Sony α ILCE-5000L zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 363 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α ILCE-5000L zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

carmen1990 28-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Fijne camera waarmee je snel en makkelijk foto's maakt. Ook zeer geschikt voor de minder ervaren fotograaf, door de slim automatische stand. Verder zijn er fijne en makkelijk in te stellen opties waarmee je de foto's naar eigen wens kunt maken. Bijvoorbeeld de scherpte van de achtergrond of kleuropties.

Ik wilde een spiegelreflexcamera kopen, maar heb uiteindelijk toch voor deze camera gekozen. Geen moment spijt van gehad. Qua kwaliteit doet het zeler niet onder aan een spiegelreflexcamera en het grootste voordeel is dat deze camera erg licht is. Zeer fijn als je er op vakantie de hele dag mee om je nek loopt.

Stephan Ouderkerken 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Wij hebben de Alpha A5000 nu een paar weken in bezit en zijn zeer tevreden over het toestel.
We gingen naar de winkel voor een spiegelreflexcamera, maar door de compactheid en het gebruiksgemak toch gekozen voor deze systeemcamera.

De kwaliteit van de foto's zijn zeer goed mede doordat er veel keus is in de camerainstellingen. Het hulp-programma op de camera is een erg handige tool om de juiste instelling te kiezen.

Wat ook handig is dat foto's snel overgezet kunnen worden naar andere apparaten door deze te verbinden met wifi.

Al met al zijn wij zeer tevreden over de Aplha A5000 en is een absolute aanrader!

Arnodefotograaf 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Dit toestel maakt hele mooie helder foto's zowel overdag als s'avonds.

Het toestel is zeer gebruiksvriendelijk voor beginnende fotografen. En voor de gevorderde fotografen zijn ook vele instelmogelijkheden.

Ook is het een heel compact toestel wat lekker in de hand ligt.

Kortom een aanrader!

Juan2014 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

The Sony Alpha 5000 with the 16-50 mm lens has descent price,while great quality of photos.
WiFi is handy for output pictures/ videos, white colour appearance is possible for choose, which suites to girls.
but careful about the settings, reading the instructions and practices are necessary.

Leo Koch 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

De Sony Alpha A5000 met de 16-50 mm lens geeft de kwaliteit van een eenvoudige spiegelreflex zonder dat je het gewicht hoet mee te torsen.
Voor het maken van buiten-foto's zijn er geen beperkingen. De sneltransport is inderdaad snel en de kleinste sluitersnelheid van 1/4000 geeft maximale mogelijkheden voor sportopnamen.
Wat ik mis is een GPS positie van de foto en ik kan de aansluiting voor een extra flitser niet vinden.
Met name het gemis van de GPS positie vind ik een gemis bij het archiveren van mijn foto's.

annie c 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik sta versteld dat ik al mooie foto kan maken van bloemen met de bij erop ik ben er trots op . En de andere mogelijkheid van filmen is ook duidelijk. Mijn macro zijn mooi en de andere ook geweldig .nu nog meer uit proberen .

huilin 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Wonderful camera, easy to use. It is small and light, you can even put it in the pocket. Mine is the white one, looks good.

LindaB11 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Na eenvoudige, kleine digitale camera's is dit mijn eerste uitgebreidere camera. Gebruiksgemak stond dan ook voorop bij mij. Afgelopen weken heb ik de camera meegenomen op een rondreis door midden Amerika en ik kan niet anders zeggen dan dat het toestel erg goed bevalt! De foto's zijn helder, de reactiesnelheid is goed en je kunt vrij eenvoudig en vlot je instellingen aanpassen. Daarnaast is de wifi-optie icm de app voor je telefoon erg handig. Zo kun je foto's naar je telefoon versturen en deze tijdens je reis al naar het thuisfront versturen.

Kaatje71 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik wilde een toestel met zo min mogelijk opties omdat ik toch meestal op "automatisch" fotografeer.
En ik wilde een toestel dat in mijn handtas past.
Je kunt er erg mooie foto's mee maken, en ondanks dat er weinig zoom opzit, kun je toch foto's groter maken en dan zijn ze nog scherp. Ik ben er erg blij mee.

Esther Dullens 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Wij hebben de Sony ILCE-5000 Alpha een maand geleden gekocht omdat wij nu eens eindelijk mooie foto's wilden maken van onze vakantie! Nou, dat is meer dan geslaagd. Wat een mooie foto's en wat een gebruikersgemak biedt deze mooie camera van SONY. Gemakkelijk in de bediening, snel klaar om foto's te maken, overzichtelijk, heel veel mogelijkheden en zelfs het groothoekbereik is prima. Een regelrechte aanrader voor mensen die liever geen spiegelreflexcamera willen kopen en een hoger niveau als de compactcamera willen aanschaffen.

SilviaN 28-08-2014

Kun je het schermpje ook in de zon nog goed zien?

Joop79 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik ben onlangs overgestapt van een compactcamera naar een systeemcamera, dus geen ervaren fotograaf.
Tot nu toe gebruik ik veelal de automatische modus en het lijkt dat de foto's niet kunnen mislukken! Een veel betere kwaliteit dan met mijn oude camera, maar met hetzelfde gemak.
Handige kenmerken van deze camera vind ik het kunnen koppelen van je smartphone aan je camera, zodat je smartphone gebruikt kan worden als afstandsbediening, het kantelbare scherm en de mogelijkheid om de camera achteraf te kunnen blijven updaten met nieuwe camera apps. Zeer tevreden over mijn aankoop. De komende tijd alle instellingen uitproberen!

Donovanvanderkleij 14-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

De camera sinds kort in gebruik maar wat een fantastische camera!!
Zeer scherp, veel opties. Ideaal voor fotos van het gezin zonder een enorme camera te hoeven mee nemen. Fantastische fotos en zeer compact.

Met name de opties mbt tot retro en speciale kleur fotos zijn erg leuk.

We zijn er zeer blij mee.

pietenjoke 13-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

De camera gekocht en al snel de mogelijkheden ervan ontdekt. Prima camera voor een leuke prijs.
Door het menu heen scrollen opent de kans om alles automatisch te laten verlopen of je hebt de keuze handinstellingen te gebruiken.
Het gebruik van de RAW geeft bij sommige programma's wat problemen, omdat Sony een iets andere RAW gebruikt.

martendijkstra 11-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

kwalitief goede camera gemakkelijk in gebruik,adviseer nog een wel een telelens erbij te nemen.
Handig in gebruik met wifi

appie1968 11-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Mooie kleine camera waarmee je op een eenvoudige manier kwalitatief goede foto's kan maken.
In combinatie met polarisatiefilter hele mooie kleuren.

w3103h 06-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik ben nu een paar weken in het bezit van deze camera. Maakt enorm mooie foto's en is makkelijk in gebruik. Je kan alles zelf instellen of automatisch. Wanneer je heel veel ervaring hebt maar wel ervaring wil opdoen is dit een super camera

jappie32 04-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik heb de camera net voor de zomervakantie gekregen en heb hem tijdens de vakantie uitvoerig uitgeprobeerd.De camera heeft veel mogelijkheden die tot leuke effecten leidt. Ook is de kwaliteit van de foto's erg goed en scherp.Wat mij erg goed is bevallen is het fotograferen van onverwachte gebeurtenissen, dit is geen enkele probleem, de camera heeft een snelle reactie.Ik ben dus zeer tevreden over dit foto toestel.

SilviaN 27-08-2014

Ik vroeg me af of je het scherm nog goed kunt zien in het zonlicht. Zie je dan nog wel waar je een foto van maakt of zie je eigenlijk niets meer? (omdat deze camera geen aparte zoeker/viewfinder heeft)

Steffan25 03-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Wij hebben het toestel reeds een maand in bezit. Na het toestel te hebben aangeschaft zijn wij op vakantie gegaan. Op deze vakantie hebben wij meer dan 2000 fotos gemaakt van natuur, cultuur en dieren. Ondanks het matige inzoom bereik hebben wij toch mooie fotos kunnen maken van dingen die veraf waren. Omdat de kwaliteit van de foto erg goed is kan je na het maken van de foto (als deze totaal is ingezoomed) nog verder inzoomen terwijl de foto scherp blijft. Al met al een super goede camera die makkelijk te bedienen is.

Marisse 03-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Ik ben niets dan tevreden over deze camera. Na mijn beslissing voor een systeemcamera wees de verkoper mij op de Sony Alpha A5000. Het formaat is zeer fijn, waardoor de camera gemakkelijk mee gaat. De camera werkt snel en heeft naast leuke functies zoals filters ook de meer professionele functies waarbij je kunt spelen met de ISO etcetera. Het is een interessante camera voor een amateur, zoals ik, maar ook zeker voor de meer professionele fotograaf. Ik ben zojuist terug van 3 weken Zuid-Afrika waar ik heel wat foto's heb gemaakt en waar heel wat prachtige (safari)plaatjes en filmpjes bij zitten. De volgende stap is het uitbreiden van mijn lenzen collectie. Ik ben enthousiast. Een minimaal negatief puntje is dat het scherpstellen af en toe een paar milliseconden langer duurde waardoor ik weleens een mooie foto miste, al was dit niet vaak het geval.

Eltje80 02-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

Mooie scherpte-diepte. Er kan veel worden ingesteld maar er is ook de mogelijk voor mensen die graag in de automatische stand fotograferen. Klein en daardoor makkelijk mee te nemen. In de vormgeving zit een goede 'handgreep' waarmee je de camera gemakkelijk vast kan houden.

Loesje1234 02-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

De camera maakt super mooie en goede kwaliteit foto's. Er zitten genoeg functies op om in verschillende situaties de juiste foto te kunnen maken.
Zelf moet ik nog wennen aan het formaat. Met name de lens. Maar dit zal vooral komen omdat ik hiervoor alleen maar kleine digitale camera's heb gehad.

Kortom ik ben super blij met deze aanwinst!

YOU LI 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L wit

I bought this digital camera a few days ago, and after days of using of camera, I found it easy to use and with the same price, compared with the products of the others brands, like Cannon, NIkon, a5000 makes photos with better qualities, colors.

In this system, there are several extra functions, which can be interesting to use. Besides, with the 180 screen, I can make selfie with a better control.

the Design is good and it looks nice, especially the white version.

All in all it's a excellent digital camera of a good price, quality.

Joachim en Nicole 01-08-2014

Vorige camera was een Sony Alpha 300 met Sigma lens:
Afweging gemaakt obv afmeting van de camera.
Als je dit afweegt tov de kwaliteit van de foto ben ik meer dan tevreden!

Volgende aanschaf is een grote en betere lens,
Waardoor ik geen reden meer zie voor een spiegel reflex!

Extra plussen: mogelijkheden, batterijduur en Wi-Fi (werkt snel!)

Ronald V. 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Camera is voor een systeem camera mooi compact door de powerzoomlens. Dit was voor mij belangrijk samen met het kantelen van de LCD en de ingebouwde flitser. Ik heb een tijdje getwijfeld omdat er geen touch screen op de camera zit en de LCD erg weinig pixels heeft. In de praktijk werken de knoppen praktisch en kan je ook de sneltoetsen zelf instellen op voorkeur. Het verzenden van foto's naar je iphone of ipad voorloopt soepel en het schermpje achterop hoeft daardoor geen graadmeter voor de foto te zijn...
al met al een tevreden gebruiker

Blox60 28-07-2014
Geschreven voor: Sony α ILCE-5000L zwart

Een prachtige camera met vele mogelijkheden. Het verdient aanbeveling om eens met andere lenzen aan de slag te gaan.. De resultaten worden nog veel leuker. Wel qua bediening wat vatbaar voor verbetering. Het instelwieltje is snel verdraaid. Scherm is , net als bij ieder camera, niet krasvast, dus altijd een beschermer er bij doen! ( geldt voor iedere camera dus! )