BlackBerry Torch 9800 0,5 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Torch 9800 0,5 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tienray 11-05-2012

Ongeveer een half jaar in bezit als diensttelefoon op mijn werk. Hiervoor een HTC en Nokia. Dit is zoveel beter en makkelijker. Voor zakelijk gebruik, ideaal. Voor het snelle typewerk is het uitschuifbare BB toetsenbord heel makkelijk. met dikke en dunne vingers! Verder alle aps te verkrijgen die ik me op een zakelijk toestel wens. Vooorlopig heerlijk werken met dit toestel.

Aron94 02-02-2012

ik heb dit toestel een half jaar en ik ben er zeer tevreden mee!! ik had eerst mijn twijfels maar nadat ik hem had gekocht was ik er helemaal weg van. het toestel werkt perfect en ik heb er verder nooit problemen mee gehad, het is simpel te gebruiken en het toestel ligt fijn in de hand. ik vind het vooral heel erg fijn dat je een combinatie hebt van toetsenbord en touchscreen, ik vind het toetsenbord zelf wel wat fijner maar het touchscreen werkt ook perfect. het toestel heeft wel een paar minpunten, het geluid wat uit de speaker komt is niet echt hard genoeg, zelfs niet als je hem op zijn hardst zet. en verder heb je er niet veel mogelijkheden mee, de in de appworld van blackberry zijn lang niet zoveel apps beschikbaar als bijv. op een android of iphone. en voor de meeste moet je ook nog eens betalen. verder is dit toestel voor mij perfect, als je van een simpele gebruiksvriendelijke telefoon houdt is dit zeker een aanrader! als je meer mogelijkheden wil kan je beter naar een ander toestel op zoek gaan.

triezzzze 20-01-2012

Eigenlijk was ik heel erg blij met deze telefoon! Ziet er mooi uit, je hebt touch screen maar ook een toetsenbord. Echter, ik heb hem nu een paar maanden en als ik hem openschuift en met de muis wil scrollen krijg ik allemaal strepen door mijn beeld en doet hij niks meer. Batterij en simkaart er al een paar keer uitgehaald, echter dit mocht niet helpen. Als ik hem dicht laat zitten dan heb ik geen problemen met de muis. Het is echt een mooie en fijne telefoon, maar dit is wel heel erg vervelend.

kimmetje56 13-01-2012

ik heb hem nu al een half jaar in bezit
en ik vind hem maar niks hij loopt heel vaak vast
weinig apps die je kunt downloaden en de camara vind ik ook heel erg slecht
hij is wel handig voor mensen die alleen een mobiel hebben voor de simpele dingen (zoals bellen,smsen,mail)
hij ligt wel fijn in de hand
maar ik ga toch liever voor een ander toestel

Biff1958 22-11-2011

Heb de Torch nu een maand of acht, ben er erg tevreden over. Ligt lekker in de hand, ziet er erg mooi uit en kan gewoon alles. Ik heb hier meer dan voldoende aan, voor mij geen eenheidsworst als de HTC, Samsung of iPhone. Over de batterijduur: check of je alle applicaties hebt openstaan. Zo niet, dan kun je je Torch dagenlang stand-by laten staan.

tuinkabouter1990 02-11-2011

ik heb deze telefoon nu al een tijdje
het enige wat mij opvalt is de accu duur!
heb hem elke dag aan de lading maar buiten dat
vind ik het een zeer goed toestel!
ik ben zeer tevreden alleen de apps zijn nog in opkomst,
ivm. de iphone wat ik hier voor had. is dit toestel prettiger in gebruik! heb nog totaal geen last van dat hij uitvald enzo zoals hier te lezen.
dit is dus een probleem wat niet bij idereen van toepassing is!

Pikelien 02-11-2011

Ik heb de Torch (6.0) nu een half jaar en ben er in de loop der tijd alleen maar blijer mee en van geworden.
Voor mij was een slider belangrijk en het toestel voldoet in dat opzicht aan al m'n eisen. Dit is tevens m'n eerste touch-screen-smartphone en ook daarmee kan ik prima uit de voeten.
Aansluiten op de pc; fluitje van een cent.
Apps; in mijn ogen meer dan genoeg!
Hoelang je met een opgeladen accu doet, is afhankelijk van hoeveel je met het toestel doet: De mijne is 24/7 gebruiksklaar aan en in gebruik (netwerk provider,WiFi, BB-services & Social Media). Ik hoef dan 2 dagen niet op te laten. Gebruik ik al eerdergenoemden alleen zonder Social Media maar wel doe ik er bijna 90 uur mee.
Kwaliteit van de camera (foto's) is inmiddels ook gewend en voor een telefoon zeker goed te noemen! (Het is tenslotte nog altijd geen fototoestel.)
Al met al ben ik bijzonder tevreden met m'n BlackBerry, zou ik niet anders meer willen dan dit merk met geweldige Slider/Touch-screen systeem!

Rob19872 12-10-2011

Ik heb deze telefoon nu een half jaar en ik kan het volgende zeggen: In theorie de fijnste telefoon die er op de markt is, in praktijk is dit iets minder.

Het hebben van een touchscreen en een volledig toetsenbord is natuurlijk hemels. Verder werken beide ook goed.
Toch merk ik bij veel dingen dat het 'net niet' is. Iedere telefoon loopt vast, maar bij blackberry gebeurt dit toch wel 1x in de 2 weken. De batterij gaat (net als bij de meeste smartphones) met intensief gebruik (bellen/sms'en/pingen/facebooken/etc) binnen 12 uur op. Maar ik hang hem iedere nacht gewoon aan de lader.
Ik kan het niet beter omschrijven dan zo:
Het is een geweldige telefoon die als je hem over vier jaar zou kopen ook nog eens geweldig zou werken, toch ervaar ik een klein beetje het 'eerste spinnewiel' gevoel. Het hapert wat het hangt wat en je kunt niet precies zeggen waar het aan ligt'

Toch is het zeker een aanrader!!(Een toetsenbord+touchscreen is echt heaven!)

ro.es 01-10-2011

Ik heb het toestel nu al bijna een jaar. Ik ben uiterst tevreden ermee. Het is een keer goed gevallen, maar het toestel heet het overleeft. De kwaliteit is beslist goed van deze Torch. Vooral in het begin veel handige apps aangeschaft, waar ik dagelijks gemak aan beleef. Het enige grote gemis is dat de Blackberry´s geen Skype ondersteunen.

Ik wacht nu op de nieuwe Torch en blijf bij nog even bij dit model.

Fantastisch toestel.

JaakK. 28-09-2011

Prachtig toestel, al is het voor een ouwe leek als ik nog zoeken. Enkel minpuntje: accu moet minstens om de twee dagen worden geladen, ook al ben ik geen echte sms-er.

Tienray 09-08-2011

Echt een prima toestel. Fijn dat je in tegenstelling tot de meeste touchscreentoestellen, kunt typen met het uitschuifbare toetsenbord. Ik zie bij mensen om me heen, i-phones, htc, samsung enz. Maar voor de zakelijke markt is deze denk veruit het meest geschikt. Gebruik alle functies heel de dag door. Echt niets negatiefs te melden.

Pikelien 15-07-2011

Dit is m'n eerste BlackBerry en hij bevalt prima. Vastgeroest in het systeem van een ander merk - waarvan de telefoons en smartphones de afgelopen 11 jaar prima bevallen waren - had ik niet verwacht dat het systeem van de Torch zo snel "eigen" was. Echt geweldig en als ik nu een toestel van een ander merk in handen heb, denk ik echt "hoe was het ook alweer"? (Dat had ik na even spelen al.) Echt een wereld op zich, maar eentje waar je je heel erg welkom voelt!
Voeg daaraan toe de super service en levering van Typhone en je hebt gebak met slagroom!

Aron 06-07-2011

Sinds 2 weken in het bezit van de Torch.
Ik ben zeer tevreden over deze telefoon; hij is snel, makkelijk in gebruik en heeft meer dan genoeg functies.

Hiervoor heb ik een Iphone 3G gehad. Het enige voordeel aan de Iphone is dat je meer apps kan downloaden. Als je je toestel hiervoor niet wil gebruiken zal ik zeker voor de BB Torch gaan.

Kort samengevat: Een prima toestel !

frenk2604 05-07-2011

Verschrikkelijk slechte telefoon nooit meer een BlackBerry. start heel langzaam op. Valt regelmatig zelf uit. helemaal of dat je alleen de pincode in moet geven. beschadigd heel vlug scherm en lak. Toetsenblokkeringsknop zit boven op het toetsel als je hem in je broekzak stopt haal je 9 van de 10 keer de blokkade eraf en begint hij zelf te bellen. regelmatig opent de telefoon zelf menu's en zet hij de verbinding uit of wijzigt hij instellingen. Een echte spooktelefoon. het enige wat wel goed werkt is de push up mail.

R R 19-06-2011

Het is mijn eerste Black Berry maar meteen het beste toestel wat ik ooit heb gehad Ik werk veel buiten in luiden en vieze omgeving telefoon zit ook meestal onder de modder of stof maar blijft goed werken 10 x beter dan i phone en de besturing is helemaal top.

ro.es 13-06-2011

Ik heb de Torch nu een aantal maanden in mijn bezit. Het is de meest perfecte Blackberry tot nu toe. Nooit een vastloper o.i.d. Toestel start snel op en zit boordevol met handige oplossingen. Kwaliteit is op alle fronten goed. De BB Apstore breidt zich ook wekelijks uit met allerlei handige programma's.

Miranda9090 16-05-2011

Ik heb nu zo'n 4 maanden mijn zwarte Blackberry Torch tot mijn bezit. En ik ben er echt heel erg blij mee! Hij doet het perfect en is nog geenéén keer vastgelopen. En hoor wel zulke verhalen bij de Curve en de Bold. Hij is inderdaad snel leeg, maar dat heb je ook als er zoveel mogelijkheden eropzitten. Heel veel lof voor deze telefoon!

opadick53 07-05-2011

Heb de Blackberry nu een aantal weken en ben erg zeer tevreden over. Batterijduur is bij mij op standby, dus bij af en toe bellen en gebeld worden ca 5 dagen.
Weet wel dat hem de eerste 2 keren helemaal leeg heb laten gaan en weer helemaal heb opgeladen.
Ik ben er in iedergeval dik tevreden over.

Maertz 05-05-2011

Ik heb sinds een maand een blackberry torch en over het algemeen tevreden. Maar ook niet meer als dat. Het toestel is in de meeste opzichten goed behalve de app store stelt weinig voor. Via Youtube kan je prachtig filmpjes bekijken vind ik en de browser is ook snel. Kortom een goed toestel maar niet echt 'leuk' als je het vergelijkt met de iphone.

ps. Mijn complimenten aan Retlaw67 voor haar manier van schrijven, we liggen hier in een deuk.

naam d 05-05-2011

naar heel wat reviews te hebben gelezen, heb ik uiteindelijk gekozen voor de bb torch er stonden toen nog niet veel reviews op de pagina dus vandaar dat ik ook mijn bevindingen hier plaats.
ik wilde een toestel met een toetsenbord dus vandaar dat het een bb is geworden en het valt niet tegen. het is voor jezelf handig om eerst te kijken wat je precies verwacht van een toestel!

geluid en beeld is goed.
je kunt er van alles mee
stevig toestel makkelijk in gebruik.
batterij gaat met de dag langer mee, eerste dagen natuurlijk erg veel mee bezig maar kan ongeveer 2 dagen mee en dat is voor een smartphone met groot scherm prima, kijk maar eens naar andere toestellen met grote schermen die gaan max 1 dag mee...

zelf ben ik nog aan het uitvinden hoe ik het maximale eruit kan halen maar mocht ik nog andere dingen ondekken laat ik het hier weten....ik ben er nog lang niet op uitgekeken!!!

Kimhie 02-05-2011

Ik heb de torch nu een kleine week in bezit en ik vind het een heerlijk toestel. Het is mijn eerste BB, en ik begrijp dat mensen er blij van worden. De combinatie tussen touchscreen en de slider is voor mij perfect. Alles werkt soepel en snel, zowel het touchscreen toetsenbord als ook het vaste toetsenbord zijn goed te bedienen.

Internet, facebook/ twitter en whapsapp doen het allemaal super. Het is ook een makkelijk toestel, ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet hoeven te lezen.

Een nadeel is dat de telefoon tijdens het bellen makkelijk op mute of luidspreker kan gaan, maar dat is bij mij pas één keer gebeurd, dus ik lig er niet wakker van.

Degelijkheid kan ik niks van zeggen want daarvoor heb ik m te kort, maar hij voelt zeer degelijk.

Je moet geen verkeerde verwachtingen hebben van deze telefoon, een blackberry is geen Iphone.

mr_thomas36 01-05-2011

De BB torch is niet voor media te bijken...deze BB is alleen voor email te openen en telefoontjes..muziek kan ook nog.Batterij duur is 2 dagen max. als je gewoon op standby laat. Als je gaat pingen en whatsappen gaat het sneller..Ben het wel mee eens...af en toe druk je met je oor mute en dan hoor je niets meer of hij gaat op speaker..maar verder ben ik trots op mijn torch.

Retlaw67 30-04-2011

Ik gebruikte vaak de iPhone 3GS van mijn man en was verrukt toen ik via mijn werk ook een smartphone kreeg; de BB Torch!
Ik heb hem nu een aantal weken in bezit en begrijp waarom ze hem Torch hebben genoemd, al na een dag was ik in staat om de vlam er in te steken.
De batterij duur is echt dramatisch slecht, alle bedieningen zijn onlogisch en bij het telefoneren komt je oor tegen de mute functie of de handsfree, hetgeen enorm ergerlijk is. Ik ben een vrouw en heb beslist geen kolenschoppen van handen, maar met het toetsenbord kan ik niet overweg, veel te klein.
Om het on screen toetsenbord te gebruiken moet je de Torch kantelen en als je de iPhone gewend bent is dit een drama.
De spelletjes stellen niks voor en wat er aan Apps voor de BB is valt in het niet bij die voor de iPhone.
Intuïtief zoals de iPhone is de BB niet, maar zelfs al heb je twee masters titels en een goed stel hersens zoals ik, dan nog valt er van de BB niks te begrijpen.
Het enige waar ik enigszins over te spreken ben is het mail programma.
Over de camera en video kan ik niks zeggen, omdat ik de BB zo min mogelijk probeer te gebruiken om mij rimpels en grijze haren van erge is te besparen.
Als dit moderne communicatie in zijn beste vorm is dan raad ik u aan terug te schakelen naar de postduif.

keizer7079 27-07-2012

beetje overdreven verhaal. Maar meeneens dat het een slechte telefoon is.

rofab 03-03-2011

Uitstekend toestel, maar de batterijduur is echt dramatisch slecht. Belachelijk dat je als gebruiker van 3G naar 2G moet switchen voor een langere batterijduur. RIM moet gewoon een betere batterij leveren. Zonder overdreven veel gebruik is het na 8 uur afgelopen en moet het toestel weer aan de lader. Heb ook een iPhone 4 en kan dus vergelijken. Nooit verwacht dat de iPhone 4 de BB Torch met gemak verslaat als het gaat om de batterijduur. De prijs van bijna 500 euro staat in geen enkele verhouding tot de batterijkwaliteit van het toestel en dat maakt het om die reden een afrader om aan te schaffen!

Elmo12 01-03-2011

Ik heb sinds een paar maand een Blackberry torch, Het valt mij allemaal een klein beetje tegen. touchscreen en het toetsenbord werken goed, en exel en word enz, kunnen probleemloos geopend en aangepast worden.

De camera is redelijk goed, maar het geluid valt me wel een beetje tegen, Bij mijn oude Nokia 5800 had ik scherper en harder geluid vond ik zelf. en daar waren bijna alle apps gratis of je het ging gewoon van je telefoon rekening af,

Bij de BB is het duidelijk anders, je moet voor bijna iedere app geld betalen, maar het kan alleen via een master cart of vista cart.

En kan persoonlijk maar niet wennen aan de software wat op de pc staat. als ik nummers over moet zetten of foto's, dat kon allemaal wel wat makkelijker volgens mij. maar het is mij tot heden nog niet goed / snel gelukt.