Sony Xperia Z5 Compact geel / 32 GB

Beoordeling op basis van 221 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Maarten 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

De Sony Xperia Z compact ligt lekker in de hand niet te groot, past goed in je broekzak. Verder is hij ontzettend snel met het openen van tabbladen. De grootste voordelen zijn dat er een vingerafdrukontgrendelaar opzit en hij is net zoals alle andere Xperia's waterdicht.Ook wel even een belangrijk ding de beeldkwaliteit is ontzettend mooi, zo realistisch. Ik heb altijd een HTC gehad maar ik blijf vooraltijd bij SONY
conclusie: een echte aanrader de sony xperia z5

Netkid 14-03-2016 Product paar dagen in bezit

Telefoon is erg goed afgewerkt.
Key selling feature voor mij was en is de camera functie die zeer goed en uitgebreid is.
Zowel voor de gebruiker die gewoon een foto wil zonder gedoe of juist wel wil kunnen spelen met de instellingen.
De autofocus is erg snel en de fotos zijn van zeer behoorlijke kwaliteit.(ik ben plaatjes van de SLR gewend) kijk maar eens op gsmarena punt com bij de vergelijktool voor cameras

Dan het geluid;
Toestel heeft stereo speakers (naast het scherm, dus ideaal voor films) welke zeker gezien het formaat van het toestel ERG goed klinkt.
Ook via de 3,5mm jackplug is het geluid zeer goed, van hoog tot laag.

Accuduur is prima en lijkt ook goed. 1,5dag is prima haalbaar (zonder stamina mode welke dit aanzienlijk kan verbeteren)

GPS is erg goed zeer nauwkeurig en heeft snel een fix.

4G snelheid is erg goed 135Mbit DL en 35Mbit UL via T-mobile in de regio Alkmaar.(dit was IN een winkelcentrum)

Een minpunt tot nu toe is dat de VPN niet goed werkt en dat vind ik wel jammer. Dit was ook al zo bij de Z ultra. En is bij meerdere gebruikers een probleem.

Specifiek de versleutelde verbindingen werken niet.een PPTP (zonder MPPE) werkt wel. Maar een L2TP/IPSEC verbinding werkt niet. En dit werkt wel goed op de wolfgang AT-AS45LTE.

Ander detail is dat er geen headset meegeleverd was.

Wel meegeleverd was een screen protector en dat is mooi. Detail alleen is dat er voo4 de achterzijde geen screenprotector bij zat.

Nog een klein detail, de Led flitser is ok maar voor zaklamp functie schiet i wat te kort.

Ander ding/nadeel is dat de touchscreen maar 2 vingers tegelijk kan herkennen en een Z3 minimaal 5. Wat de tekst invoer verbeterd als je niet swypt.
Het werkt wel prima maar mij viel het op.

Martin 13-03-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekend!

Overstap gemaakt vanaf een iPhone 5. Keuze gemaakt op basis van prijs, camera en opslag capaciteit. Geen spijt van. Degelijk toestel, zo gemaakt dat zowel het scherm als de achterkant redelijk ongevoelig zijn voor krassen e.d.
Opslagcapaciteit is top, met 32Gb standaard,en nu met een sd kaartje van 32Gb er bij. Muziek luisteren is genieten, zeker met de koptelefoon die bij de eerste telefoons als promo werden geleverd.

Lars 13-03-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende geluidskwaliteit voor onderweg

Omdat ik vrijwel dagelijks naa m'n werk reis, zocht ik niet alleen een telefoon, maar ook een waardige muziekspeler. In veel recensies blijft dat echter beperkt tot de kwaliteit van de speakers - maar wat er uit de koptelefoonaansluiting komt is wat mij betreft veel belangrijker.

Dat zit gelukkig met de Z5-serie goed. De geluidskwaliteit is prima: bassen zijn aanwezig maar niet te drammerig, het midden is schoon (zelfs met oude mp3's die al jaren van telefoon naar telefoon meeliften) en het hoog is fris en helder zonder onprettige scherpte.

Heel prettig is dat je binnen het door Sony terughoudend aangepaste Android veel opties krijgt om automatisch of via een eenvoudige maar doeltreffende equalizer aan het geluid te sleutelen.

Ik heb dat één keer gedaan en hoef er niet meer naar om te kijken. Pop, klassiek, jazz, dance (ik ben allesvreter) wordt allemaal recht gedaan.

Los van het muziekelement dat 90 procent mijn keuze voor de Z5 bepaalde, heeft de telefoon een mooie ingetogen vorm. De vingerafdrukscanner werkt prima en niet meer te hoeven vegen om te unlocken is iets waar je razendsnel aan went.

Rogier 13-03-2016 Product kwartaal in bezit

Mijn beste telefoon ooit

9,4
Gewoon een super telefoon, goed formaat en gebruikersgemak is ook top! Voor mij geen andere meer, deze compact versie past mooi in je broekzak en Is net zo goed als zijn grotere broer dan wel beter, camera Is ook super scherp en snel te gebruiken.

Erik Klaver 12-03-2016 Product paar dagen in bezit

Waar gemaakt

Veel over gelezen en gehoord, en alle verwachtingen overtroffen.
De Sony Xperia Z5 heeft mij aangenaam verrast.
Sterk aan te bevelen toestel.
Het kwam,zag en overwon!

Snowboarder 12-03-2016 Product kwartaal in bezit

Sony x5 compact

Sony is anders dat vind ik goed. Proef op de som gooi hem maar in het water, hij doet het nog steeds zelfs onderwater foto maken gaat goed. De geluidskwalitijd is lekker zeker als je een mooi liedje op je telefoon luistert dan kun je helemaal er in opgaan. De menu structuur heb je zo onder de knie en hij ligt ook lekker in de hand en wat er daarbij opvalt hij is goed gebouwd met de zelfde specs als zijn grote broer. En wat het grote voordeel is van een Sony telefoon je kunt hem zo koppelen met andere Sony producten.

Neha 12-03-2016 Product kwartaal in bezit

Super blij!

9,4
Ik heb na een Sony mobieltje, een HTC, Nokia en iPhone gebruikt, maar geen enkele paste bij mij. Ik heb alles geprobeerd, maar er mist gewoon iets in die toestellen. De Z5C is precies perfect! Het heeft een goede maat en past goed in de handen. Werkt ook snel en de foto's zijn fantastisch! Ik ben er heel blij mee!

Mies02 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

De moeite waard!

Ik ben na jaren iOS overgestapt op Android voor de Z5 Compact. Het systeem is wennen, maar het geluid, de kwaliteit van de foto's en de batterijduur maken het toestel het wennen waard!

Angelo 11-03-2016 Product kwartaal in bezit

Fijn maar klein

Ik vind de z5 compact een goed toestel maak mooie foto's
Kan er lekker goeie muziek op luisteren en filmpjes kijken
Alles bij elkaar het is gwoon een goeie telefoon

Sabine 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Toptelefoon

Mooi vorm gegeven fijne comfortabele telefoon, top camera. snel in gebruik. goed geluid, laad snel op, batterij gaat erg lang mee. Super tevreden

HAWKXPERIA 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Klein maar heel fijn!

Eigenlijk nog de enige compacte smartphone met high end specificaties. Voldoende geheugen (uitbreidbaar via micro SD), zeer goede camera met snelle auto focus, voldoende accu duur, erg innovatieve smart cover, etcetera).

Enthousiast 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Gewoon geweldig

Alle versies van de xperia gehad. Voor mij niets anders meer. Camera is natuurlijk fantastisch. Voor mij persoonlijk is compact wat fijner dan de standaard. Ligt lekker in de hand en ja verder gewoon zeer fijn in gebruik.

Marlieke 11-03-2016 Product maand in bezit

Fijn toestel met goed toetsenbord. De Swype functie van typen is minder ver dan.die van bv Samsung, maar overal prima.camera is er fijn en de grootte van het toestel perfect. Ik ben er zeer blij mee

CS 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Top toestel

Een maand geleden dit toestel gekocht, en geen moment spijt van gehad. Hele fijne, stevige maar lichte telefoon. Is snel en makkelijk in gebruik. Heel blij mee!

Hendriks 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sony xperia Z5 compact

Heb de Sony xperia Z5 compact nu een week. Bevalt erg goed! Heb hiervoor Apple gehad maar toch naar Sony overgestapt! (Prijs toegankelijk)Strak design( zakelijk), erg gebruiksvriendelijk, vingerscan werkt beter dan ik dacht. Heb voor de compact gekozen omdat hij ook erg goed in de hand ligt en ook niet te groot is voor in je broekzak wat voortaan steeds lastiger word met de nieuwere telefoons.( LG g4,Samsung s7, Erg fijn dat je voor de zelfde specificaties van de Z5 een verkleinde versie hebt! Erg tevreden met dit toestel. Ohja onderwater foto's zijn ook mooi van kwaliteit dus aanrader voor op vakantie!

Kai 10-03-2016 Product kwartaal in bezit

snel en compact!

De telefoon kan en heeft alles, goede camera, mooi compact design, aluminium behuizing voor stevigheid en ligt lekker in de hand. Enige minpuntjes zijn: niet draadloos opladen, en opstarten camera duurt soms wat labg in vergelijking met andere apps.

meneervanrijn 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Xperia Z5 compact review

Ik ben nu ongeveer vier maanden in het bezit van een Sony Xperia Z5 compact.
Wat een top toestel is dit zeg!
Hiervoor had ik een Sony Xperia Z1,die vond ik al goed, maar deze scoort op alle fronten beter.
Het verschil is de grootte van het toestel ten opzichte van mijn oude toestel, maar dit kleinere formaat ligt eigenlijk wat beter in de hand.

Bas 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Klein maar fijn

Er zijn nog maar weinig kleinere smartphones op de markt, maar de Z5 compact biedt het beste compromis tussen grootte en prestaties. Bovendien gaat de accu erg lang mee en is deze ook weer zo opgeladen als hij leeg is. Enige minpunt is het materiaal waarvan de zijkanten en de achterkant zijn gemaakt. Hierdoor voelt het toestel toch wat goedkoper aan dan dat het is.

Daniël Jumelet 09-03-2016 Product maand in bezit

Prettig hanteerbaar toestel met de knoppen op de juiste plek. Ontgrendelen gebeurt met een vingerafdruk, dat is erg makkelijk. Design heeft een degelijke uitstraling. Het scherm is wat aan de donkere kant, daarom iets minder punten voor vormgeving.