Sony α ILCE-5000L - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 363 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

bdekruijff 24-02-2015

7,4
De Sony A5000 is een prima camera voor dagelijks gebruik en beginnende fotografen. Goede kwaliteit fotos en eenvoudige bediening voor een zeer schappelijke prijs.

askhil 24-02-2015
  • Product maand in bezit

Wij gingen naar de winkel om een grote spiegelreflexcamera te kopen zonder voorkeur voor een bepaalde merk omdat we dachten dat deze de mooiste foto's maken. De verkoper liet ons toen de alpha 5000 zien en vertelde ons over de specificaties.
Hij zei dat de fotokwaliteit zelfs beter is dan zo'n enorme camera van nikon of canon. En natuurlijk is het een veel compactere camera, dus makkelijker om op reis mee te nemen.
En hij had helemaal gelijk. Wij hebben de camera zowel binnen als buitenshuis geprobeerd en hij maakt echt prachtige foto's met veel detail.
We zijn vooral fan van de wifi optie waarmee je de foto's binnen enkele tellen op je mobieltje kan zetten. Ook het opklapbare scherm is ideaal als je foto's lager vanuit de grond wil maken, of natuurlijk een selfie.
Kortom, wij zijn helemaal tevreden over deze camera.

MH1982 24-02-2015
  • Product maand in bezit

Voordat ik deze Sony Alpha A5000 camera had, had ik een compact camera en het verschil met deze camera is al zo veel beter! De kwaliteit van foto's is echt super. Zelfs bij weinig licht binnen maakt deze camera echt mooiere foto's! Ik ben er super blij mee!
Er zitten veel mogelijkheden op de camera en er zit zelfs een mini fotocursus op zodat je bij diverse activiteiten (bewegende beelden, natuur, close up, zon/strand enz) weet hoe je de camera moet instellen.
Het enige nadeel vind ik dat er een losse lenskap op zit. Het zou handig zijn geweest als deze met een koordje o.i.d. vast zou hebben gezeten aan de camera zodat je hem niet kunt verliezen.

Jagielski 23-02-2015

Geweldig camera. Werkt prima. Foto's super.

Sav91 23-02-2015

Erg tevreden over de Sony Alpha camera. De camera is compact, maakt scherpe foto's en er zitten genoeg mogelijkheden op.

Marc1223 23-02-2015

De sony bevalt prima, zowel in gebruikersgemak als in de kwaliteit van de foto's.

De verschillende instellingen zijn simpel te wijzigen en worden overzichtelijk weergegeven. Het toestel is degelijk gebouwd.

Cindy1979 23-02-2015
  • Product maand in bezit

Fijn toestel met zeer veel mogelijkheden. Prachtig voor mij als beginner, hoewel ik alle mogelijkheden nog steeds aan het ontdekken ben.

Ro1278 23-02-2015

7,4
Heb de Sony a5000 sinds een paar weken in bezit. Er zijn veel mogelijkheden voor handmatige instellingen en ben ze nu aan uitproberen. De automatische stand levert overigens geweldige foto's, behalve bij veel bewegende voorwerpen en bij weinig licht.

Daphne1994 23-02-2015
  • Product maand in bezit

Goeie camera als je net start met fotograferen.
Veel mogelijke opties, geweldige portretten kun je maken. Hij is heel gevarieerd.
Ook handig dat je het beeldscherm kan kantelen, doordat hij niet zo groot is is hij gemakkelijk in gebruik.

mk.gupta 23-02-2015
  • Product maand in bezit

I bought this camera with little research and preffered it over entry level DSLRs. I am so far very impressed with image quality and small size which means, my young daughter can also click pictures as her hobby and school project. The stock lenses are very apt for colorful and vivid photographs with minimum manual settings required. For advance uses, one can always upgrade the e-mount lenses from Sony. The playmemory apps and remote is also very handy and give another dimension of Sony experience. one area where I wished Sony can improve - add cap holder for lense and improve the LCD screen quality. I understand that screen quality is much better in newer generation of this series. I can't get more in the price I bought this camera, thanks to Sony.

HANIVAIO 22-02-2015

Ik heb de camera aangeschaft voor vakanties.
De camera is lekker compact en eenvoudig te bedienen. foto's van uitstekende kwaliteit en makkelijk te bedienen.
De beeldstabilisator is erg goed, zelfs bij de volle zoom, is het mogelijk foto's uit de hand te maken.
Doet precies wat je ervan mag verwachten.

Sanjay Malhotra 22-02-2015

9,6
Dear Sony team,

I have purchased my first high end camera, a step beyond point and shoot camera which i was normally using until recently. I am quite satisfied with the performance of Sony Alpha 5000L and I found it really great value for money.

Thanks,
Sanjay Malhotra

Ludi123 22-02-2015

Ik ben tevreden met de Sony Alpha A5000. Foto-kwaliteit is goed. De sport-stand werkte goed voor het maken van opnames van snelle vogeltjes, dan snel achter elkaar klikken, de camera werkt dan snel. Ook bij laag licht goede foto's (en indien nodig werkt de flits prima, fijn dat deze is ingebouwd). Met een goedkope adapter heb ik zelfs lenzen van een oude analoge Nikon camera (o.a. een 70-210 mm lens) op de body kunnen monteren. Dan werkt de camera wat trager, maar hij maakt nog steeds goede, scherpe foto's.

Gebruiksgemak is prima. De menuutjes zijn redelijk intuitief dus je hebt snel door hoe het allemaal werkt. De wifi-mogelijkheid, om foto's naar telefoon of computer te sturen is fijn. Op vakantie kon ik zo even een paar leuke foto's uitzoeken om vervolgens met de telefoon via whatsapp te versturen.

De camera ligt fijn in de hand, hij is redelijk licht, maar voelt desondanks degelijk aan.
Het enige minpuntje vind ik dat de lensdop niet met een touwtje aan de camera vast is te maken, ik ben altijd wat chaotisch en zie wel gebeuren dat ik die nog eens kwijtraak.

qxq 22-02-2015

Dit fototoestel is prettig in gebruik. De kwaliteit van de foto's is goed. Een mooie, compacte camera. Een tijd geleden viel mijn oog hier al op. Na lang rondkijken besloten de Alpha 5000 te kopen.

Het enige minpunt is dat het leskapje er los op zit en geen verbinding heeft met het toestel. Je moet uitkijken dat je het niet verliest.

F_fba 22-02-2015
  • Product maand in bezit

Een mooi en degelijk toestel, handig en van erg goede kwaliteit voor huis, tuin en keuken gezinsgebruik. Ook op vakantie is het een prima toestel. Door de compacte vorm prima mee te nemen in een (hand)tas. Uitgebreide mogelijkheden en de nachtfoto's zijn van goede kwaliteit. Wifi en nfc mogelijkheden zijn erg handig, evenals het scherm dat geheel omgeklapt kan worden. Uitklapbare flitser is mooi ontworpen, maar ziet er in uitgeklapte vorm fragiel uit. Tot nu toe geen problemen. Een grote vooruitgang ten opzichte van reguliere compactcamera's.

Mandy Chan 22-02-2015

Licht, compact toestel, geschikt voor dagelijks gebruik. Perfect voor het maken van vlogs en selfie's vanwege de uitklapbare beeldscherm. Ideaal voor onderweg, als kunst studente ben ik wekelijks te vinden in diverse musea in het land. Ik neem dan mijn Sony Alpha A5000 mee voor het maken van hoge kwaliteitsfoto's. Ik krijg vaak complimenten en vragen van mijn medestudenten over mijn toestel, dat de camera zo simpel uitziet maar oh zo professionele foto's kan maken.

Plus punten:
Mooie kwaliteitsfoto's
Makkelijk te gebruiken
Perfect voor leken
Mooi design, past goed in de hand (er kan eventueel ook een koord aan vastgebonden worden voor extra grip en veiligheid)

Min punt:
Geen touchscreen

vkas 21-02-2015

ts very good camera. small and very handy in use . photoquality is ook very good . I am now planning to by lens as well .

Halil70 21-02-2015
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden met mijn sony alpha A5000. Hij maakt goede kwaliteit fotos. De wifi is heel erg handig. Ik kan mijn fotos gelijk overzetten op mijn smaetpfone. Hij is heel gebruiksvriendelijk!

Rosanne Schenk 21-02-2015

Super handige systeemcamera, met de kwaliteit van een spiegelreflex. De camera is zeer compact, en is dus heel handig mee te nemen. Ook kun je de camera makkelijk verbinding laten maken met je smartphone, waardoor je foto's meteen kunt delen via Social Media. Echt handig! Ik snap de knopjes op een spiegelreflex nooit, maar met deze camera hoeft dat niet meer, omdat hij eenvoudig te gebruiken is en goede kwaliteit foto's maakt. Super camera als je gewoon mooie foto's wilt maken en verder geen gedoe wilt.

W Stuif 21-02-2015

Dit is een super handige camera. Het biedt de kwaliteit van een spiegelreflex, in een handige en eenvoudig te bedienen camera. Al de knopjes op een spiegelreflex gebruik je bijna niet, maar met deze camera heb je wel de kwaliteit. Compact, mooi en super handig. Ook het opklapbare scherm is ideaal voor bijvoorbeeld selfies.