Nokia N97 Mini wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 205 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia N97 Mini wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Mazdaman 15-01-2013
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Telefoon nu ruim 2,5 jaar in bezit. Aardig tevreden tot nu toe want heb geen problemen met het toestel gehad. Na een update van Nokia zelf was het spontaan uitvallen opgelost. Toestel wordt nu wel traag, vooral met internet. Geeft ook vaak de melding "geheugen vol, sluit toepassingen" wat nogal irritant is. Batterij is aan het einde van zijn levensduur, moet dagelijks opgeladen worden en het klapmechanisme begint speling te vertonen. Na een flinke val op een tegelvloer werkt het toestel nog altijd!

Arnold111 26-08-2012
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Ruim 2 jaar in gebruik, zelfs 2 stuks voor ons bedrijf. Werken beide nog prima. als je weet hoe ze werken en gebruik maakt van goede apps is dit een prima toestel. Batterij gaat veel langer mee dan de samsung android toestellen die we ook gebruiken. Het toetsenbord is reuze handig. Gebruik van Advanced Call Manager is een super app voor zakelijk gebruik. Nadeel is beperkt geheugen, dus 2 apps tegelijk laten draaien werkt nog net prima.

Commander K. 13-05-2012
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Goed toestel, alleen jammer dat er te weinig intern geheugen in zit waardoor hij regelmatig aangeeft: Geheugen vol, sluit enkele toepassingen. Dit gebeurt ook tijdens het navigeren. De enige app die er dan op de achtegrond draait is WhatsApp... Dat is dus al teveel gevraagd helaas.

habejo 19-03-2012
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Ben ik dan een van de weinigen met een mini die wel in orde is ?
Momenteel is hij 2 jaar in mijn bezit en fuctioneerd prima.heb wel een mmandje problemen gehad met vast lopen en een onwillig scherm maar dit is na een update totaal verdwenen.
Het toestel is super degelijk en zoals van Nokia verwacht word.
Het besturings systeem is helaas verouderd ten opzichte van android, dat doordat het het meest gebruikt word vele updates worden uitgegeven.
Kort samengevat ondanks de vele negative reacties vind ik het een goed degelijk toestel met uitstraling (geen peertjes cloon)

PIET 053 09-02-2012
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

oh,oh oh wat een miskoop,toestel loopt vast,nadat je gebeld wordt , mail werkt niet ,updates via ovi werkt niet ,enkele kerel laten reparen telkens blijven dezelfde klachten zich voordoen ,heb de moed opgegeven bel ermee en wacht tot contract is afgelopen ,Nee nooit meer NOKIA( altijd nokia gehad altijd tevreden,maar na dit apparaat nooit meer) service van lik me ......

brunette123 24-01-2012
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Ik heb de nokia n97 mini nu al meer dan 1,5 jaar.
blijft heel vaak vasthangen.
Valt vaak uit, waardoor ik de wifi iedere keer opnieuw moet instellen.
reageert laat, en vaak doet het scherm het niet.

Het toetsenbord doet het wel goed, en ook de apps doen het goed.

Ik vind de problemen erg vervelend, en ben nu aan het wachten tot de iphone 5 uitkomt.

Boris4047 20-12-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

De scherm bediening is nogal problematisch, de levensduur van de accu valt echt tegen. als je de routeplanner in combinatie met een carkit gebruikt, is het niet mogelijk een telefoongesprek te voeren, je hoort gewoon niets.
De service-dienst van nokia is op dit gebied totaal waardeloos. Geen ondersteuning.
Ik--- nooit meer een nokia

LiesbethRoos 12-12-2011
Geschreven voor: Nokia N97 Mini wit

Koop deze nooit waarschijnlijk al niet meer te koop
Na een software update krijg ik de volgende melding neem contact op met de verkoper Dat gedaan en zeggen doodleuk Sorry kunnen we niets aan doen want Nokia doet hier ook niets aan
Geen geld terug, geen vervanging, geen reparatie
Probleem was niet op te lossen Software fout
Daar ging mijn simlock vrije mobiel
Inmiddels een Samsung gekocht die perfect werkt

Dennisv1994 07-12-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Meest waardeloze telefoon ooit. Dit moest hem dan zijn, het paradepaardje van Nokia. Wat een ongelofelijk slecht toestel hebben ze ervan gemaakt.

Toetsel hangt na iedere actie die men doet, en ook gesprekken kan ik niet meer aannemen omdat het "touch" screen niet werkt.

Nu na anderhalf jaar begint hij heel hard te piepen tijdens een gesprek, een bekend kwaaltje van deze telefoon.

Symbian is pure rommel, menu'tjes zijn heel diep weggestopt en van logica hebben ze bij Nokia ook nog nooit gehoord.

Is er dan niks positiefs? Jawel, de telefoon ligt zeer goed in de hand en het toetsenbord is fenomenaal en werkt perfect. Dat was het dan, de rest is pure bagger.

Vroeger, toen Nokia nog degelijke toestellen hadden!

mature 05-12-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Toestel al 1,5 jaar in gebruik, in een woord: Triest!! Geluidskwaliteit een 6 omdat met een earphone goed geluid geeft. En qua vormgeving ben ik redelijk tevreden.

Maar de rest is niet over te spreken, geheugen vol, vast lopen software, resetten uit zichzelf, ondanks de laatste software update erop zit nl 30.0.004 16-06-2011
Tevens een memory optimizer erop gezet, en ik krijg niet meer dan 20mb vrij. terwij er 50Mb erop zit.

Gebruik het alleen voor:
mobiel internet
whatsApp
email
foto's nemen en bekijken
En als het daar problemen mee geeft.... jammer!!

Abonnement loopt af over een half jaar... Nooit meer een nokia!

Anique21 21-11-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini wit

Ik heb de Nokia N97 Mini nu bijna twee jaar in gebruik. Ik dacht dat het een goede telefoon zou zijn ook omdat Nokia goed bekend staat. Maar ik ben totaal niet blij met dit toestel: Hij zegt heel vaak geheugen is vol sluit toepassingen af terwijl er nog genoeg geheugen op zit dit is heel irritant bijv. Als je aan het rijden bent en de navigatie staat aan en je krijgt steeds zo'n melding. Verder haalt hij zelf mijn apps weg, valt zomaar uit ook tijdens bellen en de batterij is heel snel leeg.

tinetje30 19-11-2011
Geschreven voor: Nokia N97 Mini wit

Ik heb deze telefoon nu alweer meer dan een jaar in mijn bezit.
In het begin is het even uitvogelen hoe het allemaal werkt maar dan is het ook goed!
Touchscreen is fijn icm toetsenbord. Geluid is prima, camera maakt best goeie foto's.
Hij blijft af en toe wel hangen. Dan is het batterij eruit en erin en is het opgelost. Ook wat problemen gehad met het uitschuifbare klepje maar dat is netjes opgelost.
Echter nu heb ik weer veel problemen met het telefoongeheugen. Als je ook maar iets wilt op het gebied van apps zit dat zo vol. Omzetten naar een ander geheugen is tot nu toe nog niet gelukt! Dat is echt vervelend en begint me nu na de zoveelste keer ook heel erg te irriteren! Ik overweeg nu toch om op zoek te gaan naar een ander toestel.

sheilagr24 25-10-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Vroeger altijd tevreden geweest over Nokia. Had hiervoor een Sony Ericsson smartphone. Nog voordat het toestel 1 jaar was deed de telefoon niets meer nadat ik een software update had gedaan. Telefoon moest worden teruggestuurd naar Nokia. Kreeg m toen na twee weken terug. Na een paar maanden weer problemen nadat ik software update had gedaan. Dit keer geen internetverbinding of e-mail via 3G. Toen weer op moeten sturen naar Nokia. Telefoon weer 2 weken weg.
Onlangs weer een software update gehad die problemen oplevert. Krijg constant melding dat geheugen vol, bluetooth doet het daardoor niet meer.

Telefoon reageert heel traag. Ook touchscreen reageert ontzettend traag.

Ben niet tevreden over de duurzaamheid. Telefoon is iets ouder dan 1 jaar en er zit nu al een barst aan de zijkant. Dat terwijl de telefoon nooit is gevallen.

Wat ook heel jammer is dat heel veel apps met name voor iPhone of Android zijn. Dus met Nokia (Symbian)val je vaak buiten de boot.

Enige positieve aan deze telefoon zijn de navigatie en de camera.

Voor mij geen Nokia meer! Kan niet wachten totdat mijn abbonnement is verlopen

daan18 15-10-2011

een goeie telefoon
ik snap niet wat er fout aan is bij mij werkt de telefoon goed soms wat probleempjes met laden van een app maar hij werkt verder top!

birgje 13-10-2011
Geschreven voor: Nokia N97 Mini wit

dit is zo een onding, al maanden aan het uitvogelen hoe hij werkt, maar hij is zo ongebruiks vriendelijk, vreselijk, geen mooie fotos, geen goed geluid, en een mega klein beeldje, Kortom nooooit kopen.

ampie 27-09-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Helaas, wederom een miskoop.
Ik wilde een back-up uitvoeren omdat mijn telefoon herhaalderlijk bleef aangeven de software te updaten.
Aan het eind van het back-up proces kreeg ik een melding op beeldscherm van de telefoon:
zelftest mislukt, neem contact op met de wederverkoper.
En dat was het dan.
Een back-up om je gegevens veilig te stellen..
Niet dus. Als je hem opstuurt naar Nokia, verwijderen ze alles.
Mijn tip: MAAK GEEN BACK-UP! en nog beter: KOOP DEZE TELEFOON NIET!

Mark7308RF1907 18-09-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Bijzonder slecht toestel; touchscreen reageert slecht, toestel in z`n geheel is traag. Valt vaak uit, tijdens bellen op stand-by en nog meer van dat soort onzin. Heb net een update gedaan via de pc en nu wil het toestel helemaal niet meer opstarten, blijft hangen bij de zelftest. Noodgedwongen nu een 4 jaar oud toestel gepakt om in inder geval te kunnen bellen. Ontwerp is mooi, software erg slecht.
Dit wordt mijn laatste Nokia, op dit soort problemen zit ik niet te wachten, zeker niet met zo`n duur toestel.

Arian01 06-09-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Super toestel als je weet ermee om te gaan! Niet teveel applicaties open laten als je deze hebt gebruikt, dan werkt ie goed.

Just mii 29-02-2012

haha gefeliciteerd dat jij dat net de enige heb die wel werkt. Mijn ervaring is hij werkt het best al je hem NIET gebruikt!

wemart 30-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

waardeloze telefoon, begon na 6 maanden al kuren te vertonen... paar keer gemaakt maar mocht niet baten.
Als de telefoon uit ging kon ik bepaalde functies niet meer gebruiken Nu vroeg de telefoon om een up date want hij deed het niet meer.. up date gedaan en nu doet ie helemaal niks meer! waardeloos!

marije0509 19-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Ik kreeg dit toestel vorig jaar september. Hij is na 1 maand kuren gaan vertonen en is 4 keer gerepareert waarbei hij in totaal zo'n 8 maanden van de 12 is weg geweest naar duitsland. Waardeloos ding! Echte afrader! Gelukkig wilde vodafone hem omruilen voor een andere telefoon.

BaDeeND_ 16-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 Mini wit

WAT EEN ONDING! Die van mij is laatst na 1,5jr doffe ellende met een gooi om zeep geholpen. Wat deed ik mezelf toch zo lang aan, wat een ontzettende frustratie heeft dat apparaat veroorzaakt...

Personen welke dit toestel om het gebruiksgemak roemen, hebben blijkbaar onvoldoende met andere MODERNE(!) smartphone gespeeld. Het qwerty-toetsenbord is een pluspunt, het menu is simpel maar doeltreffende maar daar houdt het dan ook mee op. Sommige apps / programma's werken ontzettende omslachtig. Zo is bijv. de standaard internetbrowser om te janken. Even 'terug naar vorige pagina' ziet er niet bij, ga zo maar door. Het iOS en de Andriod phones hebben dit zo veel beter voor elkaar.

Vanaf dag 1 is de N97 al traag. Het t.scrn reageert erg traag en ondanks calibratie is het verre van precies. Een gesprek beëindigen betekend meerdere malen 'ophangen' waardoor 15sec extra beltijd heel normaal is. Regelmatig werd het scherm uit zichzelf zwart waarna het toestel zichzelf opnieuw opstartte.

Regelmatig resetten, geheugen leegmaken en zorgen dat de software van de laatste versie was had geen enkel effect op de prestaties van de N97. Daarnaast was het max. gespreksvolume na nog geen jaar gehalveerd. Problemen met geheugen en de batterij heb ik gelukkig niet gehad.

Het toestel is robuust genoeg en kan prima tegen een stootje. Maar dat was dan ook wel het enige positieve wat ik kan verzinnen.

Ik vind het schandalig dat Nokia destijds met deze ramp op de markt kwam. De problemen waren al wel bekend waarop Nokia al vrij snel verbetering beloofde met de volgende software update. Ik heb helaas nooit enig verschil gemerkt. Het verkleinen van het marktaandeel heeft Nokia grotendeels aan zichzelf te danken. Ten tijde van het lanceren van de N97, was het toestel in vele opzichten al achterhaald. Het 'prehistorische' Symbian doet mijn inziens in alle opzichten tekort in vergelijking tot de iOS / Andriod OS.

Conclusie; nooit meer een Nokia voor mij. Na bijzonder positieve ervaringen met mijn andere Apple producten, komt er binnenkort zeker een iPhone.

buygood 12-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

In eerste instantie erg enthousiast over het toestel, totdat het touchscreen defecten begon te vertonen. Dit gebeurde na ongeveer 8 maanden. Hierdoor was / is het niet mogelijk het te gebruiken, sterker nog, het is niet mogelijk inkomende telefoongesprekken te beantwoorden, aangezien dit ook via touchscreen gaat.

Ter reparatie aangeboden, maar er werd verteld dat er vocht in zat. Toestel heeft niet in contact met vocht gestaan, wel in broekzak gezeten. 1.5 jaar in bezit. Op de verwarming leggen om te drogen, zo 1 x in de 2 weken is nu het enige dat hem weer laat werken.

Kan hem helaas niet aanraden. Miskleun van Nokia.

R. Grin 08-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini wit

Dit toestel genomen vanwege het uitklapbare toetsenbord en omdat ik al jarenlang diverse Nokia 's naar volle tevredenheid heb gehad en er dus vanuit ging dat ik geen buil kon vallen. Echter al snel erachter gekomen dat het gebruiksgemak erg te wensen overliet, e-mail account die niet in te stellen waren, traag aanraakscherm, vastlopen van het toestel. Door de batterij te verwijderen en er weer in te plaatsen deed hij het wel weer. kortom, ik zal niet snel meer een Nokia nemen. heb sinds een paar dagen een iPhone 4 en moet zeggen dat dit toestel werkelijk een verademing is!!

middennederland 06-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Verschrikkelijk toestel, totaal geen bereik! Terwijl de hele familie binnenhuis bereik heeft met verschillende telefoons, doet de NOKIA het zelfs buiten niet eens.NOOIT MEER EEN NOKIA!!!

Jansssen 03-08-2011
Geschreven voor: Nokia N97 mini zwart

Ik ben zeer tevreden over dit toestel, metname de navigatie en ovi-store met apps werken erg goed. Zeker de ovi store heeft veel applicaties die interessant zijn en gratis zoals:

Nimbuzz
Nos teletext
Youtube
App stop
Google maps

Minpunt van dit toestel is dat men soms de foutmelding krijgt "geheugen vol", echter met de app "App Stop" is dit goed onder controle te krijgen. Verder met iedere update wordt het toestel beter en stabieler is mijn ervaring.