Philips Prestigo Universal remote control SRT9320

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Prestigo Universal remote control SRT9320 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Bity 18-03-2013

Het was altijd al een crime. Drie afstandsbedieningen (tv, audio en mediabox..) maar met de komst van een UPC Horizon mediabox enkele maanden geleden waarvan de volumeregeling niet wil samenwerken met mijn surroundsysteem (met geen enkele trouwens, je kan alleen het volume van je flatscreen instellen. Alsof je de speakers van je tv nog gebruikt tegenwoordig..) was ik om.

Ik had een Afstandbediening nodig waarmee ik al mijn apparaten kon bedienen en Wat is deze Philips SRT9320 een super Afstandbediening. Eerst even de beknopte gebruiksaanwijzing lezen voordat je aan de slag en met een heel jlein beetje geduld gaat er een wereld voor je open....

... Een van de lekkerste features is dat je deze Afstandbediening alle knoppen kan "leren" van de andere afstandsbedieningen. Door de infrarood "koppeling" kan de SRT9320 elke functie kopiëren. Ik heb zo'n beetje de hele UPC mediabox, Panasonic plasma en JVC surroundsysteem afstandbediening plus wat eigen tweaks in een klein uurtje aan de SRT9320 geleerd.

Je kan favoriete zenders aanmaken zodat je met een druk op de knop kan zappen naar je eigen favorieten (erg lekker als op kanaal 101 of 600 nog wat zit of zo...). Je kan zelfs de logo's van de zender toevoegen. Staan ze niet standaard op de Afstandbediening, geen probleem. Op de disc die erbij zit vind je de rest....

Daarnaast kan je niet alleen individuele apparaten bedienen. Het is ook mogelijk om zelf macro knoppen aan te maken zodat je met een druk alles aan en uit kan zetten. Je kan zelfs de duur van een signaal aanpassen mocht bijvoorbeeld een van je apparaten daar beter op reageren ( in mijn geval de Panasonic plasma..).

Absoluut een van de beste aankopen van de afgelopen jaren...!

zwaan1978 10-09-2012

Na het overlijden van de harmony, toch (na het lezen van positieve reviews) gekozen voor Prestigo.
Daarbij gaven de vormgeving en de robuustheid van de aanweizge knoppen ook wel een behoorlijke doorslag.

Qua programmeren is de Prestigo zeer uitgebreid, en is met instelmogelijkheden in de makro van activiteiten net iets uitgebreider dan de Harmony. Denk hierbij aan het in kunnen stellen hoe lang een signaal gegeven moeten worden, en hoe lang er gewacht moet worden voordat het volgende signaal gegeven moet worden. Dit is wel zo fijn, omdat diverse apparaten toch eerst even op moeten starten, voordat je de juiste input kunt kiezen.

Wel moet ik hierbij zeggen dat het instellen via een PC (Harmony) toch vele malen makkelijker is, tov het dan toch kleine schermpje van de Prestigo.

Maar bij de activiteiten slaat de Prestigo aan de andere kant de plank helemaal mis tov de Harmony. De Prestigo onthoudt namelijk niet welke apparaten er aan of uit staan als je schakelt tussen activiteiten. bv schakelen tussen tv kijken en blu-ray kijken gaat bij mij als volgt: tv kijken (tv + HD recorder) is ingeschakeld en ik ga vervolgens naar de activiteit blu-ray kijken, wat resulteert in dat de versterker en blu-ray speler netjes worden ingeschakeld, maar de HD-recorder blijft aan en de TV gaat uit.

Al met al een prima apparaat, maar de volgende keer toch echt weer een Harmony.

Als iemand wellicht tips heeft omtrent het schakelen tussen activiteiten dan hoor ik dat graag!

zwaan1978 24-01-2013

In tegenstelling tot wat ik in de vorige review heb gezegd, heb ik NIET gewacht tot de Prestigo het ging begeven.
Ik heb hem toch maar gelijk terug gestuurd en alsnog een Harmony1 gehaald.

Jan5357 10-07-2012

Dit is de eerste afstandsbediening die ik intuïtief vind. Alles is te programmeren zonder een handleiding want op de srt9320 zitten templates die die je door het geheel leiden. Achter de computer is er niets te programmeren maar dat is ook niet nodig even met het apparaat in de weer en klaar.
Hij herkende zelfs een oude Denon tuner waar ik geen AB van had. Verder zit er een accu in die niet vaak hoeft te worden opgeladen kortom ik ben zeer tevreden.

Mikey1982 25-06-2012

Wederom een leuke techniek van Philips.
Zeker weer hun eigen stijl, echt Philips.

Ik geloof dat het een echte concurrent is voor Logitech. De basis knoppen zijn aanwezig en wordt ook bijna altijd herkend door elk merk. Je geeft aan wel toestel je hebt en de basis knoppen zitten er al in.
Het programmeren naar wens heeft natuurlijk een enige tijd nodig, maar als het klaar bent, heb je ook wat.
Favoriete zenders d.m.v. iconen programmeren.
Macros maken over welke toestellen aan moeten en uit moeten. Activiteiten maken bijvoorbeeld: Digitaal TV kijken, Film kijken, Radio luisteren, Gamen etc.
Alles is te wijzigen als een toestel maar IR ondersteund.

Ik kan me natuurlijk voorstellen dat mensen die niet technisch zijn, dit product nooit zouden kopen.
Ik vind het echt een UNIVERSELE AFSTANDSBEDIENING, zo als het hoort. Universeel programmeren naar de wensen van de gebruiker.

Alleen magere software dat erbij geleverd word. Naar uren werken om mijn SRT9320 naar wens te programmeren, kan ik geen BACKUP maken!!! Zender iconen zijn niet up-to-date. Deze kun je wel zelf maken in de resolutie van 48x62.

Ik kombineer het met de volgende merken:
Marantz (Reciever, Blu-Ray speler)
Toshiba (LED TV)
Samsung (Digitaal ontvanger)
Westeren Digital Live (Mediaplayer)

De eerste klachten liggen bij Philips.
- Backup maken.
- Activiteit sluit niet volledig. Dit probleem komt voor als u bijvoorbeeld “Digitale TV kijken”. Als u de activiteit afsluit en later weer “Digitale TV kijken”.
Nu start het toestel niet meer.
Dit is op te lossen als u een andere activiteit selecteert en weer afsluit.

borisve 21-04-2012

Na het kapotvallen van mijn Harmony One nu eens iets anders geprobeerd.

De SRT9320 is werkelijk onbruikbaar. Het ding programmeren via de macro's is nagenoeg ondoenlijk. Instellen via de pc is niet mogelijk.
Ik heb nu een aantal macro's om de tv, receiver en de humax in/uit te schakelen. Dit heeft me echt een paar uur gekost.

Bijkomende narigheid is dat ie het scherm niet uitschakeld. Levensduur batterij is hierdoor slechts een kleine dag.

Veel knoppen van de apparatuur worden niet herkend.
Je kunt na acceptatie van de instellingen niet in edit mode nog wat vergeten knoppen bijleren.

Deze gaat gauw weer retour.

Philips.... haal deze dingen alstublieft uit de handel!

Voor mij toch maar weer een Harmony One.

michel385 23-04-2012

Werk je voor Harmony?

Knoppen toevoegen is geen enkel probleem en het scherm is in te stellen qua time/out. De mijne gaat na 5 sec. uit. Gebruik het apparaat veel en hoef maar 2x per jaar op te laden. Het instellen, daar heb je gelijk in, dat kost een uur of 2 om het helemaal goed te doen.
Apparaat naar volle tevredenheid nu bijna 2 jaar in gebruik.

FrankR1 20-07-2011

Na veel problemen met mijn oude tc30 van Harman Kardon (die moest je instellen middels de cd-rom en dat functioneerde niet meer). nu overgestapt naar deze srt9320.
De mogelijkheden zijn enorm.
(cd-rom niet nodig gehad).
ook zonder de beschijving nodig te hebben gehad, heb ik alle apparatuur kunnen invoeren.
Wat een pracht apparaat.
Oké, je moet natuurlijk wel een tikkie technisch onderlegt zijn, maar ik neem aan dat als je zo'n afstandsbediening koopt, je geen domoor bent.
Ook activiteiten zijn makkelijk in de stellen.
Ik kan oprecht zeggen: wat een TOP apparaat.

JBK2211 29-03-2011

Ik heb deze ook en wat een genot om mee te werken. Het kost wat tijd om hem te programmeren, maar met deze kun je werkelijk al je andere afstandsbedieningen in de kast doen. Hiervoor had ik de Harmony One, maar dat is een waardeloos apparaat vergeleken bij deze Philips.

sijsjes 13-01-2011

Heb sinds een paar dagen deze afstandsbediening Prestigo SRT9320.
Ik heb een hele tijd zitten twijfelen of ik deze afstandsbediening moest kopen, maar naar lang twijfelen toch maar gedaan. En ik moet zeggen hij is super, al mijn apparaten werken er op JVC lcd tv, JVC dvd speler, Sony dvd recorder, Sony dolby receiver en mijn Humax decoder 5050c. En het gaat echt gemakkelijk. Heb de Harmony One gehad maar weer gouw terug gebracht, wat een pruts ding. Deze Philips is echt aan te raden, het is jammer dat mijn oude Sony RM-AV3000 niet meer goed werkt, maar dit is een super vervanger ervoor. Neem er wel de tijd voor als je deze wilt installeren, voor mij was alles erg gouw duidelijk. Ik zou zeggen kopen.

knardo 09-01-2011

Beste Mensen,

Vanaf de logitech 525 naar deze ab overgestapt. Wat een waardeloos ding. Hij herkent ten eerste mijn HDX-1000 niet, maar goed, dat is mogelijk. Nu dus volledig handmatig instellen. Dat wordt uur nummer 4 aan deze a.b.

Na instellen heeft hij niets van de infrarood geleerde opdrachten overgenomen. Kan alles weer opnieuw instellen. De cijfers worden door elkaar in het schermpje geplaatst en de 3 en 6 wil hij niet in het menu zetten, wat ik ook doe.

De helpdesk van Philips is heel makkelijk, ze bellen of mailen gewoon niet terug. De update functie in de software geeft foutmelding na foutmelding.

De knoppen van de TV en de Receiver staan bij elkaar in het menu, zodoende weet je nooit of je de goede knop hebt. Ik vind het zo'n waardeloos ding, ik stuur hem morgen retour naar bobshop, die overigens heel goede service hebben, in tegenstelling tot Philips.

Het enige postieve is het uiterlijk van deze a.b.

Weer terug naar Logitech dus...

Reefret 30-12-2010

Sinds 2 weken in bezit,een geweldige AB.Je moet de AB wel even onder de "knie"krijgen dan werkt die geweldig
Je moet wel geduld hebben om de knoppen te activeren en eventueel te sorteren .
In geprogrammeerd de Samsung 7000ledtv,Amino settopbox met harddisk,Bose 321,AC Ryan en Philips harddiscrecorder.
Zook een activiteit gebundeld,zodat de TV/settopbox en de Bose gelijktijdig op de juiste uit/ingang ingesteld wordt,het geluid van de TV gaat via de Bose.
Alles werkt zoals ook via de orginelen AB werkt.
Het is een AB die ik zou aanbevelen,ligt goed in de hand en niet zo groot als de Logitech AB

Eddy

puntmuts 28-12-2010

Ik heb het apparaat teruggestuurd omdat het niet werkt. Als je je PVR net hebt geprogrammeerd en getest lijkt je tv nog maar voor de helft te werken. En zo ging dat maar door. Ik kan niet anders concluderen dat:
- programmeren erg omslachtig gaat omdat out of the box nauwelijks apparatuur goed wordt herkend
- geprogrammeerde apparaten met elkaar lijken te conflicteren (EVA 9100 op de i toets klikken om vervolgens je Yamaha AVR uitgeschakeld te zien worden)
- Aan/Uit functies niet of niet consequent lijken te werken
- Macro's niet lekker werken door de aan/uit functie
- De software volledig nutteloos is doordat het belangrijke functionaliteit ontbeert
- De leer functionaliteit ten onrechte aangeeft dat een functie is geleerd maar na controle dit niet zo blijkt te zijn.

Dit gaat om de combinatie van een Topfield PVR (digitenne) / LG Televisie / Yamaha AVR / Netgear EVA mediaspeler / Pioneer CD speler en de logitech Squeezebox heb ik maar niet eens meer geprobeerd.
Dit is voor mij een volledig onwerkbaar en waardeloos apparaat en ik heb inmiddels een Logitech Harmony besteld. Gelukkig heeft die 31 dagen niet tevreden geld terug garantie.

ArnoDeJong 13-10-2010

Heb deze ab ongeveer een jaar geleden gekocht.
Op zich een mooie RC. Als je hem eenmaal goed geconfigureerd heb doet hij wat hij moet doen.
Alleen dit kost VEEEEEEL tijd mede doordat de software vol met bugs zit. Hier loop je tegenaan als je de activiteiten probeert te programmeren. En dit is mijns inziens de enige manier om de RC normaal te kunnen gebruiken zonder telkens van apparaat te wisselen.

Ik moest toch even spuien omdat ik wat nieuwe apparatuur had gekocht en hem opnieuw moet programeren en weer helemaal geirriteerd werd v/h programeren. Misschien een keer helemaal resetten en opnieuw beginnen (kost me weer een dag!)

Voorkomende problemen:
- Sommige toetsen kunnen niet worden toegevoegd?? terwijl je ze wel v/h apparaat kan selecteren. Dit is hetzelfde als dat er een toets van je RC stuk is duh...

- Het kost veel tijd om de toetsen te ordenen omdat bij het verschuiven v/d knoppen de hele layout telens door mekaar gegooit wordt!

- Waarom kunnen er geen macro's achter een willekeurige toets gezet worden? (alleen bij start/stop activiteit)

- Waarom blijven de menus voor pwr en av openstaan nadat je een keuze hebt gemaakt? Komt er op neer dat je telkens dit menu weer moet wegklikken.

- Het missen van veel gebruikte spoel/pauze/stop etc. toetsen, kan alleen via het display.

Conclusie: Als philips de software eens een keer onderhanden neemt kan dit wel een fijne RC worden maar hij is gewoon nog niet af!
Ik zou eigenlijk wel graag de sourcecode willen hebben om dit ding af te maken want dit is waardeloos.

michel385 21-09-2010

----------Update review, 21-9-2010--------
1e keer opnieuw opgeladen gister, dus na 2 maanden vrij intensief gebruik. (inclusief al het programmeren)

Tip: Copieer je volumeknoppen van je AV in het scherm van de UPC/Ziggo of whatever set-top box (ofwel maak extra knoppen aan) zo kun je de macro/activiteit nog verder verfijnen zonder achteraf om te hoeven schakelen.

Jammer dat je geen 11 kunt geven!

----------1e review, 20-7-2010----------
Het rubber kapje op de voeding/usb aansluiting aan de onderzijde is slecht gevonden cq. ontworpen !

Zo dat was het enige negatieve aan dit geweldige apparaat.

Harmony eat your heart out. Alleen al op design en comfort wint deze machine het ruimschoots!

Een bizar eenvoudige instelling en de knoppen maken (inclusief tekst) die jij nodig hebt. De rest programmeer je gewoon weg.

Dit apparaat kan zelfs nog meer dan mijn originele sony tv AB, daar zit namelijk geen knop op om direct naar AV5 te gaan.

Ook direct entry's voor uitz. gemist en digi radio op de UPC HD tuner zijn geen enkel probleem, dus niets menu en pijltjes en oke en wachten, gewoon one key bediening.

De macro's zijn super en heel verfijnd in te stellen. Mijn av set moet even opstarten, dus 10 sec. vertraging voor het commando dat hij naar 'optical 1' moet en daarna schakelt de rest van de app. ook in. 2x op standby en alles gaat uit in omgekeerde volgorde.

De ondersteuning middels de website met video en .pdf materiaal alsmede de eerste firmware update werkt prima, sterker ik heb van philips nog nooit zo goed gezien.

Zeker voor deze prijs een serieuze must have dus !

c.boss 20-09-2010

Ik heb reeds jaren al een logitech harmony one en had een nieuwe afstandsbediening nodig voor de 2e verdieping. Ondanks mijn tevredenheid van de logitech toch (na aanleiding van de reviews) toch een keer gekozen voor de philips.
Echter na een aantal avonden instellen, wat echt nodig was, om alle apparaten te kunnen bedienen heb ik toch spijt dat ik niet heb gekozen voor de harmony one. En wel om de volgende reden:
- hij is veel mooier
- veel makkelijker in te stellen met de bijgeleverde software
- bij philips moest ik veel handmatig inleren
Kortom als u twijfelt: kies voor logitech

mhknl 18-09-2010

Dijk van een apparaat. Zoals al eerder vermeld ben je even bezig met het instellen van de afstandsbediening. Ofschoon er een voorgeprogrammeerde lijst van leveranciers aanwezig is voor het instellen van diverse apparaten komt het in de praktijk op neer dat je elke knop d.m.v. de leerfunctie instelt(door de oude afstandsbediening te richten op de SRT9320 kan de functie per knop worden overnomen dus 100% compatibiliteit). De SRT9320 is zeer flexibel zodat het bedieningsmenu volledig naar eigen smaak kan worden ingesteld. Firmware kan via je computer worden bijgewerkt. Wat kan je nog meer verwachten van een afstandsbediening.

dick5975 12-09-2010

Deze afstandsbediening blijkt in de praktijk een stuk minder handig als men doet geloven. Onlangs een digitale decoder merk Humax aan geschaft. Deze word op geen enkele manier gedecteerd. 2 weken een homecinemaset , merk Samsung aangeschaft; deze word niet gedecteerd. Bij Philips weten ze het blijkbaar ook niet meer want ze reageren niet op mailtjes. Vandeweek bij Lidl een ab gekocht voor € 8,--. Deze doet alles wat die Philips niet doet!!!
Dus voor mij, waardeloos die Philips ab.

jan j390 11-09-2010

Allereerst wil ik aangeven dat ik redelijk tevreden ben over dit apparaat. Tot nu toe is dit nog mijn beste universele AB geweest.
Redelijk eenvoudig in te stellen en mijn (soms exotische) apparaten werden direct herkend. Het gebruik is ook super eenvoudig.

Scherm en toetsen zijn volledig naar eigen keus/volgorde/benaming in te richten

Accu is goed.

Natuurlijk ook weer enkele problemen.

Het verbaasd mij dat na 2 uurtjes testen/instellen ik toch tegen enkele problemen aanloop. (Ik vraag me af en toe af wat een testafdeling test)

Problemen met het kalibreren.
De bovenste rij reageerde niet. Ik dacht eerst dat deze kapot was, maar door verschillende malen te kalibreren en het kalibratie kruisje telkens een mm omhoog te schuiven lukte het uiteindelijk toch.

Probleem met het toevoegen van een favoriete tv zender. Na het verwijderen van een zender bleef deze toch aanwezig en kon niet worden verwijderd.
Na contact met de philips helpdesk werd een volledige reset aangeraden.
Na 2 uur al mijn apparaten instellen kon ik weer opnieuw beginnen.
Hierna functioneerde het gelukkig weer.

De leerfunctie werkt niet altijd de eerste keer. Soms heeft hij problemen met ontvangst van het IR signaal en soms geeft hij aan dat het signaal is herkend, maar doet de knop het toch niet. Na enkele herhalingen is dit toch voor alle knoppen gelukt.

Tip 1:
Schrijf vooraf op welke knoppen je van je originele AB wilt copieeren. Je kunt namelijk geen backup maken van de AB. Sommige knoppen werken direct na het kiezen van het apparaat, andere kun je toevoegen (en werken direct) en voor andere moet je de leerfunctie gebruiken.

Tip 2:
Check bij het instellen van de favorieten (bijv tv zenders) de wachttijd die default wordt ingesteld tussen de cijfers. Bij mij werd default 0.6 seconde toegevoegd. (vb zender 201 werd 2, 0.6 seconden wachten, 0, 0.6 seconden wachten en 1) Deze wachttijd kon gewoon worden verwijderd, waardoor het kiezen sneller gaat.

Verbeterpunten.

In het Aan/uit scherm kun je alle apparaten aan/uit zetten. Dit is echter het enige scherm wat je niet kunt configureren. Achter elk apparaat staat dat je ze alleen uit kan zetten (vb TV uit) dit klopt dus niet. Verder kan mijn UPC decoderen alleen worden aangezet door een zender te kiezen (niet via aan/uit knop op mijn originele AB). Doordat je dit scherm niet kunt aanpassen, kun je dit ook niet aangeven!

Een backup functie is eigenlijk een must. Gaat er iets fout mag je weer alles van vooraf aan instellen.

De software op je PC is alleen om zenderlogo's te copieeren. Moet je wel 150mb!!!! voor downloaden.

Op je scherm kun je maar 4 zender logo's(favorieten) tonen, daarna moet je weer scrollen naar de volgende 4 zenders. Als alleen het logo zou worden getoond, zoudern er 16 zenders op je scherm kunnen worden getoond. Ik heb dit initieel ingesteld, maar gebruik het nooit.

Activiteiten
Je kunt handelingen van verschillende apparaten als 1 actie instellen. Via een "test macro" kun je deze ook testen.
Echter als je de handeling echt wil uitvoeren dan gaat bijna continue het in en uitschakelen van apparaten fout. Absoluut onduidelijk wat hier gebeurt en na 3 uur testen ook maar opgegeven om deze functie te gebruiken.
Verder heb ik apparaten (tv, hdd recorder) die 15 seconden nodig hebben om op te starten voordat je andere knoppen kunt gebruiken. Je moet dan ook deze tijd de AB op blijven richten op je apparaat, anders werkt de activiteit niet. Toestel al een keer retour gestuurd, maar de 2e werkt hetzelfde. Bij de helpdesk (die op zich goed is) hebben ze hier geen kennis van. Lijkt erop dat dit alleen goed werkt als je toestel een aparte toets/signaal heeft voor het aanzetten en een andere voor het uitzetten

Tevens kiest de AB, bij het maken van een activiteit de knoppen die hij denkt dat je wilt gebruiken. VB: afspelen van een cd, kiest hij enkele CD knoppen en niet alle knoppen van je audio. Vrij onlogisch.

Resultaat: de activiteiten Functie gebruik ik helemaal niet.

Addi 04-09-2010

Helaas ging mijn trouwe SONY RM-AV2100T multifunctionele afstandbediening na ongeveer 12 (!) jaar kuren vertonen. Ik had deze destijds gekocht voor 349 gulden. Echter een nieuwe opvolger gaat richting 399 Euro. Daarom besloten verder te zoeken en op basis van de goede review cijfers op kieskeurig gekozen voor de SRT9320.
Ik ben niet zo positief als de gemiddelde gebruiker/reviewer. Waar de oude Sony compleet naar wens was in te stellen, beperkt de Philips me toch. Ik kan niet op elke willekeurige toets een macro runnen, hij is al 2 x "vastgelopen" waarna ik alles opnieuw moest inprogrammeren en het instellen van de favorites is, hoewel een interessante functie die de Sony niet bevatte, een enorm karwei omdat je elke zender moet ingeven via het toetsenbord.

Ik denk dat de software ontwerpers de eenvoud van het programmeren hebben laten prevaleren boven een echt goed zelf programmeerbare rc. Is wat voor te zeggen. Een goed voorbeeld hiervan is het aanleren van de AB door de uit functie van het te leren apparaat te testen en vervolgens alle functietoetsen te testen. Eenvoudig, maar bij minder "bekende" apparaten voldoet het niet (Ik heb een Technics receiver, waarbij geen enkele instelling alle functies van de receiver kan uitvoeren). En het vervelende is dat hij niet de functies van de Sony overneemt bij een niet Sony apparaat. Ik ben de originele RC van mijn receiver kwijt en ik kan dus niet alle functies overnemen.

Eindoordeel:
Prijskwaliteitverhouding goed, maar wil je echt een goede oplossing, spaar dan door voor een Sony RM-AV2500/3000T. Kost meer maar kan ook meer.

Ekosse 07-08-2010

Mijn uiteindelijke keuze voor deze Philips ipv een Logitech werd met name bepaald door zijn vormgeving: Stijlvol en simpel. Ik heb menig uurtje besteed om de AB volledig in te stellen naar mijn wensen. Dus knoppen verwijderen, nieuwe toevoegen en macro's instellen. Voor mensen die handig zijn in het tweaken van zo'n apparaat is het een pre dat je ook alles naar wens (vaak functioneler dan de oude AB) kunt instellen. Kan me voorstellen dat het voor leken lastig en erg tijdrovend is. In dat geval zijn de Logitech's naar mijn mening beter geschikt.

Na instellen tot nu toe erg tevreden over gebruik.

Smart 02-08-2010

Sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit. Is ter vervanging van de SRU8015 die ik meteen heb weggegooid.
wat een super apparaat vergeleken met de vorige, gemakkelijk instelbaar en overzichtelijk.
.Oplaadbare batterij en software te upgrade. Hopelijk blijft dit apparaat zo up to date.
Je moet er wat tijd in steken om al je afstandbedieningen over te zetten, maar dan heb je ook wat

Annemieke84 30-07-2010

Ik heb deze afstandsbediening nu een jaar.

Ik ben er zeer tevreden mee.

Het instellen van de toetsen duurt een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat! Ik heb er in ingesteld:
- HDTV UPC Box
- Mediaspeler/Xtreamer
- TV Sony
- Surroundset Sony
- Blue Ray Speler Sony

Alles werkt perfect. Je kunt de knoppen van de originele afstandsbedieningen zo kopieren (indien deze niet standaard al in de Philips afstandsbediening ingeprogrameerd zijn).

Inmiddels kun je ook voor Windows 7 een programma downloaden via de Philips website, om zo alle zenderinconen (Ned1HD, Ned 2, enz.) zelf uit te kiezen en naar de afstandsbediening te verzenden. Ook kun je via dit programma een firm-update uitvoeren, indien beschikbaar.

Al met al: een top apparaat!

Toheba 18-07-2010

Gisteren aangeschaft, na een actie van van een winkel. Ben bezig geweest met installeren van mijn tv, dvdrecorder, dvdspeler en mediaspeler. Had in ca. 2 uur alles werkend! Dat met nul komma nul ervaring op dat gebied. Voor mij was het allemaal duidelijk. Heb ook nieuwe knoppen toegevoegd, voornamelijk bij mijn media speler. Dat ging ook makkelijk. Daarna heb ik ook nog een "activiteit" toegevoegd, een soort macro opname. Dus de Prestigo oppakken en dan één knop indrukken, waarna de tv opstart en daarna de setupbox voor digitaal kijken. De software is ook op de pc geinstaleerd. De prestigo heeft nu een update gehad. Ook heeft er een syncronisatie plaats gevonden. Al met al vind ik het een prima apparaat. Kan hen dan ook van harte aanbevelen!

AndreL 09-06-2010

Het enige positieve wat ik van deze AB kan melden is de batterijduur. Verder vindt ik het een tamelijk onhandig apparaat om in te stellen. Wat dat betreft is de Logitech Harmony One stukken beter en betrouwbaarder. Het grootste nadeel voor wat mijn situatie betreft is dat deze AB niet goed met de AppleTV kan omgaan.

Mark Goessens 08-06-2010

Ik heb deze afstandsbediening nu 1 dag in het bezit. Volgens velen misschien niet voldoende om een uitgebreide review te kunnen schrijven.

Maar nadat ik volledig ben overtuigd over de werking van het apparaat, kan ik deze toch goed beoordelen.

Ik ben namelijk voor de volle 100% tevreden met dit apparaat. Ik heb er niets negatiefs over te melden. Ik kan er alleen maar met lof over spreken.

Anderhalf uur geleden kwam de postbode deze afstandsbediening brengen. Ik wil deze afstandsbediening gebruiken voor mijn Samsung LCD TV, Popcorn Hour Mediaspeler en mijn Pioneer Home Cinema set.

Zonder het lezen van de gebruiksaanwijzing, want dit lezen mannen nooit, heb ik binnen een uur deze 3 apparaten volledig naar mijn wensen ingesteld. Op het display verscheen precies wat ik moest doen. De navigatie is echt ontzettend logisch opgebouwd, waardoor ik direct alles in kon stellen.

Ik ben vooral onder de indruk van het 'leer-vermogen' van deze afstandsbediening. Als de optie die jij wilt instellen namelijk niet in de lijst staat, kun je de afstandsbediening deze optie leren. Dit gaat echt magisch. Je richt de oude afstandsbediening op de Prestigo, terwijl je op de oude afstandsbediening de functie indrukt met als resultaat, dat de Prestigo dit direct overneemt.

Het resterende half uurtje, voordat ik deze review schreef, heb ik verliefd naar het uiterlijk van de afstandsbediening zitten kijken.

Met andere woorden, een echte aanrader.

BDC 04-06-2010

Echt een perfect apparaat! Je kunt het geheel naar wens instellen, precies wat ik zocht. Je kunt toetsen herplaatsen, hernoemen en leren via infrarood. Hij ligt tevens lekker in de hand. Echt een aanrader!!!