Samsung Omnia SGH-I900 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 95 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Omnia SGH-I900 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

aardje1234 21-04-2011
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Deze is telefoon is alleen maar goed als je er spb shell op zet.
en gelukkig wat deze gratis te downloaden via torrent. en toen was het een heerlijk telefoontje.

gelukkig ben ik er nu af, heb nu een galaxy ace

Andreotti 09-04-2011
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Wat een verschrikking deze telefoon. Ik had 'm aangeschaft omdat ik dan m'n PDA programma's ook kon draaien. Dat lukt heel aardig, maar voor de rest is de interface 1 groot drama. Bel eens een instantie waar je door een telefoon menu heen moet, da's een regelrechte ramp. Over de veel te kleine scrollbars maar niet te spreken als je door je adreslijst heen bladert. Scrollen lukt zowiezo bijna niet omdat bijna altijd aan het einde van de scroll er ook een selectie plaats vind waardoor er weer een nummer gebeld wordt die je niet zocht. Met de toetsblokkering aan en de telefoon in je broekzak is het altijd weer een verassing wat er gaat gebeuren. Van het opstarten van Tomtom software tot bellen van onmogelijke nummers (resultaat: een lege accu na 1 dag). Lang leve de toets blokkering.
Kwa hardware zal het allemaal wel los lopen, maar Windows Mobile 6.1 op dit toestel is echt ruk met een hoofdletter RUK. Jammer ook dat voor de Omnia II al snel een update was naar Windows 6.5, wat een hele verbetering was, maar voor deze niet. Schuld Vodafone?
Mijn mening: Leuk geprobeerd maar gegokt en verloren. Als ik binnenkort een nieuwe telefoon heb gaat deze van 8 hoog naar beneden. Misschien dat er dan nog wat plezier aan te behalen valt. Niet kopen deze telefoon, ook niet voor een prikkie 2de hands.

andreasvm 10-12-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Nu bijna 2jr in bezit en het foeteren op mijn telefoon heeft een nieuwe dimensie gekregen.
Werkelijk tientallen keren op het punt gestaan het ding te verzuipen.

Het enige goede dat ik kan verzinnen is dat je er nog een tientje of 6 voor krijgt als je hem inleverd. Ben bij deze dan ook i900 af.

upatamby 05-12-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb dit onding via mijn werk in bruikleen gekregen. Heeft me niets dan ergernis opgeleverd. De accu begeeft het op volkomen onvoorspelbare momenten. De (telefoon-) service wordt spontaan uitgeschakeld zodat je, zonder enige waarschuwing, onbereikbaar bent. Als je gebeld wordt dan wordt de toetsblokkering direct uitgeschakeld en probeer dan maar eens het toestel uit je broekzak te halen zonder onbedoelde acties uit te voeren op het touchscreen.
Voor de accu-problemen is het toestel al 2x opgestuurd maar dat heeft niets verbeterd. Het heeft volgens mij ook niets te maken met de accu, maar wel met de software, maar uit die crap komen ze zelf natuurlijk ook niet wijs. Het enige pluspunt van die reparaties was dat ik tijdens de reparatieperiode weer gewoon bereikbaar was en probleemloos kon bellen met een simpel Nokia-toestel dat ik in bruikleen kreeg (een verademing).
Ik heb het ding teruggegeven en bel nu weer met een oersimpel mobieltje van 39,50 met een standby-tijd van ruim een week waarbij je bluetooth niet eens hoeft uit te schakelen. Zo kan het ook!

Hercules 11-11-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Heb deze nu bijna 2 jaar in bezit en erg tevreden.
Ik bel, sms en ben zo af en toe op internet.

Snap niet dat veel mensen deze telefoon afkeuren?
Je moet wel kijken of er een update is en installeren anders krijg je natuurlijk problemen.

O ja ik heb een omnia white.

Sander niers 26-08-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik ben nu bijna 2 jaar in het bezit van de i900 ofwel de omnia. Mijn gevoelens jegens dit toestel zijn zeker niet positief. Ik was zeer enthousiast de eerste 1 a 2 maanden van gebruik. Daarna ging het snel berg afwaards.

Ten eerste: Deze telefoon is traag, heeeel eeeerg traag. Opstarten duurt bij mij langer dan één minuut. programma's openen, door menu's gaan, de camera gebruiken, internet pagina's laden ( met 3g nogwel). Alles gebeurd met schokken en stoten. Dit zorgt bij mij voor zeer veel irritatie tjdens het gebruik van dit toestel.

Ten tweede: De linker helft van mijn scherm is er mee opgehouden naar 1 jaar gebruik. Mooi jammer aangezien ik nu alleen nog kan navigeren met de optische muis. Probeer daar maar eens mee te smsen, heel erg vervelend.

Verder is de algehele gebruikds ervaring erg tergend, alles is traag. Ik heb last van meerdere vastlopers per week, waarna het zo 5 minuten duurt voordat de hele boel weer gereboot is. Het is erg vervelend als je gebeld word en het touchscreen loopt vast want dan hoor en zie je de telefoon rinkelen maar kan je gewoon niet opnemen. Op deze manier heb ik al meerdere telefoontjes gemist.

Conclusie: Niet kopen, niet tweede hands, niet met pre-paid, en al helemaal niet in combinatie met en abbonement.

Een deel van deze problemen komt voort uit de combinatie van matige hardware en windows mobiel.

Als men vragen heeft kan je deze altijd stellen.

cat_mcnb 11-08-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

De Samsung Omnia 900i heb ik nu 1,5 jaar en het scherm geeft de geest (hoewel altijd in hoesje bewaard). De hele rechterkant reageert niet meer, dus een 9 typen, dan krijg je een 7. Erger nog, dat je daardoor ook backspace en enter kwijt bent. Absoluut waardeloos.

Calibreren (programma in telefoon) reageert hij niet meer op, blijft hangen. Alleen uitzetten kom je nog uit de loop.

Wilde graag deze waarschuwing meegeven, want zag op deze site nog iemand met deze problemen. Is dus niet uniek.

Voor mij wordt het een nieuwe telefoon en niet meer een Samsung. Een telefoon moet langer mee kunnen gaan dan 1,5 jaar.

Smarty7 11-08-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ben er niet wild van. Vooral het touchscreen is super irritant en tijdens gesprekken onmogelijk te bedienen. In het logboek bladeren leidt tot steeds ongewenst openen cq bellen van personen. En dan dat lullige pennetje dat los aan het toestel bungelt, man!
Met de vinger is het ding nauwelijks te bedienen.
Ga maar stage lopen bij RIM, want mijn Blackbarry 9700 Bold is een held in gebruiksvriendelijkheid.

Patricia85 17-07-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb mijn telefoon nu iets meer dan een jaar in mijn bezit. Helaas werkt de uitlijning van het scherm niet meer. Valt ook niet meer te repareren. Dus ik moet steeds op de gok ergens klikken in de hoop dat ik het goede raak.

Verder is een telefoon met een stokje om te typen niet altijd een uitkomst: je moet altijd twee handen gebruiken. Dacht eerst dat het alleen wennen is, maar kom vaak in situaties dat ik hem graag met één hand zou willen bedienen.

Het scherm reageert ook nog eens traag op alles wat je doet. Niet echt plezant. Snel bellen of ff een smsje sturen met dit ding zit er niet in.

Maar mijn jaar-abbo is nu op, dus tijd voor een nieuwe telefoon! :D

coolallard 09-07-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb de omnia nu een half jaar in mijn bezit en ik vind dat het een hele mooie telefoon is.

Vooral het aantal mogelijkheden is bijna onbegrensd. Er zijn heel veel applicaties beschikbaar voor de omnia.
Ook de functies gps-ontvanger en wifi zijn erg fijn. al moet je met de gps-ontvanger er wel rekening mee houden dat hij met een snelheid van 40 km/uur wel 50 meter achterloopt. Dat is erg vervelend.

Het gebruikersgemak is niet super. De telefoon wil nog wel eens haperen of vastlopen. Het opstarten van de telefoon duurt ook erg lang(ca. 1/2 minuut)

Kortom: Een mooie telefoon, zeker aan te raden (2e hands voor zeer weinig geld) maar alleen geschikt voor mensen die geduld hebben om dingen uit te vogelen en niet voor mensen die een erg gebruiksvriendelijke telefoon willen hebben.

plymouthfury68 13-05-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Pfff wat een k*&% telefoon zeg, geen stukken aangehad hoor maar het touchscreen is zwaar K&^%!!
Ook de navigatie die ik erbij kreeg was niet fijn ik moest eerst door 100 landen scrollen voordat ik NL eens te pakken heb, maar dan weer dat gepriegel met dat touchscreen, ik ga het touchen nog 1 keer proberen en anders gewoon weer terug naar knoppen! Op naar de nokia X6

sstfn 08-03-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik vind het echt een TOP toestel! In het begin vond ik hem wel wat langzaam en vinger onvriendelijk maar hier heb ik snel verandering in gebracht. Ik heb hem tweedehands gekocht dus zaten wat gebruikerssporen op en het scherm werkte eerst met stylus alleen. Ik heb er een nieuw scherm opgezet en nu werkt die al weken perfect zonder stylus.

Samsung draait perfect op Windows Mobile 6.5 een costum ROM van OCK heb mijn eigen aangepaste versie van TOuchFlo 2.0 erop gezet en draait prima!

Standaard programma's van Samsung eraf gegooid want dat zijn toch niet echt super snelle en lekkere programma's en aangezien het een Windows Mobile apparaat is zijn er zat alternatieven voor te vinden.

De standaard lock van Windows Mobile is bagger dus die heb ik ook vervangen door S2U2 2.30 werkt ook perfect en beter!

Dit soort toestellen met Windows Mobile moet je gewoon een beetje verstand van hebben voordat je zoiets gaat gebruiken of er de tijd voor nemen om alles uit te zoeken. Over het algemeen zijn costum roms ook stukken sneller dan de roms van Samsung. Dus lekker door tweaken tot je het maximale eruit haalt!

Ik heb het toestel sinds begin november.
Voor mij is dit in ieder geval een super toestel!

janny239 18-02-2010
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

ik heb de samsung omnia i900 iets langer dan een maand hij is al een keer opgestuurd omdat ik via de blue tooth niks kon ontvangen, hij valt tijdens gesprekken uit, batterij is heel snel leeg nog geen twee dagen, slechte foto kwaliteit, scherm reageert langzaam,ik vind het echt een *** telefoon, een ding vind ik wel makkelijk dat is sms en met de stilo je kunt zo tikken en hij pakt gelijk de juiste woorden,maar dat is ook het enige wat ik prettig vind aan deze telefoon. ben blij dat ik maar een jaar contract heb afgesloten nog tien maanden en dan gelukkig weer een ander NOOIT geen samsung omnia i900 meer.

guido0202020202022 12-01-2010

Wat een *** apparaat.
De eerste maanden leek hij nog harstikke goed te zijn.
Mijn abbonement duurt nu nog een half jaar, dit is gewoon afzien.

Ik nu even een paar van de 'bugs' noemen:
-na 9 maanden deed het geluid het niet meer bij het bellen.
-Als iemand mij nu belt schakelt hij gelijk over op voicemail.
-Hij leeft een eigen wil, als ik wil bellen en de accu is laag dan kan dat gewoon niet. eerst moet ik hem resetten en dan maar hopen of hij het doet.
-3g valt vaak weg
-als ik het geluid uit heb staan gaat hij soms gewoon aan
-schakelt zichzelf uit de ontgrendeling
-wi-fi doet het niet met wpa2

dan nog een paar negatieve punten:
-Je MOET de sylus gebruiken. het touchpad is niet voor je handel bedoeld terwijl dat de primaire functie van een 'touch' is...
-Vastlopers

hij heeft 8 maanden 'goed' gewerkt daarna is hij onbetrouwbaar en gewoon stuk.

X123Z 26-12-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

De Samsung Omnia is een toestel voor ervaring Windows Mobile gebruikers; het toestel is volledig te tweaken naar eigen wens, maar je moet hiervoor wel wat research doen op internet en niet bang zijn om firmware en zelfs hardware te vervangen. Dat is allemaal goed te doen voor weinig of geen geld, maar je moet vooral durven. Andere schrijvers hebben Modaco al genoemd en XDAdevelopers voor downloaden van diverse ROMs en andere software. Geluidsniveaus zijn via registry-software te wijzigen, er is software beschikbaar om de front camera operationeel te krijgen en ook het touch screen (zgn. digitizer) is vrij eenvoudig te vervangen, een schermpje koop je op eBay voor een dollar of 15 en de handleiding is o.a. op Modaco terug te vinden. Mocht je nog garantie hebben op je toestel, dan zou Samsung het aanraakscherm wel eens kostenloos kunnen vervangen. De touch response is daarna vele malen beter. De Omnia is geen simpele telefoon, maar een zakcomputer voor echte liefhebbers, die uren bezig kunnen zijn met het 'customizen' van hun telefoon. Werkelijk alle software is via internet te dowloaden. De mogelijkheden zijn uiteindelijk talrijker dan die van bijvoorbeeld de overgewaardeerde iPhone, die uitblinkt in eenvoud, maar het op een aantal belangrijke (basis)functionaliteiten laat afweten (tenzij je 1000 euro neer wilt tellen voor een SIMlockvrije nieuwe versie. Kijk ook eens op YouTube naar filmpjes met getweakte Omnia's en je weet echt wat de mogelijkheden zijn.

H V 06-12-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

vind het een geweldig toestel.
het lijkt wel een pda waar je mee werkt.
belt goed,geluid is uitstekend.
zie hier wat klachten over langzaam zijn.
en omhandig om iemand te bellen.
heb hier geen probleem mee na wat aan passingen te doen.
je moet niet vergenten dat er mobile windos software op zit.
dit werk eenmaal anders.
heb zelf veel mee een pda gewerkt,en dit doet me hier erg aan denken.
daarom vind ik het makkelijk werken.
geluid afspelen is ook goed.
wifi werkt ook uitstekend.
filmpjes afspelen gaat ook goed.
het is denk ik voor de meeste mensen gewoon even inkomen met wind mob te werken.
dit is nou eenmaal wat trager.
de accu gaat bij mij zo ongeveer 5 dagen mee.
en ik doe er vrij veel mee,dus vind dit goed.

itsme1986 27-11-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb deze telefoon nu net een jaar. Ik vindt de telefoon alles behalve makkelijk werken. Het is echt een onding. De telefoon reageerd niet of nauwelijks op aanraking. Ook is er niet mee te werken en moet je alle smsjes met de stylo schrijven. Voor de rest doe ik niks anders met een telefoon als smsen en bellen en zelfs daarbij wordt ik al moe van dit toestel. Het toestel is super snel leeg en is dus ook iedere dag aan opladen toe. Ik heb deze telefoon dan ook zo snel mogelijk weer vervangen door mijn oude telefoon. Het toestel ligt nu ergens achter in de kast te verstoffen, beetje zonde.

hvbeurden 18-11-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

De Omnia I900 is verreweg de slechtste telefoon die ik ooit gehad heb. Dit toestel heeft erg veel gebreken. Ik zal me beperken tot de meest irritante:

-de batterij houdt het niet langer dan een dag vol. Zelfs zonder internetverbinding en met lage helderheid moet de batterij elke dag opgeladen worden.

- De toetsenblokkering is een ramp.

- Tijdens het bellen een cijfer intoetsen is bijna onmogelijk.

- Iemand bellen is wel erg ingewikkeld.

- De stylo bungelt hulpeloos aan je telefoon.

-Het scherm reageert traag of zelfs helemaal niet op aanrakingen. Zelfs niet met de bijgeleverde stylo.

- De telefoon is hopeloos ingewikkeld en onlogisch.

- Het telefoongeheugen is erg snel vol, zelfs als je helemaal geen programmatuur opgeslagen hebt.

- De kwaliteit van de foto's is ondermaats.

Toch zijn er nog een (paar) pluspunten.

- Het geluid is goed
- De wifi werkt goed

Nog 23 1/2 maand en ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken.

jamalijn 04-11-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Fantastisch toestel alles werkt soepel erop maar de mogelijkheden zijn zo uitgebreid dat je wel dagen ermee bezig kunt zijn. Via tweakers, modaco en xdadevelopers honderden pagina's en links. Draai er Windows mobile 6.5 op en spbshell 3,5 en voor navigatie Navngo Igo 8. Voor de mensen die een toestel willen hebben waar je de eerste 2 jaar zoet mee wil zijn om er van alles mee te doen, dan is het jouw ding maar ben je niet zo handig hou het dan maar bij bijv. Nokia

riba2008 03-11-2009

Wat een vreselijk ding!
Ik heb hem nu al ruim een jaar en zoiets onhandigs heb ik nog nooit meegemaakt. Gesprekken vallen uit, slecht geluidskwaliteit... Als je iemand probeert terug te bellen moet je maar zien uit te vinden waar dat nummer gebleven is. Als ik wil bellen dan verlang ik naar de ouderwetse toetsenbord. Ik had hem aangeschaft voor de zaak om makkelijk te kunnen internetten maar heb ik hem uiteindelijk amper gebruikt. Echt! Nooit meer een Samsung! En de Omnia mag van mij in de prullenbak!

Mlucker 21-10-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb de omnia nu iets meer dan 12 maanden in mijn bezit maar vind het echt een onding. Het toppunt van ongebruiksvriendelijke applicaties. Ik heb een internet abbo erbij maar gebruik het niet omdat de batterij dan binnen drie uur!!!! al leeg is schandalig dat dit ding verkocht wordt.
Ik heb nu alle zaken uitgezet en gebruik hem nog alleen als telefoon en agenda maar dan nog is ie binnen 1,5 dag leeg.
Als je de internet toegang en foto apps vergelijkt met de Iphone dan lijkt dit toestel wel uit de prehistorie te komen. Ook de toetsenblokkering tijdens het bellen is vrij irritant.
Al met al niet echt een goed woord over voor dit toestel.

ejw1 17-09-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Heb de Omnia nu een maand of zeven (met Route66-navigatie) en hij bevalt echt goed. Batterij ging aanvankelijk niet zolang mee, maar na een harde reset is dat om onduidelijke redenen flink verbeterd. Zo uit de doos vind ik de Omnia/Windows Mobile niet echt gebruikersvriendelijk en op bepaalde vlakken bepaald tenenkrommend, bijvoorbeeld het feit dat applicicaties niet vanzelf sluiten en het feit dat bij het bellen het scherm voortdurend geblokkeerd wordt, zodat het navigeren door callmenu's een hele toer is. Je moet er tijd en moeite in steken om het toestel te leren kennen en eea te verbeteren, hetzij door instellingen te veranderen, hetzij door aanvullende programma's te installeren. Zowat alles wat je wilt is met enig zoekwerk wel mogelijk. Na dat alles blijft er maar één echt nadeel over: het scherm is in zonlicht slecht afleesbaar.

Willem82 12-09-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb het toestel welgeteld 5 dagen kunnen gebruiken. Display kapot, allemaal strepen. Verzonden voor reparatie en kapot terug gekregen, de welbekende Vloeistofschade. Het toestel is niet met vloeistof in aanraking geweest.

Zeer slechte telefoon. Hiervoor altijd Nokia gehad en die doen het na 3 jaar nog steeds goed! slechte service van Samsung, die hier verder niks aan willen doen.

Voor mij Nooit geen samsung meer.

rick-wa 26-08-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Heb het apparaat enkele maanden in bezit en ben verre van enthousiast; bij werkelijk ieder gesprek wordt nagenoeg de verbinding na verloop van tijd verbroken, ben slecht te verstaan in auto bij een bluetooth verbinding was hiervoor met mijn nokia geen sprake van,touchscreen is vergleken bij een i phone werkelijk dramatisch, sms en vm komen soms een dag of meer later binnen, veel te klein ( in grootste stand) lettertype alleen mailsverkeer werkt prima ben er waarschijnlijk niet geschikt voor maar dit toestel is soms slecht voor je humeur

Isa 13-08-2009
Geschreven voor: Samsung Omnia SGH-I900 zwart

Ik heb de omnia zelf meer dan een half jaar gehad. Ik ben er achtergekomen dat een touch screen niks voor mij is.

Na een paar maanden begon de telefoon wat kuren te krijgen. Ik kon als ik ging smsen niet meer de , of de p aanklikken. Als ik de telefoon dan opnieuw ging uitlijnen, dan bleef het het zelfde. daarnaast begon de telefoon email adressen op te slaan, waar ik niet om gevraagd had.

Helaas vind ik dit geen prettige telefoon, maar het designe is wel erg mooi, maar er zitten teveel functies op die ik nauwelijks gebruikte.