Bosch 30 HRC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch 30 HRC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marcel 23-01-2018

Prima levensduur

Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Ik heb in oktober 2001 een Bosch CV ketel HR35 gekocht. Thans in januari 2017 is de CV ketel intern lek. De CV ketel doet het voor de rest nog prima, alleen een beetje water bijvullen af en toe. De ketel heeft nog nooit onderhoud gehad en daarmee veel geld bespaard. Dus de ketel heeft draait 16,5 jaar probleemloos en zonder onderhoud gedraaid en draait nog steeds.....

Pluspunten

• geen onderhoud

Minpunten

• aluminium warmtewisselaren na 15 jr kapot
  • gietijzeren warmtewisselaren gaan nooit kapot

Murata 22-01-2010
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Deze Bosch is 2 weken geleden bij mij geplaatst als vervanger van een 18 jaar oude Intergas HR. Ketel is geplaatst door Verwing Bv, die hem heeft geleverd voor 1375, inclusief BTW, factuur en een Honeywel Vision klokthermostaat.
Oude ketel is netjes meegenomen door medewerker.
Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen maar heb wel 12 jaar garantie op alle onderdelen van de ketel, dat geeft toch een iets beter gevoel dat Bosch vertrouwen heeft in zijn producten.
Apparaat is niet geruisloos maar acceptabel.

Nog geen tijd gehad om met de instellingen van de ketel te spelen, volgens monteur hoeft dat ook niet, want op de thermostaat kan ik bijna alles regelen.

Roland Hommes 21-12-2009
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

IK heb de Boch nu ongeveer een jaar in gebruik. Ook nu bij wat strengere winter voldoet de ketel uitstekend en is erg stil. Hiervoor een AGPO gehad. Werd van verschil. Kan deze ketel echt aan iedereen aanraden.

Rob196246 18-12-2008
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Wij hebben nu sinds 13 maanden deze Bosch cv ketel in huis. Ook met 12 jaar garantie, mits door vakman onderhouden. Geen klagen over, geeft snel en veel water ook op ECO stand. Het geluidsniveau is wel iets hoger dan mijn vorige ketel (Vaillant). Gekocht nav de aktie met 12 jaar garantie en een scherpe prijs.
Aan de ketel kan later evt. een zonneboiler worden gekoppeld. Tot nu toe prima cv.

Boersbroek 03-12-2008
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Na 14 jaar begon onze Apgpo Ferolli te prostesteren op verschillende gebieden. Na een zoektocht tussen verschillende ketels is onze keuze gevallen op de BOSCH HRC-30. Prima keteltje tot nu toe. Levert snel en ruim warm water. Doet het ook zeer goed met de levering van warmte voor de vloerverwarming. Prima.

richard22 24-09-2008
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Een hele verandering, sinds dat onze fasto FC 2510 het veldt heeft geruimd, deze bosch hrc 30 ketel is zeer stil en geeft snel en voldoende warm water zelfs op de eco stand.
Tot nu toe zeer tevreden over deze ketel.

Hendrik 1 29-07-2008
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

uitstekende cv ketel , en leverd veel en snel warm water en is erg stil als je 12 jaar garantie krijgt moet hij wel goed zijn

voort1 03-04-2008
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

heel tevreden over deze ketel die bij ons al bijna 4 jaar zonder 1 enkele storing brand, verwarmd de kamer een stuk sneller dan de vorige (agpo ferrolli). Kan alleen niet zeggen dat deze ketel zuiniger is dan de vorige; dus de zogename 200 euro besparing per jaar zie ik niet terug.

de V 14-01-2008
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Perfect apparaat. Heb hem als vervanging van een Vaillant HR ketel waarmee ik niets als ellende heb gehad.
Stil, verwarmd goed (icm Chronoterm Modulair kamerthermostaat) De ketel heeft icm deze thermostaat de kamer eerder op temperatuur.
Warm water ook meer dan mijn vorige ketel. (ook CW4)
Echt een aanrader. Over de duurzaamheid kan ik nog niet zoveel melden. Absoluut zijn geld waard.

paul willems 24-12-2007
Geschreven voor: Bosch 30 HRC

Goede compacte ketel welke veel warm water levert.

Echter heb ik deze ketel laten plaatsen door een 'beunhaas', wat één brok ellende was.

Later laten herstellen door een vakman installateur.
Achteraf had ik dit beter meteen kunnen doen.

Had dan een betere garantieregeling met Bosch kunnen afsluiten en de ketel was meteen goed geplaatst.