Dyson Cinetic Big Ball Parquet - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
E

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Robin 25-01-2017 Product paar weken in bezit

NIET kopen!

Wat een WAARDELOZE stofzuiger! Altijd groot fan geweest van Dyson, maar deze laatste generatie stofzuigers is echt niet goed.

Al na de tweede keer stofzuigen brak een stuk van de stofzuiger af, het oogt niet alleen fragiel, maar het is ook fragiel!

Het lipje wat de stofbak dichthoud moet helemaal schoon zijn (wat het dus niet meer is als je de stofbak hebt geleegd), anders schiet het gewoon los de volgende keer dat je de stofbak van de stofzuiger af wil halen, met als gevolg dat al het stof op je stofzuiger ligt, en op de grond eromheen.

De parquet uitvoering was ooit voorzien van een stevige 'hard floor tool' die naast een houten vloer ook eenvoudig een tapijt kon zuigen, helaas moet er bij deze stofzuiger daarvoor van zuigmond worden gewisseld tijdens het stofzuigen van de woonkamer. Best vervelend als je dat niet gewend bent.

Wanneer ik een plukje stof verzamel en precies voor de zuigmond leg van de stofzuiger, wordt het gewoon niet opgezogen, de vorige Dyson leek wel 10x zoveel zuigkracht te hebben.

De zuigkracht is stukken slechter dan de 'oudere' Dysons, wat te maken heeft met de Europese unie die heeft ingegrepen op het stroomverbruik, maar los daarvan is het wel een feit.

Dit was het allerlaatste Dyson product ooit, de eerstvolgende keer in de buurt van Amsterdam ga ik de stofzuiger persoonlijk terugbezorgen op het hoofdkantoor.

Pluspunten

• De stofzuiger ziet er best aardig uit

Minpunten

• Fragiel, breken stukken af
  • Lastig op te bergen
  • stofbak sluit niet goed
  • klantenservice reageert nergens op

Officiele reactie van Dyson 26-01-2017

Beste Robin,

Wat jammer te horen dat u niet tevreden bent over uw Big Ball. Er zijn vloerzuigmonden beschikbaar waarme u zowel tapijten als harde vloeren kunt stofzuigen. Dit hangt af van de uitvoering die u gekozen heeft. De Dual Mode en Musclehead zijn beide geschikt voor diverse ondergronden.

In het begin zit het stofreservoir inderdaad wat stroever en moet u er zeker op letten dat het klepje goed dichtgemaakt wordt. Dit vermindert wel na verloop van tijd.

Om het onderdeel vervangen te zien neemt u best telefonisch contact op met onze Helpdesk op het gratis nummer 0800 0206 203.

Dyson Benelux

janny 16-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

mooie stofzuiger

omdat onze oude stofzuiger een prima apparaat was maar weer een Dyson aangeschaft.
de machine nu een halfjaar in gebruik maar vele kleine dingetjes die een probleem kunnen maken..
o.a. de opberging van de stang als machine niet gebruikt wordt mist.
machine is niet geheel geruisloos (maakt meer geluid als onze oude)
als ik weer terug kon had ik geen bedenktijd nodig.
dit kan mijn laatste Dyson zijn helaas.

Pluspunten

• dyson
  • dit is mijn laatste dyson

Minpunten

• geluid is wel teveel
  • wat doe ik met stang als hij niet wordt gebruikt

Eric 07-12-2016

Nou idd! We gebruiken Dyson al jaren maar de nieuwe modellen zijn echt rampzalig! De verschillende zuigmonden vinden wij vervelend en het opbergen is een crime...

Fabke 14-08-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson Cinetic Big Ball Parquet

Op advies van de verkoper deze versie van Dyson sledestofzuiger zonder zak aangekocht en nog geen minuut spijt gehad van de aankoop. Ongelooflijk wat deze stofzuiger allemaal doet! En zeer praktisch, zonder enig onderhoud (buiten het legen van het stofreservoir). Ik schrok mij een bult toen ik zag wat er allemaal opgezogen was! Echt ongelooflijk... Mijn tapijten zijn als nieuw; je merkt duidelijk het verschil tegenover een reinigingsbeurt met een gewone sledestofzuiger!

Bernise 22-07-2016 Product maand in bezit

Een tevreden gebruiker

Sinds een maand gebruik ik de stofzuiger dyson cintic Bigbaal Parquet
Het is een plezier om mee te werken.
Hij is licht en wendbaar.Het wisselen van accessoires die vlot en vastzitten door het kliksysteem is een plezier. Zeer sterke zuigkracht.
Ik vond het een voordeel dat je de staaf aan de bol kunt haken, geen staaf meer op de grond als je even stopt of om weg te zetten.
Enkel jammer dat het inhaken soms stroef gaat.
Maar ik zou hem zeker aanbevelen, ik ben er blij mee

Voordelen
een mooi design
licht gewicht
niet te groot
sterke zuigkracht
goed hanteerbaar
goed wendbaar
handige accessoires
handige accessoireshouder, steeds de onderdelen bij de hand
goed kliksysteem
handgreep draaibaar + zuigkrachtregeling
dikkere buizen, geen verstopping
geen stofzakken en filters nodig

Nadeel
mocht iets stiller zijn
de staaf aan de bol haken : dat gaat niet altijd vlot

Dieter 05-09-2017 Product paar weken in bezit

Aanwinst in huis!

Wij hebben de Dyson Cinetic Big Ball Parquet ondertussen een maand in huis. De eerste keer stofzuigen voelde heel onwennig. De musclehead vloerzuigmond was moeilijk te bewegen. Deze onaangename ervaring verdween gelukkig snel na een paar keer stofzuigen. Ik denk dat je de stofzuiger gewoon moet worden.

De stofzuiger maakt wel wat lawaai, een gesprek voeren is niet mogelijk. De stofzuiger weegt vrij veel, maar doordat hij zo compact is, is hij wel makkelijk te verplaatsen. De meeste stofzuigers van andere merken zijn grote bakken die net door hun volume zwaarder aanvoelen en veel onhandiger zijn om bv de trap op te dragen.

Ik heb in vele andere reviews gelezen dat de stofzuiger er plastiekerig uitziet en dit is inderdaad ook zo. Toch ziet het er een heel stevige plastiek uit waardoor ik denk dat de stofzuiger tegen een stootje kan en de onderdelen niet snel zullen afbreken (wij hebben nog geen brokken gehad). Ik zie deze kunststof meer als een voordeel, zeker in de stang. Door het gebruik van kunststof weegt de buis veel minder.

Bij de stofzuiger worden ook veel accessoires toegevoegd. Ze zijn stuk voor stuk heel handig in gebruik. Je veranderd ze heel snel en ze doen elk hun klus heel goed. Zeker de trapzuigmond vind ik een groot pluspunt. De mondstukken houden zelf niet veel haar en stof op waardoor deze proper blijven en makkelijk zijn in onderhoud.

Een heel groot pluspunt van deze Cinetic Big Ball is dat hij je heel goed volgt. Je hoeft er niet naar om te kijken waardoor het stofzuigen veel sneller gaat. Vroeger bij onze Phillips moest ik steeds een snok geven aan de slang om de stofzuiger dichter bij mij te laten komen zodat ik weer een stukje verder kon. Dit is nu verleden tijd. Ik hoef geen extra kracht uit te oefenen om de stofzuiger te laten volgen.

Het legen van de opvangbak is in de meeste gevallen geen probleem. De bak schuift diep in de vuilniszak en al het stof valt er uit zonder stofwolk. De metalen filter is ook onmiddellijk proper. Enkel als ik de slaapkamer van mijn zus stofzuig, die lange haren heeft, geeft dit wel een probleem. De haren draaien rond de metalen filter en komen zo vast te zitten. Ze vallen er dus niet mee uit als de rode balk over de filter heen schuift. Dan moet ik wel even met mijn hand de haren uittrekken. Doordat deze allemaal in elkaar gedraaid zijn gaat dit wel vlot, maar het blijft een minder fijne ervaring.

Ik heb zelf veel last van allergie zowel dieren als stof. Ik denk dat Dyson de lucht heel goed zuivert. Tijdens het stofzuigen heb ik niets van last, wat ik bij vorige stofzuigers wel vaak had. Het is ook een groot voordeel dat deze stofzuigers geen filters heeft, maar de lucht op een andere manier filtert. Hierdoor kunnen de filters niet verstopt raken, het spaart je veel geld en je moet ze niet uitkloppen wat ook een hoop stof bespaart.

Kortom vind ik deze stofzuiger zeker een aanwinst in huis. Hij heeft een zeer goede zuigkracht, heel compact om op te bergen, volgt heel soepel, handige accessoires en de vernieuwde manier van lucht filteren is een groot pluspunt. Wat nog verbeterd zou kunnen worden is het lawaai en het gewicht. Ik zou het fijn vinden als ook lange haren uit de opvangbak vallen bij het legen.

Pluspunten

• Compact
  • Hoge zuigkracht
  • Volgt uitstekend
  • Handige accessoires
  • Filtratie via multicyclone systeem

Minpunten

• Lawaai
  • Lange haren blijven zitten in de stofbak bij legen
  • en gewicht

Dyson Cinetic Big Ball Parquet 28-08-2017 Product paar dagen in bezit

Revieuw Sledestofzuiger

Om de praktische mogelijkheden, zuigt werkelijk alles, onze vorige stofzuiger was OOK al 'n DYSON.
Handige en Vlotte omwisseling vd toebehoren, geen wegwerpzakken meer.
Hoewel groot toch een lichte verplaatsbare stofzuiger, is ZEKER zijn prijs/kwaliteitwaard !

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • zonder zak
  • voldoende toebehoren + praktisch
  • niet te zwaar + handig te verplaatsen
  • Toebehoren zeer gemakkelijk om te switchen,

Minpunten

• SOMS onhandig vgl.met GEEN slede/draadloos

Linda 28-08-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldig! Dyson Cinetic Big Ball

Ik heb enige tijd geleden deze stofzuiger gekocht. Wat een verademing! Altijd gewend om traditionele stofzuigers te gebruiken, maar toch eens de overstap gemaakt. Hij is zeer prijzig, maar komt alles na wat hij belooft. Zeer wendbaar, alle rommel zuigt hij met moeite op en de steel is makkelijk op lengte te maken. Wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• meer dan genoeg fijne hulpstukken
  • beschadigt de vloeren niet
  • makkelijk in lengte aan te passen
  • mooi design
  • geen smerige zakken meer legen

Minpunten

• prijzig
  • de kleuren mogen anders

W. Renders 26-08-2017 Product paar dagen in bezit

Dyson Cinetic Bigball Parquet

Super wendbaar en ideaal voor elk huishouden. Of je nu kinderen hebt of huisdieren al het vuil wordt opgezogen met deze fijne stofzuiger. Niet alleen mooi om te zien maar nog belangrijker een topper! Een echte aanrader!

Pluspunten

• wendbaar
  • krachtige zuiger
  • Makkelijk in gebruik
  • je kunt rechtop stofzuigen

Minpunten

• Prijzig
  • Hoog energie gebruik

Familie Bekker 25-08-2017 Product paar dagen in bezit

Hadden we jaren eerder moeten doen !

Zuigt schoon ! Geen gedoe met stofzakken en ziet er flitsend uit. Je gaat er bijna graag van stofzuigen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • toebehoor
  • geen stofzakken
  • snoerlengte
  • flitsend uiterlijk

Minpunten

• waar moeten we al dat toebehoor bewaren ?
  • blijft een fikse prijs voor een stofzuiger

Maarten Bolle 21-08-2017 Product paar dagen in bezit

Top Dyson Cinetic Big BallParquet geweldige machine

Echt een prachtig design en ik zet hem echt niet in de kast maar gewoon (zonder slang en steel) op onze industrieële meubelen en dat staat zó gaaf en iedereen die op visite komt vind het top.

Zuigt geweldig en snel het geluid valt mee had ik door revieuws ergerverwacht gelukkig niet dus.

Waren alle apparaten maar zo gaaf ik ga zeker de kruimelzuiger kopen hier was ik direct verliefd op wat een scheetje is dat zeg.

Hopenlijk gaat hij heel lang mee en blijft het zón plezier om te stofzuigen..

Pluspunten

• Prachtig design
  • Zuigt super schoon
  • Genoeg toebehoren
  • Zéér ergonomische zuigstang met toebehoren eraan

Anne 21-08-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige stofzuiger

Na de steelstofzuigervan dyson te hebben aangeschaft hebben we ook de bigball gehaald. Wat een verschil met onze oude stofzuiger! Je ruikt het niet als je gestofzuigd hebt, geen muffe geur oid.
Hij glijdt makkelijk achter je aan en zuigt heel fijn.
Wel hebben we de parketborstel erop gezet omdat de duoborstel vastzuigd op de vloer. Met de parketborstel kun je overal makkelijk bij en wordt het goed schoon.

Echt een aanrader!

Pluspunten

• Glijd makkelijk achter je aan
  • Makkelijk te legen
  • Geen nare geurtjes
  • Maakt goed schoon

Ton 20-08-2017 Product paar weken in bezit

Gewoon goed

Fantastische stofzuiger, Beweegt gemakkelijk, goed bereik, goede zuigkracht, bijgeleverde borstels voldoen perfect. Kortom, het apparaat doet wat het moet doen. GEWOON GOED

Pluspunten

• mobiliteit
  • zuigkracht

Sabine 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

Compact en sterke zuigkracht

Ik had zeer hoge verwachtingen, denk hoger dan de stofzuiger kan waarmaken. Pluspunt is absoluut de zuigkracht, maar brengt met zich mee dat hij veel lawaai maakt en zwaar in de hand ligt. Als je vloerkleed op laminaatvloer hebt liggen dan moet je wisselen van borstel. Uiteindelijk doet ie wat ie moet doen en moeten we er misschien nog aan wennen.

Pluspunten

• veel zuigkracht
  • flexibele parketborstel
  • geen zakken en filters

Minpunten

• wisselen van borstel nodig
  • ergononomisch best zwaar
  • parketborstel heeft geen houdertje
  • niet makkelijk op te tillen

Chris Teck 19-08-2017 Product paar dagen in bezit

kompact , soepele draaibeweging van de borstels.

Wij zijn tevreden omdat de stofzuiger stil en gebruiksvriendelijk is. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Onderdelen kunnen bevestigd worden aan de buis zodat ze niet verloren gaan. Handig onder kasten en zetels.

Pluspunten

• bolvormig

Anja Verburg 18-08-2017 Product paar maanden in bezit

Kan veel beter

Na 12 jaar een dyson animal te hebben gehad, zonder nadenken weer een dyson gekocht. Deze is echter niet zo goed als de vorige. Voelt ten eerste door het plastic goedkoop aan. Ik durf de aan en uit knop niet met mijn voet in te drukken omdat ik bang ben dat het kleine plastic knopje afbreekt. (Ook het knopje om het snoer op te rollen is zo eng). De musclehead voet is te groot en onhandelbaar. De harde vloer voet is te wendbaar, zodat je de plinten hier niet mee kunt stofzuigen. Als je klaar bent met het zuigen van je huis moet je daarna nog een rondje doen met de plintenzuigvoet. Het legen van de opvangbak is een drama. Je krijgt hem niet goed leeg. Schoonmaken kan ook niet goed (bij de vorige dyson kon ik de hele bak in een sopje doen. ) De opvangbak sluit inderdaad slecht door het stof wat tijdens het legen ertussen is blijven zitten, Opbergen is ook lastig, neemt al met al veel ruimte in door de slang en stang. Ik had graag mijn oude model teruggehad. Jammer.

Pluspunten

• Zuigt goed

Minpunten

• Voelt goedkoop en kwetsbaar aan

Officiele reactie van Dyson 21-08-2017

Hallo Anja,

Hartelijk dank voor je review. Ik wil je graag geruststellen. Het klopt dat we dun plastic gebruiken voor onze producten. Het is echter wel bijzonder sterk, het plastic van de stofbak wordt bijvoorbeeld ook voor politieschilden (van de ME) gebruikt. Daarom geven we u ook 5 jaar garantie op uw machine.

Groeten
Dyson Benelux

Jhs 16-08-2017 Product paar dagen in bezit

Prima stofzuiger

Stofzuiger nu een week in huis.
Na wat twijfel m.b.t. De prijs toch de keuze gemaakt voor de Dyson. Tot op dit moment nog geen moment spuit.
Stofzuiger doet zeer goed zijn werk. Volgt zeer soepel, en wordt ook zeer compleet geleverd met diverse extra hulpstukken, die allen ook zeker hun meerwaarde hebben. Erg prettig is dat de extra hpstukken altijd bij de hand zijn d.m.v. de bevestiging op de zuigstang.
Kortom een echte aanrader, al moet je even door het aankoopbedrag heenprikken.

Pluspunten

• Krachtige zuiger
  • Veel extra hulpstukken
  • Hulpstukken altijd bij de hand
  • Zeer eenvoudig te legen.
  • Onderhoudsvrij ( geen filters)

Minpunten

• Aan uit schakelaar oogt wat fragiel.

Cynthia Hoffelinck 16-08-2017 Product paar weken in bezit

enorme zuigkracht

zeer aangenaam om te stofzuigen
prijs/kwaliteit zeer goed
een echte aanrader
maakt minder lawaai dan mijn vorige stofzuiger

Cindy 13-08-2017 Product paar dagen in bezit

Top stofzuiger

Echt super goede stofzuiger.
Komt overal makkelijk bij
zuigt echt alles op en Bijna geluidloos Echt heel fijn

Evita 13-08-2017 Product paar dagen in bezit

aangenaam verrast - Dyson komt zijn belofte na

Ik was nooit een voorstander van stofzuigers zonder zak. Waarom ? Geen idee, ik geloofde gewoon niet veel van het verlies van zuigkracht-verhaal dat over gewone stofzuigers werd opgehangen. Tot ik de Dyson cinetic big ball probeerde. Ik ben aangenaam verrast. Handig in zijn beweging, zeer goede zuigkracht (ook op tapijt !) en verschillende hulpstukken. Het feit dat je na elke stofzuigbeurt gewoon de stofbak kan ledigen en geen filters meer hoeft te kuisen of wat dan ook vind ik eveneens een groot pluspunt.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • handig in gebruik
  • niet overdreven lawaaierig

Minpunten

• snoer mag iets langer

Diederik Faber 06-08-2017 Product paar dagen in bezit

Werkt naar volle tevredenheid

Doet wat ie moet doen.......stofzuigen.
Een hele vooruitgang sinds onze vorige stofzuiger van 10 jaar oud.
Ideaal hulpstuk voor stenen vloeren, vol zand en haren van mijn hond

Minpunten

• onduidelijke beschrijving van hulpstukken