Sony HT-ZF9 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Pedro 02-07-2018

Mooi compact desing, goed geluid en connectiviteit!

Ik was opzoek naar een recente soundbar die de laatste (geluids)technologieën ondersteunt zoals Dolby Atmos en DTS X, maar ook 1 die compact was + draadloze subwoofer en waarop ik al mijn devices(PC/Raspberry Pi/TV/Telefoon/etc...) op kon aansluiten en zo geluid/muziek op de soundbar kon afspelen, de Sony HT-ZF9 voldeed aan al die eisen.

Installatie was makkelijk, het connecten via bluetooth gaat snel en i.c.m. met spotify premium heel makkelijk om muziek af te spelen.
Geluid is goed bij games/muziek/films en tv kijken en makkelijk instellen naar je eigen smaak.
Ondersteunt ook 5Ghz WiFi mocht je niet de mogelijk hebben om hem via ethernet aan te sluiten en drukke 2.4Ghz omgeving wonen.

*De soundbar maakt gebruik van Google cast, dus Apple gebruikers die Airplay willen gebruiken zullen minder gebruikersgemak van deze soundbar hebben.

Pluspunten

• Goed geluid ( incl. Dolby Atmos & DTS X)
  • Makkelijke installatie/Gebruikers gemak
  • Spotify
  • Bluetooth 4.2 en Chromecast built-in
  • Uit te breiden met SA-Z9R (rear)speakers

Minpunten

• Aansluitingen achterkant haaks/schuin
  • Geen HDMI kabel meegeleverd

Rense 02-07-2018

Goed geluid, makkelijk te installeren

Ik vind het een mooi product, een mooi geluid zeker i.c.m. de draadloze Subwoofer.
alles makkelijk te installeren.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • goede prijs kwaliteit verhouding
  • goed geluid
  • mogelijkheid om 2 speakers toe te voegen
  • Chroomecast inside

Jan Hogenkamp 02-07-2018

Bescheiden van afmeting, Verrassend mooi geluid.

Mooi product, kwalitatief goed afgewerkt. Veel instelmogelijkheden om je persoonlijke voorkeur te volgen. Naast het prachtig omarmend dolby atmos geluid was ook het beluisteren van muziek via spotify een openbaring: Dezelfde muziek, eerder elders beluisterd, maar nu mooier! Eenvoudig te installeren. Voldoende aansluit en aansturingsmogelijkheid. Mn de ingebouwde google chromecast maakt het een soepel kruispunt van alle media in mijn huis. aanrader!

Pluspunten

• Veel geluids _instel opties
  • Prachtig afgewerkt met glas en staal

Minpunten

• beetje krappe stekker ingang bij soundbar

Boon 29-06-2018

Binnen 5 min heb je perfect geluid!

Afgelopen week heb ik bij de mediamarkt deze soundbar gekocht met de bijbehorende achterboxen ter aanvulling, dit miste ik namelijk bij het kleine broertje van deze soundbar. Echt een top aankoop! Ik zal je vertellen waarom..

Aangezien ik al enige geluidsinstallaties heb gehad ben ik nogal kieskeurig. Mijn vorige heb ik 20 jaar zo goed was die. Groot nadeel daarvan waren de vele kabels en de dagen dat ik ermee bezig ben geweest om hem aan te sluiten.

Dat was nu dus wel anders. Binnen 5 minuten stond alles op zijn plek en werkte het ook. Het geluid is fantastisch. Je hoort helicopters van ver komen ‘aanvliegen’. Naast films is het ook een fijn apparaat om muziek af te spelen of de tv, door de mooie klank.

Het is een investering, maar wel eentje die het zeker waard is! Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om de optionele boxjes later toe te voegen, maar dat stond voor mij al vast dat die er moesten komen haha ;)

Pluspunten

• Mogelijkheid boxen achter toevoegen
  • Heel makkelijk te installeren
  • Geluid is uitmuntend
  • Geluid komt van alles kanten
  • Scherm in de soundbar

Minpunten

• Bij de kleinere variant kunnen geen boxen
  • Prijs optionele achterboxjes

H. Marçé 12-06-2018

Sony Soundbar HT-ZF9

De Sony HT-ZF9 Soundbar gekocht na eerst diverse types en merken beluisterd te hebben.
Voor vervangen van o.a. tv geluid via een uitgebreid home cinema set is deze aankoop een prima oplossing zowel in geluidsweergave mogelijkheden en gebruiksgemak die nu meer aanwezig is. Aansluiten ging snel, ondersteund via weergave op Tv .De opruiming veelvoud speakers snoeren e.d. heeft deze aankoop in combinatie met kwaliteit geluidsweergave tot een uitstekende aankoop gemaakt.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • Geluidsweergave

Minpunten

• nog niet gevonden.

Henry 04-06-2018

Perfect geluid!

Deze soundbar heeft alle noodzakelijke aansluitingen en met 2 hdmi ingangen en wifi/bluetooth mis je er geen 1. Het aansluiten ging met 1 hdmi kabel naar de tv waarna je direct kan genieten!! Wat een prachtig geluid komt er uit, helemaal tevreden.

Pluspunten

• Aansluitingen
  • Gemak

nalberts 17-05-2018

Hele mooie Soundbar met erg goed geluid.

Wat een feestje om de De Sony HT-ZF9 soundbar en achterspeakers uit te pakken en in gebruik te nemen.
Het is een erg mooi uitziend product.
Eerste installatie ging erg makkelijk, eigenlijk was het alleen de stekkers in het stopcontact steken, en zowel de achterspeakers als de Subwoofer verbonden direct zonder problemen met de soundbar.
1 HDMI kabel naar de TV en de PS4 en Mediabox naar de soundbar.
De soundbar herkent zelf welk bron afspeelt en in qua gebruiksgemakt heel erg makkelijk.
Het geluid bij zowel spel / film als gewoon TV is heel erg goed.
Verder zijn de achterspeakers en subwoofer makkelijk apart in te regelen met de afstandbediening.
Kortom een heel mooi product, met een hele goede geluidskwaliteit en ook nog eens erg makkelijk in gebruik.
De prijs is fors, maar met de bekende kwaliteit van Sony is dit meer dan waard.

• Kwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• prijs

Thomas 14-05-2018

Prachtige design soundbar met heerlijk geluid!

Ik heb voor de Sony HTZF9 gekozen om dit product een van de weinige Soundbars is die Dolmos Atmos ondersteunen. Ik twijfelde heel erg over de Soundbar van Heos Denon, Bose en Sony. Ik heb voor Sony gekozen omdat Sony ondersteuning krijgt van een subwoofer voor dezelfde prijs als alleen de Soundbar van Bose. En Heos Denon viel af omdat deze geen bluetooth ondersteunt en ook het Dolby Atmos principe niet kent.
Geluid van de HTZF9 is spatzuiver. Installatie is een fluitje van een cent. Verbinden met Bluetooth spreekt voor zich en films kijken met Dolby Atmos is prachtig.

Pluspunten

• Design Soundbar
  • Dolby Atmos
  • Subwoofer
  • Diverse geluidsstanden
  • Verticaal systeem voor geluid

Minpunten

• Heel af en toe storing met bluetooth connectie
  • Music Services zit er niet op

Maarten 14-05-2018

Goed geluid

De derde soundbar in 3 maanden tijd. De sony klinkt niet alleen goed met muziek en films maar ook met gewone tv. De beste van de drie en voorlopig de lastste

• Vormgeving

Marco 07-05-2018

Mooie geluid en makkelijke installatie

Dit apparaat bestaat uit 1 frontbalk, 1 bass-box, en 2 rear-boxen.
De balk ziet er mooi uit qua design, al blijft het kwestie van smaak.
De rear-boxen zijn strak, en wat groter dan gemiddeld, toch is het niet storend en staan ze mooi op de kast.
Alle boxen zijn draadloos met elkaar verbonden.
Wel moet elke box met een stekker in het stopcontact worden aangesloten.
Het onderling verbinding gaat automatisch en zeer snel.
Na het juist verbinden gaan er groene lampjes branden als teken dat de verbinding juist is.
De balk is voorzien van de diverse aansluitmogelijkheden.
Dit zijn 2 HDMI en 1 SP/Dif (Toslink).
Je hebt tevens een USB aansluiting waarmee je ook geluid kan afspelen.
1 HDMI gaat naar je TV, de toslink naar je Settop-box.
De apparatuur wordt gelijk herkent en het geluid wordt afgespeeld.
Via het menu zijn diverse instellingen te raadplegen, maar de basis staat eigenlijk al goed ingesteld.
Het geluid is op het eerste oor mooi.
Makkelijk is dat op de afstandsbediening de Bass en de rear-surround direct apart zijn in te stellen.
Ook zijn er voorkeuze voor diverse sound effects, zoals Cinema, Film, News enz.
Het effect is best verbluffend.
Dan de prijs, ruim €.1000,- is best fors te noemen, en of het dit waard is…. ??
Dat zal ieder persoonlijk moeten bepalen, maar het verschil met een Home-Cinema set van minder dan de helft is niet groot.

Pluspunten

• mooi geluid
  • makkelijke installatie
  • handige presets

Minpunten

• prijs

Dennis1980 05-05-2018

Super voor oog en oor!!

Na uitpakken bleek wat een onwijs mooi apparaat de Sony HT-ZF9 is! Het bestaat uit een mooie slanke soundbar en twee mooie compacte rearspeakers (los bijgeleverd) in diepzwarte kleur met voorzetpaneel. De subwoofer is ook van oogstrelende kwaliteit maar wel vrij groot in vergelijking met de rest. Het aansluiten was erg simpel (HDMI) en de setup wijst vanzelf. De speakers zijn middels WiFi aangesloten! Stappen doorlopen en hij doet het. Toen begon het genieten!!! Een heel mooi, helder en zeer gewaardeerd geluid uit de speakers en is ook in te stellen middels diverse instellingen. Ook de subwoofer geeft een helder en niet overheersende bassklank. Het geluid is zowel handmatig als via voorgeprogrammeerde instellingen ,als bijvoorbeeld nieuws, sport, cinema en game, in en bij te stellen. Iedere instelling heeft zijn eigen kenmerk en eigenschap. Ook zit er een nacht functie op die een gedempt geluid laat klinken. Het normale geluid kan heel erg hard en een ware discotheek evenaren! Ook bij hoog volume blijft het geluid kraakhelder en vervormd niet. Qua verbinding met Bluetooth kan het wat stabieler evenals de directe verbinding met tv. Het komt nog wel eens voor dat bij inschakelen de tv en soundbar niet direct verbinden. De optie music service werkt (nog) niet dus wat het zou moeten doen is niet bekend. Verder is de Sony HT-ZF9 erg makkelijk in gebruik en is voor iedereen te begrijpen.

Pluspunten

• Erg goed geluid
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Verbindingen kunnen beter

Michielnon 04-05-2018
  • Product gekregen

Draadloze subwoofer!

Na wat dagen wachten kregen we eindelijk onze surroundbar binnen. Wat een mooi apparaat. Een super strake soundbar en een Draadloze subwoofer welke verbonden wordt via WiFi! Super dik. Dan het geluid. Meesterlijk. Alsof je in pathe zelf zit. Mooie diepen geluiden en een echt surround gevoel. Ik kan deze iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Draadloze subwoofer
  • Goed vol geluid