Denon DCD-1500AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DCD-1500AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Maarten 2010 06-04-2012
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Dit is werkelijk een top apparaat,speelt alles zonder problemen af.Heb deze cd speler samen met de Denon PMA 1510 AE versterker en de Denon TU 1510 AE tuner in huis gehaald.Deze set aangesloten op de Dali Ikon 6 speakers.Klinkt super,een kleine opmerking voor de Denon DCD 1500 AE is als de pure direct ingeschakeld is dan lijkt het net als of het apparaat uit staat,maak niets uit,Ben zeer tevreden met deze aankoop.

Thijs197 30-03-2011
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Simpelweg een geweldige (SA)CD-speler. Ik kan er lang over uitweiden, maar het is gewoon een geweldig apparaat.

Het loopwerk speelt moeiteloos alle CD's af: SACD's, CD's, CDR's. Inmiddels bijna 2 jaar in bezit en nooit problemen gehad.

Momenteel aangesloten in combinatie met de Denon TU-1800DAB tuner (ook een prachtig apparaat) op een set Quad 22L2 luidsprekers via een Marantz PM-8003 versterker. Voor mij een gouden combi!

Steven1980 11-08-2008
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Ik heb deze cd-speler en de bijbehorende versterker nu bijna twee weken in bezit en beide bevallen me uitstekend. Het geluid van deze combinatie klinkt mooi ruimtelijk en erg gedetailleerd. Daarnaast vind ik ook de vormgeving erg mooi en is de cd-speler gebruiksvriendelijk. Kortom: een aanrader!

twani 27-05-2008
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Een flinke tijd speelt de DCD1500ae nu alweer, en het moet gezegd: feilloos!
Wat opvalt na de speler langere tijd in gebruik te hebben is de kwaliteit, afwerking en de hoogwaardige uitstraling.
Conclusie van dit relaas: Top....

Erik Joling 10-05-2008
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Kocht deze CD-speler in combinatie met PMA1500AE en TU1800DAB. Geluid is wel OK, maar binnen een krap jaar begonnen de storingen: haperingen in het afspelen. Via de handelaar ging het apparaat terug naar de importeur die de laserunit heeft vervangen. Gelukkig nog net binnen de garantieperiode, maar ik was het apparaat wel een week of vier kwijt.
Minpunt qua gebruiksgemak en mogelijkheden is dat alles zo basic is uitgevoerd, dat als je bijvoorbeeld na het spelen de CD eruit haalt, de la sluit en het apparaat te snel uitzet, hij ook echt uitstaat (en de la niet verder dicht gaat). Een nummer snel vooruitspoelen gaat ook niet, evenals CD's met mp3 afspelen. Kennelijk is dat allemaal opgeofferd voor het goede geluid.
Opvallend is wel dat het apparaat (en de CD erin) nogal warm wordt, zelfs warmer dan de PMA!

C.T.H. 21-04-2008
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

De DCD 1500 is een echte aanrader.
Ik heb hem samen met de PMA 1500.
De geluidskwaliteit in gewoon heel goed.
Hij is ook degelijk uitgevoerd,Bijv de cd lade,dat sluit als een bus, hij weegt ook wat, en is mooi afgewerkt.
Het is een inverstering,maar hij is het zeker waard.

mart1964 28-03-2007
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Vandaag ontvangen. Ik had een Harman Kardon 7600 II cd speler dat was toen een reverentie speler. Nu de Denon aangesloten en ik moet zeggen er is 15 jaar toch het een en ander verandert. Het klinkt wat opener en de instrumenten klinken veel beter. Ook is dit weer een degelijke speler wat ook te merken is aan het gewicht en de degelijkheid van de cd lade. Hoe hij klinkt met een SACD weet ik nog niet. Heb alvast wel een HDCD gekocht van Pink Floyd maar nog niet binnen dus dat is even afwachten.

Het is in iedergeval een aanrader wat mij betrefd.

hans52 04-02-2007
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

Na lang en zorgvuldig zoeken naar een goeie cd speler in combinatie met mijn pma 1500 versterker van Denon, waren een paar merken overgebleven. Rotel, Arcam en Cambridge en Marantz ( Denon viel voor mij af, omdat ze in de betere klasse geen gewone cd spelers meer maken ) ik wilde perse geen sacd, omdat dat naar mijn mening stilletjes dood bloed. Voor de zekerheid heb ik toch ook naar de Denon 1500AE geluistert, sacd welliswaar, maar als je er geen gebruik van maakt en de cd speler klinkt toch geweldig dan is het niet zo erg. In vergelijk met bovenstaande merken vond ik de Denon iets warmer en toch heel open klinken, ruimtelijk en gedetailleerd. Het loopwerk is in verhouding met de andere spelers veel en veel beter, het loopt soepel, is stevig, kortom deze speler komt met kop en schouders boven de andere uit. Alle cd's beleef ik weer opnieuw en hoor steeds nieuwe dingen.
Als je het geld er voor over hebt, dan kopen dat ding, is een absolute topper.

olli4 30-11-2006
Geschreven voor: Denon DCD-1500AE

kwaliteit, toucourt. Zo maakten ze het vroeger ook nog, degelijk, zwaar, geen
plastic, weinig knopkes, dus er kan weinig aan kapot gaan.
de klank is helder en open (transparant)
De stem van Sinead onder begeleiding van een symfonisch orkest, daar krijg je
kippevel van. amaai
had 1 cm minder hoog mogen zijn, dan was hij even groot als zijn bijpassende
versterker de pma1500ae.
als dat het enig kritiekje mag zijn.
Met een Monster kabeltje van 50 cm met 24K goudbeleg denk ik mij niet meer te
kunnen verbeteren.
Super-audio is nieuw voor mij en verrassend.
mp3 en andere compressies speel ik op m'n dvd-speler. duur, maar de moeite
waard