Remeha eTwist

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 114 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha eTwist op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

Pieter 23-04-2024

Etwist drama ding.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Een waardeloze thermostaat na 2 jaar geen garantie meer de bewegingsmelder doet het soms maanden niet en opeens weer wel wifi opeens weg ?? het is een drama ding. Geen idee wat Remeha naar dat ding aan updates of weet ik veel stuurt. De klantenservice van Remeha vertelt doorleuk dat je maar een nieuwe moet kopen en dan ? moet dat elke 2 jaar. Waardeloze service slechte bereikbaarheid slecht product. En over de bijbehorende ketel ook niet veel goeds. Nooit meer Remeha wat mij betreft !!!

Pluspunten

• Heeft het even gedaan

Minpunten

• Leid een eigen leven
  • slechte service
  • waardeloze garantie
  • Veel te duur voor zo iets slechts

Franky 06-03-2024

Remeha e-Twist een onvriendelijke antieke thermostaat

Geschreven voor: Remeha eTwist

Een eTwist gekocht in combinatie met de Remeha CV Tzerra Ace 39c en de Warmtepomp Elga Ace 6kw.
Verliest regelmatig de internetverbinding terwijl de overige internet apparatuur prima werkt.
Daarbij is het instellen van de wachtwoorden totaal klant onvriendelijk via een draaiknop die je voortdurend moet verdraaien om de diverse letters, cijfers en symbolen te selecteren.
De ergernis wordt alleen maar groter als de e Twist de verbinding niet tot stand kan brengen.
De wijze van internet verbinding opzetten met wachtwoorden is totaal niet meer van deze tijd.
Voor de prijs van een e-Twist is een dergelij apparaat antiek en niet meer van deze tijd.

Helaas ben je min of meer verplicht de e-Twist te kopen in combinatie met een Remeha Tzerra en Elga Ace.

Pluspunten

• Verplicht bij Remeha Tzerra Ace en Elga ace
  • Remeha heeft goede naam met producten

Minpunten

• klant onvriendelijke bediening
  • internet onstabiel
  • niet intuitieve logische bediening

w********@g******** 31-01-2024

Uitstekende Wifi-thermostaat met praktische draaiknop!

Geschreven voor: Remeha eTwist

We waren al heel tevreden over de eTwist in ons vakantiehuisje en aangezien de CV-ketel thuis vervangen moest worden, hebben we gekozen voor de Remeha Avanta Ace 28 met een eTwist, geïnstalleerd in november 2023. De eTwist leek echter in het begin niet goed te werken, telkens een spontaan veranderende, spokende kamertemperatuur, ondanks opnieuw ijken. De installateur heeft een nieuwe gestuurd, echter hetzelfde resultaat, de geijkte temperatuur "hangt af van het humeur van een onbekende", zoals iemand dat op Tweakers omschrijft. Een mail naar Remeha gestuurd en direct antwoord terug: ga eens na of er geen valse trek is vanuit de elektrabuis waar de aansluitdraden doorheen lopen. Ik heb de thermostaat van de montageplaat gehaald en ik voelde direct de koude lucht uit het doorvoergat van de elektrabuis stromen. Die buis loopt door een kanaal dat in open verbinding staat met de kruipruimte en het ventilerende dak van de opbouw, de koude lucht had dus vrij spel op de thermostaat. Ik heb de opening voorlopig opgevuld met schuimrubber en het resultaat is direct te zien. We hadden hiervoor een iSense, maar die heeft een vrij dichte montageplaat, die had daar dus geen last van.
De eTwist is dus dik in orde!

Pluspunten

• Praktische draaiknop
  • Makkelijk te programmeren
  • Makkelijke app voor meer thermostaten

Minpunten

• Scherm geeft alleen info bij beweging
  • Vrij open montageplaat
  • Daardoor gevoelig voor trek via de elektrabuis

Ad 31-01-2024

Nee geen aanrader.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Ik dacht dat ik de enigste met problemen was met deze kamerthermostaat. Blijkt dus niet zo te zijn. De app op de telefoon is niet instaat een connectie te maken met de thermostaat. We gebruiken de handinstellingen dan maar. Regelmatig wordt er de verkeerde kamertemperatuur aangeven soms te hoog en soms te laag. Laat zich raden wat er dan gebeurt. Of men spaart ongewild gas of men gaat ongewild in een te koude kamer zitten. En dat in deze digitale wereld waar alles geregeld wordt met knopjes en cijfers.

j***@d******** 18-01-2024
Geschreven voor: Remeha eTwist

Etwist stopt nog steeds met verbinding wifi,
Ook sinds de nieuwe updat van de app
Na nieuwe etwist nog erger.

Sander 12-01-2024

Werkt niet zoals je zou willen

Geschreven voor: Remeha eTwist

Wat een verschrikkelijk ding echt een afrader ! App werk niet met de thermostaat. En de thermostaat leeft totaal zijn eigen leven thermostaat geeft ook een temperatuur aan die niet klopt eiken of temperatuur afwijking geeft geen resultaat eerst een dagtaak gehad om een programma in de thermostaat te krijgen. ( huis gekocht met een remeha ketel van 1 jaar oude de calenta 40c ook niet het beste paard van de remeha stal helaas. ) Maar na een half jaar vloerverwarming aan laten leggen en geïnvesteerd in Eén weersafhankelijke regeling dat werk alleen met een remeha buitenvoeler en dus deze thermostaat maar na de app update van remeha e-twist naar remeha home is deze niet meer in te stellen dus nu ben ik dus eigenlijk genoodzaakt om zowel de ketel als de thermostaat als de buitenvoeler te moeten vervangen dit omdat een deel van de woning een kangeroe gedeelte is en dus geen thermostaat hangt. Dikke min helaas

Pluspunten

• Maakt een goede deurstop

Minpunten

• Alles

r********@g******** 13-12-2023
Geschreven voor: Remeha eTwist

In september is er een nieuwe eb gekomen. Zogenaamd een betere, echter erg onoverzichtelijk. Grootste probleem is dat sindsdien de knoppen van de thermostaat niet meer werken. blijkbaar een software probleem. Soms verlies ik wifi, dat kun je alleen herstellen met de knoppen. Ook Geef deze veel te hoge temperatuur en dan werkelijk, en zal gekalibreerd moeten worden, met de knoppen.
De knoppen zijn tijdelijk te bedienen door de stekker uit stopcontact te halen van de ketel en opnieuw op te starten. Dit is geen doen als dat vaak gebeurt De knoppen zijn tijdelijk te bedienen door de stekker uit stopcontact te halen van de ketel en opnieuw op te starten. Dit is geen doen als dat vaak gebeurt.
Heb al een aantal keer gebeld met Remeha. Eind van de week is het waarschijnlijk opgelost, dit hoort dus al weken! En wanneer het werkelijk gebeurd.
Kortom, er is een ondeugdelijk product met bijbehorende software/app op de markt gezet.
In januari dit jaar gekocht, en nu spijt van de aankoop.

Arie 13-12-2023

Zeker geen aanrader

Geschreven voor: Remeha eTwist

Bloeddruk verhogende thermostaat. Kan om de dag de stekker uit de ketel halen om weer verbinding te krijgen via de wi-fi. Kan nooit goed zijn. Alles al geprobeerd…. Kansloos ding. Wi-Fi wachtwoord tig x ingevoerd , niks werkt. Heb er wat voor over als er iemand een alternatief heeft ? Geen nieuwe ketel want die is net een jaar oud !!

Minpunten

• Wifi
  • Draaiknop werkt niet naar behoren

Jan 13-12-2023

Update blijkt fiasco.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Na de installatie in 2021 werkte de Remeha e-twist naar volle tevredenheid, maar na een update van de app in het voorjaar van 2023 is het helemaal mis.
De thermostaat reageert erg traag, de ketel valt zo nu en dan uit en de temperatuur wordt door de thermostaat zelf spontaan gewijzigd. Zo kan het gebeuren dat het de hele nacht 20 graden is geweest in de kamer.
Nu maar wachten op een nieuwe update of weer terugzetten naar de oude instellingen.
Anders wordt het tijd voor een andere thermostaat van een ander merk. De huidige wekt te veel irritaties op.
Alles wat benoemd is in de andere reviews komt bekend voor.
Remeha: Kom in actie!!

• Houdt temperatuur niet vast
  • Bedienen via app op afstand werkt niet (meer)
  • Ketel stopt soms spontaan
  • Instellen niet gebruikersvriendelijk

J*************@g******** 23-11-2023

Waardeloze app voor de e-twist van Remeha.

Geschreven voor: Remeha eTwist

De app werkt voor geen meter. Soms doet hij het prima om vervolgens alleen maar te blijven laden en kun je niks meer.
Dit is een app waar 90% van de eigenaren ontevreden over zijn en er gebeurd NIKS.
Maak nu eens een app die werkt en niet een waar je niks aan hebt.
Remeha is een Nederlands product maar volgens mij kunnen ze geen Nederlands lezen..... lees eens de reviews!
Neem eens een paar uurtjes de tijd en maak een betere app. Ik heb genoeg geld betaald voor deze e-twist maar ik mag toch wel verwachten dat hij het ook doet.

Minpunten

• Blijft laden
  • Is zeer instabiel

j**t@g**l.com 17-10-2023

Zeer slecht

Geschreven voor: Remeha eTwist

Zelfs de installateur krijgt hem niet op de app
Altijd geen verbinding,terwijl verbinding gemaakt
Kort en goedkoop gezegd een echt Kutding,werkt niet goed en zorgt alleen maar voor storingen

Minpunten

• Werkt niet goed
  • Zorgt voor storingen in ketel

h**s@g**l.com 16-10-2023

Zeer slechte kamerthermostaat

Geschreven voor: Remeha eTwist

Product is erg slecht. Ik heb deze thermostaat nu 2 jaar maar 50 procent van de tijd werkt hij niet. Of het scherm is helemaal zwart, draaiknop reageert niet, zeer vaak verbinding kwijt met de app. Daarnaast is een tijd geleden de app vernieuwd en is qua programma's waardeloos. Het thuisprogramma is standaard geprogrammeerd en niet aan te passen. Daardoor moet je verschillende schakelmomenten per dag programmeren. Niet te begrijpen. Gisteren is de thermostaat zomaar uitgevallen terwijl we niet thuis waren. De ketel is continue gaan branden, we hebben gisteren 15 m3 gas verbruikt en het was zeker 30 graden binnen. Ben helemaal klaar met dit product, ik ga een andere merk aanschaffen.

Pluspunten

Minpunten

• Onbetrouwbaar
  • Kwetsbaar plastic
  • Bijbehorende app qua programma's onbegrijpelijk
  • Valt steeds uit
  • Toename gasverbruik

e**3@u**l.nl 04-10-2023

Miskoop

Geschreven voor: Remeha eTwist

Sinds hij geplaatst is alleen maar ellende.
Heeft echt een eigen wil, verhoogt regelmatig zelf de temperatuur naat 24 of 27 graden, met of zonder wifi maakt hem niets uit.
Nu moet ik hem iedere dag resetten omdat hij vast loopt.
Bagger.

Pluspunten

• Bediening

Minpunten

• Onbetrouwbaar

g*****@c******** 10-04-2023

Te dure investering

Geschreven voor: Remeha eTwist

De e-twist wijkt af t.o.v. ingestelde klokprogramma, temperatuur springt van de ingestelde 20 graden naar 24,5 graden.

De e-twist wordt dmv wifi verbonden, met andere wifi apparaten in huis een prima verbinding. Het wifi signaal is meer dan voldoende.

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Storingsgevoelig

Mulderw 23-10-2023

Hier ook warmtepomp alga ace en e twist
Nu al 4 dagen 25.5 graden staat op 19 graden warmtepomp draaid op volle toeren ik heb al de nieuwe software er op
Reset stekker er uit help allemaal niks

Warmtepomp en elga ace en vloerverwarming
Zweet het huis uit
Niet normaal dit

d***********@g******** 25-03-2023

Veranderd zelf de temperatuur dan de instelling. Drama!

Geschreven voor: Remeha eTwist

Wat een drama met deze thermostaat. Dit is nummer 3 en het blijft spoken met deze thermostaat. Alles staat op handbediening voor onze warmtepomp en dat is 24/7 20 graden. Nu de laatste weken (Maart 2023) gaat de thermostaat weer automatisch lager naar 15 graden en vandaag stond ie op 25.5 graden!

Dit apparaat heeft mij al zoveel geld gekost met de hoge prijzen. En zelf weet Remeha er helemaal niet van. Sterker nog? Deze klacht kennen ze helemaal niet. Nou wees gewaarschuwd…. Koop een andere lijkt mij omdat er geen verbetering in komt. (2021/2023)

Pluspunten

• Mooi uiterlijk

Minpunten

• Houdt de ingestelde temperatuur niet vast
  • Gaat uit zichzelf omhoog en omlaag
  • Komen met geen verbetering.

André M. Verhoeven 11-03-2023

eTwist kopen is weggegooid geld.

Geschreven voor: Remeha eTwist

Wat is dit een waardeloos product. Er zit totaal geen logica in het intellingsfouten analyseren van het product. Volgens de eTwist lijkt alles goed te functioneren alleen is er geen verbinding met de ketel. De ketel comminiceert niet met de thermostaat. Alle informatie op de eTwist is niet gebaseerd op het functioneren van de ketel, slechts een instelling op de eTwist.
De eTwist is als aan auto waarvan het gaspedaal niet met de motor is verbonden. WAARDELOOS!

Minpunten

• Een knullig slecht doordacht apparaat.

Hans 19-02-2023

Waardeloos product

Geschreven voor: Remeha eTwist

Wat een ongelooflijk slecht product is dit! Thermostaat springt spontaan op handbediening naar 24 graden, kan heel slecht verbinden met de WiFi in huis. Volgens Remeha ligt ditmaal de slechte WiFi, maar alle andere producten op WiFi in huis werken perfect. De ketel werkt overigens prima, maar deze thermostaat moet niet op de muur maar in de kliko. Beste Remeha, zorg voor een perfect werkende thermostaat, en haal al de tot nu toe verkochten e-twist thermostaten terug en lever een product dat wel goed is. Koop aub deze thermostaat niet, daar krijg je gegarandeerd spijt van!

Minpunten

• Geeft fouten bij installatie op WiFi
  • Springt zonder te vragen naar hoge temperatuur
  • Benaderingsensor werkt ook niet goed

m****************@g******** 17-02-2023

Dikke onvoldoende

Geschreven voor: Remeha eTwist

We hebben deze thermostaat samen met de warmtepomp aangeschaft. Er zat een korting op dit produkt. Vanaf het begin heeft de thermostaat slecht gefunctioneerd.
Wat is er mee aan de hand: valt uit en na enige tijd start deze weer op. Lijkt wel of er slecht contact wordt gemaakt.
Het meest vervelend vinden wij, dat het ding van het programma af gaat. Zeker in deze dure tijd. Normal staat het programma op 19°C. Schakelt hij zelf soms over op handmatig 23°c..

j*****@g******** 27-01-2023

Gênant slecht product

Geschreven voor: Remeha eTwist

Als ik het positief omschrijf: de ETwist is een absoluut bagger product. Top 3 slechtste apparaten die ik ooit heb gehad.

Valt vaak uit, voelt goedkoop. Bij kleine spanning wisselingen (0,1v) valt het apparaat weg en komt pas dag later online. Kreeg het advies ons WiFi te vervangen (elk ander apparaat werkt) en toen de kabel te vervangen (muur open breken, terwijl spanning meter suggereert dat het gewoon werkt) heb gekozen voor een andere thermostaat die binnen 1 minuut vlekkeloos werkte. Wat een opluchting na 2 weken in de kou!

Ps. Als je de ETwist installeert moet je eerst op een oude app (gênant slecht en buggy) het connecten en daarna de nieuwe app installeren.

Pluspunten

• Je kan (als het werkt bedienen via app)

Minpunten

• Valt steeds uit (zit je in de kou)
  • Super slechte app (terwijl dat het voordeel is)
  • Temperatuur lijkt niet betrouwbaar (vrij basaal)
  • Voelt goedkoop en slap

m*********@h******** 25-01-2023
Geschreven voor: Remeha eTwist

Voor de geleverde kwaliteit een duur product,
* geeft niet altijd de juiste temperatuur aan.
* spooktermostaat verlaagd uit zich zelf de temperatuur, terwijl deze op handmatig staat.
* app werkt geregeld niet geeft fout aan slechte verbinding WiFi

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Verlaagd uit zichzelf de temperatuur
  • Verbinding WiFi

Johan 13-01-2023

Prima ketel

Geschreven voor: Remeha eTwist

Een mooi compacte ketel en voor een betaalbare prijs.
Is een duurzame ketel die gecombineerd kan worden met warmte

Alex2000 10-01-2023

Verschrikkelijk en duur ding

Geschreven voor: Remeha eTwist

Waardeloos ding, waarom ?

-Plastic fantastic
-Regelmatig wifi kwijt
-Regelmatig gaat de temperatuur ineens flink omhoog. zowel handmatig als ingesteld
- Knop draait er stroef
- Soms om de paar seconden springt het beeld spontaan aan
-temperatuur wordt niet goed w

Gauw weg dit ding.

Pluspunten

• als je er niet aan zit is het een mooi ding

Minpunten

• gooit temperatuur zomaar omhoog
  • draaiknop werkt niet lekker
  • regelmatig wifi kwijt
  • temperatuur niet juist

d***********@g******** 28-12-2022
Geschreven voor: Remeha eTwist

Spook thermostaat. 1 jaar gelden aangeschaft tezamen met een Remeha ace warmtepomp. Ik kan niet anders concluderen dat de Etwist een drama is. Meerdere malen gaat de thermostaat vanzelf de temperatuur omhoog of omlaag doen terwijl deze op handbediening is ingesteld. Navraag gedaan bij Remeha en daar hadden ze nog nooit iets van gehoord. Monteur bij geweest die nieuwe thermostaat heeft geleverd. Na 2 dagen ging deze ook vanzelf omhoog en omlaag. Zelfde monteur geweest en nieuwe geplaatst. Dit is nummer 3 en werkt ook niet naar behoren. Ik vraag me af of ze wel in staat zijn een goede thermostaat te ontwikkelen. Verder kan je er ook weinig mee met de app. Allemaal een beetje verouderd. Oja… ik lees hier ook problemen met de server van Remeha. Ook drama. Verder prima warmtepomp maar daar gaat deze topic niet over.

Nog meer mensen bekend met deze vage klacht?
Graag reageren.

v********@h********** 22-11-2022

Prima

Geschreven voor: Remeha eTwist

Zeer makkelijk app. In combinatie met thermostaat.
Mooi moderne thermostaat.
En een stille kachel .

Pluspunten

• Prima app
  • Stil

Minpunten

• Tot nu toe niks

Eddy 20-11-2022

Weinig bedieningsgemak, zou beter moeten kunnen?!

Geschreven voor: Remeha eTwist

Bediening van eTwist is moeizaam en alleen met combinatie van de app kun je de thermostaat instellingen. Verder is eTwist langzaam en draaiknop weinig functioneel. Ook in vorige huis had ik deze thermostaat, en Remeha is blijkbaar niet in staat iets beters te maken.

Pluspunten

• Mooi ontwerp

Minpunten

• Bedieningsgemak
  • Langzaam