone je zit en hoe lang,
zodat je gerichter kunt trainen.

Goede prijs/kwaliteit verhouding en een mooie vormgeving.

Renato Deiana 03-10-2005
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Net gekocht de sigma PC 15.
Een prima hartslagmeter, vergelijkbaar met polar meters. Alleen is deze een
stuk goedkoper.
Ik heb alleen het beebsignaal wel uitgedaan, was nl zeer irritant

Michiel_ 25-08-2005
Geschreven voor: Sigma PC 15 zilver, zwart

Net deze meter ingeruild, ik kreeg netjes m'n geld terug btw. Probleem is het
aansluiten / contact maken van de band om de borst. Soms bij inademen krijgt
ie ff gegevens door, maar vaak is het signaal niet aanwezig.