Fujifilm FinePix S1600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix S1600 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Dick Zwolle 19-06-2013
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

Deze camera staat bij Kieskeurig als zijnde 'kantelbaar LCD-scherm' Dat was voor mij doorlaggevend, aangezien ik een Canon powershot had die dat ook kon. Maar let wel: Deze camera heeft helemaal geen kantelbaar scherm!!!! Dus hij staat niet goed in de rubriek en ben ik daarom 105€ lichter!!
Ga niet uit van de specificaties die Kieskeurig hanteert!
Wel een leuke camera, maar voel me wel misleid!
Dick ten Broeke, Zwolle

W. Bekkers 02-09-2012
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

Geweldige camera. Maakt naast prachtige foto's ook een robuust en degelijke indruk en dat is 'ie ook! Top kwaliteit voor die prijs en ik ben nog van de generatie Canon EOS 300 (die met echte fotorolletjes) en ik vind 'm erg dicht in de buurt komen van die degelijke spiegelreflex van toen. Absolute aanrader!

Erik W 02-05-2011

---------- update review 02-05-2011 ----------
Na een aantal maanden en ongeveer 400 foto's verder,nogsteeds super tevreden over deze s1600.
Schitterende foto's, ook als je helemaal inzoomd.
Veel instellingen, alles kan met dit ding.
Makkelijk te bedienen, en hij is erg energie zuinig (met Sanyo Eneloop batterijen).
Zeer tevreden!! Beter, veeeel beter dan mijn vorige camera, een Canon.

---------- 1e review 05-01-2011 ----------
Ik ben heel tevreden met de S1600.
HIj is de goedkoopste 'Superzoom' camera die er is, maar zeker niet de minste.
HIj is prettig in de hand, beter dan al die dunne camera's, en werkt daardoor ook mooier.
Kwaliteit foto's waren veel beter dan verwacht, scherp, goede kleuren.
Instelmogelijkheden zijn erg uitgebreid, echt alles kun je instellen. Het is echt een aanrader, en voor 135 euro echt een koopje.
1 van mijn eissen voor een camera moesten zijn: oplaadbare batterijen ipv accu's, want vaak zit er maar 1 accu bij, dat is onhandig, en erg duur om er 1 os bij te kopen.
Oplaadbare batterijen zijn goedkoop, en je kan makkelijk vol vor leeg wisselen.

Artevelde 22-01-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

Schitterende foto's, eenvoudig in bediening, penlight batterijen die overal verkrijgbaar zijn mochten ze onverhoopt leeg zijn, een hele goede camera voor een lage prijs die re ook mooi uit ziet.

Finepix286 14-01-2011
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

Ik heb deze camera nu enkele dagen in mijn bezit, als vervanging voor een oudere compactcamera van Olympus.

Mijn eerste reactie was dat de menu's totaal onlogisch zijn. Ja, je kunt daadwerkelijk alles handmatig instellen, maar je moet WEL weten waar je moet zijn.
Nu is dat wat mij betreft niet een vreselijk groot probleem, want na alles te hebben ingesteld, maakt hij mooie foto's.

Ik ben zeker wel van mening dat je, om echt goede foto's te maken met deze camera, verstand moet hebben van de technische aspecten van fotografie. Je kunt namelijk niet verwachten dat deze camera op automatische modus goede foto's maakt, persoonlijk heb ik nu al een hekel gekregen aan de automatische functies. Mocht je deze camera willen aanschaffen, dan is het zeker handig om je, als je hier nog geen kennis van hebt, te verdiepen in termen als ISO, diafragma, sluitertijd etc.

buick225 28-11-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

ik heb de s1600 nu ongeveer een half jaar in het schermpje is het inderdaad een kleuren pracht van jewelste, maar als de knop indrukt zijn de foto's mooi gemaakt.
volgens mij moet je de camera even de tijd gunnen om zich in te stellen, als ik een snelle foto neem is hij nog al eens wazig.filmen doe ik eigenlijk nooit met deze camera.
batterijen snel op i het half jaar heb ik ze nu 2 x opgeladen, moet hierbij wel zeggen dat ik alleen foto's maak.
(( een batterijlader is een uitkomst ))

MathijsBremen 29-07-2010

Een totale ramp !!!
Ik was in het bezit van een Fuji A700 welke geweldige foto's maakte. Alleen de mogelijkheden waren beperkt.
Dus weer een Fuji, dacht ik.
Ik heb nu de S1700 (Nagenoeg hetzelfde als de S1600) aangeschaft en viel van de ene verbazing in de andere.
Alle testen in stand "automatisch" en bij voldoende licht uitgevoerd.
Scherpstellen? Af en toe redelijk, nooit goed.
Ook bij filmen lukt dit bijna nooit goed.
En verder maakt hij van de foto een aquarel. Blaadjes aan de bomen of grassprietjes worden ongetoverd tot doorvloeiende groenvlakten.
Ook bleef het toestel een paar keer hangen, waarbij het zelf al aangaf dat het uitgezet moest worden.
12 Mp foto's zijn duidelijk veel minder dan 6 Mp foto's.
Dus huilen met de pet op...
Een absolute afrader.
Ik ga proberen het terug te geven en anders gaat het de kliko in......

Mezzezo 30-05-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

Ik heb de camera nu net een weekje. Ik ben erg blij met de camera.Dit is de eerste 'moeilijkere' camera voor mij. ik heb hiervoor slechts een compact gehad. Op zich weet ik wel hoe alles werkt en hoe je alles moet instellen voor een mooie foto.

de camera ligt goed in de hand. hij is vrij stabiel te houden in 1 hand. ik vind het materiaal niet echt mooi, met die spikkels erop. de knoppen zijn erg mooi een robust, vooral de knop op de modus mee te selecteren is erg prettig. de aan-uit knop laat te wensen over. ik had liever een schuif-knop gehad die op zijn plaats blijft, i.p.v. een schuif knop die weer terug springt. de ontspan en zoom knop voelen een beetje plastic aan, maar wel stevig. de camera maakt erg mooie foto's. ik heb de camera niet op de maximale resolutie staan. Dit zorgt na mijn mening voor mooiere foto's. ik vind het heel prettig om alles te kunnen instellen. er zit 1 nadeel aan het instellen en dat is dat je het diafragma maar op 2 standen kan instellen. ik weet niet of dit anders kan, maar dat heb ik nog niet gevonden in de handleiding. dat is wel jammer. de zoom is goed. en de digitale ook, maar laat die gewoon uit, want 15x optisch is denk ik wel voldoende. de mode om panorama foto's te maken is ook erg leuk, en werkt goed. Al werkt het niet op een manier zoals men aanprijst op een aantal filmpjes op Youtube. de flits is ook erg prettig, je kan hem makkelijk aan en uit zetten, werkt. dat werkt erg goed.

het grootste nadeel van de camera is het scherm. Dat is ronduit slecht. dit is het enige twijfel punt of ik de camera zou houden of niet. Het scherm is heel slecht in het afbeelden van donkere kleuren. je krijgt dan erg veel ruis. dit doet het scherm alleen als je foto's aan het maken bent. niet als je ze bekijkt, dan is het wel weer mooi. Het zelfde geld, als je aan het filmen bent, zie je het ook niet. Het is wel erg storend.

de menu's zijn ook wel prettig, maar er zijn ook een aantal hekel punten. Het is vrij irritant dat als je iets via het menu instelt (zoals wit balans) dan druk je op Oké en dan gaat het menu weg. niet echt logisch. je kan het menu wel in je beeld houden door dan door op de toets na links te drukken. wat ook raar is dat je 2 menu's hebt een onder je menu knop en de ander onder je f-(fuji knop. onder die f knop kun je de foto grootte, ISO-waarden, beeldkwaliteit en kleur instellen. Waarom kon dit niet in 1 menu? of doe wat andere dingen onder die f-knop, zoals ISO waarden, witbalans, en eventueel AF functies. het meest irritante van het menu is toch wel dat als je foto's bekijkt, en weer terug wil gaan naar de zoeker(dus foto's maken) dat je dan de ontspan knop moet indrukken i.p.v van de knop waar je na je gemaakte foto's gaat. (je krijgt dan een stomme melding) (hier zal je vast wel aan wennen) foto's bekijken gaat goed, het is erg mooi dat je kan 'uitzoomen' en dan 4, 9, of 100 foto's op je scherm kan zien en dan erg makkelijk kan zoeken.

Het klinkt misschien alsof ik alleen maar slechte dingen heb op te merken. Ik vind het een super camera, Ik ben er erg blij mee. ik ga hem zeker houden en ook veel gebruiken.
een laatste punt van kritiek is dat hij werkt op batterijen. ik ben een fan van accu's dat werkt makkelijker vind ik. maar goed, gewoon oplaadbare batterijen gebruiken dan.

een conclusie:
pluspunten: veel zoom, genoeg pixels, goede flits, fijne knoppen, mooi foto's, goede films (alleen mono geluid), veel modi, goede instel mogelijkheden, makkelijk gemaakte foto's bekijken.

minpunten: slecht scherm, weinig mogelijkheden voor diafragma, rare menu's, ingewikkelde menu's.

Als je nog vragen heb, stel ze hier. Ik kan ze misschien wel beantwoorde.

Groeten Mezzezo

Frankfuji 23-05-2010
Geschreven voor: Fujifilm FinePix S1600 zwart

Toestel ziet er goed uit.
knoppen zitten op de juiste plek. Pas een paar dagen in bezit dus kan nog geen cijfers geven. Ben zelf geen fanatieke fotograaf maar wilde een keer een toestel met meer mogelijkheden. Volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed voor zover je dat na een paar dagen kunt aangeven.