Bosch BGL35MOV22 wit, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL35MOV22 wit, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Leon 26-11-2020

Geen èchte aanrader vind ik

Geschreven voor: Bosch BGL35MOV22 wit, rood

Ongeveer anderhalf jaar geleden ging mijn Miele stofzuiger plotseling kapot. Er moest gauw een andere komen.
Naar stofzuigers kijken in elektronicazaken is niet mijn ding. Wilde geen dure, dus de koop van deze Bosch leek me een goede. Ik heb goede ervaringen met Bosch vaatwassers, wasmachine en droger. Dus Bosch is absoluut niet verkeerd voor mij.
Hoe anders is dat met deze stofzuiger. Ik miste de Miele direct al.
De voor- en nadelen hieronder op een rijtje:

+ Klein en licht
+ Hij zuigt ;-)

- Slang is korter, dus met borsteltje bovenop bijv. kasten zuigen lukt niet zonder dat je de stofzuiger ook op moet tillen. (Miele geen enkel probleem, slang lang genoeg)
- Raar zwaar werkend druk in / kliksysteem om onderdelen aan elkaar te koppelen. Voor mensen met weinig kracht in de handen een regelrechte crime. (Miele goed werkend drukknop systeem, geen probleem)
- Parketborstel heeft een rare stand op de vloer waardoor je de buis laag moet houden en jezelf dus gebogen moet staan. (Oude Miele borstel erop gezet - geen probleem)
- Raar oprolsysteem voor het snoer. Je moet er een rukje aan geven en dan rolt het op. Gevolg: snoer begint regelmatig vanzelf ongewild op te rollen als het ergens achter is blijft haken. Bovendien moest ik de stofzuiger een keer openmaken (klusje want geen normale schroeven) omdat het snoer compleet vastgedraaid zat in de behuizing. En ik rol het al met beleid op. Waardeloos dus.
- Snoer is dun en niet zo flexibel en draait gauw in elkaar of blijft onder randjes hangen.
- Stofzuiger is zo licht dat hij gemakkelijk kantelt.
- Een wiel begon al vrij snel vervelend te 'piepen'. Niet te smeren want dan moet je de stofzuiger openmaken.
- En tja toen begon na ongeveer anderhalf jaar er een vieze motorgeur uit de stofzuiger te komen (niet vanwege een vieze stofzak of een smerig filter), dus weg met deze Bosch.

Ik heb toen maar weer een Miele gekocht. Is wat duurder maar nou is stofzuigen weer 'leuk' voor zover je het een leuke bezigheid kunt noemen.

Al met al, zou ikzelf deze Bosch stofzuiger absoluut niet meer kopen.

Pluspunten

• zie boven

Minpunten

• zie boven

ronald 06-08-2019

stofzuiger met stofzak

Geschreven voor: Bosch BGL35MOV22 wit, rood

zuinig ,krachtige zuig kracht,werkt licht en convertabel alleen maakt wel wat meer geluid maar hij werkt heel prettig en soepel het verbaasde mij de zuigkracht voor deze prijs een topper van een stofzuiger

Pluspunten

• zeer krachtig
  • lang bereik

Minpunten

• maakt veel geluid

Carine 19-12-2018

handig en niet zwaar

Geschreven voor: Bosch BGL35MOV22 wit, rood

Deze stofzuiger is licht in gewicht, handig, lang snoer en prima toebehoren, blij dat ik hem kocht, een aanrader!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • prima zuigkracht
  • goed wendbaar

Carry 08-11-2018

Het wordt bijna leuk om te stofzuigen hiermee

Geschreven voor: Bosch BGL35MOV22 wit, rood

Lekker stille, maar zeer krachtige stofzuiger met eenvoudige bediening. Gemakkelijk op te bergen. Kleden stofzuigen zonder moeite!

Pluspunten

• ideaal voor kleden
  • lekker stil
  • krachtige motor
  • slang en voet gemakkelijk af te koppelen

Minpunten

• met voet past ie net niet onder lagere kast door
  • snoer had iets langer gemogen

Sab 28-02-2018

Licht gewicht stofzuiger met zak

Geschreven voor: Bosch BGL35MOV22 wit, rood

Lichtgewicht stofzuiger, vind de zuigkracht wel tegen vallen. En de bijgeleverde laminaat borstel is zeer onhandig, als deze niet strak op de vloer is zuigt hij gewoon niet goed. Je staat krom stof te zuigen om de borstel goed te houden. De laminaat borstel is 15 cm korter dan de bijgeleverde combiborstel die een veel betere knik heeft en daarom kun je hier wel normaal rechtop stofzuigen. Alleen de combiborstel heeft veel hardere borstelharen.

Pluspunten

• Kleine lichtgewicht stofzuiger
  • Makkelijk hanteerbaar
  • Grote wielen

Minpunten

• Laminaatborstel

Kdw 19-02-2018

Bosch stofzuiger

Een goede stofzuiger.
Slang klik meganisme in stofzuiger is lam schiet er zo uit.
Verder goed zuigende stofzuiger ook voor parket en een regelbaar toerental.
Op tijd filters vernieuwen om een goede zuigkracht te houwen.

Pluspunten

• Sterke motor
  • Goed zuigend

Minpunten

• Lam geworden klik meganisme slang in stofzuiger.
  • Snoer op rol haspel niet krachtig na gebruik.

Jelmer 11-02-2018

Goede stofzuiger met hoge zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL35MOV22 wit, rood

De stofzuiger is mooi licht, zuigt goed, heeft groot actieradius en rijdt goed achter je aan. De borstel voor zowel harde vloer als tapijt is goed van kwaliteit, makkelijk te switchen van stand en met de wisselende zuigstanden is het zuigen van tapijt en meubels heel fijn.
Ik ging voor een zakloze stofzuiger, maar ging met deze jongen naar huis. De lage prijs, goede zuigkracht, het gewicht en het feit dat zakloze stofzuigers blijkbaar veel worden teruggebracht naar de winkel met klachten en de hoge prijs (vanaf 250 heb je een oke stofzuiger) was voor mij de reden voor deze stofzuiger.
Gisteren gebruikt en echt top! Alleen jammer dat je de opzetstukjes nergens in kan doen. Ik ging er vanuit dat dit tegenwoordig standaard is...

Pluspunten

• Licht
  • Klein en goed op te bergen
  • Goede zuigkracht
  • Verschillende zuigstanden

Minpunten

• Opzetstukjes niet in de stofzuiger te bewaren