Remeha eTwist

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 114 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha eTwist op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Arne 11-02-2019

Geschreven voor: Remeha eTwist

Wifi wachtwoorden bewaard hij niet
Wifi verbinding slecht
Bediening op het apparaat is langzaam
Draaiknop is niet handig; koppeling met telefoon zou beter werken.

wybo dekker 31-01-2019

Redelijk, als er een goede wifi in zat

Geschreven voor: Remeha eTwist

Gekocht bij aanschaf van mijn nieuwe Remeha-ketel. Ben tevreden over de werking, De bediening is eenvoudig, de app een beetje knullig, maar het werkt. Maar de wifi is ronduit slecht, ook als mijn Fritz-modem op 10 meter afstand staat werkt het alleen, moeizaam, als ik ook nog een wifiversterker in de buurt zet. Al mijn andere wifi-apparaten werken prima, maar de leverancier komt niet verder dan: dat moet aan je wifi liggen. Zeker toen een vervangend exemplaar (ja, dat wel!) net zo slecht bleek.

Minpunten

• wifi zeer zwak, versterker nodig
  • app knullig, kan handiger

Peter 28-01-2019

Remeha eTwist

Geschreven voor: Remeha eTwist

Fijne thermostaat, eenvoudige installatie, makkelijke bediening (zeker via de app) en mooi uiterlijk. Mijn vorige thermostaat was een Honeywell Chronotherm IV aan/uit, dus alle moderne thermostaten zijn voor mij een flinke verbetering ;)
Een aantal van de in andere reviews genoemde nadelen zijn volgens mij inmiddels opgelost door updates. Ook zijn sommige kritiekpunten op te lossen door de handleiding te bestuderen.
Als voorbeeld noem ik het punt van kritiek dat niet de juiste temperatuur wordt weergegeven in vergelijking met andere thermometers. Er is in het instellingenmenu een optie om de temperatuur te kalibreren.

Kritiek die ik ook nog heb is:
1. Het display gaat vaak pas aan als je er met je neus bovenop staat
2. Een optie om het display permanent aan te zetten zou ik fijn vinden
3. De verbinding van de app met de thermostaat is soms lastig. Dat kan niet aan mijn Wifi liggen want de router en de thermostaat (en mijn smartphone) zijn in dezelfde kamer.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Makkelijke bediening (vooral via app)
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Bewegingssensor reageert onregelmatig
  • Scherm kan niet altijd aan staan
  • App maakt soms lastig verbinding

Marcel 03-01-2019

Niet gevoelig. Mist belangrijke functie

Geschreven voor: Remeha eTwist

Het duurt lang voor de app contact heeft met de thermostaat. Dan is het ook niet meteen duidelijk wat de thermostaat doet. Vaak geeft hij wisselende waarden aan. Zeker wanneer je de temperatuur opnieuw instelt is het onduidelijk of dit bij de thermostaat aankomt.

Een belangrijke functie mist, namelijk dat de thermostaat de temperatuur laat terugvallen naar bv 15graden wanneer hij merkt dat er niemand thuis is. Zeker wanneer je de thermostaat altijd handbedient (al dan niet via de app) is dit een onmisbare functie.

Hij is na 1 week gebruik weer doorverkocht.

Pluspunten

• mooi

Minpunten

• niet betrouwbaar
  • niet praktisch

Etwist 29-12-2018

Geen data terwijl de Wi-Fi verbinding uitstekend is.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Leuk apparaat om te zien maar de werking is onvoldoende. Zo is het verbruik niet meer af te lezen na drie weken geen data verbinding terwijl er goede Wi-Fi is. Kan niet zien hoe hoog de ketel brand.

Pluspunten

• Scherm goed af te lezen.

Minpunten

• Is niet af te lezen hoe hoog de ketel.brand
  • Geen data verbinding

Jankk 21-12-2018

Doet precies wat hij moet doen.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Ik kreeg deze thermostaat geleverd bij een bestelling van een Remeha Ace 28c CW4.
In tegenstelling tot de ervaring van velen hier gaf mijn eTwist, zo uit de doos, exact de juiste temperatuur aan. Het was daarna wel even uitzoeken wat er allemaal mogelijk was maar door in de gedownloade pdf handleiding op trefwoorden te zoeken had ik de thermostaat snel naar wens ingesteld.
Ik zag hier de opmerking voorbij komen dat de ketelstatus niet zichtbaar is. Maar die is wel degelijk op het scherm te zetten. Hij geeft dan aan of alleen de pomp werkt of dat de ketel aan het opwarmen is. Ook heb ik de tijd op het scherm gezet.
Dat het scherm niet aan blijft staan hindert mij niet want tja, in het begin kijk je er vaak naar om te zien of alles werkt maar daarna alleen nog maar als je denkt dat er iets niet goed gaat.

De draaiknop is inderdaad wat stroevig maar gelukkig kunnen de meest gebruikte functies, zoals even de temperatuur bijstellen of een klokprogramma instellen of aanpassen ook (en veel makkelijker) via de app gedaan worden.

Die app werkt prima en de mogelijkheid om ook als je niet thuis bent de temperatuur aan te passen bv. een half uurtje voor je thuiskomt is heel fijn.

Wat mij wel tegenstaat is dat je in de app je naam, adres en geboortedatum moet invullen. tenminste, zo lijkt het op het eerste gezicht wel. Later leek het me geen goed idee en heb ik adres en geboortedatum weer verwijderd.
Je weet immers nooit wie er in die gegevens kunnen meekijken (hackers bv) en dus kunnen zien dat op adres zus of zo een vakantieprogramma is ingesteld en er dus een tijdje niemand thuis is.

En waarom je geboortedatum opgeven???

Enfin, al met al ben ik toch wel heel tevreden met m'n eTwist.

Pluspunten

• Scherm is helder en duidelijk en aan te passen
  • Klokprogramma's snel via app te maken
  • Voorverwarmen (Aanwarmtijd) instelbaar
  • Scherm staat alleen aan als het nodig is.
  • Via de app op afstand te bedienen

Minpunten

• Niet alle functies via app bereikbaar

Otto 19-12-2018

Aangegeven temperatuur te hoog

Geschreven voor: Remeha eTwist

Thermostaat werd gratis geleverd bij nieuwe Remeha ketel. Al snel bleek de aangegeven kamertemperatuur bijna 3 graden te hoog, moest dus callibreren. Vanmorgen bleek de ketel uit te staan, wss door een software-update afgelopen nacht. Duurde even voor we daarachter waren 😟 Op de thermostaat is ook niet zichtbaar of de ketel daadwerkelijk brandt dmv bv een vlammetje. Je moet dus elke keer naar boven lopen, niet handig. Misschien iets voor een volgende update.

Minpunten

• Geen vlammetje-symbool als ketel brandt.
  • Aangegeven temp te hoog

Mickey 05-10-2018

Niet zo slim

Geschreven voor: Remeha eTwist

Ziet er mooi uit, dat wel, maar hij is niet echt slim. Eigenlijk is het een normale thermostaat die je ook met een app kunt bedienen. Niets meer en niets minder. Er is geen geofencing, en geen aanwezigheidsdetectie mogelijk. Ook is hij niet zelflerend.

De bediening is wel heel simpel, de draaiknop is echter te stroef en onnauwkeurig. Ook wijkt de gemeten temperatuur af van de werkelijke temperatuur.

De app start ook traag op, programmeren is wel heel eenvoudig.

Pluspunten

• design
  • Display gaat aan bij benaderen

Minpunten

• stroeve draaiknop
  • geen geofencing
  • niet koppelbaar met extra thermostaat
  • trage app
  • niet zelflerend

Appgebruiker 25-09-2018

Energieverbruik in app werkt niet

Geschreven voor: Remeha eTwist

Reden voor mij om de etwist te nemen is om op afstand via een app mijn energieverbruik te kunnen zien. Ik heb de etwist en app 1 jaar in gebruik. De wandunit reageert slecht (veel te traag) en na een paar maanden verdwijnen ineens je verbruikcijfers in de app (ios). De wandunit update zichzelf, maar de update notificatie blijft op het scherm hangen en kun je niet meer weg krijgen. Remeha kan blijkbaar geen fatsoenlijk en getest stukje software opleveren. Online documentatie bij dit soort problemen is niet op orde.

Minpunten

• Energieverbruik werkt niet in app
  • Wandunit reageert traag of niet
  • Updates blijven hangen op wandunit

Albert 23-09-2018

Wat een rotding

Geschreven voor: Remeha eTwist

De etwist heeft precies een tweetal weken zijn best gedaan en heeft nu definitief de pijp aan maarten gegeven.
Alles gedaan inclusief splinyernieuwe kabel trekken.
Niets helpt, hij blijft zwart.....
Weet het niet meer!

Pluspunten

Minpunten

• Zwakke contactjes
  • Geen resetknop oid
  • Op internet niets te vinden/storing

Peter 31-07-2018

E-twist

Geschreven voor: Remeha eTwist

Gewoon een waardeloos apparaat, na update zijn gegevens verdwenen. nu zijn na een update de warmwaterinstellingen ineens verdwenen. ik spijt van de aankoop.

R.j.b.hendriks 24-05-2018

Produkt in kinderschoenen.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Ik hoopte op een volwassen stukje meet en regeltechniek. Met voldoende gegevens om op te kunnen sturen. De gegevens zijn slecht en minimaal. Je kan geen eens zien of de ketel stookt en op welk niveau. Het is serieus bedroevend.

Pluspunten

• Ziet er prima uit
  • niet te groot

Minpunten

• Lamme arm "Niet te progammeren aan de muur".
  • Geen tijd op display
  • Slechte communicatie met ap
  • Remha weet het zelf ook niet allemaal
  • Geen handleiding van de app

Flo 15-05-2018

Thermostaat gaat steeds slechter functioneren

Geschreven voor: Remeha eTwist

Eerder schreef ik vol lof over deze thermostaat, omdat hij het prima deed. Maar mijn revieuw was nog maar net verzonden of de thermostaat begon kuren te krijgen. Met name de draadloze verbinding laat inmiddels regelmatig te wensen over. Zelfs terwijl ik deze in de kamer probeer tot stand te laten komen waar de thermostaat gemonteerd is. Heel irritant! Ik hoop maar dat dit niet nog slechter wordt.

Willem60 13-04-2018

Mooi klein apparaat, eenvoudige bediening

Geschreven voor: Remeha eTwist

Nieuwe ketel gekocht, en daarbij werd deze thermostaat geleverd. Op advies van kennis.
Vanaf januari in gebruik, installeren was niet moeilijk, duidelijke instructie. Wat wel vreemd is dat de aangegeven temperatuur wel 2 graden afwijkt van de werkelijkheid. Is daar nog iets aan te doen. Nu staat de temperatuur op 22 graden en het is maar 20 graden. Verder geen problemen, met sensor licht het scherm op als je langs loopt. Is leuk, maar je moet er wel naar toe lopen om af te kunnen lezen.

Pluspunten

• mooi design
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• Geeft geen juiste temp. aan
  • Niet permanent afleesbaar

savej00 02-05-2018

Je moet de temperatuur kalibreren!
Temperatuurkalibratie:
werkelijke temperatuur af.
• Bevestig je afstelling; de
kalibratie is voltooid.

prutpraat 01-04-2018

mooie thermostaat , werking valt tegen

Geschreven voor: Remeha eTwist

werd geïnstalleerd bij aanschaf van een nieuwe verwarmingsketel. ziet er mooi uit maar is niet praktisch in gebruik , loopt af en toe vast en doet dan niets , wifi verbinding valt telkens weg , vindt dan helemaal geen wifi signalen , temperatuur regeling regelmatig van slag , dan staat de temperatuur ingesteld op bijvoorbeeld 21 graden en het is 22 graden , slaat plotseling aan en verwarmd dan opeens tot 26 graden. Ook zit er een indicatie op van het gasverbruik , het verbruik van gas voor warmwater geeft hij niet aan en het gasverbruik voor verwarming is niet juist. ik heb besloten om toch maar naar een andere thermostaat te kijken. Ik vindt immers de goede werking van een thermostaat belangrijker dan het design.

Pluspunten

• design

Minpunten

• regeling onbetrouwbaar
  • wifi verbinding valt telkens weg
  • software loopt regelmatig vast
  • verbruiks indicatie niet juist

Gebruiker Remeha ketel 19-03-2018

The good, the bad, the ugly

Geschreven voor: Remeha eTwist

The good, het apparaat werkt goed wanneer de verbindingen werken, the bad, software is ronduit slecht met veel fouten (3304). The ugly, het kan allemaal veel gebruikersvriendelijke, potentie is er. Beveel het product niet aan.

Minpunten

• Geen verbinding 3304

Henko 16-03-2018

Bediening niet erg handig, verder prima

Geschreven voor: Remeha eTwist

De remeha eTwist heb ik voornamelijk gekocht vanwege het uiterlijk (mooi scherm)en de compatibiliteit met mijn Remeha Calenta ketel. Die compatibiliteit heeft echt voordelen t.o.v generieke thermostaten; je kunt bijvoorbeeld een klokprogramma puur voor de boiler instellen, foutcodes uitlezen en de eTwist geeft de actuele keteltemperatuur weer.

Ik moet wel toegeven dat de bediening met de draaaiknop niet ideaal is, de knop is glad en draait met enige weerstand. Dit helpt niet echt om het apparaat te bedienen.
Maar voor mij is dit geen ramp,

Ik lees in de reviews van anderen dat er op het scherm geen ketelstatus is te zien, dit klopt in zoverre dat het niet standaard geactiveerd is. Maar in de instellingen van het hoofdscherm kun je wel degelijk de ketelstatus aanzetten.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • WiFi verbinding
  • Compatibiliteit met remeha ketels

Minpunten

• Bediening
  • Menustructuur niet intuïtief

wil 15-03-2018

etwist remeha prima

Geschreven voor: Remeha eTwist

Etwist is gekoppeld aan de nieuwe remeha tzerra. Installateur heeft de thermostaat geïnstalleerd. Koppelen via de gateway aan ons wifi moeten we zelf doen. Fluitje van een cent. Hij werkt prima. Wel handig om de kamertemperatuur met een losse thermometer te checken en te vergelijken met de etwist. Week bij ons 1 graad af. Kalibreren (zie handleiding) simpel. Alles werkt nu perfect. Een echte aanrader. Nu 2 smartphones en een tablet gekoppeld.

Pluspunten

• Werkt nauwkeurig
  • Ziet er ook mooi uit.
  • Pakketvoordeel met de Tzerra plus
  • Display gaat aan bij het benaderen

Minpunten

• Nog niet aan te geven

Hans 14-03-2018

Zonde van je geld

Geschreven voor: Remeha eTwist

Enorm spijt van deze aanschaf het is nu kouder in huis dan met de Celcia denk er zelfs over deze weer terug te plaatsen ,hij is lekker makkelijk in te stellen maar dat is dan ook het enige pluspunt van dit apparaat

Johan 10-03-2018

Meuk

Geschreven voor: Remeha eTwist

Dit is een hopeloos toestel. Herkent wifisignalen niet vanwege zeer slechte wifi ontvanger. Dus wees voorbereid op het kopen van wifirepeaters etc. alleen om deze thermostaat aan de praat te krijgen. En dan nog valt hij regelmatig uit. Diverse keren de app nogmaals geinstalleerd maar geen succes. Begint nu een tijdrovende klus te worden om dit ding gaande te houden.
Verder:
-Bediening niet intuitief
-Interface om programmas in te stellen zeer omslachtig
-frontpaneeltje zit met 4 clipjes vast, breken zeer makkelijk af. Mag je met tape aan de slag om hem weer aan de muur te krijgen.
Ik ben volgend jaar aan een nieuwe ketel toe (heb nu een Remeha), maar ga zeker naar een alternatief merk omkijken. Uit de reviews maak ik op dat je bij Remeha garantie hebt tot de voordeur.
Dit is een zeer slecht doordacht produkt van lage kwaliteit.

Pluspunten

• Geen. Ik ga naar een Toon of Nest kijken.

Minpunten

• Zie beoordeling

Ed Riethuis 10-03-2018

Voldoet goed

Geschreven voor: Remeha eTwist

Gekocht samen met nieuwe Remeha ketel, m.n. om bediening via internet. Software werkt goed, hoewel ik één keer heb moeten resetten omdat het gasverbruik niet meer getoond werd. Reset kan alleen door de stekker uit de CV-ketel te halen! Instellingen en historie van gasverbruik bleven bij reset wel gewoon bewaard.

Pluspunten

• Mooi
  • App via internet werkt goed
  • Eenvoudig in te stellen
  • Geen aparte internet bridge nodig bij Remeha-ketel

Minpunten

• Je ziet niet wanneer de brander aan staat
  • Temperatuur alleen zichtbaar als je vlakbij staat
  • Je ziet niet of de brander moduleert

Peter 08-02-2018

slecht

Geschreven voor: Remeha eTwist

gasverbruik gaat alleen maar omhoog
en zeer slechte instellingen
kortom zonde van je geld denk na voor dat je het koopt

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• te duur

flo 25-01-2018

Prima thermostaat

Geschreven voor: Remeha eTwist

Het verbaast mij dat er zoveel negatieve reacties over deze thermostaat op deze site staan. Wij hebben deze al ruim een jaar in huis, tegelijk door de monteurs van Kemkens Zeeland, laten installeren met de nieuwe Remeha CV ketel. De thermostaat werkt al die tijd perfect! Ik hem hem inmiddels, met mijn GSM, vanuit verschillende locaties binnen Nederland probleemloos kunnen bedienen! Voor ons echt een TOP thermostaat.
Pluspunten
Makkelijk te bedienen
Prima gebruiksaanwijzing
Duidelijke display
Zowel met de hand als draadloos (GSM) te bedienen

Pluspunten

• Bediengemak
  • Prima gebruiksaanwijzing
  • Duidelijke display
  • Zowel hand- als op afstand (GSM)bedienbaar

Minpunten

• Kan niet uitlezen of ketel brandt
  • Verlichting display dooft snel

flo 25-01-2018

Prima Thermostaat

Geschreven voor: Remeha eTwist

Het verbaasd mij dat er zoveel negatieve reacties over deze thermostaat op deze site staan. Wij hebben deze al ruim een jaar in huis, tegelijk door de monteurs van Kemkens Zeeland, laten installeren met de nieuwe Remeha CV ketel. De thermostaat wekt al die tijd perfect! Ik hem hem inmiddels, met mijn GSM, vanuit verschillende lokaties binnen Nederland probleemloos kunnen bedienen! Voor ons echt een TOP thermostaat.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Prima gebruiksaanwijzing
  • Duidelijke display
  • Zowel met de hand als draadloos (GSM) te bedienen

Johan 19-12-2017

Niet zo heel erg slim

Geschreven voor: Remeha eTwist

Het lijkt een prima thermostaat, helaas wijst de praktijk iets heel anders. Het systeem met Wi-Fi verbinden is bij mij niet gelukt. Overal in huis is mijn Wi-Fi OK, maar niet goed genoeg voor de Etwist. Remeha bevestigt overigens dat de thermostaat heel kritisch is in het verbinden met internet. En daar koop je dit systeem tenslotte voor! Verder werkt de thermostaat bij mij verder ook handbediend niet goed. Temperatuur klopt niet en bij verwarmen slaat de warmte meerdere graden door ondanks mijn modulerende ketel.
Al met al voor mij een miskoop.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bediening via app

Minpunten

• Zeer kritisch met wifi
  • Temperatuur klopt niet

savej00 24-12-2017

Je moet de temperatuur kalibreren!
Temperatuurkalibratie:
Als de gemeten temperatuur