Samsung DVD-1080P9

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DVD-1080P9 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Marco P. 22-12-2010
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

Ik moest verplicht een nieuwe DVD speler kopen omdat mijn huidige JVC speler 1 cm te breed was voor mijn nieuwe audiomeubel.

Het beeld van deze 1080P9 is inderdaad goed vanwege de upscale functie naar Full HD.
De DVD speler reageert wel heel traag op de gegeven commando's. Er zit een hele slome processor in of de software is niet in orde.
Er is wel een firmware update beschikbaar op de Samsung website, maar men geeft niet op de website aan welke punten er verbeterd worden met deze upgrade.

De functie CD rippen naar MP3 werkt bij mij (nog) niet.
Hoewel ik zeker geen digibeet ben, krijg ik het althans niet voor mekaar. Ik heb het vermoeden dat deze functie bewust is gedelete uit de software ( om gezeik met BREIN te voorkomen......... ).
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Samsung, zodat ze het kunnen verklaren/oplossen.

Geluid ( via CD of USB stick ) en beeld is dus goed.
Functionaliteit/bediening laat dus te wensen over.

ChielV 20-02-2010
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

De samsung heb ik aangeschaft als vervanging van een LG DVD-recorder. Na het aansluiten uiteraard gelijk een DVD geprobeerd. Het upscalen naar 1080p werkt fantastisch en de beeldkwaliteit is werkelijk subliem te noemen. Na de DVD maar eens en audio CD in DTS-formaat gedraaid (aangesloten op een high-end installatie). De samsung overtrof mijn stoutste verwachting met zijn geluidskwaliteit. De samsung is ook de eerste speler die zo'n CD zonder stille passages weet af te spelen. Al met al heb ik voor een paar tientjes een speler die kwalitatief net zo goed is als een van honderden euro's. Het enige nadeel is dat ik voor de gebruiksaanwijzing een leesbril nodig heb.

tvoorbij 10-02-2010
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

Kocht deze speler een tijdje geleden. Eén en al ellende. Moest iedere keer de stroom er van af halen voordat hij weer iets wilde doen. Loopt constant vast, kan niet DVD op pauze zetten en dan even tv kijken want dan is de boel op tilt. Met USB stick iedere keer op tilt. DVD weer teruggebracht nadat ik 3 maal per e-mail mijn klacht had gedaan en iedere keer gezegd werd het (dure) 0900 maar te bellen. Omdat ik toch verhaal wilde halen Samsung NL gebeld en werd zowaar teruggebeld dat technische dienst. Kende dit probleem niet, moest in het exemplaar zitten. Heb nu een paar dagen een neiuwe in bezit, maar idem dito. Ook de firmware upgrade bracht geen uitkomst. Mijn e-mail naar de technische dienst is nog steeds niet beantwoord. Dus deze gaat ook retour. Heb er geen vertrouwen meer in gezien de slechte service van Samsung. Zoek trouwens op Google en je komt mijn problemen ook bij anderen tegen. (in het engels)

64marcel 18-01-2010
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

slecht beeldresultaat bij gebrande dvd,s.. krijg blokjes in het beeld,en slaat iedere keer vast en gaat skippen. heb hem nu één dag.
Heb hem bij mediamarkt gekocht en die zijn niet erg klantgericht met ruilen! doen erg moeilijk in arnhem.
Ben benieuwd. had de indruk dat er al een omgeruilde in mijn doos zat. zaten hier en daar heel lichte krasjes op.
Morgen maar eerst bellen en overleggen.

smarko 21-11-2009
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

Nu enkele weken in bezit. De speler bevalt goed. DVD's upscalen gaat prima via HDMI kabel. Het laden van dvd's duurt ongeveer 8-10 seconden. Over de USB host ben ik niet zo te spreken. Foto's draaien erg traag en het is niet mogelijk om externe hard disk's werkend te krijgen via de USB poort.
Ook heeft deze speler geen irritante blauwe verlichting, maar gewoon een makkelijk en functioneel design.

Vis68 05-11-2009
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

Gewoon een heel goede dvd-speler voor weinig geld. Uitstekend beeld i.c.m. Samsung LE40-A656 op de 1080p upgrade stand. Geen last van bromtoon of wat dan ook. Prima speler.

r.smits3 16-10-2009

-----------Update review, 16-10-2009-----------
Wijziging/toevoeging op mijn vorige revieuw
De upscaling naar de 1080i vindt ik nu zelfs nog mooier dan de 720p.Heb in het inwendige menu van de dvd speler ! (dus niet de samsung hd ready plasma tv 42A450 (Anynet) het contrast en de helderheid op het maximale nivo van 5 gesteld en de 1080i upscaling vastgezet en mijn hdmi kabel nu geheel uitgetrokken (dus niet als een cirkel laen liggen. Beeld is nu zeer mooi en ruisvrij met een zeer mooie contrast en helder heid en een stroomverbruik van ca 175w watt (Tv ingesteld op contast 51, helder heid 51 en stroombesparing middel of hoog dit afhankelijk van perspponlijke voorkeur naar wat voor dvd of uitzendig wordt gekeken.

----------1e review, 9-10-2009----------
Werkt zeer gebruiksvriendelijk met samsung plasma televisie bijv. HD ready 42A450 (Anynet)
Een afstanbediening van de tv te gebruiken !!
Via een zeer goedkope HDMI kabel al zeer mooi beeld door de dvd speler op 720P te zetten (upscalen)Zie duidelijk verschil met de standaard 480/576p. Dus de upscaling werkt goed. Als ik het op 1080i zet of 1080p van dde dvd speler krijg ik zelfs een minder beeld dan de 720p.
Zie ik het goed dat de 720 p de ideale instelling is bij een hd ready plasma tv.

r.smits3 09-10-2009
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

Een afstanbediening van de tv te gebruiken !!

rb38 17-08-2009
Geschreven voor: Samsung DVD-1080P9

Na een paar dagen in mijn bezit, begon de dvd speler een bromgeluid te produceren als ik een dvd in het toestel stopte. Wel een beetje irritant, dus ik ga hem ruilen voor een ander goed exemplaar. De bediening van dit toestel gaat makkelijk, al blinkt deze niet uit in degelijkheid. De disclade gaat nogal stevig open en dicht, en dat is goed te horen, maar verder wel een prima speler. Het beeld is met hdmi kabel erg strak, en ook het geluid is goed. Ook het lezen en laden van dvd's gaat lekker vlot, dus je hoeft niet telkens 20 sec te wachten voordat er iets gebeurt. Jammer van die brom, dus hoop ik dat deze types daar niet allemaal last van hebben, want verder is dit een goed apparaat. Degelijkheid kan ik nog niks over zeggen. even afwachten hoe het andere toestel werkt.