Sony α ILCE-5000L - Reviews

Camera type
systeemcamera (kit)
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 363 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

mas 19-02-2015

Fijne camera,had hiervoor 550d van canon maar deze is net zo snel en geeft mits goed ingesteld zelfde foto.prachtig eindelijk een kleine camera met grote sensor die nog handmatig ingesteld kan worden.schermpje is idd wat minder maar voldoet.het resultaat komt tot leven op de pc!!wifi instellen gaat nog niet vlotjes maar daar moet ik me in verdiepen.bij sony royale in pdf verkrijgbare gebruiksaanwijzin(tip) aangevraagd en gaat super.tip probeer met diafragma te stoeien bij veel licht en gebruik iso 100-400 en je zult versteld staan van de scherpe foto's...hier spreekt dus een blije koper!!

RoosjeUtrecht 19-02-2015

Maakt er mooie professioneel uitziende foto's.

Makkelijk in gebruik en veel leuke optie's (zoals zwart-wit foto's maken waarin slechts één kleur wel in kleur blijft)

Camera ziet er mooi uit met de grote lens

Chelychan 19-02-2015
  • Product maand in bezit

7,6
perfect for daily use due to its compactness. Especially for travelling. I had one big DSLR camera before and I replaced it with this. It has same good quality though.

Ankelore 19-02-2015

Weinig toegevoegde informatie, ik krijg hem bijvoorbeeld niet gekoppeld met mijn smartphone terwijl het zou moeten, ik vind dan ook geen info hierover terug in de handleiding
voor de rest gebruiksvriendelijk, leuk is dat er info op de kodak staat over technieken, zeker voor een beginner als mij.

ajmgoossens 19-02-2015

Een veelzijdige camera voor deze prijsklasse waar je
bijzonder mooie foto,s mee kunt schieten en toch compact
van model, wat handig is om altijd bij je te dragen.

MarcelJK 19-02-2015

Ziet er mooi en degelijk uit.
Zeer snel met foto nemen en verwerken, wel een goede en snelle SD kaart nemen.
Meteen in Parijs uitgeprobeert.
Tot nu toe tevreden.

Olivier Dom 19-02-2015

Wij waren naar op zoek naar een systeemcamera met scherpe prestaties voor een mid-range prijs. Door de vele goede beoordelingen kwamen we snel bij de Sony Alpha A5000 uit en hier hebben we geen spijt van.

Kwaliteit foto's: De foto's zijn haarscherp, voldoet volledig aan de verwachtingen. Uitklapbare flitser werkt perfect.

Mogelijkheden + Gebruiksgemak: Toestel wijst zichzelf uit, duidelijke interface. Het delen van de foto's naar een smartphone gaat heel vlot. Ook het draaibare scherm is super handig voor het nemen van selfies.

Vormgeving + Degelijkheid: Mooi en stevig toestel, compact en laag gewicht.

Vikro 19-02-2015

Ik ben erg blij met de aanschaf van deze camera. Naast dat hij hele mooie foto's maakt, maakt deze ook mooie video's en neemt de camera zelf al goed geluid op, kan je lichtinstellingen verbeteren en is deze super makkelijk in gebruik. Ik ga hier nog lange tijd plezier van hebben.

Dagmar1992 19-02-2015

Ik ben gewend aan het fotograferen met een spiegelreflexcamera. Omdat deze niet erg handzaam en makkelijk mee te nemen is ben ik overgegaan op deze handzame systeemcamera. Ik heb deze camera nu een paar weken in bezit en ben er erg blij mee. Er zijn ondanks het kleine formaat tal van mogelijkheden. Kortom deze camera is zeker een aanrader als je een wat compactere camera zoekt met veel mogelijkheden en waarmee je gemakkelijk supermooie foto's maakt.

hp1989 19-02-2015

klein maar krachtig. Zeer user-friendly en opmerkelijk. De opties van lenzen zijn ook breed. Erg perfect als je 'n DLSR toestel wilt hebben maar denkt dat DSLR niet praktisch is.

denisevb23 19-02-2015

zeer fijne camera met genoeg mogelijkheden.
mooie scherpe foto's.
zeker geen spijt van aankoop.
aanrader!

Lucinde Roggen 19-02-2015

Het leuke aan deze camera is dat je kunt kiezen hoeveel je handmatig doet. Je kunt alles automatisch laten doen, maar je kunt hem ook bijvoorbeeld (na even zoeken) op manuele focus zetten. Ideaal dus voor de fotograaf die nét iets meer zoekt dan een compactcamera.
Deze kun je daarnaast vrij gemakkelijk ergens mee naartoe nemen, zonder dat het te veel ruimte inneemt of te zwaar is. De keerzijde hiervan is dat hij minder robuust aanvoelt dan een spiegelreflex.
De WIFI functie werkt op zich prima, alleen vind ik het een nadeel dat je daar weer een app voor moet installeren op je telefoon (niet alle telefoons zijn geschikt).
Kwaliteit foto: de camera (met de lens die erbij zit (16-50mm)) geeft een hele brede kijkhoek. Hierdoor kun je dus ook binnenshuis veel vastleggen.
Gebruiksgemak is goed, ik mis een touchscreen persoonlijk niet. Naar sommige functies is het wel even zoeken!

Kevin76 19-02-2015
  • Product maand in bezit

De Sony Alpha A5000 heb ik een maand in bezit en het apparaat is gebruiksvriendelijk en maakt supermooie foto's.

AnnemiekeJ 19-02-2015

De camera is ontzettend fijn. Er zijn veel verschillende standen waarmee je vanalles kan veranderen. Hij is wel wat aan de grote kant, omdat er een grote lens op zit. Maar de kwaliteit is ontzettend goed, voor foto en film.

Cream2538 19-02-2015

I decided to buy this camera after I had read review on internet and my decision was right. I'm very please with the quality of pictures. Another function is Wifi and NFC which are convenience to send to other devices. Moreover, it's not heavy so we can carry wherever and whenever we want.

ricardochantal 19-02-2015

Voor zover ik nu kan beoordelen heb ik een goede camera aangeschaft. Ik was op zoek naar een degelijke camera met goede fotokwaliteit welke meer opties had als een gewone camera maar niet zo groot als een spiegelreflex, deze camera heb ik gevonden in dit model.
Foto's zijn prachtig met alle automatische programma's de zelf instellingen heb ik nog niet geprobeerd.
Ook een bijkomende handigheid is het verzenden naar de mobiele telefoon.
De degelijkheid kan ik nog weinig over zeggen daar ik deze camera pas 3 weken in bezit heb, hij voelt overigens wel degelijk.

Van Limpt 19-02-2015

7,6
De camera doet wat ie moet doen en maakt door de juiste processor snel goede foto's. Bespaard is op het design, maar daardoor is ie erg betaalbaar.

Cream2538 19-02-2015

I decided to buy this product because I had read review about this camera and my decision is right.In my view about this camera, the price is not too expensive but the functions is really worth. The quality of the pictures also awesome for MLS camera. The appearance look very nice. Moreover, it's not too heavy and easily to carry wherever we want.

Vkas 19-02-2015

All features are good but there should be also some guidance somewhere about which lenses are better for this camera.

Haoyu Wang 19-02-2015

It is easy to use.
The pictures in the night outside have better quality than my other cameras.
WiFi function is great, I really like it when i travel outside.