Garmin Edge 1000 - Reviews

Anthonie23 30-08-2015 Product paar weken in bezit

5,8
Vol verwachting deze Garmin gekocht. Valt in de praktijk vooralsnog erg tegen. Het toestel is niet intuitief te bedienen dus je hebt de de handleiding nodig, die is echter niet duidelijk. Op papier heeft het toestel veel mogelijkheden maar door de moeizame bediening heb je er weinig aan. Ik probeer nu de Garmin te koppelen met mijn iPhone 5s, wat zou moeten kunnen. Lukt soms ook wel, maar verbinding valt steeds weer weg. Ook het maken van routes gaat in de praktijk moeizaam door de kwaliteit van de bijbehorende software. Ik zou zeggen dat er toch een concurrent moet zijn die voor ruim 400 euro een betere moet kunnen maken.

Vincentopfiets 26-08-2015 Product maand in bezit

De Garmin Edge 1000 is een vernuftig mooi apparaatje; een zeer adequate fietscomputer die veel kan en die ons prima door heel Frankrijk heeft geloodst.
Vraag niet om een eindeloze batterij en eindeloos geheugen, maar bedien hem in hapklare brokken en hang hem op tijd aan de adapter. Dan is het een zeer handig en best prettig hulpmiddel.

Bediening/Gebruik
Met weinig voorbereiding in het leren gebruiken van de Edge 1000, ging het bij mij dan ook vaak mis. Een tè gevoelig schermpje voor een heftige (ruwe omgang met de touchscreen) en zweterige rit, waardoor andere schermen te snel of helemaal niet naar voren kwamen, of het scherm schoot weer in een vergrendeling.
De ander uit ons team had er meer handigheid in en was alleen wat verward door de verschillende manieren van richtingaanwijzen; welke is nu het secuurst, het overzichtelijkst en praktisch het beste voor in de kleine Franse dorpjes. In die kleine & historische dorpjes (steegjes en krappe doorgangen) ging het dan ook vaak fout.

Onwaarheden
De bedrijven en professionals uit de fiets vakantie wereld, die ons vooraf van informatie en tips voorzien hadden over welke apparatuur te gebruiken voor een tocht van Maastricht naar Toulouse, zeiden allen, onafhankelijk van elkaar, dat het doorkruisen van Europa (NL-BE-FR) met een Edge1000 niet mogelijk was. Dat is niet waar. We hebben het gedaan. Zie het blog MANOPFIETS. wordpress.com