Philips SCD535

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SCD535 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

CarlaMulder 16-02-2015
Geschreven voor: Philips SCD535

We hebben de babyfoon nu ruim 5 jaar in bezit.

Na 3 jaar begon de ouderunit heel irritant te piepen, hij maakte slecht contact met de lader. Ik heb met een stukje opgerold papier en plakband hem vast aan de unit en nu valt hij anders in de lader en hij werkt weer.
Nu vielen er een paar maanden geleden een rij pixels uit, maar we hebben hem nu zo lang dat we weten wat er staat.

Het nieuwste mankement is dat hij in rust totaal geen beeld meer geeft. Je moet een willekeurige knop in duwen en je kunt weer zien hoe warm/vochtig het op de kamer is.

Langzaam maar zeker is hij echt terminaal aan het worden. Dit vinden we erg jammer! Hij werkt qua babyfoon nog steeds prima bij kindlief op de kamer. Hij staat inmiddels op de kamer van de 2e en zal zolang hij nog werkt ook de babyfoon voor hun broertje worden.

De muziekjes zijn fijn, we hebben hem op allemaal staan en hij maakt keurig zijn riedeltje af voor hij naar de volgende gaat. Ook duurt het nog steeds zo'n 15 minuten voor hij klaar is.
Terugpraten gaat ook nog goed.
Alleen als hij ziek is heb ik hem wat harder staan en inmiddels is het geluid beneden dan niet meer om aan te horen.

Dus, conclusie: We waren er dolblij mee. Maar nu met 5 jaar is hij gewoon zwaar bejaard.

Nv1508 04-01-2014
Geschreven voor: Philips SCD535

Hebben de babyfoon nu meer dan 2 jaar, en hij doet het nog perfect. We nemen hem altijd mee als onze meid ergens gaat slapen. Het lampje is ook erg prettig. En alle verschillende muziekjes.

C.A.J. 16-11-2013
Geschreven voor: Philips SCD535

Wij hebben deze babyfoon nu iets langer dan 3 jaar. We zijn erg tevreden over het gebruiksgemak, maar...
Het bereik is geen 300 meter, maar een stuk minder.
En na ruim 2 jaar begon de oplader te piepen (vervelende, hoge toon) als de babyfoon in de lader stond. Heel jammer want de garantieperiode was voorbij. Je zou van Philips toch mogen verwachten dat ze voor dit probleem met de oplader een uitzondering zouden maken wat betreft de garantieperiode aangezien dit probleem vaak voorkomt, zoals ik kan lezen in de reviews op deze website.

Nu zouden wij de babyfoon heel graag weer gebruiken voor ons 2e kindje, maar dat kan echt niet met zo'n lader. Ten eerste is de piepende toon niet aan te horen. En ten tweede laadt de lader ook gewoon niet meer goed. De babyfoon is binnen een zeer korte tijd weer leeg en moet dan weer opgeladen worden.
Beetje jammer van zo'n prijzige babyfoon.

Zo zie je maar dat het merk + prijs niet altijd garanderen dat je een goed en degelijk product koopt.

CarlaMulder 14-02-2015

Dat hele hoge gepiep hadden wij ook. Heeeeel irritant!

De oorzaak is dat hij geen goed contact maakt met de lader, beide delen even goed schoonmaken/krabben en dan achter de unit een stukje opgerold papier vastplakken zodat hij net even anders in de houder staat. Even passen, meten en uitproberen. Het was bij ons de truck en hij werkt qua piepen weer prima :)

Simon1980 16-11-2013
Geschreven voor: Philips SCD535

Zeer tevreden over dit apparaat, echter niet over de levensduur. Na 3 jaar in gebruik ( niet heel intensief), alleen bij van huis gaan bij de buren zetten, heeft hij het begeven.
Wij hadden gehoopt ook bij ons tweede kind nog gebruik te mogen van dit apparaat.

Ik had van Philips eigenlijk meer verwacht.

Linnievdv 14-11-2013
Geschreven voor: Philips SCD535

Hij deed t 1,5 jaar prima daarna mankementen maar eer dat ik actie ondernam net week na garantie bleek… in m'n vorige review was ik aangenaam verrast dat ik een nieuwe zou krijgen maar helaas na een tijd nog eens gebeld en na een week kreeg ik een mail dat ik n nieuwe kon kopen met 20 % korting! Echt een beetje raar… weg goede gedachtes over service

Linnievdv 27-07-2013
Geschreven voor: Philips SCD535

Super tevreden, werkt prima. Na 2 jaar wel wat mankementen , maar net philips aan de lijn gehad en wordt als het goed is verholpen. Super zou dat zijn , ik dacht dat verdient een positieve review.

kristelg1976 08-01-2013
Geschreven voor: Philips SCD535

Waardeloos en gevaarlijk product! Enkele weken geleden kocht ik deze set. Gebr.aanw. doorgelezen, batterijen opgeladen en de set meteen in gebruik genomen.
Na letterlijk een week werd de accu in de ontvanger dik en viel het ons op dat er vocht zat. Er lekte gewoon accuzuur! De accu was kokend heet geworden en het stonk verschrikkelijk naar rook en dus hebben we de accu uit paniek meteen het huis uit gedaan bij het vuilnis. De zender die op de babykamer stond hebben we voor de zekerheid maar in de chemobox gezet bij de ontvanger.

Uiteraard het verkooppunt gebeld en die zeggen niets voor mij te kunnen betekenen omdat we de bon niet meer hebben. (ook al staan we gewoon geregistreerd in hun klantenbestand en is er opgeslagen dat we die set 3 weken geleden kochtten. Enerzijds snappen we dat ook wel die bonnetjes-manie, want bij het gemis van zo'n mini kassabon hoeft ineens niemand je meer te helpen en doet de winkel net alsof ze achterlijk is. Philips gebeld en die zeggen natuurlijk dat ik bij het verkooppunt moet aankloppen. Het bekende kastje-muur-verhaal.

Nu zitten we met een onbruikbare set van 3 weken en hebben we ondertussen snel zo'n goedkope van Elro gekocht. Dat ding werkt dus veel beter dan die dure van Philips. Ik voel mij bekocht.

Deze set Philips SCD535 is gevaarlijk en derhalve NIET AAN TE RADEN.

Jahagedoorn 02-06-2013

Ik hoop dat de gemiddelde koper iets genuanceerder is! Wellicht iets meer aandringen bij het verkooppunt? Bankafschrift? Rechtstreeks contact opnemen met Philips?

Balkanboy 01-07-2012
Geschreven voor: Philips SCD535

ik heb mij erg op verkeken destijds voor zo prijzig apparaat en zo slecht geluid dat je continu de ouder unit bij je te hebben anders hoor je echt niet je kindje terwijl de scd 520 wel goed is en die hebben wij nog steeds voor onze 1ste zoontje , en nu hebben wij inmiddels een 2e zoontje dus ik dacht met die ervaring van de scd 520 dat die ook zo goed zou zijn , maar jammer genoeg niet dus ik heb het 3 omgeruild maar allen gaven verschillende geluid sterke maar echt niet voldoende en ik snap niet waarom Philips daar gewoon weg niks mee doen ..

ze bieden je geen goede oplossing voor aan of een soort modificatie zou wel mogelijk moeten zijn , mijn ervaring is nu dat ik een aleccto DBX-88 hebt en die is gewoon super kraak helder en kwa prijs stukken vollediger

mruis 14-06-2012
Geschreven voor: Philips SCD535

Twee keer gekocht en twee keer is hij net na één jaar er volledig mee opgehouden. Een fantastisch apparaat, maar voor die prijs verwacht ik een veel langere levensduur. Erg jammer.

Officiele reactie van Philips Nederland 25-06-2012

Geachte mruis, hartelijk dank voor uw review! Goed dat u aangeeft dat allebei de SCD535 er na een jaar mee hebben opgehouden. Dit zou uiteraard niet mogen!

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

Philips Webcare

Maurice02 11-05-2012
Geschreven voor: Philips SCD535

3 maanden in gebruik. De microfoon op de basis unit functioneert uitstekend (ondanks wat ik op andere reviews lees, vinden wij juist de microfoon gevoeligheid super!). Zelfs de vogels (wij wonen in een bosrijk gebied) hoor je feilloos door de draagbare unit. Er is geen vertraging in het geluid. Het geluid klinkt niet blikkerig. Ook de zachte geluidjes van ons kindje hoor je direct (1 lampje gaat dan op de handset branden). De gevoeligheid staat bij ons wel op maximaal ingesteld. Het bereik is goed; achter in de tuin -30 m diep- nog goed bereik met een licht ruisje erin. De temperatuur meter klopt niet helemaal, wijkt 1 graad naar boven af. Accu gaat voldoende lang mee (ook op de niet eco modus). Enige minpuntje is dat de het toetsgeluid niet uit te zetten is (bij het instellen van de knoppen op de handset krijg je altijd een harde piep te horen).
Samengevat: een prima apparaat!

Balkanboy 13-03-2012
Geschreven voor: Philips SCD535

ben er niet te vrede over vanwege de slechte geluid , wij hebben ook de scd 520 en die is stukken beter dan deze ,kwa prijs is hij dus ook al gezakt , ik vind het jammer want hij is op zich heel mooi , maar als je de baby niet echt goed hoort .

het lijkt net als er een sticker op de microfoon zit
het is al 3 x om geruild maar zonder resultaat dus nu heb ik gekozen voor een concurrent

Wim79 21-02-2012

In één woord: Prima!
Je steekt hem in de stekker en voor de rest gaat het vanzelf; gemakkelijk in het gebruik dus.
Zeer goede microfoon en het geluid is meer dan voldoende om de kleine te horen. Bereik is prima maar nu heb ik hem ook weer niet tot het uiterste geprobeerd. In onze 15 meter diepe tuin ging het iig nog prima.
Tenzij er een goedkopere op de markt is met dezelfde functionaliteit en kwaliteit, zou ik verder niet twijfelen.

SonjaVeenendaal 12-02-2012
Geschreven voor: Philips SCD535

Makkelijk in gebruik alleen 1 groot probleem: baby twee haalt hij niet! Babyfoon moest na twee maanden al vervangen worden, kan een keer gebeuren maar nu is de oplader stuk. We laden op bij de buren dir gelukkig dezelfde hebben, voor dat geld verwacht je wel wat meer

LindaRosalie 05-09-2012

Ik lees een paar revieuws hierboven dat Philips zelf aangeeft dat er 2 jaar garantie opzit! Doe er uw voordeel mee.

Joey 1997 24-09-2011
Geschreven voor: Philips SCD535

Ouderunit is erg compact en de accu gaat op de eco-modus zeer lang mee. De gevoeligheid moet je wel op maximaal zetten als je kleine nog niet zoveel geluid kan maken maar zodra ze wat meer longinhoud hebben dan kan de gevoeligheid naar beneden.De led's zijn zeer duidelijk en een goede aanvulling.

Agoston Horvath 13-09-2011
Geschreven voor: Philips SCD535

Een zeer mooie apparat met vele extras. De 'enige' problem is dat het voldoet niet als een babyfoon: de ouderunit is ver te stil, op maximum geluid kunnen we niets horen als we spreken of een film kijken.

Als je iets wil begrijpen van wat je kind zegt, moet je de apparat (op maximum geluidsterkte!) direct naast je oren zetten.

De gevoeligheid is ook zeer slecht. We hebben een Angelcare 400 unit te vergelijken met. Op gevoeligheid 4, de Angelcare werkt normal en we horen de baby huilen, terwijl de philips scd535 compleet stil was! Op gevoeligheid 5 (de maximum) is de ouderunit altijd aan, maar dan is de batterijduur zeer slecht.

Philips consumer care kon absolut niets helpen - ze zei dat ik moet de batterij verwijderen de ouderunit een 'hard reset' te geven - maar in dit apparat werkt dit niet, er is een 'reset' functie in de menu.

Apparat teruggezonden.

MarKiesKeurig 02-09-2011
Geschreven voor: Philips SCD535

Wij hebben zowel een SCD520 als een SCD535. De SCD535 hebben we als laatste gekocht. Een mooi apparaat, ook heb ik het idee dat het bereid beter is dan bij de SCD520. Een groot minpunt is dat in het geval van de SCD520 de afspeelduur van een slaapliedje +/- 15 min is en bij de SCD535 maar 3 minuten. Dat is wat mij betreft veel te kort. Philips geeft aan dat dit te maken heeft met een milieu keurmerk die de wel SCD535 heeft en de SCD520 en SCD530 niet. Dat zou voor mij een reden zijn om de SCD535 niet te kopen en het oudere model aan te schaffen.

Ptrick81 09-08-2011
Geschreven voor: Philips SCD535

Ik was op zoek naar een betere babyfoon met terugspreek-functie en geen geruis. Hierbij stootte ik op dit model. Heb het nu een aantal dagen in huis en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Beide apparaten zijn erg klein en erg makkelijk te bedienen. Daarnaast ben ik erg tevreden over het geluid. Mooi helder en totaal geen last van ruis.

Batterijduur heb ik nog niet echt kunnen testen, maar zo te merken zit dat wel goed. In de paar dagen dat ik het gebruik heb ik de parent voor het grootste gedeelte van de dag uit de houder en zie ik de batterijstatus tot dusver niet teruglopen.

Conclusie: De prijs is iets aan de hoge kant, maar je krijgt er wel een topproduct voor terug.

Hartger 10-07-2011
Geschreven voor: Philips SCD535

Gebruik hem al 1,5 jaar en bevalt heel erg goed. Prima ontwerp (doet een beetje denken aan de oude sony-ericsson telefoons) en erg functioneel. Geluid gaat prima, je kunt luchtvochtigheid en temperatuur aflezen op de ontvanger en (uiteraard) terugpraten. Wat wij de meest handige functie vinden is om het muziekje (keuze uit 5 liedjes) op afstand aan te doen, zodat ons dochtertje nog een uurtje langer heerlijk in slaap valt...

Bereik is an sich goed, al heeft hij in de tuin net wat moeite met de laaste hoek (5 muren / +/- 20 meter).

Mijn advies: kopen.