Nikon COOLPIX S3600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX S3600 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Duur betaald 10-08-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3600 zwart

Inmiddels een jaar deze hippe Nikon Coolpix S3600 in gebruik.
Eenvoudig doel: vakantie- en verjaardagsfoto's met soms een special als een portret of wat betere profielfoto.
Maar helaas, wat een drama deze camera. Krijg de af en toe neiging dat ding spontaan weg te smijten!

Supertraag op 10-20 MP resolutie.
Drukken.... Geen reactie! Seconden later gaat ie toch af en maakt een bewogen foto!

Trage zoom functie. Deze moet seconden lang nadenken om hortend en stotend te reageren op de zoomknop.

Slechte belichting binnen.
In donkerder ruimten (restaurant) wil hij enkel met flits foto's maken. Maar die flitser is te zwak, dus staat iedereen er lekker donker op. Zonder flits duurt het belichten te lang en maakt hij een bewogen onscherpe foto.

Onoverzichtelijke menu (automatisch, zwart-wit, schilderij, slim portret, autostand) leidt een eigen leven. Flits uitgezet: flitst toch, geen idee waarom, maar waarschijnlijk trage reactie op instellingenknop.

Timer aangezet, maakt toch direct een foto. Ook geen idee waar dat aan ligt. Meerdere malen al meegemaakt.

Het werken met scherpte-diepte (scherp onderwerp met een onscherpe achtergrond) lukt maar ten dele. Die achtergrond blijft veel te scherp, hoe ik het ook instel met menu en focuspunten.

En al die persoonlijke instellingen zijn mooi verdwenen als de camera opnieuw opgestart wordt.

Selfie's uit de losse hand maken gaat niet goed. De groothoek vervormt waardoor je een raar hoofd krijgt en een witte achtergrond - - juist zo nodig voor profielfotoś etc. - eindigt vaak eerder blauw

Uiteindelijk lukt het mij gewoon niet mooie, goed belichte foto's te maken met dit apparaat. En aan mijn ervaring ligt dat niet!

Deze Nikon frustreert elke keer opnieuw.

Plus: lange accu-duur, snel op te laden, leuk design.
Min: traag, onwillig menu, binnen foto's niet goed belicht, camera te klein / te glad om goed beet te pakken.