De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 86 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony HT-ZF9 zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Ronald 07-10-2020

mooi onopvallend

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

We hadden eerst een Sony BDV7200. Geluid vonden we super mooi. De luidsprekers totaal niet (smaak)
Nadat de blu-ray speler kapot ging zijn we opzoek gegaan naar iets anders. (moest wel minimaal 5.1 zijn)

Zat te twijfelen tussen de JBL 9.1 en deze. ( JBL via rente punten ING ook een zeer interessante keuze )

Na alle recensies te hebben gelezen toch ook maar aangeschaft bij een 20% korting actie bij Expert.

Ook meteen de achter speakers erbij gekocht.
Deze zijn ook wel nodig om een echt ruimtelijk gevoel te krijgen.
Atmos kan ik zo 1,2,3 niet herkennen, maar doordat de soundbar veel kleiner is dan de meeste Atmos soundbars met upfiring drivers heb ik toch voor deze gekozen (goedkeuring van de vrouw des huizes ;-)
Ik heb uiteindelijk helemaal geen spijt van de aankoop. Je kunt de "center" speaker ook nog in 3 standen zetten waardoor spraak beter verstaanbaar wordt. Dit is bijvoorbeeld handig als je gewoon tv aan het kijken bent ipv een film.

Echt Dolby atmos geluid is het niet, maar met de vertical sound engine die sony hierin heeft verwerkt, gebeurt er wel echt iets met het signaal en je waant je wel midden in de film. (wel met de achter speakers erbij.)
Ook moet je niet een al te grote kamer hebben, ik denk namelijk als je die wel hebt, dat deze set niet voldoende te bieden heeft qua vermogen.

De rede dat ik niet voor de JBL heb gekozen:
Kleine kamer, (in grotere kamer had ik wsl wel voor de JBL gekozen) JBL heeft behoorlijk grote sub met echt zware klank erin die minder goed af te stellen is.
5 standen ipv 12 van de sony. (zeker als de kinderen op bed liggen is dit wel handig.)
Formaat van de soundbar (JBL is meer dan 120 cm en de kast waar de soundbar op moest komen is maar 120 cm. (weet dat de achter speakers eraf kunnen)
JBL is (ddor de upfiring speakers) een diepere soundbar.
Vrouw des huizes wilde een subtiele soundbar (en de sony vinden wij subtieler eruit zien dan de JBL.
Verder vond ik (en zo waren er nog wel meer Atmos soundbars) het een erg lastige keus.

Maar ik heb er geen moment spijt van.

Pluspunten

• Mooi strak geluid
  • redelijk kleine soundbar met atmos
  • veel apparte instellingen
  • duidelijke instructie boekjes
  • mooie strakke soundbar

Minpunten

• prijzig
  • Atmos is niet echt Atmos
  • je moet geen grote kamer hebben

Fred 27-05-2020

Mooie, strakke vorm en prachtig geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Heel lang getwijfeld om receiver met zuilspeakers te vervangen. Uiteindelijk bij deze Sony terecht gekomen en geen moment spijt. Prachtig, vol geluid wat automatisch de bron volgt. Muziek is mooi in balans met mooie bass ondersteuning vanuit de SW, dialoog op TV is prettig helder en film wordt een bioscoop ervaring. En dan moeten de achterspeakers nog binnen komen. Installatie kinderlijk eenvoudig en ingebouwde chromecast is voor mij als Google fan geweldig in de koppeling met Smartphone.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Strakke vormgeving
  • Eenvoudige installatie
  • prijs-kwaliteit

Dennis 1975 05-01-2020

Sony soundbar met goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Na diverse soundbars beluisterd te hebben, kwam deze Sony als beste uit de bus in de prijscategorie van rond 500,00 wat we wilde uitgeven. Naast de uitstekende geluidservaring is ook het design een pluspunt. Hij is laag en heeft een strak design. Hij past perfect onder de tv. De subwoofer is ook niet al te groot en is daarom eenvoudig in je huiskamer weg te werken. Eén van de pluspunten is ook dat er naast de 2 hdmi aansluitingen er ook een digitale en analoge audio input op zitten. Hiermee kunnen we onze Sonos Connect aansluiten, zodat we Sonos streaming functionaliteit hebben kunnen realiseren. Voor dit geld is deze soundbar echt een aanrader. De subwoofer dondert flink bij films en is ook eenvoudig bij te regelen. De Atmos functie werkt goed, waardoor er meer bioscoop beleving ontstaat. De hele bediening is overigens erg simpel. De afstandsbediening is overzichtelijk en duidelijk. ieder gezinslid kan er makkelijk mee overweg. De achter luidsprekers hebben we besteld om nog meer surround ervaring te creëren. Kortom: ik denk voor 599,00 de beste soundbar op de markt. Absolute aanrader.

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Bediengemak
  • Meerdere aansluitingen

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken.

Rene 09-07-2019

Mooi strak en goed apparaat

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze sound bar nu 2 weken en erg tevreden. Wel 2 surround speakers erbij gekocht. Wat ik de leukste optie vind is de knop voor surround geluid verticaal, prachtig geluid door de hele kamer ook met muziek. Verder USB aansluiting zit ook niet overal op. Veel mogelijkheden zoals films, muziek en sport. Gebruik zelf het meeste origineel geluid. Mooie bass en kun je nog aanpassen met de subwoofer. Het geluid bij TV kijken is prima. Ziet er mooi uit in de kamer, past mooi onder de TV.

Pluspunten

• Ook erg goed om muziek te luisteren.
  • USB aansluiting.
  • Vertical surround functie.

Minpunten

• Geen.

Theo 03-03-2019

Top geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Paar maanden in bezit nu en nog steeds erg tevreden. Sinds een tijdje nu ook de achter speakers erbij en lijkt nu echt of je in de bioscoop zit.

Esther 01-03-2019

supergoed geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Begonnen met alleen de soundbar en de basbox maar inmiddels zijn de extra boxen er ook. prachtig geluid, geweldig voor films maar ook voor muziek. Wij zijn helemaal tevreden.

Pluspunten

• mooi geluid
  • geen draden
  • aansluiten is een makkie

Minpunten

• bij verbinden met bluetooth, niet te ver weg lopen

pdejager 30-01-2019

Knallend geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze soundbar zorgt voor een waanzinnig geluid, nu al, zonder de achterspeakers die nog na geleverd gaan worden. Ik ben zeer benieuwd en verheug me er op!!

Pluspunten

• bioscoopervaring
  • eenvoudig te koppelen aan tv

Minpunten

• prijs

darko 16-01-2019

plug in & enjoy

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb eerder een Bose soundbar gehad, daarna een Samsung soundbar, maar nu heb ik eindelijk een SOUNDBAR! Ik heb de kabels ingestoken en aangezet en die werkt perfect met mijn Sony TV! Default instellingen zijn voorlopig perfect: onze ruime living kan het geluid net aan. Films, muziek... alles speelt perfect af. Het kost iets meer maar het is het waard wat mij betreft!

Pluspunten

• plug in & play
  • mooie geluid voor een ruime living

Minpunten

• iets te prijzig maar geld waard

Dave1990 14-01-2019

prijs/kwaliteit zeker een aanrader

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Na de setup van dit product, die trouwens super simpel en moeiteloos was, was ik meteen verbaasd door de kwaliteit van de diepe bass die de sub leverde.
Deze soundbar is naar mijn mening veruit de beste in zijn prijscategorie, alhoewel je met enkel de soundbar geen volledige surround ervaring krijgt, desondanks de 'Virtual Surround'.
In combinatie met de (WIRELESS!!) speaker set is dit de GO TO voor veel mensen die geen 'over the top' setup willen kopen met als bonus dat je zo goed als geen kabels moet beginnen verbergen, verven of wegmoffelen (op de voedingskabels na).

Pluspunten

• Oogt mooi
  • Beschermingscover die makkelijk te verwijderen is
  • Diepe bass
  • Draadloze subwoofer

Minpunten

• Hdmi- & USB-poort moeilijk te bereiken

Remi Arts 11-01-2019

Goed geluid en handige functionaliteiten

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Het is een mooie wel iets wat grootte soundbar.
Geluidskwaliteit is uitstekend!
Makkelijk te installeren via HDMI ARC kanaal.
Daarnaast is de ingebouwde ChromeCast erg handig voor direct afspelen van muziek.
Afstandsbediening die bijgeleverd is, heb je niet echt nodig door CEC.

• Bediening
  • Gemakkelijkheid
  • Functionaliteiten
  • Chromecast

Minpunten

• Formaat

Renzo 10-01-2019

Uitstekende Soundbar met goede prijs-kwaliteitverhouding!

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Na lang zoeken toch gekozen voor deze soundbar vanwege de actie in combinatie met de achterboxen. Heb ook gekeken naar Sonos Playbar maar de extras die je dan moet kopen rechtvaardigen in mijn ogen niet de prijs en kwaliteit verhouding. Ook JBL Bar 5.1 hierin vergelijken maar op basis van geluid toch niet gekozen (ondanks de handige afneembare boxen).

Sony heeft nog een duurdere versie van rond de 1000 euro maar die is mij te grof (vrij breed). Deze is qua verhouding perfect en past mooi voor de TV (49 inch). Installatie een fluitje van een cent. De ARC HDMI is erg fijn, scheelt weer een afstandbediening. Verder genoeg aansluitmogelijkheden. Ook de externe verbindingen zoals Bluetooth, Chromecast en Spotify Connect werken uitstekend. Het geheel was met een half uur geïnstalleerd inclusief koppelingen met telefoon en andere apparaten. Mooi om te zien dat er maar drie kabels nodig zijn waarvan twee stekker en een HDMI is en je verder dus geen snoeren hebt.

Dan het geluid. Ik was bang dat de bass zou teleurstellen (400 watt om 500 bij de JBL) maar dat is gelukkig niet het geval. De speakers zijn zelfs uitstekend, ook al zijn het er maar drie geven ze meer dan genoeg volume en nuance. De instellingen zijn makkelijk aan te passen dmv knoppen (cinema, tv etc) en de virtualsound knop maakt het geluid aanzienlijk voller. Het fijne is dat je zowel muziek als film erg goed kan afspelen zonder ingewikkelde installatie of settingen. Tot slot Dolby Atmos, kan dit uit een enkele soundbar komen. Nou eerlijk gezegd niet, al is de poging die ze doen wel keurig, mis ik toch de boxen achter/naast me volr het juiste gevoel. Die komen er vanwege de actie tot half februari aan maar zijn wel een must (300 euro voor set van 2). De soundbar geeft wel echt een ruimtelijk geluid maar voor Atmos niet het ruimtelijke gevoel.

Kortom is dit vooral een aanrader in combi met de achterboxen. Heb 600 betaald en daarvoor vind je op dit niveau niet veel gelijkwaardig betere soundbars. De pure muziekliefhebber zal voorkeur hebben voor een receiver met losse boxen. Ik ben vooral liefhebber van kwaliteit en gemak en daarvoor is deze ideaal. Zeker gezien de actieprijs.

Pluspunten

• Kwaliteit versus prijs
  • Actie tot half februari extra achterboxen
  • Vele aansluitmogelijkheden
  • Vele verbinding mogelijkheden
  • Zeer snelle en makkelijke installatie

Minpunten

• AB wel erg chinamateriaal (gelukkig niet nodig)
  • Achterboxen zijn een must (gelukkig nu gratis)

N.M. Tiemessen 08-01-2019

Gebuiksvriendelijk met een goed geluid

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb het product gekocht om de volgende hoofdredenen: draadloze aansluiting van de subwoofer; aansturingsmogelijkheden middels blue-tooth en de app.

Pluspunten

• Draadloze connectie + HDMI met TV
  • Blue-tooth, app, netwerk

Dennis 07-01-2019

Prima apparaat

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb deze soundbar tegelijkertijd gekocht met mijn nieuwe TV, ook een Sony.
Lang getwijfeld tussen deze soundbar, en een sonos systeem
Uiteindelijk voor deze Sony soundbar gekozen omdat Ik wel graag een sub wilde en dan is deze soundbar gewoon veel goedkoper. Tevens is er op dit moment van schrijven een actie waarbij je de achterspeakers gratis erbij krijgt, dat vond ik ook een groot pluspunt
Het geluid is gewoon heel goed, het valt me mee.
Ik had hiervoor een dure pioneer receiver, met dure handgemaakte speakers en een sub, uiteraard kan de soundbar niet tippen aan die geluidskwaliteit, maar toch ben ik tevreden over het geluid
Zeker bij het TV kijken is het geluid zeer goed, bij het luisteren naar muziek merk je wel dat het bereik in het middentonen gebied wat minder is maar dat kan eigenlijk ook niet anders met 3 van deze kleine speakertjes.
De soundbar is wel vrij lang, ik heb hem onder een 43 inch Sony tv hangen en de soundbar is net iets breder als de tv. Dit vind ikzelf niet zon probleem maar is wel iets om rekening mee te houden.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Vrij breed

DS88 07-01-2019

Fantastisch geluid, ook bij hard volume

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

De soundbar en subwoofer zijn ten eerste al mooi om te zien. Door het afneembare gaasrooster op de soundbar kun je nog een andere look creeren ook.
Maar dan het geluid: film (getest) krijgt veel meer effect door de cinema-mode. Muziek (+alle opties zoals Spotify-connect etc.) krijgt een kraakhelder geluid. Maar voor mij het belangrijkste: gaming. Bij het spelen van RDR2 komen er nu geluiden naar voren die voorheen niet te horen waren. Veel meer diepte en realisme waar geluiden vandaan komen.. en dan heb ik nog niet eens de achterspeakers.

Al met al, fantastische aankoop. Zowel in design als in z'n kunnen!
En daarbij staat alles aangesloten binnen 15 minuten. Inclusief het verpakkingsmateriaal verwijderen

Pluspunten

• Geluid (ook bij hard volume)
  • Aansluitmogelijkheden
  • Simpel aangesloten

Jacco de W 07-01-2019

Mooi geluid en strak uiterlijk

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Samen met Sony bravia tv gekocht en werkt perfect samen. Mooi geluid en makkelijk te bedienen. Vele opties om aan te sluiten. Staat prachtig onder de tv aan de muur bevestigd. Genoeg ruimte om de kabels uit zicht te houden.

• Vele opties

Pepijn 06-01-2019

Super simpele installatie

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Hele mooie soundbar met de kwaliteit die je verwacht van Sony. Zowel qua geluid als qua degelijkheid.
Nu met de actie voor gratis achterspeakers helemaal een toppertje. Op de speakers moet ik nog even wachten maar het geluid is al veel beter dan uit de TV!

Pluspunten

• Looks
  • Eenvoudige installatie
  • Geluid (zelfs zonder surround speakers)
  • Kan nog onder een 43" TV
  • eARC, automatische herkenning door mijn TV

Minpunten

• Aansluiting van de kabels zijn een beetje raar

Michel 06-01-2019

Toptoestel

Sublieme geluidsweergave!
Eenvoudige bediening en vlotte aansluitingsmogelijkheden.
Prachtig en doordacht design.
Toptoestel!

Ingo 05-01-2019

Mooi design en vormgeving

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik heb dit product gekocht vanwege de compatibiliteit met mijn Sony TV en vanwege de technische voorstand tov andere concurrenten. Tevens vind ik het design zeer mooi en ben ik zeer tevreden van de geluidskwaliteit en surround effecten.

Pluspunten

• design
  • geluid

Minpunten

• aansluitingen iets moeilijker bereikbaar

Ronald Houben 02-01-2019

Sony soundbar HT-ZF9

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Ik kocht deze soundbar omdat de huidige installatie niet meer voldeed. Ik heb deze gekozen voor het overweldigende geluid dat deze geeft. Het aansluiten is makkelijk en daarna is de soundbar onmiddellijk te gebruiken. Het geluid is prachtig. De prijs en kwaliteit verhouding is goed. Wel er mee rekening houden dat de soundbar die meestal vòòr de TV staat de infrarood sensor van de TV kan blokkeren. Dus de TV (ook Sony) maar aan de muur gehangen en de soundbar er onder geplaatst.

Pluspunten

• makkelijk aan te sluiten
  • super mooi geluid.

Wim 02-01-2019

Zeer compleet

Geschreven voor: Sony HT-ZF9 zwart

Deze Sony soundbar met subwoofer heeft een bijzonder mooi geluid; is simpel te installeren; is zeer ruim en gemakkelijk in aantal aan te sluiten randapparatuur. Beschikt over Wifi, Bluetooth, meerdere HDMI aansluitingen en USB poort
Ik moet alleen nog even met de afstandsbedieningen aan de gang. Maar een extra afstandsbediening zie ik niet als een groot probleem.... I.c.m. de actie van de achterspeakers was de keuze nog gemakkelijker gemaakt

Pluspunten

• Compleet
  • Inclusief subwoofer
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• nog niet opgemerkt