Jura Impressa C9 Reviews

5.8

• Smaak 9
  • Gebruiksgemak 6
  • Duurzaamheid 3
Product een jaar of meer in bezit
We hebben de Jura c9 al een aantal jaar maar zit er toch aan te denken om hem bij het grofvuil te gaan zetten.

Wij drinken graag koffie met melk en dat laatste geeft veel problemen ,als je vier bakjes zet dan moet je zeker bij drie nog extra melk toevoegen.

Het mondstuk is snel verstopt ondankst dat je hem goed onderhoud en daar bedoel ik mee dat ik iedere keer het mondstuk er af haal om schoon te spoelen.

We hebben een paar weken geleden het nieuwe model mondstuk gekocht en de eerste bakjes koffie gaven hoop ,nu een paar weken verder is het weer precies het zelfde ,ook zijn onderdelen zeer prijzig te noemen en vragen ze voor een stukje rubber meer dan 60 euro ,een nippeltje is al gauw 6 euro en onderhoudbeurt is ook vrij duur.

Op dit moment hoor je wel de pomp aan het werk maar komt er helemaal niets meer uit de machine dus dat zal wel een dure grap gaan worden.

Voor de rest is de koffie als ie er eenmaal staat wel erg lekker maar vraag me af of zo dure machine het wel allemaal waard is.
7,6
  • Gebruiksgemak 9
  • Duurzaamheid 1
Product een kwartaal in bezit
We hebben juni 2012 dit apparaat gekocht, na 5 weken was het apparaat al stuk omdat het geen melk meer aanzoog.

Apparaat opgestuurd voor reparatie, het terugslagventiel was stuk en vervangen. Duur van de reparatie: 5 weken

Na het gerapareerde apparaat ontvangen te hebben ging het na 2 weken weer stuk met dezelfde klacht en wordt het binnenkort weer opgehaald en gepepareerd. Het apparaat moet eerst 3 maal stuk gaan en gerepareerd worden alvorens het vervangen wordt door een nieuw apparaat of je geld terug krijgt, maar dat ter zijde.

Het apparaat bouwt veel te veel druk op waardoor het melkschuim ver boven het kopje uitsptetterd en dit in de energiebesparingsstand nog 2 keer zo hard gaat waardoor het hele apparaat on de melkspetters zit.

Ik lees weinig over deze klacht op reviews en zitten wij waarschijnlijk opgescheept met een "maandagmorgen" apparaat.

De cappucino is nooit op temperatuur en moeten we altijd bijwarmen in de magnetron, maar dat schijnt bij meerdere merken het geval te zijn.

V.w.b. de smaak van de koffie steekt dit apparaat met kop en schouders boven zijn concurrenten uit.
  • Duurzaamheid 10
Product een kwartaal in bezit
Waanzinnig mooi en goed apparaat!

Als je van plan bent om een machine te kopen, spaar dan gewoon door tot je een Jura kan aanschaffen. Doe geen concessies voor een goedkoper apparaat! Krijg je spijt van. Kwaliteit kost nu éénmaal wat maar dan heb je ook wat. Eem espresso machine moet nu éénmaal degelijk zijn anders is ie binnen de kortste keren defect. "lees reviews andere merken". Ik wilde eerst voor de ENA7 gaan, maar werd na het zien van de C9 op andere gedachten gebracht. Ook de dealer rade mij de C9 aan boven een ENA 7. Grotere watertank, meer bonen in reservoir, meerdere mogelijkheden. Bediening is kinderlijk eenvoudig evenals het schoonmaken.
Product een paar dagen in bezit
Ik heb het espresso apparaat nu bijna een week. Wat een super lekker kopje koffie kan je ermee zetten. Er zit een mooie crème laag op.Wat erg fijn is aan het apparaat dat je ook gemalen koffie kan gebruiken, zodat ik zelf caffëine vrije koffie kan gebruiken. De cappucino is erg lekker.Het apparaat geeft zelf aan wanneer alles hoort te gebeuren zoals spoelen enzo. Het is een mooi en degelijk apparaat. Wij hebben het koffiezetapparaat nu verbannen naar de zolder.
Product een maand in bezit
Sinds een maandje de in bezit. Vorheen hadden we de Saeco Royal Professional, Die na 27.560 bakjes koffie de geest heeft gegeven. Daar waren we zeer tevreden over, hebben we ook nieuw weer besteld, maar bleek direct al kapot. Dus teruggestuurd en besloten eens verder te kijken en reviews te lezen. Na enig zoeken op deze Jura uitgekomen. Het mag wat kosten tenslotte. :-)

Eerst de nadeeltjes. Het waterreservoir, de bonenhouder en het opvangbakje zijn klein als je de Saeco gewend bent.

Nu de voordelen!

De bediening is super makkelijk. Het schoonmaken een eitje. En de koffie... Die is zo heerlijk. En de eenvoud waarmee je, met één druk op de knop, een Capucino zet! Het melk opschuimen gaat echt fantastisch dus ook een latte machiato is in een handomdraai gezet. Wel bij een Jura dealer gekocht in verband met de garantie.
  • Smaak 9
  • Gebruiksgemak 9
  • Duurzaamheid 9
Product een paar weken in bezit
Ik heb dit apparaat sinds enkele weken in mijn bezit. Het is mijn eerste echte espresso-apparaat na de senseo en wat een heerlijke koffie komt hieruit!

Heerlijke koffie, verschrikkelijk lekkere espresso, lekkere cappucino en voortreffelijk heet water voor thee :-). Besteld bij discounter en binnen twee dagen afgeleverd, zodat ik er al snel van kon gaan genieten. Eerst nog in de normale winkels gekeken, maar uiteindelijk gekozen voor de degelijkheid van de Jura en voor het design. De mogelijkheden zijn uitstekend en de smaak dus voortreffelijk. Ik zou niet anders meer willen!
Product een paar dagen in bezit
gekocht bij jura dealer met korting in Leiderdorp .

Een geweldig apparaat ,gebruiksvriendelijk een ,

heerlijke cappuccino regelbaar in mild, normaal, sterk.

met claris plus filter niet meer te ontkalken

espresso in 3 sterktes koffie ook

een rvs melkkan zit er bij voor de cappuccino

onderhoud geeft hij zelf aan op display

gebruiksvriendelijk met schoonmaken
Product een maand in bezit
We hebben de C9 nu 2 maanden in ons bezit. van te voren veel vergeleken op deze site. uiteindelijk wilde we voor de delonghi 6600 gaan. maar toen we in de winkels de verschillende apparaten in het echt zagen zijn we daar al snel van af gestapt. de delonghi was een hoop plastic. Lijkt allemaal makkelijk stuk te kunnen. Ja, en dan kom je bij de Jura dealer en toen konden we toch niet anders dan voor een goed en degelijk apparaat kiezen. het kost wat maar tot nu toe nog geen seconde spijt. Het is echt een geweldig apparaat. We hebben hem gekocht bij een koffiespeciaalzaak. Daar kregen we zeer goede uitleg over de machine en het onderhoud. Het instellen van de machine gaat erg makkelijk. En ook het schoonmaken is zo gebeurd. De cappuchino die er uit komt is echt zoals die op de foto's staat. met een hele dikke laag melkschuim waar een suikerklontje ook echt op blijft liggen. En dit alles met 1 druk op de knop. we zijn nu vooral nog veel soorten bonen aan het uitproberen,dat blijft toch een kwestie van smaak. en ja, ook bij ons wordt er nu wel veel meer koffie gedronken.
Product een paar dagen in bezit
Jura C9 One Touch nu een week in bezit, veel mee geëxperimenteerd en mogelijkheden uitgezocht. Wat een goed apparaat, zeer eenvoudig te bedienen. Hiervoor hadden we een eenvoudig combi-apparaat (koffie en espresso)van De Longhi, op zich niet verkeerd, maar dit is een andere dimensie. Na veel voorwerk verricht te hebben bleef voor ons allen het merk Jura over (niet dat andere merken niet goed zijn, is onze persoonlijke voorkeur.) Redenen daarvoor: eenvoud in bediening, advies speciaalzaken en super reviews op o.a. de site van kieskeurig. One Touch is ook werkelijk one touch. met een druk op de knop een heerlijke (en als je wilt, hete) espresso (2 espressi), gewone koffie, echt fantastisch is een cappuccino met een druk op de knop zonder het kopje te verplaatsen en toch een melkschuim waar menig barrista echt zijn/haar best voor moet doen. Kortom, zonder fratsen snel een koffie specialiteit maken waar je op dat moment zin in hebt. De machine is qua omvang niet al te groot, past in elke keuken en wordt compleet met pro -cappuchinatore afgeleverd. experimenteer zelf om de bonen te vinden die je zelf de beste smaak geeft door de vele instellingen (eenmalig instellen) die het apparaat je kan bieden. Schoonmaken is geweldig simpel, het meeste doet de automaat zelf, door het bijgeleverde waterfilter geen ontkalken nodig. (na verloop van tijd wel vervangen!)

Ons recept voor een goede latte macchiato: melk opschuimen met de automatische functie van de pro-cappuchinatore (een druk op de knop), even laten staan om schuim en melk te laten scheiden, espresso maken (1 druk op de knop) bij gieten en klaar!. (gebruik je een kleiner glas, dan rechtstreeks de espresso in melk/schuim en klaar.) Wij raden deze automaat zeker aan voor wie eenvoud in bediening en heerlijke koffie/espresso/cappuccino etc. zoekt. Niet een koopje, maar dat weegt ruim op tegen de voordelen. (alle bediening/werking wordt online op de site van jura duidelijk aangegeven, daarnaast een zeer uitgebreide handleiding die je eigenlijk na het begin niet meer nodig bent)PS over duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen, maar alles in degelijk materiaal, komt wel goed!
Product een paar dagen in bezit
Heerlijke koffie.... En daar gaat het toch om! Verder is het apparaat, ondanks de vele instelmogelijkheden, heel makkelijk in gebruik. Met één druk op de knop een lekker bakkie koffie (of mag je met zo'n duur apparaat alleen nog maar de Italiaanse namen gebruiken voor al die lekkere soorten schuimende brouwsels die het apparaat kan produceren?). Instellen gaat met één knop en het ding geeft met tekst aan als er iets gedaan moet worden (bonen bijvullen, of dat er gespoeld moet worden, etc.). We hebben het apparaat een paar dagen geleden gekocht bij een speciaalzaak voor koffie en thee. Vooraf veel gelezen (internet) en in de winkel ons verder laten voorlichten en, zeker niet op de laatste plaats, de koffie geproefd. De winkel kon het apparaat thuis bezorgen en gratis installeren, maar we hadden het apparaat meteen meegenomen. De winkel gaf ons nog wat tips, een aantal pakken verschillende soorten koffiebonen en hun telefoonnummer voor het geval we nog vragen hadden. Maar de gebruiksaanwijzing is prima verzorgd en ook zeer duidelijk. We hadden het ding dan ook spoedig opgesteld en in werking. Bonen er in, een druk op de knop, wat ambachtelijke geluiden (koffie malen) en toen al snel zo'n lekker Italiaans bakkie.... Bij het apparaat zat, naast een dikke Duitse en Italiaanse handleiding, alleen de verkorte Nederlandstalige gebruiksaanwijzing, maar die was dus voldoende om het ding aan het brouwen te krijgen. Op de Jura website kan het 100 pagina's dikke Nederlandstalige “Boek voor de Impressa” handleiding worden gedownload. Op dezelfde website staat onder “Knowledge builder” ook een leuk interactief demo-programma waarmee je met het apparaat kan spelen. Alle functies worden uitgelegd en interactief gedemonstreerd, compleet met geluid (het malen en inschenken klinken hetzelfde als het echte apparaat). Jammer dat er geen geur bij de kleurrijke demo's zit.

Er zat ook een handige dubbelwandige metalen melkhouder bij (blijft de melk langer koel).

Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik een stevige zwarte koffie of espresso het lekkerst, maar het apparaat kan natuurlijk veel meer (oa ristretto, cappuccino, latte macchiato, warme melk, melkschuim). Wij vonden de door de winkel meegeleverde koffie al lekker bij de eerste instelling die we probeerden (daar kan de Senseo (gelukkig) niet tegen op), maar er zijn vele manieren om koffie aan je smaak aan te passen (temperatuur, sterkte, fijnheid van malen, etc.). Alhoewel we met de smaak van de bijgeleverde koffie al tevreden zijn zullen we nog wel wat koffiesoorten en instellingen gaan uitproberen.

Het apparaat ziet er degelijk uit, maar dat zegt nog niet veel. Volgens de winkel is het type nieuw maar hebben ze goede ervaringen met de andere Jura types die ze verkopen en is de service van Jura goed. Ook werd ons een gelijkwaardige bruikleen machine beloofd in geval van storing. De tijd zal leren of het echt een degelijke machine is.

Nadelen (ook dat zal de tijd leren)? Misschien het onderhoud omdat eens in de zoveel tijd het ding terug naar de winkel / Jura moet voor groot onderhoud. Maar dat hangt ook af van het gebruik. Op de Kieskeurig site wordt voor de Jura C5 (het simpeler broertje) 1 tot 3 jaar genoemd. We zullen zien. Zoals bij zoveel apparaten wordt geadviseerd om het ding op “standby” te laten staan. De winkel adviseerde om de aan/uit knop dan ook alleen bij lange periodes (vakantie) te gebruiken.
Product een paar dagen in bezit
Ten eerste wil ik melden dat ik op dit moment zeer tevreden ben over deze machine.

Hij staat nu een middagje te pronken in de keuken en ik heb met een grote eenvoud me eerste Espresso, capuccino en koffie gemaakt.

Ook na het openmaken van de doos zie je dat de presentatie degelijk is, zoals ik had verwacht. Je betaalt er wel wat voor, maar dat is tot nu toe ook wel te merken dat je er wat voor terug krijgt.

Eigenlijk was (ook na lezen van de recenties op deze site) mijn keuze gevallen op de Siemens TK 65001 S50, DeLonghi ESAM 4500 of 6600 of de Jura Ena 5.

Na veel leeswerk op vershillende koffie websites blijkt dat er eigenlijk maar 4 grote producenten zijn van de zetgroep IN zo'n automaat.

Merk A kan dus een zetgroep van merk B in het binnenste hebben en in de winkel zie je al snel genoeg welk merk welke zetgroep heeft.

Nou ging mijn voorkeur uit naar een uitneembare zetgroep (ook door advies van een koffiekenner) en ben daarom eerst eens naar een grote media winkel gegaan om de apparaten te vergelijken. Wat me meteen op viel was ook het grote plastic gehalte van al die apparaten en verbaas me dat je daar dan zo veel voor betaalt.

Eigenlijk was ik na dat gezien te hebben uberhaupt niet meer van plan om een espresso automaat te kopen, maar ben toch (was toch in Alkmaar) naar een daar bekende Jura verkoper gegaan om die Ena eens te bekijken.

- Ik moet zeggen, een uurtje shoppen maakte meer duidelijk als 4 avonden internetten.

Nou gaat mijn voorkeur uit naar capuccino of latte en zo af en toe een kop lekkere koffie.

We hebben de Jura Ena bekeken, maar die is meer geschikt voor gewone espresso / lungo / koffie en vergt wat meer handelingen om cappu of latte te maken.

De Jura impressa C9 was best prijzig in vergelijking met de Ena, S50 en 4500 maar daar krijg je ook ruimschoots gemak voor terug. Ook de Capuccino toren die tegenwoordig op de Jura's zitten was alleen bij deze met dezelfde degelijkheid gemonteerd als bij het topmodel van Jura. De andere Jura's hebben maar 1 metalen staafje op de cappu toren, en dat gaf mij een wat kwetsbare indruk. Ook het plateau waar je de koffiekopjes op zet (beneden) is bij deze een stukje breder als bij de andere modellen.

Ik heb dezelfde koffie aangeschaft als in de winkel, die was lekker stevig. (ROMA melange)

Ik zit nu aan me 3e bakkie in 2 uur en je blifjt zo'n prettige smaak in je mond houden van echte koffie, dat heb ik een tijd gemist. Zal wat worden op het werk maandag. ;-)

Zolang je eerst even het dunne boekje doorleest over plaatsen van het waterfilter en opstarten van de machine komt het wel goed.

Voordelen:

Super gebruiksviendelijk via 1 knops bediening

Veel instelmogelijkheden voor eigenlijk alles (maalgraad, koffiesterkte, hoeveelheid melk hoeveelheid koffie etc etc.)

1e waterfilter meegeleverd

eenvoudig te bedienen

Je hoeft er niet bij te blijven.

Warme koffie, maar wel direct drinkbaar (ook instelbaar)

Nadelen:

Apparaat staat altijd aan de 220V en kan niet helemaal uit.

ALS er onderhoud nodig is, na een x aantal kopjes zal de machine opgestuurd/weggebracht moeten, maar dat heb ik liever als om de 2 mnd een servicemonteur als ik de andere merken moet lezen.

- Tip: koop deze bij een speciaalzaak e.v.t. met een eigen technische dienst. Als de machine voor onderhoud weg moet krijg je tenminste een leenmachine en zit je niet een week, (of bij opsturen naar Jura langer) zonder koffie.

Over smaak valt niet te twisten, ga in de winkels kijken en proeven!

Succes met jullie keuze.