Olympus XZ-10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus XZ-10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

sjors 1 18-07-2014
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Deze Update vind ik noodzakelijk omdat mijn eerdere review te rooskleurig is. Op de eerste plaats valt mij de scherpte tegen, zelfs met mijn statief is het niet beter dan mijn oudere Sony S600 camera.
In de iAutostand zijn de foto's te donker en moet je de helderheid elke keer opnieuw 1 puntje hoger zetten.

Het is een prachtig en stevig toestel die snel reageert op de afdrukknop, maar de foto's hebben helaas mij niet de kwaliteit kunnen gegeven waarvan hoopte er lekker op vooruit te zijn gegaan. Het zij zo en ik moet het er maar gewoon mee doen.

Sander079 20-06-2014
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

extreem compacte en lichtgewicht in zakformaat.
met een optische helderheid zelfs bij de maximale zoom.
een uitstekende beeldkwaliteit van een compactcamera zelfs bij hoge ISO-instellingen met scherpe details.
Met de vele instel mogelijkheden kan je fotograferen zonder statief in het schemer licht/donker.

Obeini 19-06-2014
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

de camera is klein en handig en biedt en enorme variatie van functies. Wat mij tegenvalt is allereerst de beeldkwaliteit, de foto's zijn na mijn smaak niet scherp genoeg. Daarnaast zijn velen van de vele functies omslachtig op te roepen of weer uit te zetten. Het eist behoorlijk veel gewenning en studie, om behalve standard foto's te schieten enigszins vlot andere opties te gebruiken.

sjors 1 18-07-2014

Ik ben het helemaal met je eens. Ik kom terug op mijn 1e review. De beeldscherpte van mijn veel goedkopere vorige camera was zeker niet slechter en nadat ik op het strand in de iAUTO stand de opnamen ook te donker vond, ben ik in de iAUTO stand de helderheid met 1 puntje gaan verhogen. Al met al is dit een omslachtig gedoe om even snel een foto te schieten. Het grote voordeel is de lichtsterke lens zodat je bijna nooit hoef te flitsen. Gaat trouwens in de iAUTO stand niet eens. Maar als ik dan toch wil flitsen dan zet ik hem op stand P waar je zelfs de lichtsterkte van de flits kan in stellen.

Het is een lekker stevig toestel, maar had van de scherpte veel en veel meer verwacht. Jammer, jammer dat het zo gelopen is.

sjors 1 30-03-2014
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Ik was over mijn Sony DSC W210 erg tevreden maar vond de flits voor binnenshuis toch wel te sterk. Het is zeer moeilijk om uit de vele camera's iets te zoeken waar je weer niet in de twijfel gaat vallen van zou ik deze of die moeten nemen?

Nu mijn keuze uiteindelijk op deze Olympus XZ-10 is gevallen, kan ik alleen maar tevreden zijn met m'n koop. Je kan alles zelf regelen en als je als beginner de camera op de AUTO stand zal ie alles zelf regelen, alhoewel de flitser (als ie ingeschakeld is) pas laat in actie zal komen, maar in de P stand is dat beduidend eerder, het is maar net wat je zelf wilt. Ik ben super tevreden, de plaatjes zijn erg mooi, het toestel voelt stevig aan en voor het filmen met deze fotocamera kan je eigenlijk ook al niet beter wensen. Voorlopig ben ik waarschijnlijk voor jaren onder de pannen.

PS. Dat ik overal een 10 voor gaf is gebaseerd op het compacte model met zijn vele mogelijkheden. De degelijkheid kan ik nu nog niet beoordelen, maar hij voelt met zijn stevige body wel zeer degelijk aan.

Maxium 07-01-2014
Geschreven voor: Olympus XZ-10 wit

Heb deze camera nu een paar weekjes in bezit en ben erg tevreden. Online gekocht op basis van wat reviews en nog een spijt gehad.
Mooie foto's en lekker compact om mee te nemen.

roelien79 31-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Top Camera. Heb lang met alleen mijn iphone gefotografeerd, maar nu zie je toch echt wel de toegevoegde waarde van een echte camera. Met name in niet ideale foto omstandigheden heb je gewoon veel mooier plaatje. De creatieve filters zijn ook leuk om te gebruiken, maar moet nog veel aan de camera ontdekken.

Simonbol 30-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Fotografeer nu ongeveer een maand met de camera,
maar bevalt uitstekend. In slechte lichtomstandigheden zelden de flits hoeven te gebruiken door de lichtsterke lens en dat geeft gewoon een veel mooier plaatje. De vele instellingen heb ik nog niet allemaal onder de knie, maar moet ik me nog verder in verdiepen. HDMI kabel hadden ze wat mij betreft wel standaard mogen meeleveren, want die heb je voor film op je TV toch echt nodig.

NostradamusGroen 30-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Dit toestel nu een tijdje in het bezit en in de kerstvakantie echt goed kunnen gebruiken. Deze maakt een stuk scherpere beelden dan mijn oude camera. Ook zitten er veel mogelijkheden op. De meeste camera's kun je namelijk weinig zelf instellen en dat kan met de xz10 wel.

Al met al ben ik er erg tevreden mee. Simpel, stevig en toch niet te moeilijk.

Enig minpuntje is dat er geen tasje bij zat, maar dat is tegenwoordig nergens meer helaas.

LauraV87 29-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Deze camera heb ik nu een tijdje en hij maakt supermooie foto's. Hij is ook helemaal niet ingewikkeld te bedienen dus dat is perfect. Verder is hij een stuk kleiner dan mijn oude camera. Aanrader dus!

Kees de Koper 22-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 wit

Ik was op zoek naar een camera met veel mogelijkheden, en toch compact. Dit omdat het niet handig is om altijd een spiegelreflex mee te nemen, en een smartphone niet de kwaliteit en mogelijkheden heeft die ik zoek.

Vereisten waren dus: compact, lichtgevoelig en een goede optische zoom. Uiteindelijk op deze camera uitgekomen, vooral vanwege de hoge lichtgevoeligheid, en de mogelijkheid om RAW-opnames te maken. De lichtgevoeligheid is absoluut een geweldige eigenschap van deze camera. In de meest duistere omstandigheden kan je nog heel redelijke foto's maken, zonder erg veel ruis.

Al met al ben ik zeer tevreden: alles kan automatisch, maar je kan ook alle instellingen zelf kiezen. De bediening gaat heel handig met de knopjes, maar ook via het touch-screen. Ook het flitsertje heeft veel mogelijke instellingen. Ik was eerst wat in verwarring over de flitser i.c.m. de auto-instelling. De flitser gaat dan namelijk eigenlijk nooit af. Na lang zoeken ben ik er nu achter dat dit een bewuste keuze is van Olympus: er wordt namelijk van uit gegaan dat de fotograaf bewust kiest voor weinig licht, en dan wordt daarbij een voorkeuze programma geselecteerd dat met weinig licht toe kan. Wil je alle automatisch laten gebeuren, inclusief flitsen, kies dan voor de 'P'-stand.

Sterke punten: lichtgevoeligheid, RAW-opnames, heel veel instelmogelijkheden (handmatig en automatisch), compact, degelijk, mooi touch-scherm

zwakke punten: nog niet echt gevonden (mogelijk is de accuduur wat aan de zuinige kant).

Kees de Koper 23-12-2013

Toch nog één minpuntje; de meegeleverde lader + snoer zijn samen groter dan de hele camera. Hoewel je dit wel vaker ziet, wil ik het toch als verbeterpunt noemen.

Regnerus 20-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Olympus XZ-10 nu 3 weken in bezit,maakt best goede foto's al heb ik wel wat problemen met het automatisch instellen.(als het donker is, gebruikt hij niet altijd de flitser)
1) kwaliteit is best goed ondanks de filter instelling (i automatisch)
2)Veel mogelijkheden zowel hand als automatische instellingen.
3)Iedereen kan er mee mee uit de voeten,zowel handmatig alzo automatisch.
4)Vormgeving ook goed,standaard model.
5)Degelijkheid is zeer goed behuizing van metaal,niet van dat slappe plastic- behuizing.

roxannekimba 18-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

De camera is compact, mooi van vorm, voelt degelijk aan, kan in RAW fotograferen en tevens handmatig. Ideaal voor díe momenten dat ik mijn spiegelreflex niet bij me heb. Deze kan ik gezien het formaat altijd meenemen. Er zitten veel leuke instellingen op, het instellen gaat simpel. Het enige lastige zijn de draaiknopjes die wat kleiner zijn dan ik gewend ben. Leuk ook dat je via touch screen verschillende mogelijkheden hebt. Voor mij de ideale camera.

robseline 18-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

zo makkelijk te bedienen, mijn vader van over de tachtig wil er ook graag eentje. onze kinderen zijn heel blij met de grappige effecten en het is weer met plezier foto's maken. ouderwets geweldige zwart wit foto's met scherpte diepte. enige jammere dat de lenzen niet vervangen kunnen. Maar is eigenlijk niet nodig: briljant wat zo'n klein kastje kan.

Kayman 18-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Gekocht vanwege de goede prijs/kwaliteitverhouding. Althans, ik vermoedde dat daar sprake van was. En het klopt. Dit is veel meer dan een huis, tuin en keukenapparaat. Zeer goede foto's, ook in het donker, waar andere toestellen in deze prijscategorie vaak nog te kort in schieten. Ook heel veel verschillende opties, dus lees wel even goed de instructies door. Dan merk je hoe ontzettend veel mogelijkheden deze camera heeft.

Wvradam 18-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Zeer veelzijdig, heel snel, compact...de ideale camera voor in je broekzak!! Het vergt wel enige tijd voordat je alle eigenschappen van de camera kent.

Hans Kool 18-11-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-10 zwart

Heb deze camera nu een tijdje in bezit als extra camera. Neem hem mee voor dagtripjes en dergelijk en ik ben tot op heden erg tevreden. Mooie heldere lens, camera hoeft dus maar zelden in te flitsen. Instelring op de voorzijde vind ik erg makkelijk om het diafragma aan te passen zodat ik toch lekker zelf één en ander kan instellen. Past lekker in de binnenzak van mijn jas.