De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-ZF9 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Inge 10-12-2018

Super Soundbar!

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Deze Sony soundbar klonk ons al super in de winkel en dat blijkt thuis meer dan waar! Eindelijk weer heerlijk klinkende muziek in huis. Prima in te stellen naar eigen wens! Kortom alleen maar genieten! Laat die Top 200 maar komen!

Pluspunten

• Subwoofer
  • Makkelijk te installeren
  • Geweldig geluid
  • Neemt weinig extra ruimte in

Minpunten

• 2 HDMIkabels moeten aanschaffen, was niet bekend

Wesley W. 06-12-2018

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Normaal gesproken ben ik altijd erg sceptisch als het gaat om soundbars. Eerst wilde ik alleen maar alles weten van surround sound systems, tot ik deze soundbar probeerde bij de Mediamarkt. Ik was echt meteen verkocht. Dit komt vooral door het Dolby Atmos systeem waardoor je een sensationele geluidservaring krijgt. Ik zeg altijd, geluid maakt de film compleet en dat gaat absoluut wel werken met deze soundbar.

Pluspunten

• Plug and play, makkelijk qua aansluiten!
  • Gebruikersvriendelijk
  • Geluid is super
  • Erg prettige stijl

Minpunten

• Kan ik niet echt bedenken

Soundbar HT-ZF9 06-12-2018

Prachtig geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Heb gekozen voor dit product omdat ik zo wie zo bijna alles van sony koopt. Goede service en degelijke apparaten. Bijna nooit geen storingen. Prachtig geluid en beeld.

Joyce 30-11-2018

Mooie vormgeving, strak design

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Ben erg gesteld op goed, vol geluid van de tv en van mijn muziek, derhalve had ik 4 boxen staan, elk 80 watt en daardoor uitermate tevreden met het resultaat. Maar wilde eigenlijk na zoveel jaar af van die speakers, welke best wat ruimte innamen in mijn huiskamer. Dus keek ik uit maar een alternatief, een surroundbar. Heb voornamelijk eerst op internet gezocht naar de mogelijkheden en prestaties en recensies. Met deze info ben ik naar de Mediamarkt gegaan en daar mijn voorkeuren bekeken en beluisterd. De prijs welke ik wilde uitgeven voor de soundbar lag tussen 400 - 500 euro max.
Geen van deze uitvoeringen kon mij verleiden tot aankoop. Totdat ik de Sony HT-ZF9 zag en hoorde, ik was verkocht, het benaderde het geluid wat ik gewend was. Echter de prijs lag ver boven mijn streefbedrag. Maar na lang wikken en wegen toch tot de aankoop besloten, heb de soundbar gekocht via Coolblue, voor het gemak dat deze werd geleverd en ik niet zelf hoefde te sjouwen. Installatie was vrij eenvoudig en ik moet zeggen ik ben erg blij met deze aankoop, het is z'n prijs meer dan waard en het staat ook nog erg mooi. Weg met de 4 boxen en alle bedradingen.
Ik ben een blij mens.

Pluspunten

• strak design
  • gemakkelijke installatie
  • geweldig geluid

Minpunten

• geen

Job 29-11-2018

Super geluid, maar wel een paar kleine ontwerp fouten

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Deze soundbar koop je om supergeluid bij je dolby atmos films te krijgen en daar slaagt de HT-ZF9 100% in. De installatie gaat helemaal vanzelf na het beantwoorden van wat simpele vragen. Als je hem niet voor film maar voor muziek wil gebruiken doet de ingebouwde Chromekast zijn werk. Wat beter had gekund is de plaatsing van de aansluitingen. In de eerste plaats is de stroom kabel kort en zit hij vast, dus je kan geen andere plaatsen. Daarnaast zitten alle aansluitingen niet in het midden maar aan de zijkant. Tot overmaat van ramp staan de HDMI-aansluitingen schuin de verkeerde kant op waardoor ze een U-bocht moeten maken om naar het midden te gaan. Hierdoor is het bijna onmogelijk om dit model tegen de muur te monteren (positief is dat de beugels daarvoor wel meegeleverd worden). Een andere verbetering was geweest als er geen Chromecast audio, maar een Chromecast Ultra hadden ingebouwd, zodat je direct 4k content had kunnen afspelen vanaf de soundbar.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Simpele bediening en installatie
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Ontwerp mbt aansluitingen
  • Geen Chromecast Ultra

Jos 29-11-2018

Super soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Na heel problemen met een ander merk. Deze soundbar aangeschaft. Geluid super, bediening eenvoudig. Ook geweldig voor Spotify.

Pluspunten

• Geluid
  • Eenvoudig in bediening

W. Ramakers 26-11-2018

TV Sony KD55XF9005 (55inch) en soundbar HTZF9 .

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

55 inch TV. Fantastisch beeld (kleuren/scherpte) en geluid! Bioscoop waardig. Achterboxen er nog bij besteld via cashback.

Sidney 25-11-2018

Mooi formaat, perfect geluid en makkelijk te installeren

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Soundbar vandaag binnengekregen. Aansluiten was een eitje. Wel moet je zelf voor een hdmi kabel zorgen om hem via arc aan te sluiten. Draadloze subwoofer werd direct herkend en hier hoefde ik verder niks aan in te stellen. Geluid is out of de box super goed, kraakhelder en zuivere zware bas dat niet overheerst. Prijs is wel wat aan de hoge kant maar dan heb je wel wat.

Pluspunten

• Easy installatie
  • Zuiver geluid
  • Mooi formaat
  • Veel functies
  • Werkt perfect met google home

Minpunten

• Geen hdmi kabel bijgeleverd

Michel 25-11-2018

Zeer complete surround set

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Zeer complete set met cashback actie en keuze voor de twee speakers. Eenvoudig aan te sluiten en zeer mooi geluid. Ga vooral luisteren in de winkel en overtuig jezelf.

Pluspunten

• platte soundbar
  • smalle subwoofer
  • hdmi/arc aansluiting
  • ervaar de muziek kwaliteit in de winkel

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Serhat Ergin 25-11-2018

Very good soundbar with a reasonable price

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

This sound bar is not only good for movies but also very good for listing music. Connectivity options are really great. Ultra easy to set up, like connecting it to your home network via wifi. Good remote control options. While listening music via Bluetooth you can go to the next song via the remote control as well.

Pluspunten

• Clear sound with an affordable money
  • Built-in Chromecast
  • Bluetooth connection pretty fast and high quality
  • Digital Audio Input

Minpunten

• requires TV for setup
  • Only two hdmi input

Bjorn 25-11-2018

Goed geluid en mooie vormgeving

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

De soundbar klinkt goed voor films en muziek. Heeft een ingetogen design dus valt niet te veel op in je interieur. Een van de weinige soundbars met ondersteuning voor Dolby Atmos én DTS:X. Via een onscreen menu heel veel aan te passen qua voorkeuren. Volume is ook te verhogen via de tv-afstandsbediening wat erg makkelijk is.

Tevens kun je makkelijk muziek afspelen via wifi, vanaf je telefoon met bluetooth of chromecast en kun je een usb stick inpluggen. Er zijn 2 hdmi poorten om mediaspeler e.d. op aan te sluiten. Hadden er voor mij persoonlijk wel 1 of 2 meer mogen zijn maar is voldoende, je kunt het geluid immers ook via je tv weer naar de soundbar sturen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede vormgeving

Minpunten

• 2x hdmi in, i.p.v. 3x of 4x

Pim Koningsbrugge 24-11-2018

Soundbar

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Goed product heel goed geluid meer als ik verwachten ben er zeer tevreden over raad het iedereen aan dus in mijn ogen een aanrader

Pluspunten

• Goed geluid

Richard 24-11-2018

Tijdloze uitstraling

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Naar lang zoeken om de juiste upgrade in huis te halen qua audio mijn keuze eindelijk kunnen maken.
Sinds vandaag (black friday) de trotse eigenaar van een sony HT-ZF9
De keuze was eigenlijk snel gemaakt,
Graag wilden we voor een 5.1 set gaan kijken , in de media markt vroeg ik naar hun optie’s en stelde zelf de sonos serie voor
We maakte kennis met: Sonos, Bose en Sony

In de winkel vonden we de Sony dieper en mooier klinken, Sony geeft bij invullen cashback formulier 2 losse draadloze speakers cadeau twv €300,-. Dit laatste hielp ook wel in de snelle beslissing , financieel de helft goedkoper!

Het geluid verraste ons enorm en sprak ons aan (dit blijft altijd een kwestie van smaak)
Ook thuis aangesloten zijn we meer dan tevreden! Prijs kwaltiteit is dan ook perfect we wachten met smart op onze 2 losse speakers

De uitstraling
De uitstraling is zeer strak! En vooral erg tijdloos zo kan deze met gemak in een strakke inrichting geplaats worden maar ook in een landelijke zonder dat deze schreeuw om aandacht totdat deze aangaat

Ik beveel de sony set zeker aan een ieder aan veel details kan ikzelf nog niet geven deze zullen vast overal op internet staan wij gaan ze rustig ontdekken gezien het onze eerste externe audio set is

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Tijdloos design
  • Snel geinstalleerd
  • Vele optie’s
  • Draadloze achterspeakers

Robin198 23-11-2018

Een bioscoop ervaring

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Ik heb deze soundbar gekocht met de gratis achterspeakers actie en het geluid is echt geweldig met de dolby atmos technologie. Het geluid is mooi helder en diep mede door de geweldige subwoofer die echt een bioscoop ervaring geeft. ik zou wel aanraden om er een dolby 5.1 van te maken met de achterboxen dit maakt het compleet en zit je midden in de film.

Pluspunten

• Geluidkwaliteit
  • Subwoofer
  • gebruiksvriendelijkheid

firehenk 22-11-2018

Geweldig geluid ! mooi vol..echt ATMOS

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

De prijs is wat hoger, maar je krijgt waar voor je geld. Fantastisch geluid. echt atmos geluid, vol in je hele woonkamer. Ik ben hier erg gelukkig mee.

Pluspunten

• Geluid
  • ziet er mooi uit
  • gebruik is makkelijk

Minpunten

• geen

Stefan 21-11-2018

Super mooi geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Ik heb dit setje gekocht omdat ik in de winkel er onder de indruk was van het geluid .
En nu was er een actie dus ja dan was de keuze snel gemaakt . Ben benieuwd hoe het klinkt als ik de achterspeakers erbij heb hoe het dan klinkt maar vast goed sony staat bekend als goed dus geen slechte aankoop ben super blij .

Minpunten

• HDMI aansluitingen hadden er best meer mogen zijn

Familie P. 20-11-2018

Prachtig surround-geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Geluid is uitstekend. Eenvoudig te bedienen, plug-and-play. Super kwaliteit tegen een alleszins redelijke prijs, wij zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Cashback ingewikkeld en tijdrovend

Daphne 20-11-2018

Installatie makkelijk. Mooi geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Het product is erg mooi en stijlvol. Staat niet in de weg. De installatie was erg makkelijk en het geluid is super. Niks op aan te merken. Waar voor het geld.

Wijma 18-11-2018

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Fantastisch geluid en ontzettend makkelijk te installeren ,stekker in het stopcontact,wifi instellen en knallen maar .
Spotify heeft nog nooit zoveel uren gemaakt bij ons en films wauw net of je er middenin zit.
Een echte aanrader!!!!

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Niks
  • Helemaal niks
  • Nee echt geen 1

Bart 17-11-2018

Mooi apparaat en super geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Ik had al verschillende apparaten bekeken en gehoord, maar als het dan om het aantal aansluitingen en mogelijkheden gaat kwam de sony HT-ZF9 toch steeds als beste uit de bus.
ook het geluid is super.

Pluspunten

• Mooi strak
  • veel aansluitingen
  • mooi geluid
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• bedienings gemak zou iets beter mogen
  • geen internet radio aanwezig

Ronald 16-11-2018

Mooie compacte soundbar met uitstekend geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Na jaren lang naar een "gewone" 2.1 home cinema set te hebben geluisterd toch overgegaan naar deze 3.1 soundbar van Sony. Bij de media markt kon je diverse systemen uitproberen en de keuze is op de HT-ZF9 gevallen. Mooi design en nog belangrijker een heel mooi geluid. Zowel voor film als gewoon muziek luisteren. De Vertical Sound Engine voegt echt iets toe. Ook handig is de ingebouwde Google Cast, makkelijk muziek beluisteren via telefoon en tablet.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Geweldige Sound (zowel muziek als film)
  • ingebouwd Google Cast functionaliteit
  • Draadloze sub woofer
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• geen gevonden

Femme 14-11-2018

Kwalitatief goed en een spetterende look

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Geluid geweldig. Zeker in combinatie met de extra speakers. Makkelijk aan te sluiten. En alles op een afstandsbediening.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Geweldig geluid
  • draadloos

Minpunten

• Nog niet gevonden

Rico Franse 14-11-2018

Onwijs bruut geluid!!

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Als filmmaker kan goed geluid haast niet uitblijven, maar deze 'soundbar' is echt ongekend goed, het geluid is kraakhelder, de bas is spat zuiver en het gebruiksgemak is perfect. al met al een investering waar je 'u' tegen zegt!

Pluspunten

• Heldere bas
  • Zuiver geluid
  • Bizarre surrounding
  • Vertical sound

Minpunten

• Onderburen

Theo 13-11-2018

Top geluid!

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Ik had een Sony 2.1 soundbar al een tijdje en sinds kort de 3.1 van Sony gekocht.
Makkelijk te installeren en een perfect geluid.
Binnenkort krijg ik de achter speakers geleverd voor nog meer luister plezier.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Top geluid
  • Met bij geleverde steunen makkelijk op te hangen.

Minpunten

• Nog niet gevonden!

MRC 11-11-2018

Perfecte Film ervaring

Geschreven voor: Sony HT-ZF9

Lang en veel vergelijking gemaakt. Belangrijk voor mij dat de soundbar het bioscoop gevoel geeft en daarnaast voor muziek een goede prestatie geeft. Daarnaast niet al te groot en lomp, plaatsing bij 48" tv waardoor bv Yamaha ysp5600 of samsung HW-N950 te groot zijn. Qua muziek was de Yamaha YSP2700 nog een alternatief, maar deze is op gebied van film beleving minder dan de Sony HT-ZF9. Ik moet de achterspeakers nog binnen krijgen, maar zelfs zonder deze als je bv via YouTube Dolby Atmos of DTS:X test filmpjes afdraait is het al een fantastische beleving en heeft Sony iets erg opmerkelijks uit de 3.1 opstelling kunnen halen. Werkelijk een erg knappe prestatie. Wat ik lees uit reviews is de beleving met de achterspeakers nog overweldiger, ik kan niet wachten...ook qua muziek is de sony erg goed (wel iets minder dan Yamaha), de bas is goed bij hoge tonen komt de Sony net een tikje sprankeling tekort. Maar dat is een detail. Aansluiten via de kpn mediabox is wat lastig het geluid komt dan alleen voor tv uitzendingen automatisch uit de soundbar. voor apps, bv YouTube of terugkijken, gaat dat dan niet en los ik het op met bluetooth, werkt ook maar was prettig als dit direct was. dit heeft verder niets met type soundbar te maken maar met mijn TV,Samsung 2014.

Pluspunten

• Bioscoop ervaring
  • Muziek goed, mooie bas
  • Slanke bar
  • Onverwachte prestatie voor een 3.1 opstelling

Minpunten

• Hoge tonen bij muziek mag iets sprankelijker