Archos 70b eReader zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos 70b eReader zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

bertus noord 26-12-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Snap eigenlijk niks van al die negatieve beoordelingen. Tuurlijk kan je pech hebben met een knopje wat vast zit of weetikveel. en dat je terug moet naar de winkel. Mij ook gebeurd, knopje deed het niet meer. netjes een nieuwe opgezonden gekregen via Dixons. Soit..

Heb wel nieuwe software erop gezet, het openingsscherm vond ik maar niks, heb liever een gewone android erop dan die aangepaste geknepen versie waarmee hij geleverd is. Nu is het een BQ geworden :) en ik start op met android. Waarna ik trouwens nog steeds naar het oude scherm kan. niet dat ik dat wil, aldiko is beter.

het scherm is duidelijk beter dan de vele cheapo androids die aangeboden worden bij blokker etc zoals de Polaroid. ook een leuk ding trouwens, het is maar wat je er van verwacht. Maar de Archos heeft een harder screen. bij de polaroid bijv. voelt het zachter plastik aan. dit lijkt wel glas, mooi.

nadat de BQ software erop geflasht is - zie internet - vind ik het een ideaal apparaat.
natuur is het geen e-ink maar dan had je die moeten kopen. ik zit niet zo vaak in de zon te lezen. (welke zon?) Het gemis van e-ink wordt meer dan goedgemaakt door de kleur.

heb hem gekocht bij dixons voor 119 (ahum, was er snel bij) nu voor pakweg 50 euro.... zou er zo nog een bijkopen..

Bertus Noord 26-12-2012

BQ Voltaire om precies te zijn. die firmware flashen dus. Start vrolijk op met de letters BQ. Is Frans maar ook op nl in te stellen. Tip is wel op eigen risico en ik zou het niet doen als het nog garantie is..

arnoudjan 13-02-2013

Ik gebruik hem nu ruim 1 jaar, maar sinds gisteren kan ik een aantal apps niet meer starten. Melding: "Helaas, de toepassing E-mail (proces com.android.email)is onverwacht gestopt"
Ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd maar dat lost niets op. Wat kan er mis zijn? Heeft iemand een adres van de importeur?

fralali 14-07-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Ik was op zoek naar een e-reader, toen ik deze Archos tegen kwam, dacht ik makkelijk op vakantie mijn mail lezen etc dmv de app. Deze andere functionaliteiten werken echter maar minimaal en voldoen zeker niet voor regelmatig gebruik. Video en afbeeldingen bekijken gaat wel en muziek luisteren is wel ok.
Om terug te komen op de e-reader, hij voldoet, daar is ook precies alles mee gezegd. Hij loopt af en toe vast en komt dan heel traag weer op gang. Zichtbaar heid vind ik ok, binnenshuis staat hij op de laagste helderheid en in de zon op de hoogste helderheid, dan gaat het. De batterijcapaciteit is bv op vakantie als je veel buiten leest maar ca 1 dag.
Ik zou mensen die alleen op zoek zijn naar een e-reader adviseren om een reader met E-ink scherm te kopen, dan heb je toch geen kleurenscherm nodig.
Ik had geen superhoge verwachtingen van het apparaat, ik was echter toch wel teleurgesteld.

janb 10-07-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Dit is n hartstikke slechte e reader! Koop m NIET.
Gaat soms ineens aan waardoor het batterijtje de hele tijd leeg is. Scrollt slecht. Reageert slecht op de scroll beweging door het e-boek meteen te openen

marouck 19-06-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

een vreselijk rot apparaat. continu vastlopers en moet iedere keer opnieuw calibreren wat niet lukt! alles moet je tig keren overdoen. iedere keer resetten dan maar maar ook dat ging niet meer!
teruggegaan naar de winkel en nu blijkt ie overleden. ik mag nu een andere e reader uit gaan zoeken!

never 25-05-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Ik heb de Archos eReader 70b nu enkele maanden, maar zou willen dat ik hem nooit had gekocht.
Loopt tijdens het lezen om de haverklap vast.
Krijg hem pas na veel moeite weer inwerking.
Bij starten geeft hij vaak op het scherm aan dat ik moet calibreren, waarna na een aantal mislukte pogingen hij eindelijk opstart
Wanneer ik de batterij heb opgeladen en de stekker verwijder gaat het apparaat spontaan aan.
Dit doet hij ook als hij in een hoes zit. Waarschijnlijk een te gevoellige aan/uit knop, met als resultaat dat ie helemaal leeg loopt.
De batterij gaat bij alleen lezen hooguit 4 uurtjes mee.
Bij iets teveel lichtinval zoals buiten kun je bijna geen letter meer lezen.
Er zitten nog een aantal functies op zoals muziek en foto`s afspelen, dit werkt redelijk maar ook niet feiloos (vastlopen)
Voor mij persoonlijk hoef ik de extra`s niet, zou graag willen ik hem kon gebruiken waarvoor hij is bedoeld, dus als boeklezer en dat de batterij iets langer meegaat.

DN3 27-05-2012

Klinkt alsof je een E-ink reader nodig hebt! (Mijn Archos werkt relatief OK. WiFi is blijkbaar niet echt stabiel..) Ik heb het contrast laag staan. Irritant is wel dat hij bij het opladen direct aangaat. Ik zet hem dan juist weer uit. (De uitknop zit toch tamelijk diep en moet enkele seconden worden vastgehouden?)

D.v.E. 14-05-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Nu ongeveer 3/4 jaar in mijn bezit. Vanaf ca de 3e week is dit eigenlijk een drama apparaat. Vastlopers bij de fleet. Elk boek minimaal 2x resetten. Lezen buiten kan bijna nooit, of je moet in de schaduw zitten (scherm op helderste modus)
Drukknop aan en uit is nu lam aan het worden. (zit er half in) Battery duur bijna aan zijn eind. Lezen op battery nog ca. 3/4 uur. Lees bijna alleen nog als hij aan het stopcontact hangt. Alle mogelijkheden uitgeschakeld, alleen nog in leesstand. Doe ik dit niet dan kan ik alleen nog aan het stopcontact aangesloten lezen. Ik lees regelmatig dat mensen zeer tevreden zijn met dit apparaat. Ik wil ze nog wel eens horen al hij een jaar oud is. Dit apparaat is dan ook absoluut geen aanrader, wat anderen er ook van zeggen. Loop nu rond te kijken om maar weer een andere die misschien beter is aan te schaffen.
Voor mij heeft Archos afgedaan, na dit stuk schroot.

jade51 15-05-2012

hoi d.v.e
volgens mij heb je gewoon pech gehad(maandagmorgen product), ik heb die van mij al anderhalf jaar en gebruik hem als een volwaardig tablet,met e-mail en al
dus het kan wel .
gr.jade

Emmeke12345 11-05-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Wat een super apparaat. Wij hebben er 3 in ons bezit en ze voldoen alledrie erg goed.
We gebruiken deze Archos 70 B e reader om te lezen, om films op te kijken < bv tijdens reizen >, om spelletjes op te spelen < door mijn 5 jarige zoon >, om gauw te kijken of er email is, en op 1 exemplaar hebben we onzettend veel foto's staan om aan anderen te laten zien, en incidenteel gebruik ik hem ook om muziek te luisteren.
Verder doet het Wifi het erg goed.
Het enige minpunt is dat het apparaat heel langzaam opstart......... zucht.
Over het gebruik van het pennetje zijn de meningen hier in huis verdeeld. Eén persoon gebruikt er wel een pennetje en twee niet.

lecoq 9 07-05-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Tot op heden een perfecte e-reader. Geen problemen
Muziek, Films en natuurlijk heel veel boeken op mijn e-reader. Ik snap het ook niet dat er toch ook vele negatieve reacties zijn geschreven. Met het lezen van boeken gaat de batterij enekele dagen mee. Met films niet.

Gerda 141260 08-04-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Ik heb de e reader enige tijd in bezit, ook mijn man heeft er 1. Moet vaak worden gereset. Zodra de batterij geheel leeg is, is er niets meer mee te beinnen en moet je hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, heb 'm dus constant aan de lader. Batterij is ook heel snel leeg. Maar tot overmaat van ramp kon ik buiten ook geen letter lezen, zeker niet als de zon schijnt. Kortom, leuk om te hebben voor spelletjes, maar de naam e reader doet hij geen eer aan. We hebben dus beide maar een sony e reader gekocht en die is prima!!!

Gato 07-04-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Wat een slecht apparaat. De batterij is heel snel leeg, na ongeveer 3 uur lezen moet hij weer opgeladen worden. Ik was de oplader kwijt en het was een drama om deze te kopen. Via internet geprobeerd en de winkel maar het is mij niet gelukt. Vond dit niet erg want ik heb nu de Sony in bezit en dat is een rolls royce in vergelijk met de Archos. Heb hem inmiddels weg gegooid. Geen zin om hier nog energie in te stoppen.

ThomasM88 14-05-2012

Het is dan ook geen eReader maar een tablet.

sammybreda 25-03-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Een prima apperaat, in het begin wat moeite gehad met apps te vinden. maar ondertussen een site gevonden waar je alles kan downloaden ook wordfeud etc. werkt prima. Kijk maar eens op de site van : 1Mobile market. daar vindt je alle resente apps. instaleer deze market en je krijgt ook op tijd je updates door.

jade51 26-03-2012

hoisammybreda
bedankt voor de tip, werkt prima. heb de archos een jaar en ben zeer tevreden. gr. jade51

janb 22-03-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

alom geprezen, ik vind m niet zo geweldig...
gaat spontaan aan waardoor t batterijtje telkens leeg is. PDF jes zijn er eigenlijk niet op te lezen want het schermpje is te klein, en scrollen van L naar R of van boven naar onder gaat veel te snel om te zien waar je gebleven was.
Voor E boeken is ie wel aardig, al is het heen en terugbladeren niet echt snel te noemen

rob768 09-03-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Eerste weken werkte hij prima maar al gauw werkte het touchscreen niet meer naar behoren , resetten en opnieuw kalibreren maakte niet uit. contact opgenomen met levrancier. Advies terug brengen naar Verkooppunt.
Dit was paradigit einhoven. Zonder problemen een nieuwe gekregen met wederom garantie prima service dus. Nu maar afwachten hoe lang deze het doet? Heb er eerlijk gezegd niet zo vertrouwen in. Maar hou jullie op de hoogte

kleo 09-02-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

de Archos 70b ziet er leuk uit, beeld is redelijk, bediening redelijk, touchscreen waardeloos. loopt vast en nu doet het helemaal niks meer.
Heb de archos gekregen maar is zonde om hier tijd in te steken.
mensen zoek iets anders maar geen Archos 70b.

Jos810 20-02-2012

Kleo, ik ben er na een complete vastloper achter gekomen dat je door met een speld op de resetknop, rechts onder aan de achterzijde, te drukken, de zaak weer op gang krijgt. Je mag wel een vergrootglas gebruiken om het woordje "reset" te vinden, maar het werkt.

Jos810 09-02-2012

Een ruime maand in bezit. Bij mij precies hetzelfde probleem. Regelmatig viel het beeld van de pagina weg tijdens het lezen en kwam dan weer terug. Maar nu doet ie helemaal niks meer en zit muurvast. Ik kan hem ook niet meer uitschakelen, ook daar regageert hij niet meer op.

rdevile1979 11-02-2012

Twee dagen geleden gehaald en ziet er erg goed uit. Totdat de Archos vanmiddag is vastgelopen en niets meer helpt. Hij gaat niet meer aan of uit en er is niets meer mee te beginnen. Iemand een idee hoe dit eenvoudig te verhelpen en voorkomen is?

Combino 01-03-2012

Ik gebruik hem al ruim een half jaar, met grote regelmaat vastlopers. Enigste optie is een reset.
Op dit moment alles uitgeschakels )internet e.d.', gebruik hem dus alleen nog als reader.
Nu blijft hij redelijk bruikbaar. Zonde van mijn geld geweest om deze aan te schaffen. Had beter een reader kunnen kopen zonder al die extra´s erop.

Daan

Ietje9 10-02-2012

Het blijft apart om de wisselende reacties te lezen. Binnen ons gezin hebben wij het afgelopen jaar vier van deze apparaten aangeschaft en geen enkele geeft problemen. Wel gebruiken we allemaal een pennetje om hem te bedienen. Daarbij Aldiko als leesprogramma. Helemaal top!

Frieda501960 08-02-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

heb inmiddels 3 exemplaren gehad, de een nog slechter dan de ander. Alles retour leverancier en mijn geld terug ontvangen. Hij lopt steeds vast, met welk leesprogramma dan ook, exemplaar 2 liep al vast na het opstarten en exemplaar 3 liep de batterij leeg binnen 30 minuten.
Ik kan me niet voorstellen dat er gebruikers zijn die een goed werkend exemplaar hebben. Nooit meer een archos. Heb een goedkope tablet van Bart Smit die veel beter werkt. Echter om in de zon te kunnen lezen is het beter een echte reader met Ink te nemen. Kortom, waardeloos.

Dipke 07-02-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Prima toestel. Heb er wel een pennetje bijgekocht. In het begin een probleempje met de touchscreen calibratie maar werkt nu prima. gebruik hem dagelijks. Via calibre lukt het prima om boeken erop te zetten. Gebruik hem ook om notities te bekijken op pdf. Weet niet hoe hij in de zon goed te lezen is. Bij min 15 buiten ga ik niet in de tuin zitten lezen. Ga er ook wel beschemfolie voor kopen.

Hen1969 18-01-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

De ereader na 6 weken terug gebracht en er een Sony voor in de plaats genomen.Touchscreen sloeg op hol en er was niks meer mee te beginnen.Voor mij geen archos meer.

Le Coq 9 04-02-2012

Zal dan wel een maandagmorgen apparaat zijn. Werkt bij mij 100%.

Le Coq 9 17-01-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Perfecte e-reader, waarbij je zelfs op internet kan met een wifi-verbinding. Mooi duidelijk kleurenscherm. En inderdaad de bijgeleverde geruiksaanwijzing is summier. Maar op internet is wel een goede gebruiksaanwijzing te vinden. Films, foto`s en muziek alles werkt. Het geluid van de interne speakertjes zijn niet erg goed, maar ja met een koptelefoon o.i.d. werkt het wel. Voor deze prijs en vooral niet vergeten, dat het om een e-reader gaat een perfect apparaat.
Zeker een aanrader. Ook al is het een aanraakscherm (met vinger),met een stylus werkt het aanraken van het scherm veel beter.

Floreffe 21-01-2012

Hallo,
Is het scherm ook leesbaar in de zon????

Herman Marja 09-07-2012

zo als zovelen waar heb je die handleiding gevonden ????

ozewald 05-02-2012

Hoe moet je scrollen en waar kan ik de handleding downloaden?
Groetjes,

Ozewald

Marianne112 27-05-2012

Ik ben erg blij met de Archos 7ob e-reader. Een aantal dingen krijg ik jammer genoeg niet voor elkaar en heb dus gezocht naar een goede gebruiksaanwijzing.
Helaas niet gevonden. Kan je mij laten weten waar je op internet een goede gebruiksaanwijzing hebt gevonden? Ik zal je 'eeuwig' dankbaar zijn.

jeanette16 03-03-2012

waar, o waar vind je de door jou genoemde gebruiksaanwijzing???? heb me kleurendoof gezocht, niet te vinden.

Jeremy1234 15-01-2012
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Gekocht als Ereader, maar geinspireerd door een filmpje heb ik deze Archos omgebouwd tot een multifunctionele tablet. Speelt youtube films, werkt met teamviewer,speelt diverse offline spellen zoals schaak en bejeweld, weergadget, diverse Eraeders etc. Prijs/kwaliteit een dikke 10!

jade51 27-03-2012

hoi jeremy,
ik heb hem ook gekregen als e-reader, maar ben ook opzoek om hem een beetje meer om te bouwen. b.v. de e-mail en een flash player kan ik er niet op krijgen, en youtube ook niet. zou graag van je horen hoe je dat hebt gedaan.
verder werkt hij voor mij ook helemaal goed, eveneens een dikke 10
groetjes jade51

Marie6666 08-02-2012

Hallo,
Wow . . . ik wil graag een aantal spelletjes downlowden voor mijn kinderen, maar ik krijg er niet 1 op ???? Ik zou ook bv wordfeud voor mezelf willen . . . .
Zou jij me tips kunnen geven ??

Hagen 15-01-2012

Hallo Jeremy,
Ik heb de firmware geupdated via: http://www.arctablet.com/blog/archos-tablet/archos-70b-ereader-custom-firmware-market-and-root-kasty21/.

Geeft me zeer beperkt toegang tot Android Market.
Hoe heb jij je Archos aangepast?
Groet, Hagen

yocinra 29-12-2011
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Sedert 1 dag in bezit van de Archos. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over. Alles werkte vanaf het moment dat ik de Archos 70 b aanzette. Alles uitgeprobeerd. Boek erop, andere eraf, gaat goed. Foto's erop, andere eraf, gaat ook goed. De demo filmpje werkt goed, die heb ik eraf gegooid. AVI . Eigen filmpje erop gezet. Krijg ik alleen het geluid, maar niet het beeld.
Ik weet dat het moet werken, anders zou de demo ook niet gewerkt hebben. In paniek ben ik niet, misschien heb ik iets verkeerds gedaan. Misschien heeft iemand een tip wat ik daar aan kan doen?

Verders, ik ben zeer tevreden met de Archos 70b eReader. Zeker qua prijs. Zoals ik in eerdere review heb gelezen, wat wil je nog meer voor dit geld? Internet, boeken lezen, films kijken, muziek luisteren?
Een pracht apparaat.

Rubbi 02-03-2012

Hallo Jokie20, normaal gaat hij automatisch naar de laatst geopend pagina, maar je kunt via menu ook bookmarks aanmaken. Groet I

Dss11 21-04-2012

'Afsluiten via pijl rechtsboven
- niet de Ebook afsluiten met pijl linksboven op het schermpje, heb ik gemerkt.

Robert24u 02-02-2012

de filmpjes die er op geplaatst worden moeten eerst eerst geconverteerd worden
Dit programma is te vinden op internet
(sothink video converter)

jokie20 29-12-2011

hallo
ik heb deze e reader van archos kado gekregen echter is de gebruiksaanwijzing erg kort en onduidelijk.
Hoe kan ik hem in stellen dat ik bij de laatst gebleven pagina verder kan gaan als hij uit gezet is
ik heb van alles geprobeerd maar kan het nergens vinden nu moet ik steeds de pagina,s opschrijven om te onthouden waar ik gebleven ben.ben jij er al achter hoe dat werkt?dan graag hulp
dank je wel vr groet joke

fralali1 30-12-2011

Bij mij begint hij automatisch bij de laatst gelezen pagina als ik het boek de volgende keer open via de history.

Fam Prins 03-12-2011
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Prima ding, is niets mis mee. Dat je naast het lezen ook op internet, filmpjes en muziek kan luisteren is ideaal.

Voor de vakantie --> WIFI. Gaat weer makkelijker als een smartphone....

Fleurxxx 22-01-2012

maar kan je dan ook in de zon lezen als je op vakantie bent?

syjoarla 29-11-2011
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

ben nu enige tijd in bezit van deze e reade, en het bevalt me nog steeds uitstekend. Heb wel pennetjes gekocht om beter te bedienen dat is eigenlijk een klein minpuntje, en ben nog op zoek naar wat beschermfolie, heb nog steeds hetgeen erop wat bij de levering zat. Ook een mooie hoes gekocht voor bescherming. en met de extra geheugen kaarts heb ik nog wat meer mogelijkheden.

Gerda 141260 25-11-2011
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Wij hebben er nu 2 en ze bevallen prima. We hebben er nog wel een screenprotector op gedaan. Daardoor is de spiegeling minder en blijft je scherm schoon, ook werkt de touchscreen naar mijn mening daardoor beter. Mijn man wilde er eerst niet aan, maar is nu helemaal verkocht en met een flink voorraadje aan Ebooks kunnen we een hele tijd vooruit!

jack peters 24-11-2011
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

al een half jaar in hbezit en zou hem niet willen ruilen voor een andere e-reader met zo veel mogelijkheden ik las hier allemaal slechte dingen er over maar soryy hoor ik kan hier niks fouts of slechts aan ontdekken in een woord een goed apparaat en zeker voor dit geld waar vind je zoiets lezen films kijken muziek luisteren en ook nog op internet nou wat wil je nog meer geweldig

Mr Herman 2007 25-11-2011

Als er dan zoveel verschil in de Archos 70b onderling zit, dan wordt het misschien eens tijd dat de fabrikant voor een constante kwaliteit moet gaan zorgen. Als je de reviews hier zo leest dan zit er te veel verschil in de kwaliteit, zoveel dat je de goeie reviews bijna niet meer kunt geloven.

Fleurtje23 23-11-2011
Geschreven voor: Archos 70b eReader zwart

Had Archos 70b gekocht bij Mediamarkt op 21-11-2011. Bij het opladen van de batterij ging het al mis: hij sloeg vast en gaf niet aan wanneer de batterij vol was. Teruggegaan naar winkel waar hij gereset is. Truukje heb ik bijna 30 keer moeten herhalen de dag erna. Scherm reageert traag doch is duidelijk. Je kan het beste een potlood gebruiken voor bediening, want met je vinger gaat het geheid fout. De aan knop zit op ongelukkige plaats en moest minstens 5 sec ingedrukt worden gehouden voor hij startte. Apparaat blokkeerde constant en moest gereset worden & gekalibreerd, dus een boek lezen was onmogelijk. Heb nog niet eens de extra's uit kunnen testen. Scherm slaat snel op hol. Vandaag terug gebracht bij Mediamarkt en geld terug ontvangen. NOOIT meer dit apparaat!! Achteraf kwam ik er ook nog achter dat hij bij Paradigit 20 euro goedkoper was. Nu ga ik op mijn gemakkie een GOEDE zoeken zonder teveel toeters en bellen ;-)

Mr Herman 2007 24-11-2011

Hi Fleurtje, als je een e-reader zoekt zonder al die toeters en bellen, kijk dan eens naar de Archos 70. Ik heb deze e-reader ook, en al heeft deze geen touch screen, het doet alles wat je ervan verwacht.

yocinra 29-12-2011

gister de Archos 70b in mijn bezit, een pracht e- reader met veel mogelijkheden. Geen probleem met batterij. Je kan bij instellingen van batterij zien hoever hij is opgeladen. Ik denk dat u precies een misser heeft gehad. Jammer dat u niet een andere heeft willen proberen. Alle functies werken prima.

Isabel9 24-11-2011

Wat jammer. In ons gezin zijn er vier Archos 70b readers die al vanaf juni zonder problemen met veel plezier worden gebruikt. Inderdaad gebruiken wij een pennetje voor de bediening.