Sony HT-ZF9 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Ronald 16-11-2018

Mooie compacte soundbar met uitstekend geluid

Na jaren lang naar een "gewone" 2.1 home cinema set te hebben geluisterd toch overgegaan naar deze 3.1 soundbar van Sony. Bij de media markt kon je diverse systemen uitproberen en de keuze is op de HT-ZF9 gevallen. Mooi design en nog belangrijker een heel mooi geluid. Zowel voor film als gewoon muziek luisteren. De Vertical Sound Engine voegt echt iets toe. Ook handig is de ingebouwde Google Cast, makkelijk muziek beluisteren via telefoon en tablet.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Geweldige Sound (zowel muziek als film)
  • ingebouwd Google Cast functionaliteit
  • Draadloze sub woofer
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• geen gevonden

Femme 14-11-2018

Kwalitatief goed en een spetterende look

Geluid geweldig. Zeker in combinatie met de extra speakers. Makkelijk aan te sluiten. En alles op een afstandsbediening.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Geweldig geluid
  • draadloos

Minpunten

• Nog niet gevonden

Rico Franse 14-11-2018

Onwijs bruut geluid!!

Als filmmaker kan goed geluid haast niet uitblijven, maar deze 'soundbar' is echt ongekend goed, het geluid is kraakhelder, de bas is spat zuiver en het gebruiksgemak is perfect. al met al een investering waar je 'u' tegen zegt!

Pluspunten

• Heldere bas
  • Zuiver geluid
  • Bizarre surrounding
  • Vertical sound

Minpunten

• Onderburen

Theo 13-11-2018

Top geluid!

Ik had een Sony 2.1 soundbar al een tijdje en sinds kort de 3.1 van Sony gekocht.
Makkelijk te installeren en een perfect geluid.
Binnenkort krijg ik de achter speakers geleverd voor nog meer luister plezier.
Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Top geluid
  • Met bij geleverde steunen makkelijk op te hangen.

Minpunten

• Nog niet gevonden!

MRC 11-11-2018

Perfecte Film ervaring

Lang en veel vergelijking gemaakt. Belangrijk voor mij dat de soundbar het bioscoop gevoel geeft en daarnaast voor muziek een goede prestatie geeft. Daarnaast niet al te groot en lomp, plaatsing bij 48" tv waardoor bv Yamaha ysp5600 of samsung HW-N950 te groot zijn. Qua muziek was de Yamaha YSP2700 nog een alternatief, maar deze is op gebied van film beleving minder dan de Sony HT-ZF9. Ik moet de achterspeakers nog binnen krijgen, maar zelfs zonder deze als je bv via YouTube Dolby Atmos of DTS:X test filmpjes afdraait is het al een fantastische beleving en heeft Sony iets erg opmerkelijks uit de 3.1 opstelling kunnen halen. Werkelijk een erg knappe prestatie. Wat ik lees uit reviews is de beleving met de achterspeakers nog overweldiger, ik kan niet wachten...ook qua muziek is de sony erg goed (wel iets minder dan Yamaha), de bas is goed bij hoge tonen komt de Sony net een tikje sprankeling tekort. Maar dat is een detail. Aansluiten via de kpn mediabox is wat lastig het geluid komt dan alleen voor tv uitzendingen automatisch uit de soundbar. voor apps, bv YouTube of terugkijken, gaat dat dan niet en los ik het op met bluetooth, werkt ook maar was prettig als dit direct was. dit heeft verder niets met type soundbar te maken maar met mijn TV,Samsung 2014.

Pluspunten

• Bioscoop ervaring
  • Muziek goed, mooie bas
  • Slanke bar
  • Onverwachte prestatie voor een 3.1 opstelling

Minpunten

• Hoge tonen bij muziek mag iets sprankelijker

Martin 11-11-2018

Soundbar met mooi geluid

Mooie soundbar met goed geluid. Wat ik een groot voordeel vind is de bluetooth verbinding met de subwoofer. Verder is hij eenvoudig te verbinden met TV en mobiele telefoon.

Pluspunten

• mooi geluid
  • losse subwoofer
  • eenvoudig aan te sluiten
  • mooi design

Minpunten

• nog geen

esther 11-11-2018

Kleine box, groot geluid

Wat een geluid komt er uit zo'n klein apparaat. Bizar, Geen versterker meer of grote ruimte verslindende boxen. Niet overal stroom- en speakerdraad. Geen draadje naar je telefoon of tablet om het geluid "over de boxen" te horen. Supermakkelijk te installeren. HDMI kabel erin, steker in het stopcontact via bluetooth connecten en klaar.

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten via hdmi
  • prima geluid
  • makkelijk via blue tooth muziek afspelen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Niels 10-11-2018

Mooi geluid, eenvoudig te installeren

Makkelijk te installeren en super Atmos geluid met de juiste content! Echt een aanrader als uitbreiding op je huidige tv

Pluspunten

• Eenvoud
  • Kwaliteit

Cliff 06-11-2018

Super geluid ! Makkelijke installatie ,

Zeer verrast door deze soundbar , zelfs zonder rearspeakers ( deze moeten nog komen ivm de Sony actie ) het plaatsen en instaleren was zo gepiept , durf hem gewoon niet vol open te zetten , voldoende power dus , ook fijn dat er een night setting op zit , zodat s’avonds de kleine rustig kan slapen en de buren niet aan hoeven te bellen .wat wel een minpuntje is is dat er maar 2 apparaten verbonden kunnen worden met de HDMI .

Pluspunten

• Installatie
  • Night setting

Minpunten

• Te weinig HDMI aansluitingen

Gerald Vos 06-11-2018

zeer mooie gwluidsweergave

ik heb de Sony HT-ZF9 gekocht om zijn geweldige geluid nu al en door de actie waarbij je nu ook de keuze hebt 120 euro cashback of 2 mooie boxen twv 300 euro kado krijgt is de keuze snel gemaakt.geweldig geluid bij het kijken van films of het beluisteren van muziek.makelijk te instaleren duidelijke uitleg makelijk in gebruik.

Pluspunten

• mooi geluid
  • bediening zonder teveel poespas

Saulius 05-11-2018

Soundbar HT-ZF9

Moi design, goed sound kwaliteit vergelijken met prijs. Het product is waard de prijs.
Goed goed goed.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Deisgn
  • Sound

René Coenen 04-11-2018

Vervolmaking van ons TV-geluid

Was op voorhand heel erg benieuwd of onze nieuwe Soundbar wel ons oude systeem van versterker met boxen en dergelijke, zou kunnen halen, evenaren.
Welnu, ik kan nu bevestigen dat zulks is gelukt, onze nieuwe Soundbar voldoet volledig aan onze behoeften, heb hem nu een week in gebruik.
Wat ook meespeelt is de eenvoudige installatie van de Soundbar, want zelfs ik (in bezit van twee linkerhanden!) kreeg het zowaar voor elkaar.

Kortom: een meer dan goede aankoop, ben er erg blij mee.

Groet, ...........

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Eenvoudig aan te sluiten
  • Goede prijs / kwaliteitverhouding
  • En......het is een Sony!!

Sergio 04-11-2018

HT-ZF9

Ondanks de kleinere groote, klonkt hij in de winkel zeer goed, en net echt zoals Atmos hoort te zijn, maar dan zonder de omhoog gerichte speakers. Dit heeft het voordeel dat hij in een kast kan staan.
Thuis klinkt het net zo goed, alsof je er midden in zit.

soundbars zoals sony's ht 5000, en lg's sk9y en sk10y hebben speakers die omhoog en/of zijwaards staan. dit kan niet in een kast, dan weerkaatst het geluid. daarom voor het virtuele geluid gekozen van de HT ZF9

Pluspunten

• Virtuel geluid, ipv gerichte speakers
  • connectiviteit

Minpunten

• prijs
  • maar 2 hdmi in

quirijn 03-11-2018

Sony HT-ZF9

mooi soundbar met een schitterend geluid
makkelijke bediening
gewoon een super mooi produkt van sonny

Richard 31-10-2018

Fantastisch geluid

Buiten het feit dat het apparaat er fraai uit ziet geeft het een prachtig geluid zeker voor deze prijs is dit een aanrader je moetdit echt ervaren.

Pluspunten

• Mooi disign strak en laag
  • Draadloze bas en sataliet
  • Mak we lijk te instaleren

Minpunten

• Geen radio

Marcel1961 29-10-2018

Gezellge tijden herleven

Eindelijk weer goed geluid in huis. Connectie met Bluetooth en chromecast via internet gaat bijna automatisch en zonder storend piepje. De mogelijkheden, die ik uitgeprobeerd heb, werken goed. TV en PS4 met opera blu-rays werkt geweldig. Werkt met afstandsbedieining Samsung TV. Subwoofer kun je gemakkelijk bijstellen. Verschilt vaak per liedje. Ik heb nog niet alle mogelijkheden onderzocht. Met een YouTube music kan ik alle muziek luisteren, die ik maar wil, en ik zie er nog beeld bij ook. De tijd van plaatjes draaien is weer terug, maar nu met beeld. Werkt goed met TV, IPAD en Android, zowel Bluetooth als chromecast. We gebruiken hem ook vaak zonder de TV.
Subwoofer is niet erg groot, dus die kunnen we achter de gordijnen kwijt. Hoe lang duurt het nog voor ik die achterboxen ga kopen? Balk staat wel stoer. Geeft duidelijk aan hoe hij verbonden is. Dit kun je ook gemakkelijk uitzetten, zodat hij geen licht geeft. Tevreden mens dus.

Pluspunten

• afmetingen
  • uitbreidingsmogelijkheden multiroom
  • goed geluid
  • veel mogelijkheden
  • weinig energie op standby

John 27-10-2018

Mooi exemplaar

De prijs-kwaliteitsverhouding is prima. Makkelijk in gebruik genoeg hdmi-ingangen. Instructies makkelijk en duidelijk op te volgen. Het geluid is echt meer als prima heerlijk gevoel krijg je ervan. Ook kun je het geluid aanpassen aan film, game en zelfs als je meer stemgeluid wil kan het met deze soundbar.

Pluspunten

• grootte van de soundbar
  • bass
  • geluid kwaliteit
  • prijs
  • mogelijkheden

b 08-10-2018

Sony HT-ZF9

Mooie soundbalk goed geluid maar om het compleet te maken adviseer om de achterspeakers SAZ9 erbij te kopen dan is die echt perfect .
alles werkt perfect vooral chromecast .

Pedro 02-07-2018

Mooi compact desing, goed geluid en connectiviteit!

Ik was opzoek naar een recente soundbar die de laatste (geluids)technologieën ondersteunt zoals Dolby Atmos en DTS X, maar ook 1 die compact was + draadloze subwoofer en waarop ik al mijn devices(PC/Raspberry Pi/TV/Telefoon/etc...) op kon aansluiten en zo geluid/muziek op de soundbar kon afspelen, de Sony HT-ZF9 voldeed aan al die eisen.

Installatie was makkelijk, het connecten via bluetooth gaat snel en i.c.m. met spotify premium heel makkelijk om muziek af te spelen.
Geluid is goed bij games/muziek/films en tv kijken en makkelijk instellen naar je eigen smaak.
Ondersteunt ook 5Ghz WiFi mocht je niet de mogelijk hebben om hem via ethernet aan te sluiten en drukke 2.4Ghz omgeving wonen.

*De soundbar maakt gebruik van Google cast, dus Apple gebruikers die Airplay willen gebruiken zullen minder gebruikersgemak van deze soundbar hebben.

Pluspunten

• Goed geluid ( incl. Dolby Atmos & DTS X)
  • Makkelijke installatie/Gebruikers gemak
  • Spotify
  • Bluetooth 4.2 en Chromecast built-in
  • Uit te breiden met SA-Z9R (rear)speakers

Minpunten

• Aansluitingen achterkant haaks/schuin
  • Geen HDMI kabel meegeleverd

Rense 02-07-2018

Goed geluid, makkelijk te installeren

Ik vind het een mooi product, een mooi geluid zeker i.c.m. de draadloze Subwoofer.
alles makkelijk te installeren.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • goede prijs kwaliteit verhouding
  • goed geluid
  • mogelijkheid om 2 speakers toe te voegen
  • Chroomecast inside