Sony Xperia Z5 Compact geel / 32 GB

9,1 (96)

LG G6 H870 zwart / 32 GB

LG G6 H870 zwart / 32 GB Best Reviewed jul 2017 8,1 04 - 2017
8,4 (34)

Beoordeling op basis van 221 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

274au 10-05-2016
  • Product maand in bezit

Sony Xperia Z5C

Na de Z en Z1 gehad te hebben, wilde ik toch weer een iets kleiner formaat. Omdat ik erg tevreden ben over Sony (al m'n smartphones zijn Sony (Ericsson)'s geweest) ben ik voor de Z5 Compact gegaan. Mooi antraciet design en top specificaties.

De positieve punten:
- Het design: De telefoon ziet er prachtig uit en ligt lekker in hand. Ik kan deze ook met één hand bedienen.
- De vingerafdrukscanner in de power-knop werkt enorm fijn en snel! Enkel met vieze of natte vingers weigert hij wel eens dienst.
- De usb-lader aan de onderzijde zonder afdekklepje is een prettige designwijziging. Ik maak gebruik van een pouch en kan m'n telefoon nu gewoon in dit hoesje opladen.
- Top 23 MP camera!
- De accu gedraagt zich voorbeeldig en ik haal zonder problemen 3 dagen.

De kritiekpuntjes:
- Ik heb m'n Z1 vervangen omdat deze sinds de update naar Lollipop minder snappy was geworden. Helaas kan deze Z5C de snelheid die m'n Z1 onder KitKat vertoonde ook niet evenaren. Het opstarten van de camera bijvoorbeeld kan wel een sec of 4 over heen gaan.
- Slechts 2GB RAM. Dit had m'n Z1 van ook al en de echte topmodellen komen al met 4GB uit.
- Een Full-HD scherm was wel nice geweest ipv 720p.
- Het volumeknopje zich wat laag geplaatst en laat zich daardoor niet zo handig bedienen.

Andrei 10-05-2016
  • Product half jaar in bezit

Compact top performance

9,4
Best flagship smartphone in a compact handy size, both for the design and the performance. The shutter button is a great thumbs up as well as the fingerprint sensor position. No overheating issues experienced. Truly recommended!

Kay 09-05-2016

Super toestel

Ik ben helemaal weg van de snelheid, beeld kwaliteit en camera van dit toestel. Alles gaat heerlijk vlot. De foto's zijn super mooi en ik vind de gele achter en zijkanten lekker verfrissend, beter dan al dat zwart. Al had mintgroen ook leuk geweest.

Guido 08-05-2016

Geweldig!!!!!

9,6
Dit ding is geweldig: super goede batterij die lang mee gaat (een uitdaging om hem leeg te krijgen)
En het is een zeer snelle telefoon de camera is simpelweg geweldig.

Anja S 07-05-2016

Voldoet aan de verwachting van een sony

Heb hiervoor de Sony Xperia z1 gehad die overigens echt lang mee is gegaan nu over op de z5 compact deze voldoet aan alle verwachtingen.vooral de water en stof dichtheid en de camera zijn supergoed.

Amar Raj Jagessar 06-05-2016

Beter dan verwacht!

Erg fijne toestel. Snel, klein, mooi scherm en super camera. Ik kom van een HTC One (M7), en ik wou niet groot gaan. Sony heeft vlaggenschip specs in een compacte mobiel weten te combineren. Enige minpunt is toch dat het scherm niet 1920*1080 is. Maar je kunt niet alles hebben. Een 720p scherm gaat dan ook wat langer mee en ik zie niet super veel verschil tov mijn vorige mobiel (die dan wel full-hd is).

Kortom een super toestel en echt een aanrader!

Noemi 06-05-2016

Perfecte Sony Xperia z5 compact

Tot nu toe is de telefoon echt perfect.hij heeft goed geluid. Mooi camera beeld. Mooi uiterlijk. Hij is heel snel. Hij ligt lekker in de hand.hij is gen heel erg fijn

Wesley 04-05-2016

Geweldige muziektelefoon

Een geweldige telefoon als je een muziekfan bent. Alle soorten muziek klinken geweldig over mijn high-end hoofdtelefoons van JBL en Senheiser. Verder zit de telefoon zeer degelijk in elkaar en is deze mooi en robuust vormgegeven.

Johannes Wenno 04-05-2016

Zeer tevreden gebruiker

Vergeleken met de Z1 wat ik had, ben ik behoorlijk op vooruit gegaan. Ook al is de Z5 compact qua toestel kleiner, is hij qua touchscreen fijner om berichten mee te maken. Vind het beeld scherper, ook in volle zonlicht. Sony heeft een mooi toestelletje op de markt gebracht. Weet niet hoe de X modellen zijn, maar de Z5 compact is echt een aanrader. Makkelijker in je broekzak steken zonder dat je er last van hebt.

Melanie 04-05-2016

Superfijne smartphone!

Hiervoor had ik de Xperia Z1 compact maar de Z5 compact is zoveel beter en sneller in gebruik. Ben er zeer content mee!

Acevedo 01-05-2016

Fijne en goede telefoon

In de eerste dagen in deze telefoon mij erg goed bevallen en voldoet hij aan de verwachtingen. Verder:

+ snel
+ goede camera
+ werkt prettig en eenvoudig
- Standaard veel software

Michel 01-05-2016

Xperia z5 compact

Ik was opzoek naar een goede opvolger van mijn LG p710
Lekker klein maar veel sneller.
Ik heb hem gevonden in deze z5 compact.
Lekker pittig ding. Zeker de moeite waard!

Richard 01-05-2016

Prima toestel

Zeer fijn, snel en compact toestel met goed scherm. Zie weinig toegevoegde waarde aan een toestel met een hogere resolutie.

Dougsiets 30-04-2016
  • Product half jaar in bezit

Wennen aan Sony Compact

Mooie, strakke telefoon met veel opties. Heb zakelijk een Iphone en had meer van de Sony verwacht zoals de sensor en de bediening van de telefoon en is goed echter had meer verwacht.

Bas R 30-04-2016

Super scherp en intuïtief.

Ik heb mijn telefoon net, maar hij is al helemaal eigen. De bediening is logisch en snel. De overstap van mijn oude Xperia naar deze was met een aanraking geregeld dmv nfc. Het beeld is scherp en rustig voor de ogen.

Jolanda van der Krabben 30-04-2016
  • Product maand in bezit

Nette telefoon

9,4
De xperia z5 compact bevalt heel goed. Ligt gemakkelijk in de hand. Scherm is groot genoeg. Het enigste wat tegen valt is dat het opstarten van de camera wat traag is. En het wisselen tussen filmen en een foto maken was bij de xperia z1 compact beter en sneller.

Ingrid 29-04-2016

Sony z5 compact

Altijd Samsung gehad nu overgestapt naar Sony en het bevalt prima.
Geluid en camera super.
De compact heeft een dik design maar dat ligt wel fijn in de hand, tot nu toe zeer tevreden.
Aanrader!

Mark Bouwhuis 28-04-2016

Geen concessies

Een mooie high end telefoon. Alles wat je wilt in een telefoon zit erin, en dat terwijl deze mooi handzaam is. De batterij gaar lang mee en de telefoon is erg gebruiksvriendelijk. Ook is de telefoon mooi om te zien!

Marco 27-04-2016

Geen enkele spijt van mijn aankoop

Ik heb de z5 compact nu een paar weken en ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Het formaat is precies goed voor bediening met 1 hand en al gaat de batterij niet 2 volle dagen mee, 24 uur is met gemak te halen. Het scherm is op papier niet het beste wat er te koop is maar daar merk je totaal niks van. Zeker een aanrader voor mensen die geen "phablet" willen meezeulen.

Arno 27-04-2016

Buiten gebaande wegen

Na jaren van smartphones van Apple en Samsung was ik op zoek naar wat anders. Na jaren van steeds groter wordende schermdiagonalen wilde ik een kleinere smartphone, zonder concessies te doen aan de prestaties.

Ik heb gekozen voor de Z5 Compact van Sony Experia. Eerste indruk van het apparaat is positief; het materiaal voelt solide aan en het ziet er gelikt uit.

Omdat ik de telefoon nu een paar dagen in bezit heb wil ik graag een paar features belichten:

- Ik heb nog nooit een goede ervaring gehad met vingerafdrukscanners, maar bij deze telefoon doet deze het 9 van de 10 keer. Een ideale manier om van die vervelende pincode af te komen als je even een email wil lezen.

- De eerste indruk van de camera is de beste die ik tot nu toe heb gebruikt. Dit was ook een van de redenen om voor Sony Experia te kiezen.

- De accuduur is een verademing. Ik was inmiddels gewend om aan het einde van elke dag de telefoon op te laden, maar dit hoeft nu niet meer. De telefoon krijg je redelijkerwijs niet binnen een dag leeg en dat is gewoon erg fijn.

- Warmteontwikkeling is relatief hoog. Ik vond de telefoon bij het opstarten en installeren van de updates relatief warm worden. Dit was mij al wel bekend, maar als je het niet van tevoren weet ga je je toch even zorgen maken.

- Aan de galerij van foto’s kan ik nog niet aan wennen, het lijkt wat minder georganiseerd en mogelijkheden om te filteren of sorteren zijn er niet.

Samenvattend ben ik na de eerste week erg tevreden over deze kleine krachtpatser, of de gebruikservaring op langere termijn uitstekend is twijfel ik niet aan.