Persberichten Archief 2003

Alle persberichten per jaar: 2009 / 2008 / 2007 / 2e helft 2006 / 1e helft 2006 / 2005 / 2004 / 2003 / 2001 / 2000


Voor de pers: voor meer informatie kunt u contact opnemen met mevrouw Minouk Fieggen-Verkerke, hoofd Marketing.
Mail naar info@kieskeurig.nl, of bel 0345-548927.

Persberichten 2003:

KIESKEURIG INTRODUCEERT EERSTE ONLINE PRODUCTVERGELIJKER VOOR BOEKEN, CD'S EN DVD'S

Vernieuwde Kieskeurig site online

Samenwerking tussen Kieskeurig en GreenPrices

Succesvolle presentatie van volledig vernieuwde Kieskeurig vergelijksite



KIESKEURIG INTRODUCEERT EERSTE ONLINE PRODUCTVERGELIJKER VOOR BOEKEN, CD'S EN DVD'S

Culemborg, 17 juni 2003

Kieskeurig, de meest complete en onafhankelijke vergelijkingssite van Nederland, heeft haar diensten uitgebreid met een productvergelijker voor boeken, cd's en dvd's. Bezoekers kunnen nu, naast het al bestaande prijzen vergelijken, hun ervaringen met deze producten delen. Tevens vinden zij er inhoudelijke informatie over boeken en dvd's, en de tracklists van cd's.
Vragen als: "Waar gaat het boek over?", en "Wie is de hoofdrolspeler van deze film?", worden beantwoord. De bezoeker leest wat anderen van een bepaald boek, een cd of een dvd vinden en krijgt de kans om zelf een review achter te laten. Kieskeurig maakt het zo voor bezoekers mogelijk om zelf boekenrecensent, muziekcriticus of filmexpert te worden. Kieskeurig.nl is de eerste vergelijkingssite die deze mogelijkheden biedt, in Nederland.

Ruime en snelle zoekmethoden op de site zorgen voor een grote trefzekerheid. De consument kan boeken, cd's en dvd's vinden door op auteur, artiest of acteur te zoeken. Uiteraard behoort het zoeken op titel ook tot de mogelijkheden.
De productgroep boeken, cd's en dvd's is zo op één lijn gebracht met de andere productgroepen die op Kieskeurig.nl te vinden zijn.

Directeur Janet Sellis: "Kieskeurig is een onafhankelijke en objectieve website, voor en door consumenten. Het door consumenten vergelijken van boeken, cd's en dvd's past bij die gedachte. Binnen afzienbare tijd realiseren wij hetzelfde voor de productgroepen software en games."

Dagelijks bezoeken 30.000 consumenten deze site. Kieskeurig streeft ernaar om de meest complete vergelijkingssite te blijven.
Onder andere met het nieuwe productvergelijk van boeken, cd's en dvd's onderscheidt Kieskeurig zich van anderen.

Om de introductie van de nieuwe productvergelijker te vieren organiseert Kieskeurig in samenwerking met Bol.com de komende weken een actie. Recensenten, critici en experts in spe kunnen zich verheugen op leuke prijzen zoals boeken, cd's en dvd's van Bol, USB-sticks en keycords van Kieskeurig.

De introductie van de nieuwe productvergelijker wordt ondersteund door een online mediacampagne.

screenshots

kk_drukwerk_groot.tifkk_drukwerk_klein.tifkk_web_groot.gif

Vernieuwde Kieskeurig site online

11 april 2003

Sinds 1 april is de vernieuwde Kieskeurig site te bewonderen. Gelijk valt het nieuwe frisse, gestroomlijnde uiterlijk op.

Naast het nieuwe uiterlijk zijn ook de gebruiksvriendelijkheid en duidelijke navigatie direct zichtbare verbeteringen. Op verschillende manieren kan de informatie worden benaderd, zodat bijvoorbeeld in een oogopslag de door consumenten best beoordeelde producten kunnen worden bekeken.

Dat ook het prijsvergelijkgedeelte is aangepast is minstens zo belangrijk voor de consument. Zo zijn hierin onder andere ook de verzendkosten meegenomen en worden binnenkort de levertijden toegevoegd. Ook is er meer informatie over online kopen te vinden.

Verder is onafhankelijke en objectieve product- en prijsvergelijksite Kieskeurig uitgebreid met een aantal veel gevraagde productgroepen, zoals speakers, subwoofers en satellietsystemen. Op korte termijn zal de groep hifi nog verder worden uitgebreid en zal inbouwapparatuur worden toegevoegd aan het huishoudelijke gedeelte.
"We hebben reeds vele positieve reacties op de vernieuwde site ontvangen, zowel van retailers als van consumenten", aldus Kieskeurig directeur Janet Sellis.

De introductie van de nieuwe site wordt ondersteund door een uitgebreide mediacampagne, zowel online als offline. Zo is er online een prijsvraag uitgezet bij Prijsjerijk en wordt er geadverteerd bij onder andere Google, offline zullen onder meer advertenties worden geplaatst in de PCM en Computeridee.



Samenwerking tussen Kieskeurig en GreenPrices

10 april 2003

Kieskeurig en GreenPrices zijn een samenwerking aangegaan. Dit betekent dat op Kieskeurig, de meest complete product- en prijsvergelijker in Nederland, sinds kort wordt doorlinkt naar GreenPrices.nl, Nederlands grootste vergelijkingssite op het gebied van groene energie.

Kieskeurig is een onafhankelijke vergelijkingssite, waar op een heldere manier producten, variërend van telecom, audio/ hifi, computeronderdelen tot witgoed, op prijs en kwaliteit worden vergeleken. Begin april heeft de site van Kieskeurig een geheel nieuwe lay-out gekregen en zijn bestaande opties, zoals de prijsvergelijking, uitgebreid. Ook zijn er een aantal nieuwe productgroepen, zoals hifi- en inbouwapparatuur, toegevoegd.
De vernieuwing heeft verder geleid tot een hernieuwde invulling van de reeds bestaande Kieskeurig-rubriek ‘Groene energie’. Vanaf 1 april wordt de content hiervoor door GreenPrices.nl ingevuld. GreenPrices richt zich geheel op de groene energie-markt en biedt een transparante en duidelijke prijs- en productvergelijking van alle groene energie-aanbieders in Nederland. Binnenkort wordt ook de site van GreenPrices vernieuwd en kunnen consumenten de groene energie-aanbieders op nog meer aspecten, als contractlooptijd, opzegtermijn, acties en energiebronnen, vergelijken.

Zowel Kieskeurig als GreenPrices houden de actualiteit goed in de gaten en zijn dus continue in ontwikkeling. Bovendien hebben zij onafhankelijkheid en transparantie hoog in het vaandel staan, waardoor een samenwerking tussen beiden zeer logisch is. Kieskeurig en GreenPrices zijn dan ook trots op het resultaat. Kijk mee op https://www.kieskeurig.nl.



Succesvolle presentatie van volledig vernieuwde Kieskeurig vergelijksite

20 maart 2003

Kieskeurig heeft de vernieuwde Kieskeurig site aan haar klanten en relaties gepresenteerd. Het was een aangename middag met enthousiaste reacties. 1 april aanstaande zal de site live gaan.

De belangrijkste zichtbare verandering is de opgefriste look en feel. Maar volgens directeur Henri Hoetink is de gehele site van de grond af aan opgebouwd. Verder is het prijsvergelijkgedeelte op een aantal punten verbeterd en zal in de nabije toekomst verder uitgebreid worden. Er is nu aandacht voor de levertijd van de aanbieders en verzendkosten worden bij de verkoopprijs opgeteld zodat in een oogopslag de laagste prijs kan worden gevonden. Tevens zal meer informatie over kopen op internet worden gegeven.
Ook worden een aantal nieuwe langverwachte productgroepen toegevoegd. De focus zal hierbij in eerste instantie liggen op hifiproducten en inbouwapparatuur.

Als activiteit voor de nabije toekomst kondigde Kieskeurig onder andere de introductie van een winkelvergelijker aan. Zowel klanten als consumenten hebben hier herhaaldelijk om verzocht. Tevens zal Kieskeurig haar activiteiten uitbreiden met een Belgische site. De doelstelling is om eind 2003 50 tot 60.000 bezoekers per dag te realiseren.

Wijnand Jongen, voormalig directeur van Macropolis.nl en huidig directeur van Thuiswinkel.org en Oscar Diele, hoofd programma management bij Wehkamp waren de sprekers op deze middag. De heer Jongen sprak over het belang van vergelijksites voor de branche. De heer Diele sprak over de ontwikkeling die Wehkamp heeft doorgemaakt. Hij gaf aan een zeer tevreden klant te zijn en dat via de Kieskeurig site een hoge conversie wordt gerealiseerd.screenshot.gifscreenshot.tif


Kieskeurig BV, gevestigd te Culemborg, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot Nederlands meest complete product- en prijsvergelijker. Dagelijks vergelijken ruim 30.000 bezoekers op www.kieskeurig.nl producten en prijzen, lezen reviews en laten zelf ervaringen achter in categorieen varierend van electronica tot witgoed.