Gardena PowerMax 32 E - reviews

Gebruiksgemak
Maairesultaat
Duurzaamheid
7,3

Heel ontevreden over de service: 4 x gemaild en 1 x getelefoneerd, maar geen reactie! Had een sluitingsring of clips nodig om het voorwiel vast te zetten, maar de juiste maat is moeilijk te vinden in de handel: gamma en hubo verkopen er geen! Producten van gardena koop ik niet meer!

4,3

Na aanschaf maait de machine netjes maar dit loopt snel terug, messen worden bot en hij blaast het gras overal heen. Na maaibeurt moet je de machine grondig schoonmaken anders wordt dit alleen maar erger. Na twee zomers zijn de motorlagers kapot. Natuurlijk net na de garantieperiode. Voor € 25 kon den wij van Gardena een nieuwe krijgen maar gezien de ervaring met het maaien toch maar niet gedaan. Lijkt een goede machine voor weinig geld maar de levensduur vinden wij te kort.

Score:

Prima klein licht maaieertje voor klein gazon. Grote opvangbak, makkelijk sturen en precies maaien. Goeie verstelmogelijkheden. Maait ook makkelijk lang en nat gras. Prima ding.

1,3

Na bijna twee seizoenen gebruikt te hebben is de motor doorgebrand. Niet doordat de maaier zwaar belast is; 1x per week een gazon van 50m2 maaien lijkt mij peanuts voor dit apparaat. Waarschijnlijk is de grasmaaier voorzien van (zeer) slechte lagers die er voor gezorgd hebben dat de motor doorbrandde. Duurzaam is de machine dus niet. Gebruiksgemak is ook laag, want ik kan weer een nieuwe kopen. Maairesultaat is in het begin mooi, maar loopt zeer snel terug en de machine 'knoeit'ontzettend.

5,7

Ik gebruik deze maaier nu bijna 2 maanden op een nieuw aangelegd grasveld (speelgazon, graszoden) van 60 vierkante meter. Ik ben niet tevreden over de maaier. Ik maai het gras op stand 4 (4 centimeter) en de maaier heeft hoorbaar en zichtbaar moeite met maaien. Het gras wordt niet mooi afgesneden en de motor hapert. Ik kan me niet voorstellen dat je op 3 en 2 centimeter fatsoenlijk met deze maaier kunt maaien. De handgrepen vind ik niet ergonomisch geplaatst. De hendels scharnieren min of meer naar buiten, waardoor je de maaier niet lekker vast kunt houden. Ik krijg pijn in mijn polsen tijdens het maaien. De startknop werkt ook moeizaam. De bevestiging van het snoer is niet goed. Bij de minste beweging schiet de lus van het snoer los. De maaier blaast gras aan de voorzijde weg. Dat heeft tot gevolg dat het gras mijn terras wordt opgeblazen. Controle van de onderzijde leerde mij dat het gras op veel plaatsen ophoopt en je de onderkant van de maaier vrijwel na iedere maaibeurt schoon moet maken. Voor mij geen Gardena meer.

5,7

Tja, ik dacht dat ik hier geen miskoop mee kon doen. Maar bij werkelijk de eerste maaibeweging rechtdóór ging er een wiel los linksaf. Eropzetten was geen probleem, maar vastzitten bleef ie niet.

Aangezien ik hem nog op zicht had van Wehkamp toch maar besloten om hem retour te zenden, alhoewel Gardena Almere aanbood om een nieuw wiel te sturen.

Het in elkaar zetten gaat prima en op zich leek het mij een goede maaier alhoewel ik er dus niet mee verder heb kunnen maaien.

Ik sluit niet uit dat de grasmaaier eerder al in elkaar gezet was aangezien de doos niet geseald was (maar dat mis ik bij bijna alle aankopen via het web).

Score:

Gisteren deze maaier binnengekregen en in elkaar gezet, ging erg makkelijk. Daarna meteen gebruikt op de laagste stand met een prima resultaat als gevolg. Het gazon ligt er mooi strak bij. De maaier loopt mooi licht, is zeker niet zwaar. De maaier blaast wel wat gras weg aan de voorzijde. Zou niet moeten, maar ik vind het niet echt hinderlijk.

Score:

Enkele weken geleden de Powermax 32E aangeschaft bij Praxis voor slechts 75 euro!

De maaier is eenvoudig te monteren en voelt solide aan. Inmiddels een tweetal keren gebruikt. De opvangbak vangt circa 95% van het gemaaide gras op. Voor de circa 100 m2 gras voldoet de Powermax 32E prima. Al met al een aanrader!

Score:

Slechte ervaring met machine en Gardena Almere.
Gekocht eind April 2010.
Machine gooit het gras aan de voorzijde naar buiten en de ventilatie openingen aan de voorzijde lopen vol met gras.
Gras in de motorruimte.
Machine in Almere terug gebracht men gaf toe dat het niet goed was maar ik moest het maar uitzoeken met de winkel.

Score:

Leuke grasmaaier. Ik heb deze een week geleden gekocht, hij is echter niet geschikt voor mijn tuin. Mijn gras is te taai en te dicht, hier is de 1200w. lang niet goed genoeg voor. Er zitten 5 standen op,maar lager dan stand 3 begint hij te happen ipv te maaien. De opvangbak van 29l. vind ik ook te klein, zomaar vol. Hij is inmiddels al weer verkocht. In het kort: voor 100m2 prima maaier.

Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
Bol.com Plaza
7.3 8 shopreviews
afhalen € 124,95 € 124,95 Meest gekozen Bekijk product
Prijsinformatie van shop

GARDENA PowerMax 32E Elektrische Grasmaaier - 1200 W - 32 cm maaibreedte - Met 29 liter opvangbak GARDENA 2

Levertijd

8 werkdagen