Canon PowerShot SX270 HS grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX270 HS grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Wendy1980 19-12-2014

Mooie camera, maakt ook goede foto's, ook bij minder goed licht. Genoeg automatische functies, leuke vissenoogfunctie ook.

Helaas overleed hij wel vrij snel. Al vanaf het begin hadden we voortdurend problemen met de batterij. Na 1 of 2 foto's kregen we altijd de melding dat de batterij leeg was, zelfs al was dat helemaal niet zo. Even openmaken, batterij eruit en weer erin en hij deed het weer. Voor 1 of 2 foto's dan. Heel vervelend, met kleine kinderen zijn me hierdoor heel wat leuke fotomomentjes ontglipt.

Vervolgens liep op een gegeven moment de lens helemaal vast, die wilde niet meer terug naar binnen. Dat was dus einde oefening. Het apparaat ligt nu al 2 maanden bij de reparatie-afdeling van de winkel waar we hem kochten.

fvanwissen 24-08-2014

Waardeloze camera. De batterij geeft elke keer foutmeldingen. Wij kunnen er amper foto's mee maken. Ik ga met de verkoper op zoek naar een oplossing.

Ik zou nooit meer deze camera kopen. Ik hoop dat ik hem terug kan geven en een ander merk kan kopen.

JM Bulder 26-08-2014

Kan bij elke camera gebeuren, gewoon omruilen voor een nieuw exemplaar. Als de verkoper daar moeilijk overdoet dan zou het wel de laatste keer zijn dat ik daar een camera kocht

1025 08-12-2014

wat een reactie! dan ga je er toch even me heen? het is een geweldige camera!

tottokyo 02-09-2014

De foutmeldingen zijn een bekend euvel bij de SX270 en 280. Er is op een Canon website een firmware-update beschikbaar die maakt dat deze foutmeldingen tot het verleden behoren .

Miks 06-12-2014

Ik heb dezelfde problemen. Vraag aan fvanwissen: hoe is het opgelost? Alvast dank voor uw reactie

Cathy7 30-03-2014

Het grootste pluspunt van deze camera vind ik het zoombereik. Ook van een grote afstand ingezoomde onderwerpen blijven erg scherp. Voor een camera in deze prijsklasse een prima prestatie! Minpuntjes vind ik de flitser, waar ik nog steeds ruzie mee heb omdat die naar mijn mening op een wat ongelukkige plek zit (bovenop de camera, waar je hem ook met de linkerhand vasthoudt). Ook het klepje van de accu is lastig open te krijgen zonder dat je per ongeluk op de aan/uitknop drukt. Het heeft weinig grip.

martijn75 14-07-2014

Voor slechts 90 euro meer (incl cashback) zou ik toch de opvolger en verbeterde versie kiezen in de vorm van de allernieuwste Canon Powershot SX700 HS

martijn75 15-07-2014

Ps. Hier nog even een link naar vergelijk SX270 met de nieuwste SX700 HS. Ik denk dat laatstgenoemde de meerprijs waard is, beeldstabilisatie is beter en accu probleem is opgelost. Maar oordeel zelf;

Als de link niet opent, zoek dan even op Youtube naar "Canon SX280 vs SX700 Review"

quillo 21-03-2014

Deze sxcanon270hs heb naast zijn voorganger de sxcanon240hs die ik ook heb, er nog maar eens bijgekocht.Zodat mijn vrouw er ook een heeft. fotograferen.Prima cameraatjes met goede foto's.
Een minpunt.
De batterij-schuifklep is eigenlijk te glad(Met een stevige droge vinger gaat het wel)De can.240 dan beter is met de bobbeltjes op de schuif.Vraag me af waarom dit veranderd is.Wat goed is moet je goed laten.
Met een volle batterij gaat het fotograferen snel.Beide camera's nagenoeg gelijkwaardig.

Will.

Stan uit Belgie 24-02-2014

Voor de aankoop van deze Canon compactcamera had ik een Panasonic compactcamera. Deze was niet slecht maar de compactcamera Canon SX270 HS maakt nog betere foto's. Alleen dat men de automatische flits moet afzetten ( anders komt de flits automatich naar boven ) is een beetje aanpassen !

hamer320 08-02-2014

Hiervoor had ik een Panasonic DMC-TZ2 deze is na 4 jaar stuk en niet meer terepareren . Canon ps SX270HS is de vervanger voor mij. De camera maakt veel betere kwaliteit foto's, en heeft meer mogelijkheden is goedkoper en een betere garantie via de Makro. Alleen is de terug betaling via de kerst aktie van Canon een ramp dit koste uren aan invullen formulieren en telefoonkosten was niet klant vriendelijk, geen aanrader.Met tussen komst van de Makro is het eindelijk gelukt.

blikkendoos 08-02-2014

mooie en perfecte compacte camera met super snelle in en uit zoom. met ver zoom bereik. maakt super scherpe foto´s ook bij weinig licht. heel veel instellings mogelijkheden. deze camera is zeker net zo goed,als de goedkopere spiegelreflex camera´s. echt een aanrader!!

andreneels 22-01-2014

Zeer goede kwaliteit foto's, (vooral bij heel weinig licht), kan zeer ver inzoomen. Had hiervoor een Panasonic maar deze is echt veel beter. Een aanrader!

thijsvanpol 14-01-2014

Prima toestel die geode foto's maakt en een geode optische zoom heeft. De flitser is inderdaad een minder puntje omdat deze aan de bovenkant omhoog komt waar je net je vinger houdt. Is even wennen maar het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken.

tweety 21-12-2013

Ben zeer tevreden over deze camera maakt mooie foto's en video's verder is hij zeer handzaam en makkelijk in gebruik .

OmaMagda 01-09-2013

Dit is een aanvulling op mijn eerdere review. Inmiddels heb ik meer ervaring met de camera en ben er (nog steeds) tevreden over. Mogelijkheden zijn ruim voldoende voor een amateur fotograaf zoals ik. Het gebruiksgemak hou ik op 7 punten omdat ik een eenvoudig gebruiksvriendelijk boek mis. Voor een onervaren senior fotograaf zou dat een welkome aanwinst zijn. De vormgeving blijft 9 punten. Ik kocht een case voor het toestel zodat ik de camera om mijn nek kan hangen wat vallen van de camera voorkomt.

GSAS 11-07-2013

Gebruiksgemak beoordeel ik iets lager omdat het voorkomt dat je vinger bovenop de flitser zit die omhoog komt. De camera blokkeert dan en moet uit en aan gezet worden.

OmaMagda 12-07-2013

Ik duw de flitser gewoon weer naar binnen. Maar je hebt wel gelijk, als de flitser niet uit staat is het irritant omdat je weinig houvast hebt aan het toestel.

OmaMagda 31-05-2013

Als amateur fotograaf geef ik gebruiksgemak 7 punten en dat is omdat ik zelf, via het net, de gebruiksaanwijzing moet downloaden en uitprinten. En dan verwijst de ene handeling weer naar een andere pagina. Erg vermoeiend. Ik wil een boek.

Vormgeving is goed maar lastig vasthouden. Ik mis een goede grip. Ik heb een canon tasje erom gekocht, dat scheelt.