Mont Blanc EasyGrip H3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mont Blanc EasyGrip H3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,1

Hidde1111 13-01-2014
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Ik heb de fietsendrager zelf nog niet gebruikt. Ik wil alleen even melden dat de bevestigingsbanden (easygrip k1/2/3/4) niet inclusief zijn. Dit zijn de 2 meest cruciale onderdelen voor de bevesiging aan de bovenkant van de achterklep. Belachelijk dat ze er niet bij zitten. Extra kosten 25 euro voor een paar

Astrid11111 17-04-2012
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Ik heb de fietsendrager inmiddels 5 jaar en veelvuldig gebruikt. Ideaal als je geen trekhaak hebt. Wel borg ik altijd de drager met een extra kabel aan het sleepoog voor het geval dat.
Inmiddels zijn helaas de bevestigings-spanbandjes verteerd en moet ik een losse spanbandjes gebruiken om de fiets vast te maken. Het enige minpuntje vind ik dat niet alle fietsen even makkelijk op de beugels passen. Maar goed, prijs-kwaliteitverhouding is prima.

tom_77 06-10-2011
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Prima fietsdrager, wanneer je de instructies uit het boekje volgt!! De drager klemt zich vast op de bovenkant van de achterklep, daardoor lijkt het wat fragiel, echter wanneer je de drager vastklemt, dan zit het zo strak tegen de achterklep dat je flink je best moet doen om het los te krijgen.

Ik was eerst best wantrouwend, maar heb er met 2 zware fietsen verschillende keren goed mee kunnen rijden. De drager voldoet ook aan verschillende keurmerken (Tüv, etc)

HumRo 19-07-2010
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Waardeloos systeem en af te raden om te kopen.

Heb vorig jaar de fietsendrager gekocht. Na 1 dag was een plastic houder kapot waardoor hij niet goed vast gezet kon worden. Echter, met dit gegeven toch de fietsendrager vastgemaakt en gaan rijden met 2 (1 nieuwe en 1 nagenoeg nieuwe fiets). Bijna bij bestemming zie ik de fietsendrager los schieten. Beide uit de auto gespurt en nog net de fietsen op kunnen vangen. schade: krassen en deuken op achterklep en bumper (beide gelakt).

Schade gemeld aan Halfords, conclusie halfords: U heeft de fietsendrager fout bevestigd en dus uw schuld. Echter foto's na het ongeval geven echter weer dat de standen juist stonden.

Totaal schade: ca. EUR 1.500,-

Helaas nu pas de reacties op deze site gelezen en zie meer van deze ervaringen. Als haren op mijn hoofd spijt van dit product.

Merel Uiterwaal 07-10-2011

Dit verhaal klinkt mij bekend.Ook wij hadden de fietsendrager via Halfords (Beverwijk)gekocht. Achteraf bleek de drager helemaal niet op onze auto te passen. Dit terwijl Halfords nog op het intranet heeft gekeken of de drager geschikt zou zijn. We zijn zelfs 2 keer terug geweest om te melden dat we problemen met de montage hadden en kregen toen zelfs andere beugels mee, omdat we de verkeerde zouden hebben. Nu loopt er een welles nietes spelletje, omdat wij Halfords verkeerd ingelicht zouden hebben over het type auto? Vreemde discussie natuurlijk, want anders hadden wij NOOIT 2 nagenoeg nieuwe racefietsen op de drager geplaatst.

Merel Uiterwaal 18-07-2010
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Een absolute afrader dit systeem. Tijdens onze vakantie is de drager op de snelweg in Frankrijk van de auto gevallen inclusief 2 racefietsen. Gelukkig geen ongelukken veroorzaakt, maar de drager gaat NOOIT meer op onze auto.

Bibob 08-05-2009
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Ik vond het in de winkel al een wankel systeem waarbij de fietsen aan toch wel hele kleine haakjes komen te hangen. Volgens de verkoper was het echter absoluut veilig dus toch overstag gegaan omdat je hiervoor geen trekhaak nodig hebt. Een paar keer tochtjes ermee gemaakt en het ging goed (wel bij elke stop checken of alles nog goed is bevestigd) totdat bij een hobbelig landweggetje het hele systeem loskwam en in de berm belandde. Schade: drager kapot, twee fietsen beschadigd en ook de auto heeft een paar stevige krassen. We beseffen ons nu wel dat we 'geluk' hebben gehad dat er geen auto's op zijn geknald of dat de drager tegen fietsers of wandelaars aan is gekomen. Ergo....dit systeem is absoluut af te raden.

martijn345 27-10-2008
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Zaterdagmorgen vroeg vertrokken voor een mountainbike tochtje. Krap een half uurtje onderweg met de auto is de fietsendrager
losgekomen terwijl wij ongeveer 100 km per uur reden op de A12.3 achtervolgende
autos zijn tegen de fietsen aangebotst en er overheen gereden. Gelukkig geen
gewonden maar flink schrikken. Helaas wel 2 mountainbikes totall loss,
Behoorlijke file veroorzaakt en flink wat schade en kosten gemaakt. Deze
fietsendrager is absoluut niet aan te raden. Beter iets mee uitgeven aan een trekhaak en een goede drager.

BiLL1979 14-10-2008
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Afgelopen zomer ben ik met een aantal vrienden naar Sauerland geweest om te mountainbiken. Ik zocht een goedkope oplossing om onze fietsen te vervoeren. Zelf bezit ik een golf IV en gezien het plaatje van Mont Blanc moet het zeker voor een mijn golf geen probleem zijn. Helaas is mijn ervaring anders....De heenreis ging op zich prima. De fietsendrager vastgezet, wat op zich prima ging, echter het ophangen van mountainbikes valt tegen. De frames van mountainbikes zijn doorgaans kleiner dan die van normale fietsen. Daarmee raad ik deze fietsendrager gelijk af voor mountainbikes. Met pijn en moeite hebben we er toch drie op kunnen hangen, ook al hingen ze scheef. De hele heenreis heb ik met weinig zekerheid gereden en net als eerdere reviewers bij elke stop even testen of alles nog goed vast zat. Voor zover de heenreis. Bij de terugreis kwamen echter de grote problemen. Bij het aanspannen van de fietsendrager knapte een plastic afstandhouderdje voor de spanknop. Hierdoor was het niet meer mogelijk om de fietsendrager aan te spannen en daarmee het ophang-systeem niet werkt. Helaas heb ik de fietsendrager goed vast moeten zetten met tape en sjorbanden!!! De hele terugreis dus met nog ontspannend gereden dan de heenreis. Zoals jullie lezen, voor mij geen succes. Mijn tip, ga achter een fietsendrager voor op een trekhaak aan. Het rijdt een stuk relaxter en het bespaard ook nog eens een boel brandstof, omdat de Mont Blanc fietsendrager waar we hier over praten nogal hoog geplaats is, waardoor de fietsen veel wind vangen....een paar dagen in bezit gehad.

FredS 22-07-2008
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

Tot nog toe tevreden over de fietsdrager. Net als Martin hed ik er ook niet zo'n vertrouwen in, maar na een paar ritjes went het aardig.
Het enige wat ik wat vreemd vind is dat de instellingen niet kloppen zoals in de handleiding wordt aangegeven.
Wij hebben de fietsdrager gemonteerd op een peugeot 1007. Echter de instelling voor de extra beugel staat voor de handleiding op stand 1, maar kan beter en vaster worden geregeld als hij wordt bevestigt op stand 2. In stand 1 kom ik ongeveer 8 cm tekort en valt het product in het geheel niet te monteren.
Verder een prima apparaat.

Martin24 16-09-2007
Geschreven voor: Mont Blanc EasyGrip H3

wij hebben dit apparaat voor het eerst gebruikt tijdens onze 3 weekse vakantie door Frankrijk en het is ons prima bevallen. Waren wel wat benieuwd of het ding nooit los zou trillen of dat er een fiets af zou vallen of zo, maar iets dergelijks is gelukkig niet gebeurd.

hij zat prima op onze Peugeot 206, wel hebben we voor de zekerheid (vooral om onze 'ongerustheid' weg te nemen) bij elke tussenstop gecontroleerd of het ding nog goed vast zat en of er voldoende spanning op zat. Je moet trouwens ook weer uitkijken e.e.a. niet te strak aan te draaien, met kans op breuk hier of daar. Gulden middenweg vinden dus.

onze 2 fietsen pasten prima, al hebben we wel voor de goede zichtbaarheid van achterlichten onze voorwielen verwijderd en in de auto meegenomen. Verder is het raadzaam om ter bescherming van de fietsframes hier en daar schuimrubber of zoiets aan te brengen, o.a. op de fietsdrager maar ook op de frames. En verstandig is ook om de sturen vast te maken met touw of banden.