Philips AVENT SCD505 blauw, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AVENT SCD505 blauw, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

SD 1954 08-10-2014

We dachten me deze babyfoon een goede koop te hebben gedaan het geluid is redelijk het bereik is ongeeer 15 m het slaapmuziekje is goed speelt ongeveer 10 min maar helaas hebben wij er niet lang van kunnen genieten na een dik jaar doet de ontvanger niks meer.

Jolanda274 27-05-2014

We dachten een goede koop gedaan te hebben. Het is een eenvoudige babyfoon met een goed bereik, ook buiten in de tuin. De slaapliedjes spelen ongeveer 10 minuten achter elkaar. Het lampje op de baby unit gebruikten we altijd als nachtlampje.

Helaas zijn binnen het jaar de batterijen van de parent unit tijdens het opladen oververhit geraakt. Gelukkig waren we er op tijd bij, maar het plastic was al aan het smelten. Dus de parent unit niet aan de lader zetten als je niet in de buurt bent. En ik begrijp nu waarom het wordt ontraden om batterijen in de baby unit te doen.

We hebben de babyfoon bij bol.com gekocht en daar ook ter reparatie aangeboden. Omdat het niet te repareren was hebben we het aankoopbedrag terug gekregen. Nu kunnen we dus op zoek naar een nieuwe babyfoon...

Teekjes 05-01-2013

Wij hebben deze babyfoon op vakantie gekocht aangezien onze dure beeld babyfoon van toen het daar spontaan begaf. Deze babyfoon werkt goed, ook door de dikke muren van het hotel een paar verdiepingen hoger of lager hadden we nog perfect bereik. De voorgeprogrammeerde liedjes op de babyfoon klinken ons wat elektronisch maar onze kleine wordt er rustig van en slaapt er goed op in, dit maakt de babyfoon ook makkelijk voor op reis/logeren want er hoeft geen apart muziekdoosje oid mee. Op zich is dit dus een prima, degelijke babyfoon. Het enige zwakke punt naar onze mening (en dusdanig groot om toch een andere babyfoon te gaan zoeken) is de batterij van de parent unit; deze werkt op twee (oplaadbare)raat niet aan de netstroom te leggen. En deze batterijen begeven het dus aan de lopende band, wanneer je het toestel aan de lader legt gaat het groene ledje van de batterij niet knipperen wat dus aangeeft dat de batterij niet wordt opgeladen. En inderdaad als je het geheel zo laat staan je 's nachts wakker wordt van een piepende babyfoon die aangeeft dat de batterij leeg is (en dat is dan de "positieve" situatie dat je 'm hoort piepen). Hebben de babyfoon nu een jaar en inmiddels heeft de derde set oplaadbare batterijen het begeven. Vervangen van de batterijen lijkt het probleem voor een tijdje op te lossen maar op deze manier wordt de babyfoon een stuk prijziger en minder praktisch in gebruik. (Ter info; ook babyfoon uitzetten wanneer je 'm niet gebruikt, alleen aan de lader wanneer batterijen bijna leeg voorkomen het probleem niet en rekken de levensduur van de batterijen ook niet).

Teekjes 05-01-2013

MHeesen 22-04-2012

Echt onzinnig apparaat. Voor meer dan 100 euro in Bangkok gekocht om op reis ook eens op het strand te kunnen liggen als onze zoon slaapt... het bereik was echter niet meer dan 20 meter en het geluid was waardeloos. Na een paar weken hield hij er helemaal mee op...

floortje poelma 20-04-2012

ook wij hebben deze babyfoon! Ik ben er zeer tevreden over. Wij hadden eerst een babyfoon met camera maar hebben deze snel weggedaan omdat deze een hoop kabaal maakte als we de magnetron aanzetten of als we de WIFI gebruikte.
Deze is erg goed! Geen geruis meer en erg goed geluid

FrankV-- 08-04-2012

Wij hebben de scd 505 gekocht als extra babyfoon voor de nieuwe baby. We zijn al in het bezit van de scd530. In vergelijk hiermee is de 505 net zo goed. Er zit alleen geen display op de parent unit.
Geluid is uitstekend in tegenstelling tot de review van voetje. Je moet namelijk eerst het geluid en sensetivity van de parent unit harder zetten. De babyfoon staat 1,5 meter naast de baby. De parent unit 3 meter bij ons vandaan. Wij horen met de tv aan de baby ademen op hoogste volume. Heel erg degelijk toestel.
Oplaadbare batterijen voor de parentunit meegeleverd. Voor de baby unit niet. Deze kan op 220 of batterij.
Leuk vormgegeven. Conclusie, uitstekende babyfoon met een mooie prijs.

Voetje1972 24-07-2011

Wij vinden deze babyfoon niet echt geweldig.
Het geluid van de parent gedeelte is echt veel te zacht. Onze baby horen wij graag wakker worden en op onze oude philips van tig jaar oud ging dat goed, nu horen we in een keer een huilende baby of je moet konstant met de babyfoon aan je oor zitten. En als het muis stil is in in huis gaat het dus prima maar als de tv aan staat of je hebt visite dan is het droevig slecht.Verder een prima babyfoon denk ik.
Zo nu eerst een andere babyfoon bestellen.

Marc Vos 15-07-2011

Mede omdat er nog geen reviews zijn van de Philips SCD505 neem ik de moeite om de 'leegte' in te vullen, wellicht heeft iemand hier wat aan.

In eerste instantie kwamen alle zoekresultaten uit op de Alecto DBX-88 uit 2004, toch besloten wij om de 7 euro duurdere SCD505 uit 2011 te kopen (ook al kon men geen reviews hiervoor vinden), dit mede door het design, langere batterij duur en ook met de veronderstelling dat 7 jaar verschil iets uit maakt tussen babyfoons.

De Parent unit heeft aan de boven kant een knopje waardoor een halfvolle-maan als nachtlampje tevoorschijn dimt, de voorkant huisvest 5 knopen. De knop Page 'belt' de Parent unit (handig als deze zoek is), knop Next skipped naar het volgende slaaplied, knop muziek noot schakelt een slaap lied Aan/uit, knoppen min en plus zijn uiteraard voor het volume en de Aan/uit knop (2sec indrukken).

De Baby unit heeft een halskoord met afneembaar clipje, de unit is 12,5cm lang en 5,5cm breed. De 4 knoppen aan de voorkant spreken voor zich (Aan/Uit, - + Volume, eco mode). De eco mode (2sec. indrukken) bespaart energie. An de linker zijkant treft men de sensitivity (gevoeligheid) en talk knopjes. De sensitivity en volume knoppen hebben 5 sterktes die duidelijk zichtbaar zijn door de blauwe leds die tevens reageren op de audio intensiteit van de Baby unit.

Er zitten twee identieke laders bij voor beiden units, er worden alleen 2 AAA batterijen geleverd, als men de Parent unit aan de adapter aansluit worden tevens de batterijen opgeladen.
Beiden units hebben twee groene leds voor de batterij indicatie, aan(B) en link(P). Een lcd scherm of temperatuur indicatie missen we niet maar het zou leuk zijn als het nachtlampje met verschillende designs kon worden vervangen.

+Geen storing en helder geluid.
+Degelijke knopen.
+Mooie en solide vormgeving.
+Stevige contact stekkers.
+Slaapliedjes met goede audio kwaliteit.

-Lamp knop maakt iets meer lawaai dan de andere knopen.
-Parent unit gebruikt niet-oplaadbare batterijen (1,5V) deze worden niet meegeleverd.
(Zelf getest met 4xAA GP2700NiMh en het werkt maar dit is op eigen risico neem ik aan)