Remeha eTwist - Reviews

Best Reviewed augustus 2016
Slimme meter
Afstandsbediening
Verlicht display

Beoordeling op basis van 16 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,4

Installateur uit de Kempen 12-08-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk bedienbaar

Eindelijk een slimme thermostaat van Remeha, veel functies, mooi design, degelijk, niet te groot, veelzijdig, op andere toestellen aan te sluiten, compleet en dit alles voor een mooie eenmalige prijs (geen kosten voor app!!). Ik heb deze thermostaat al diversen malen gemonteerd/geïnstalleerd bij mijn klanten, zij zijn ook zeer tevreden.

Pluspunten

• compleet geleverd
  • makkelijke bediening

Minpunten

• buitentemp alleen fysiek

h.hanssen 06-09-2016

Mag ik 2 vragen stellen?
1. Mijn huidige thermostaat bedient de klep die de toevoer regelt van de vloerverwarming op mijn begane grond. Dit om de scheiding mogelijk te maken van de radiator gestuurde cv op de verdieping. Kan de etwist hier ook voor ingezet worden?
2. Kan de gateway buiten het zicht, bijvoorbeeld in de directe buurt van de wifi router of slaapkamer, geplaatst worden? Een extra unit met kabels en stekker in de woonkamer vind ik namelijk niet zo fraai.

Bedankt vooraf voor uw respons.

Groet

Herman Hanssen

Hille 25-10-2016

Beste,
Ik heb even een vraag.
Het verbruik wordt niet weergegeven, zowel op de thermostaat als op de tablet. Het menu om dit in te stellen zoals in de beschrijving staat vind ik niet, ik kom dan uit bij installateurs menu, daar zijn wel kWh waardes in te vullen.
Kunt u mij verder helpen ?

noble002 25-10-2016

nog een vraagje is de eTwist zelflerend? dus is het beneden warm om 07:00 als ik hem op 07:00 instel op 21C. dit kan ik nergens terug vinden.

Marty 02-03-2017

Nog een vraag wat voor veel mensen belangrijk is, klopt het dat de etwist thermostaat ook nog een apparte 230V adapter heeft?
Deze dient dan in een wandcontactdoos in de buurt van de etwist gedaan te worden en dan krijg je een extra snoer over de muur vanuit de adapter naar de etwist thermostaat.

Remco 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Op de goede weg, maar nog niet af

Ik heb de thermostaat gekozen omdat ik een internet gestuurde thermostaat wilde als alternatief voor de Remeha Isense. Een ander merk op de Remeha aansluiten, geeft namelijk altijd problemen, of bepaalde functies worden niet ondersteund (standaard aansluiting OpenTherm voor thermostaten is zeker geen standaard).
De thermostaat ziet er goed uit, basisfuncties werken en gemakkelijk in gebruik. Klokprogramma en temperatuur instellen gaat gemakkelijk. Juist de app is erg gemakkelijk hierin. Jammer dat niet in te stellen is dat het display overdag of langere tijd aanblijft. Zo zie je niet van een afstand wat de temperatuur is. Belangrijk minpunt waar Remeha in de voorlichting op internet de consument misleidt: er is GEEN openhaardfunctie ingebouwd. Dat is een functie die ik wel op een vervangende thermostaat zoek. Pas na veel zoeken in de documentatie (zou er nl. wel in zitten) en in het installatiemenu heb ik Remeha gebeld. Daar zeiden ze dat het er niet inzit en waarschijnlijk ook niet komt. Bij de ontwikkeling was het wel meegenomen, maar schijnbaar te moeilijk om in te bouwen en toen er uit gelaten. Maar op internet staat de functie nog steeds vermeld, in de handleiding-pdf, ook bij installateurs die de oorspronkelijke informatie van Remeha hebben overgenomen en niet hebben aangepast. Ik kan mijn thermostaat terugsturen en geld terugkrijgen. Jammer dat @Remeha een vervangende thermostaat van de Isense niet minstens dezelfde functies geeft. Hopelijk in een komende update, nog deze winter, komt het er wel in, dan pas ik mijn review graag aan.

Pluspunten

• Gemakkelijk instellen op het apparaat
  • Via app makkelijk instellen

Minpunten

• Display gaat alleen aan bij beweging, niet continu
  • GEEN openhaard functie
  • Niet automatisch inschakelen bij naderen huis
  • Warmwaterlevering niet via de app uit te schakelen

Ruud Goezinne 18-12-2016 Product paar maanden in bezit

eTwist heeft kinderziektes

Sinds oktober j.l. een nieuwe ketel & de eTwist aangeschaft. Ketel prima, de eTwist valt in de praktijk tegen. Design is ok, maar de functionaliteit valt te verbeteren.
Denk aan b.v. het permanent kunnen aflezen van de temperatuur. Deze schakelt nu op de bewegingsensor in voor enkele seconden zichtbaar, om daarna weer uit te gaan.
Energieverbruik is op dit moment alleen uitleesbaar op de wandunit. In de app werkt deze niet. Er wordt volgens Remeha aan herstel gewerkt van deze functie, maar inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder na de aankoop.
Wat ik tevens mis is een indicatie op het scherm waaruit opgemaakt kan worden of de ketel stookt. Voor de prijs zijn er denk ik goede alternatieven voor de eTwist op de markt.
Naast deze nadelen zijn er gelukkig ook voordelen te noemen. Instellen van de dag temperaturen in kinderlijk eenvoudig. Evenals het snel tijdelijk aanpassen van de gewenste temperatuur via de wand unit of de app. De software waarmee de eTwist werkt, worden de software updates volgens opgaaf automatisch via de wifi verbinding gedaan. Als ik Remeha was, zou ik niet meer te lang wachten met de software update en tevens onderzoeken of de wensen die ontbreken van de functionaliteit toegevoegd kunnen worden.
Op basis van mijn ervaring tot nu toe met de eTwist, weet ik niet of ik de volgende keer weer voor dit product zou kiezen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening via wandunit en app

Minpunten

• permanent aflezen onmogelijk
  • geen indicaatie of de ketel stookt
  • energieverbruik niet afleesbaar in app

Heideman 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Doet niet wat er van verwacht mag worden

Zou het energieverbruik moeten aangeven doet het niet. Remeha werkt aan een oplossing.
Zeer beperkt gebruik geeft geen tijd aan. Is het geld niet waard als ik alles van tevoren had geweten had ik wel een honeywel thermostaat aangeschaft

Minpunten

• geeft energieverbuik niet weer
  • geen tijdweergave

Maarten Mosman 19-07-2016 Product maand in bezit

Mooi product en werkt prima

De thermostaat functioneert naar behoren en is makkelijk middels de app de bedienen en in te stellen.
Ik ben er tevreden over

Royals 05-02-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi apparaat, maar mis functionaliteit en nauwkeurigheid.

Het apparaat is mooi om te zien. Programma instelllen ook makkelijk. Wel
Mis ik functionaliteit. Je kunt niet zien of de ketel stookt of niet. Ik kijk nu steeds in de app naar de actuele watertemperatuur van de ketel om het maar te raden. Het verbruik inzien werkt ook niet. Eerst niet, toen weer wel en nu weer niet. Net zo k#t als mijn verbruik van Nuon. De gegevens kloppen ook totaal niet met het echte verbruik. Ik hoop niet dat het stoken en moduleren ook zo onnauwkeurig gaat want dan wordt het een dure winter. Bij Remeha leveren ze telefonisch ook steeds andere invoerwaardes voor de KW invoer.
De app kan ook niet op de achtergrond gezet worden in ios. Dan moet je hem geforceerd afsluiten en weer opnieuw opstarten. Hij kan namelijk geen actuele gefevens meer van de server ophalen.

Als alles werkt en er snel een grote update komt, is het echt een aanrader. Tot die tijd, zijn er betere.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bediengemak
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• App
  • Onnauwkeurig
  • Geen (bruikbaar) verbruik
  • Geen actiele cv status

Geert 03-02-2017 Product paar weken in bezit

Slechte verbinding ouderwetse bediening

Al deze reviews moeten volgens mij wel fake zijn want dit is echt de slechtste thermostaat ooit. Zit een hele slechte ontvanger in, zelfs de monteurs van Feenstra zeggen het zelf als ze met hun gsm door het huis lopen en constateren dat de Wifi een uitstekende verbinding heeft. Echter Remeha wijst alle klachten van de hand en zegt dat het door een slechte wifi-verbinding komt dat dat ding bijna nooit werkt op je telefoon en geregeld vaststaat. Verder is de bediening echt om te huilen met een menu-instelling uit het jaar 0. Kortom: een miskleun.

Richard 13-07-2016 Product paar weken in bezit

Werkt perfect

De thermostaat is redelijk makkelijk in te stellen en het gebruikersgemak is super!!Thermostaat voelt degelijk aan ondanks dat hij van plastic is.

Wim 11-07-2016 Product kwartaal in bezit

eTwist eenvoudige bediening

De eTwist is zeer gebruikersvriendelijk, ook de app is handig in gebruik! Aangesloten op een Remeha cv-ketel werkt de eTwist prima!

Bierling 11-12-2016 Product paar maanden in bezit

mooi duidelijk scherm.

Het produkt is goed, maar ik vind het heel jammer dat de thermstaat zoveel afwijkt meer dan twee graden, als je dit een keer weet dan kun je er wel mee leven. de bediening is zeer eenvoudig en op afstand werkt hij goed WIFI oke.

Martin1672 18-08-2016 Product paar dagen in bezit

Super bedieningsgemak

Top in gebruiksgemak en nauwkeurigheid! Ook de app bediening is erg eenvoudig maar geeft wel alle mogelijkheden die je nodig hebt. Klokprogramma instellen is kinderspel.

hendrie 18-07-2016 Product kwartaal in bezit

perfect voor in een winkel en huis

makkelijk in gebruik.
handig voor onderweg, want je kunt hem via de mobiel bedienen.
makkelijk een klokprogamma maken en inschakelen

Gert 12-07-2016 Product kwartaal in bezit

Degelijke slimme thermostaat

Bij het monteren van de Etwist valt op dat het een degelijk product is, zoals je van Remeha kunt verwachten. Het tekstscherm is goed leesbaar en de thermostaat is eenvoudig te bedienen met de grote draaiknop. Alles zit in de doos om jou Etwist te laten werken. Zeker een aanrader

Willem Ruiter 12-07-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig maar doeltreffend

Eerste indruk
De eTwist thermostaat ziet er qua design fraai uit en voelt solide aan.

Installatie
De installatie van de eTwist ging eenvoudig met behulp van de handleiding. Daarnaast zijn er ook duidelijke instructievideo's beschikbaar.

Gebruik
Het gebruik van de eTwist is eenvoudig via de grote draaiknop en Remeha button. Het touchscreen ontbreekt, zoals bij de Toon thermostaat dit wel heeft, maar aan de andere kant blijft het scherm zo wel goed schoon.

App
De eTwist app zorgt ervoor dat je je thermostaat op afstand kunt bedienen. Nog niet heel veel gebruikt, gezien ik een weekprogramma heb ingesteld. App ziet er eenvoudig uit. Mis hier alleen nog het inzicht in mijn verbruik.

Conclusie
Prima slimme thermostaat met een hoop toekomst mogelijkheden!

H de boer 12-07-2016 Product kwartaal in bezit

Echt een toppertje

De Etwist nu een aantal maanden hangen bevalt zeer goed.
Bediening is erg eenvoudig, wat ik er persoonlijk erg handig van vindt is dat het beeldscherm oplicht als je er voor staat.
Thermostaat ziet er mooi en strak uit.
Zeker een aanrader.

P.Deten 16-06-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische slimme thermostaat

De thermostaat ziet er super uit. Strak design en duidelijk menu. De eTwist app werkt goed! Duidelijke navigatie en makkelijk in te stellen. Super om je temperatuur in huis via je telefoon te kunnen regelen. De app start trouwens snel op! Ik ben erg tevreden over de Remeha eTwist thermostaat.