Sony α ILCE-5000L - Reviews

20 MP
Inclusief objectief
Filmen in full hd

Ben 04-12-2015 Product half jaar in bezit

Voor zijn prijsklasse een zeer goede en fijne camera. Met de kitlens maak je prima foto's, maar kijk eens naar een andere lens, dit zal je foto's echt ten goede komen. Met de Sony E 50 mm F1.8 OSS (SEL50F18) lens (vast brandpunt, kan dus niet in/uit zoomen!) maak je zeer mooie, scherpe foto's.

Voordelen:
- Zeer goede foto's voor zijn prijsklasse
- Compacte body
- Wifi

Nadelen:
- Sony lenzen zijn duur
- Geen hotshoe aansluiting (bijv externe flitser)

Joey7 25-04-2015 Product kwartaal in bezit

De Sony Alpha A5000 heb ik enkele maanden geleden gekocht, omdat ik op zoek was naar een camera waarmee ik foto's van goede kwaliteit kan maken en waarbij ik veel van de instellingen zelf kan regelen.
Deze camera maakt beide mogelijk en is toch betaalbaar en makkelijk overal mee naartoe te nemen.
Kortom, ik ben erg tevreden.

Athan 01-04-2015 Product maand in bezit

Amazing foto details even in low light and even with the basic lens. Amazing connectivity via wifi and the option to control the camera from my smartphone is one of the best. I would definitely recommended it for the picture quality as well as the plethora of options for a perfect foto!

CH87 25-03-2015 Product paar weken in bezit

Het is een zeer compact toestel met bijzonder veel mogelijkheden. De foto's zijn zeer kwalitatief.
Het is een ideaal toestel voor zowel beginner als professional.

hongchaniyi 14-03-2015 Product paar weken in bezit

Good deal. Easy use and take. The quality of photo is good in general, only the close-shotting is not quite satisfied (but compare the price still good).

JHA5000 13-03-2015 Product kwartaal in bezit

Het is goede degelijke camera voor een vriendelijke prijs. De a5000 is licht en compact, en daardoor makkelijk mee te nemen. Maakt mooie foto' s, zeker een aanrader!

WK_ 12-03-2015 Product kwartaal in bezit

Prachtige, lichtgewicht spiegelloze camera die niet onder doet aan spiegelreflexcamera's. Het is echt een handzame camera waar veel opties bij mogelijk zijn. Witbalans instellen en foto's versturen via een WiFi netwerk die je camera kan opzetten om de foto's te versturen naar je telefoon, zijn de opties die ik het meest gebruik van de camera.

emms 12-03-2015 Product paar weken in bezit

7,6
Ik ben heel blij met de nieuwe Sony A5000 deze maakt vrij mooie foto's en hij is mooi compact. Ook bij minder licht maakt hij mooie scherpe foto's. De mogelijkheden zijn zeer groot door de verwisselbare lenzen en draaibaar display.

+ WIFI
+ Mogelijkheden
+ Compact
+ Nachtopname

- Niet leesbaar in fel licht

Glenn Utterberg 11-03-2015 Product paar weken in bezit

is een geweldige goede camera voor een vriendelijke prijs. erg handig is de opklapbare display. en ook handig de ingebouwde wifi in de fotocamera.

Valeken 10-03-2015 Product maand in bezit

Een zeer degelijk toestel, zeer scherpe foto's ondanks het geen reflextoestel is.Compact en toch vele mogelijkheden. Scherpe foto's zelfs bij weinig omgevingslicht.

De Wannes 09-03-2015 Product maand in bezit

Een zeer degelijk fototoestel, zeer mooie foto's. Veel
betere foto's dan met een compact-fototoestel en aan een zeer schappelijke prijs.Ik ben tevreden met mijn aankoop, zeker een aanrader.

Steffen1974 08-03-2015 Product paar weken in bezit

Een superfijne camera! Ik heb jaren met een Konica Minolta camera gewerkt en nu deze Sony A5000 gekocht.
Zonder al te veel moeite kon ik er meteen mee aan de slag en de foto's zijn van veel betere kwaliteit dan ik gewend was.
Eenvoudig in gebruik dus, handzaam en de verwisselbare lezen zijn ideaal voor de verschillende omstandigheden waarin je wilt fotograferen.
Door de grote chip is het zelfs in betrekkelijk donkere omstandigheden toch mogelijk foto's te maken.

WR333 08-03-2015 Product maand in bezit

Deze camera gekozen als alternatief voor een spiegelreflex. De a5000 is licht en compact, en daardoor veel makkelijker mee te nemen.

Foto kwaliteit is prima door de grote sensor, je kunt spelen met scherptediepte en er zitten veel opties en programma's op (o.a. HDR en sweep panorama).

Voordelen:

* Klein en licht
* Snelle autofocus
* Grote sensor
* Uitbreidbaar met andere lenzen
* Ingebouwd help systeem
* Veel opties en programma's in het menu

Nadelen:

* Flits zorgt soms voor overbelichting
* Geen aparte programma selectie knop
* Autofocus is niet zo snel in donkere omgevingen

Samengevat een uitstekende camera. Heb je meer eisen rond autofocus en serie snelheid dan is de a5100/a6000 een alternatief.

fe.ve 06-03-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Geeft super goede foto's bij slecht licht. Moet nog wel wat oefenen met alle standen. Maar op automatische stand is het een super goede camera. Voordelen zijn dat de camera niet zo groot als een spiegelreflex is (terwijl de kwaliteit voor een normale gebruiker net zo goed zijn) en heeft een betaalbare prijskaart. Top camera dus!

Hich 06-03-2015 Product paar weken in bezit

+ Beeldkwaliteit
+ WIFI / Besturing vanaf mijn iPhone
+ Batterijduur
+ Ergonomisch menu

- Leesbaarheid scherm in de felle zon

Voor de amateurfotograaf als mij een zeer goede tussenstap naar een spiegelreflexcamera. Heeft alles wat ik in een camera zoek.

Dakarfan 05-03-2015 Product maand in bezit

Het toestel kan echt veel.
Ik maak er mooiere foto's mee dan ooit. Ik had een compact camera met veel minder mogelijkheden, mindere kwaliteit.
Ik zie hier meteen hoe de instelling is.
Als ik op een vraagteken klik krijg ik allerlei tips om betere foto's te maken.

Willem7580 05-03-2015 Product maand in bezit

Een top camera. Hij start snel op, reageert razendsnel op een druk op de afdrukknop.
Het is wel weer even wennen aan de grootte van de foto- en videobestanden, want een 4GB kaartje is razendsnel vol (dat was in mijn oude camera anders)
De menusturing is kinderlijk eenvoudig en het scherm is groot genoeg om alle tekst goed te kunnen lezen.
Kortom: een goede camera waar je erg mooie foto's mee kunt maken.

LinSp 05-03-2015 Product paar weken in bezit

Om niet ieder uitstapje mijn spiegelreflex mee te hoeven nemen was ik op zoek naar een mooi alternatief die me meer kwaliteit kan bieden dan de gewone pocketcamera. En ik heb hem gevonden, de Sony Alpha A5000 met 16-50mm objectief.
Het is een handzaam apparaatje, makkelijk mee te nemen en het belangrijkste, het kan me de kwaliteit leveren waar ik naar op zoek was.
Ik ben blij met onze nieuwe aankoop!

dvandooren 04-03-2015 Product paar dagen in bezit

Na zo'n anderhalve maand intensief gebruik heb ik een redelijk goed oordeel kunnen vormen over de Sony A5000. Voorheen was ik in het bezit van een spiegelreflex, maar besloot over te stappen naar een lichtere camera. Mogelijk heeft u iets aan deze review bij het maken van uw keuze.

Met 20.1 megapixels en de mogelijkheid te fotograferen in RAW-format voldoet deze camera ruim aan mijn verwachtingen. Het beeld is scherp en de kleuren zijn mooi helder. Ook bij weinig licht vindt ik het beeld acceptabel.

De camera biedt ontzettend veel mogelijkheden, waarvan ik de meeste nooit nodig heb. De echt interessante opties zoals overdragen via wifi werken bij mij niet, verbinding maken lukt, maar je telefoon moet over de meest recente apps kunnen beschikken. Wellicht iets om rekening mee te houden als deze optie voor jou een reden is om voor het toestel te kiezen.
Manuele instellingen gaan vrij gemakkelijk. Scherpte handmatig aanpassen werkt niet zoals een spiegelreflex, daarin mis ik was controle maar dat is erg persoonlijk.

Verder ziet de camera er mooi uit, en ligt prettig in de hand. Grote voordelen zijn het formaat en gewicht: de camera weegt weinig, is compact en kan dus makkelijk meegenomen worden.

Ook is het een degelijke camera, al zou ik een goede bescherming in de vorm van een hoesje of cameratas wel aan bevelen. De ingebouwde flitser is in mijn ogen het meest fragiele onderdeel van de camera, maar bij normaal gebruik kan er weinig mis gaan.

Alles bij elkaar een prettige camera van goede kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.

Erika70 04-03-2015 Product paar weken in bezit

7,6
Mooie lichte camera met veel mogelijkheden. Al is het wel even puzzelen hoe alles werkt.
De kwaliteit van de foto's is goed.