Nokia C3-00 grijs

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 69 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia C3-00 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Sophieeetje.96 12-12-2013
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Deze mobiel is prima te gebruiken, als je tenminste een simpele telefoon wilt, waar wel Whatsapp op kan. Ik zocht een goedkope mobiel waar wel Whatsapp op kon, bij deze telefoon was ik zeker bij het juiste adres. Het enige vervelende is dat het whatsapp openen best lang duurt en de groepsgesprekken niet echt handig zijn met deze telefoon, je kan op een gegeven moment niet meer terug scrollen naar wat iemand gezegd heeft, dit vind ik wel vervelend. Voor de rest is het een leuke telefoon, Whatsapp downloaden gaat wel met een omweg, maar het staat er uiteindelijk wel op. Ook kun je geen emoticons gebruiken in een zin, dat moet ik een aparte zin. Als je een simpele mobiel zoekt, maar toch met Whatsapp, is deze mobiel zeker een aanrader. Ook kun je bewegende achtergronden nemen, wat op veel 'nieuwe' telefoontjes niet kan, dat vind ik zeker wel een leuk extraatje. Ook zit er een leuk spelletje, genaamd Bounce Tales op. Ik heb zelf geen problemen met bellen, ik versta iedereen prima en sms'en gaat ook goed. Zeker een aanrader dus als je een simpele telefoon zoekt, met een gewone camera, Whatsapp en handig in gebruik.

karydakis 29-12-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Recentelelijk een nokia C3 gekocht. Het probleem is dat ik de beller bijna niet kan verstaan wanneer ik iemand bel, zelfs niet met geluid op max. Als ik hem echter op de luidspreker zet is het prima. Ik heb de laatste update.

Officiele reactie van Nokia 02-01-2013

Beste Karydakis,
Het speaker volume is enkel aan te passen tijdens het gesprek, zou je dit eens kunnen controleren? Anders is mogelijk het speakertje defect en moet het toestel worden gerepareerd.

Babet06 07-09-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ik heb de Nokia C3 nu bijna 2 jaar in bezit. Het is zeker geen aanrader. Het eerste half jaar deed deze telefoon het bij mij prima. Na enige tijd begonnen de problemen. Het begon met dat de telefoon vaak vast liep. Daarna begon hij ook steeds vaker zichzelf uit te schakelen. Ook pakte de telefoon geen headset meer en wanneer deze dat wel deed, zegt het na 2 minuten weer dat er geen headset is aangesloten en begint hij hardop muziek af te spelen. De geluidskwaliteit is zeer slecht. Als je muziek hardop wil afspelen, kan deze niet niet zo hard en is het geluid gewoon niet mooi. Gelukkig kan er wel WhatsApp op deze telefoon, wat een pluspunt is. Als je een goedkope telefoon zoekt met whatsapp zou deze telefoon een mogelijkheid zijn. Ook kan hij veel hebben. De afgelopen 4 maanden was ik zo klaar met deze telefoon dat ik er van alles mee heb gedaan. Hij kan zeker wel tegen een stootje, per ongeluk laten vallen maakt niet uit bij deze telefoon. Zelf ga ik nu over op de Samsung Galaxy Ace.

SarahhvW 14-08-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

ik heb deze telefoon nu een jaar en ben er helemaal klaar mee..
ik had hem nog maar een tijdje en toen begonnen de kleuren op te toetsen er al af te gaan, ik kan nu niet eens meer lezen wat er op die toetsen zou moeten staan..
hij liep ook steeds vast en het duurde heel lang voordat whatsapp geopend werd.
tot een paar maand geleden was dat alles, maar hield het geluid er ineens mee op, er kwam de hele tijd een ruis door het geluid heen, en bellen was niet meer mogelijk omdat je de persoon waarmee je aan het bellen was niet meer kon verstaan..
ook wifi deed het soms niet..

voor iemand die zijn of haar telefoon niet zoveel gebruikt en niet zoveel opties nodig heeft is dit een prima telefoon, maar voor veelvuldig gebruik zou ik hem niet aanraden eerlijk gezegd.

Manualc3 01-07-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ik vind deze Nokia simpel in gebruik, eventule zaken als Whatsapp etc...zijn gewoon te installeren. Ik heb hem nu 1 jaar in huis ongeveer, geen problemen. WIFI werkt ook prima geen enkel probleem mee. Kwestie van juist instellen en het werkt. Best degelijk, makkelijk te bedienen. Ok schermpje krast wel, maar dat heb ik met andere type telefoons ook gehad.
De meeste reviews die ik lees hebben gewoon te maken met het instellen van de telefoon, en mensen die niet weten dat ze het wachtwoord in moeten stellen etc...dat bij de WIFI verbinding hoort...dus het WW wat is ingesteld in de WIFI router. Goede prijs kwaliteits verhouding, en nee ik ben niet werkzaam bij Nokia;)

vraagvanineke 06-02-2013

Hallo, hier even een vraagje van mij.
U schijnt het nl allemaal goed te weten:-)
Ikzelf heb deze Nokia samen met een prepaid kaart van Telfort al 1,5 jaar tot volle tevredenheid.
Ik zit echter met één probleem, dat ik maar niet kan oplossen.
Thuis heb ik normaal WIFI met internet en Whatsapp.
Als ik echter elders ben, heb ik wel contact met Wifi, maar toch geen internet of whatsapp.
Het betreft dan een gratis wifi, waarvoor geen wachtwoord nodig is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor het meedenken,.
Ineke

Jose Bijl 24-04-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 zilver, paars

Dacht een leuk voordelig toestel te hebben met een normaal toetsenbord.
Maar sinds 2 maanden gaat het noet lekker met het ding.
Moet een paar keer per dag mijn pincode ingeven,staat de telefoon zomaar uit.
Ik vertrouw het ding niet meer en ga over op een ander merk.
Helaas deze Nokia was goedkoop is duurkoop.
Zou het daarom niet goed gaan met Nokia?

LoesBa 20-04-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Mooie vormgeving, maar toch valt ie mij een beetje tegen. Bediening gaat goed, maar soms een beetje moeizaam. Net alsof je de toetsen niet goed kan indrukken. Ik kan er alles op doen wat ik wil, heb deze telefoon niet specifiek gekocht om op internet te gaan, daar gebruik ik mijn iPod Touch voor die in dat opzicht veel gebruiksvriendelijker is. Ik luister er muziek op, maar de kwaliteit daarvan is niet geweldig en het is lastig om de microsdkaart eruit te halen. Het toetsenbord vind ik fijn in gebruik. De camera is ronduit van slechte kwaliteit. Voor een gewone telefoon om te sms'en te bellen is het een degelijk toestel, dat tegen een stootje kan. Er komen wel snel krassen op het scherm. Voor de extra mogelijkheden als internetten e.d. zou ik voor een echte smartphone gaan.

Dinkys 21-04-2012

Misschien is de Nokia Asha 302 een goede opvolger voor uw c3.

Anna115 14-04-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Sinds een jaar deze gsm. Ook problemen met ongewild op internet ipv WIFI. Ook vaak moeite om via WIFI te kunnen internetten. Bij mijn provider zijn ze zo vriendelijk geweest de instellingen te wijzigen, waardoor ik, als het goed is, écht niet meer op betaald internet kan. Verder gebeurt het regelmatig dat ik gebeld word en dan niks hoor. De beller kan mij wel horen. Dus zeg ik dan maar dat ik niks hoor en verbreek de verbinding. Als ik dan weer gebeld word, heb ik wel normaal verbinding. Vlak na aankoop van deze gsm ook van provider gewisseld, dus waar ligt het dan aan?

Manualc3 01-07-2012

Dat je gebeld wordt door iemand en niks hoort heeft waarschijnlijk niets met de Nokia C3 te maken, maar met het feit dat de beller over voip belt, bellen via internet...dat gaat zo vaak mis, bij meerdere providers, heeft met de sip servers te maken die nog steeds niet foutloos werken.

Wat dat WIFi betreft heeft te maken gehad met je telefoon instellingen...je kan het zo instellen dat er eerst gevraagd wordt hoe je verbind wil maken met internet...via wifi of via de provider zeg maar...instellingen-Connectiviteit-pakket gegevens-packet gegevensverbinding instellen op wanneer nodig. En WLAN-internetverbinding eerst vragen instellen.

Dinkys 30-03-2012

Laatste (update) review Nokia C3-00

Ik heb meerdere keren een C3 gehad, maar elke keer na circa 1 maand krijgt de C3 last van problemen. Zoals "geheugen vol" en "koppling niet beschikbaar".

Gelukkig kwam Nokia in maart 2012 met een vergelijkbaar toestel. De Asha 302.

Plus/Minpunten:
+ QWERTY Toetsenbord
+ Bluetooth
+ WIFI
+ Geheugen uitbreidbaar
+ 2GB micro sd meegeleverd
- Werkgeheugen snel vol
- Matige camera
- Geen micro usb kabeltje meegeleverd
- Standbytijd kan beter

Accu: Met de 6303i Classic deed ik circa 3 tot 3,5 week op 1 accu. De C3 is na 2 weken leeg bij af en toe bellen en sms-en. Bij veelvuldig internet gebruik is de accu na 1,5 week al leeg. Dit is nog wel goed in vergelijking met andere toestellen die na een aantal dagen al leeg zijn.

Voor het bellen, sms-en en af en toe e-mailen is de C3 uitermate geschikt. Voor regelmatig internet gebruik vind ik de C3 een twijfel geval.

Degelijkheid: De C3 ziet er mooi en stevig uit. Enigszinds zakelijk (afhandelijk van de kleur), maar het kan altijd beter zoals Nokia laat zien met de Asha 302.

De cijfers voor vormgeving en degelijkheid zijn invergelijking met de Nokia Asha 302.

RolandFeyenoord 24-02-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Prima telefoon voor dit bedrag. Ik was verbaasd hoe hard de boxjes kunnen en het QWERTY toeetsenbord werkt heel goed, je zit er bijna nooit naast. In het begin werkt WIFI niet, maar na de mobiel gereset te hebben werkte het weer. De mobiel ziet er prima uit en het is duidelijk, simpel en praktisch in gebruik.

RolandFeyenoord 24-02-2012

Nog iets, bij de BelCompany kan je de mobiel voor €59.99 met Prepaid Vodafone kopen, goedkoper dat de getipte sites van kieskeurig

jelzzzzzz 27-02-2012

ik zag dat jij ook probleme had met wlan ik heb het ook eerst deed die het tone heb ik hem gereset en toen niet meer nog paar gereset maar nogs steeds niet zou jij mij kunnen helpen?

Dinkys 24-02-2012

Review Nokia C3-00 Slade Grey,

De vorige C3 weg gedaan omdat ik een toestel wilde die ik die makkelijker kan meenemen (smaller en kleiner).

Uiteindelijk mis ik toch wel het mooie uiterlijk van de C3 en dus wederom een C3 gekocht.

13-02-2012 besteld bij Bol.com.
De telefoon werd geleverd op 15-02-2012.

Toestel ziet er fantastisch uit.

Na het uitpakken gelijk alles ingesteld naar eigen smaak (startscherm/favorieten).

Tip:
Als u alleen gebruik wilt maken van WIFI en geen mobiel internet kunt u het beste
de automatische internet instellingen van de provider niet opslaan. Maar alleen WIFI instellen.

Toetsenbord (QWERTY) werkt makkelijk vooral bij het typen van sms-jes en email berichten.
Nokia mail is een handige functie. Ook zijn er 2 internet browsers standaard geïnstalleerd
(Nokia & Opera Mini).

Pluspunten:
- QWERTY toetsenbord
- Camera
- Bluetooth
- Uitbreidbaar geheugen (2GB meegeleverd)
- FM Radio
- MP3 speler

Minpunten:
- Geen usb kabeltje meegeleverd (deze had ik gelukkig nog)
- Accu duur (op basis van vorige C3`s)

De telefoon heb ik 8 dagen geleden opgeladen en er is slechts 1 accu streepje weg.

Tot nu toe zeer tevreden.

Dineke123 16-01-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ik heb ook de Nokia C3, pink versie en net zoals hieronder wordt beschreven steeds problemen met internet (WLAN). Ik heb deze telefoon juist gekocht voor te kunnen internetten, mail te lezen, whatsapp etc. Maar wat een miskoop hiervoor, het is een leuke telefoon voor als je gewoon wil bellen en smsen, maar als smartphone gaat hij zeker niet door! En ik heb geen telefoon gekocht om hem steeds terug te laten sturen naar de fabriek, dus binnenkort ga ik over naar de Samsung Galaxy S!

just_nicole_d 08-01-2012
Geschreven voor: Nokia C3-00 roze

Gisteren de nokia c3-00 aangeschaft.
Fijn toestel ligt makkelijk in de hand, handig verbinding maken met het wifi netwerk.
Ben overigens wel in het bezit van een internet bundel maar zit thuis altijd op wifi.
Even een tip: Als je gebruik maakt van wifi en je gaat de deur uit springt het toestel automatisch over op het Gprs netwerk van je provider.
Als je weer in huis komt pakt de telefoon niet automatisch het wifi weer op, als je de telefoon uit zet en weer aanzet pakt de telefoon het wifi weer op en blijft het G uit beeld.

Heb gekozen voor de roze versie en vindt het tot nu toe een fijn compact ligt toestel...Hiervoor in bezit van HTC Sensation maar deze vondt ik veelste groot, te zwaar en was niet met één hand te bedienen.

rezne 23-12-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

C33 als prepaid toestel gekocht. Wilde een simpel toestel met alleen wifi. Kreeg de wifi verbinding niet voor elkaar met alle adviezen hier genoemd. Echt alles geprobeerd. Heeft een dag gekost. Gewoon een drama. Kijk op internet hoeveel gebruikers hier problemen mee hebben en het niet voor elkaar krijgen. Zelfs de medewerkers in de winkel van de provider kregen het niet voor elkaar. Alleen op hun eigen wifi maar niet bij de buren. Het schijnt dat de wifi door provider wordt geblokkeerd. Waardeloos ding met bovendien een waardeloze camera. Rap terug gestuurd. Moest nog aangetekend ook dus ook nog extra kosten. Echt een poorman's blackberry.

jkoke 06-11-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Fijne telefoon. Alleen gedoe met internet en een prepaid kaart. Ging automatisch over op betaald internet buiten berijk wifi. Simpele oplossing: Simkaart verwijderen. Toestel terug naar fabrieksinstellingen en vervolgens alleen Wlan installeren. (kopieer eventueel voor je simkaart er uit haalt eerst je contacten naar je simkaart)

herman loman 11-11-2011

Hoi, ik heb het geprobeerd maar hij vroeg om een pincode. Kan met niet heugen dat ik deze ingevoerd heb, is er een standaard pincode misschien. vr Herman

Mariehelene 24-04-2012

Wij hebben ook steeds problemen met dit toestel. Iedere maand honderden euro s voor ongewenst internet. Heeft er iemand ook nog klachten over. Zelfs Belgacom weet er geen raad meer mee. Klacht neerleggen tegen Nokia zeggen ze.

jkoke 14-11-2011

de pincode voor het erugzetten van fabieksinstellingen is 12345

Dinkys 04-11-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ik heb mijn vorige C3-00 verkocht omdat mijn Nokia E6 ook al wifi heeft. Ik heb gekozen voor de Nokia C2-01.
Al snel begon ik het qwerty toetsenbord te missen.

Vervolgens heb ik gekozen voor de Samsung Ch@t. Dat toestel ziet er mooi uit, maar is qua internet waardeloos.

Aangezien ik de E6 voor alle functies gebruik is de batterij redelijk snel leeg. Daarom wederom gekozen voor de Nokia C3.

Pluspunten:
QWERTY toetsenbord
Bluetooth
Wifi

Minpunten:
Internet is iets trager dan bij de E6. Maar de E6 is ook van een heel ander prijs niveau.

margriet-9 23-10-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Nouja. ik heb hem nu sinds september. Ben er super blij mee.. Alleen af en toe doet hij beetje vaag. Want ik wil whatsapp downloaden. Als ik een wifi instel, en daarna op internet ga, kost het me nog steeds geld. Zo raar..?

Maite64 23-10-2011

Dan bent u NIET op Wifi en zijn je instellingen NIET juist... je zit OFop Wifi OF op betalend internet...
Ik heb absoluut geen problemen met deze C3 van Nokia
ook mijn voltallige vriendenkring (22personen) hebben NA de juiste instellingen ABSOLUUT geen problemen meer!!!!!
Als je géén juiste instellingen hebt, kan je gsm ook niet juist verbinden!!!
Het is een goed toestel - goedkoop !!!!

margriet-9 24-12-2011

maar wat zijn dan de juiste instellingen? want ik kan ze echt niet vinden, ook neit op internet. nouja. misschien ben ik ook wel oerdom. maar ik wil gewoon héél graag wifi! :(

M.Nieskens 19-10-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ik heb de Nokia C3 sinds November 2010 en heb geen problemen gehad tot juni. De telefoon zocht vanaf toen geen wifi netwerken meer en ook met gewoon internet kon geen contact gemaakt worden. Toen is de telefoon terug gestuurd naar de fabriek en het probleem is opgelost alleen deed vanaf toen mijn email het niet meer. (Heel toevallig heeft mijn zusje precies dezelfde telefoon en had ze een half jaar na aankoop precies het zelfde probleem.) Toevallig zoekt mijn telefoon sinds gister alweer geen wifi en zal waarschijnlijk weer worden terug gestuurd.

Geen aanrader dus!

tkrinter 15-10-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Heb bij Nokia een nederlands talige handleiding opgevraagd. Je wordt tenslotte naar de leverancier verwezen en deze verwijst weer naar Nokia. Het bekende van het kastje naar de muur verhaal. Kennelijk is dat voor zo'n onderneming als Nokia een probleem om een handleing af te sturen?? Dus voor service hoef je van Nokia niets te verwachten. Jammer valt me erg tegen.

Dinkys 14-10-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Pluspunten:
-QWERTY toetsenbord
-WIFI
-Camera

Minpunten:
-Nokia Mail werkt soms niet goed.
-Bij het openen van Opera mini kan het gebeuren
dat de telefoon opeens uit gaat en even later uit zich zelf weer aan gaat.

Aangezien ik op kieskeurig.nl heb gezien dat ik niet de enige ben heb ik besloten om de Nokia C3 te verkopen.

De Nokia C3-00 is een basic smartphone.
Ik denk dat het telefoon geheugen het internet niet goed aan kan bij veelvuldig gebruik.

De 1e paar maanden werkt internet perfect maar van loop van tijd wordt het met de dag minder.

Voor mensen die af en toe mail checken of af en toe iets op het internet opzoeken is dit toestel zeer geschikt, maar voor veelvuldig gebruik zou ik de C3 in vervolg laten liggen.

Aanrader: ?

bert2004 06-10-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Goed telefoontje hoor en nog geen problemen mee gehad.
Jammer wel is dat de Whatsapp niet officieel geschikt is voor de C3-00, maar heb hem wel kunnen installeren van Ovi (Nokia). Als ik anderen was zou ik lekker gewoon eens de firmware opnieuw installeren en dan doet hij het weer als een zonnetje.
Volg wel de handelingen en lees goed als je dat doet.
Ik had hiervoor een Sony/Ericson i770 cybershot.
Deze telefoon maakt sublieme foto's, maar de batterij ging te kort mee, ook met een nieuwe, dus deze gekocht. weet nog niets van de camera kwaliteit,is niet een hoofdpunt voor mij.

0X 01-10-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

ik heb dit mobiel nu al ongeveer anderhalf jaar.
in het begin was het een prima mobiel, dik tevreden enzo... alleen beetje slechte camera kwaliteit
maar na korte tijd kwamen de problemen:
1.uitvallen
2.vastlopen
3.vastlopen chatprogramma's
4.niet verzenden van smsjes
sinds kort is ook mijn front speaker er mee gestopt, dus hoor ik nou iemand niet meer praten via de telefoon..
oftewel geen aanrader

stan van hoorn 29-09-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ikzelf heb de nokia c3 al byna 1,5 jaar.

Aan het begin was het een prima telefoon maar na een tijdje kwamen de problem:
-regelmatig vastlopen/uitvallen
-vastlopen van de chat app
-te snel krassen op het beeldscherm
-camera kwaliteit
-geen 3g ondersteuning

ik zelf zou deze telefoon niet aanrraden dus niet kopen iedereen!!

blablabla12345 21-09-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 grijs

Ik heb dit mobiel nu een half jaar... geen problemen mee gehad, totdat hij steeds vaker ging uitvallen. En er ging beltegoed af als ik internet gebruikte, terwijl ik de wifi verbinding gebruikte.. ook komen er heel snel krassen op. op het begin een leuke telefoon, maar toch geen aanrader.

imane 16-03-2012

ik zal hem gewoon gebruiken voor muziek enzo.
en whatsapp. meer niet.

tkrinter 18-09-2011
Geschreven voor: Nokia C3-00 zilver, paars

Qwerty toetsenbord is makkelijk te bedienen overige functies op de camera na zijn prima. Camera schiet tekort. Heb dit toestel in een telefoonzaak in mijn woonplaats gekocht simlockvrij. Het vervelende is dat er geen Nederlandse handleiding bijzit en je ook van Nokia helemaal niets hoef te verwachten. Anders nog die verwijzen mij naar de verkoper en deze op zijn beurt weer naar Nokia. Slechte Service!!

MaiteM 15-10-2011

Toestel gekocht by Proximusdiscoveryshop Meir Antwerpen!
Zeer duidelijke uitleg gekregen van de verkoper.
Voldoet volledig aan mijn verwachtingen (werkt niet zo snel als de toestellen van 500euro - maar het verschil zit ergens nietwaar?)
In doos zat een volledige Nederlandstalige gebruiksaanwijzing...
Maite

erik2202 17-10-2011

Ik heb het toestel besteld maar eerst even docu beoordeeld. Handleiding is te vinden op de Nokia site onder downloads. http://www.nokia.nl/nl-nl/support/product/c3-00/downloads/
Gewoon even zoeken

tkrinte 22-10-2011

inderdaad is er een handleiding te vinden op A4 formaat maar het lijkt mij niet pratisch om daarme rond te lopen en daarom wil ik zo graag de handzame handleiding die je zo in je binnenzak kunt steken. Dat schijnt een probleem te zijn om die op te vragen.