De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 284 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Ride 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Rita Schelfhout 11-04-2017

Mooi design

Geschreven voor: FitBike Ride 5

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Kwalitatieve conditietrainer 04-04-2017

Gebruiksvriendelijke trainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Met de FitBike Ride 5 kun je alle kanten op. Je kunt hem voor conditietraining gebruiken, maar ook programmeren voor zwaardere opbouw. Hij is goed en eenvoudig verstelbaar en zit daardoor prettig. Het stevige vliegwiel zorgt voor een rustige fietsbeweging.

Pluspunten

• Vliegwiel
  • Verstelling
  • Gemakkelijk in elkaar te zetten.

Jack de Vries 03-04-2017

Hoogwaardig product!

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Deze trainer hadden we veel eerder moeten aanschaffen. Zeer geschikt voor ons doel. Thuis bewegen omdat het soms onmogelijk is dat buiten goed te kunnen doen.
Na het in elkaar zetten is het apparaat klaar voor gebruik. Voor de wat minder technisch ingestelde persoon zou een geschreven gebruiksaanwijzing beter zijn. Plaatjes zijn te vaag/rommelig.
De computer zorgt voor vraagtekens. Ook hier laat de gebruiksaanwijzing nogal wat te wensen over.
Omdat wij het wel begrijpen, na wat proberen, kunnen we er goed mee overweg en fietsen ons lekker moe. Veel mogelijkheden met voldoende weerstandsniveaus.

Pluspunten

• Bezorgen tot in ons appartement op drie hoog
  • Goed verpakt
  • Goed gereedschap
  • Zeer stevig en stabiel
  • Goede persoonlijke instellingen

Minpunten

• Te vage instructie om te bouwen
  • Te vage gebruiksaanwijzing computer

Nathalie 30-03-2017

Fitbike 5 staat nu een week.

Transport in stevige doos, zo'n 40 kg.gewicht
Goed in elkaar te zetten met duidelijke uitleg.
Hometrainer komt nl aardig in elkaar gezet al binnen.
Alleen lukt wel maar z'n tweën zou wat praktischer zijn.
Hij staat stabiel op de vloer, trapt goed en bijna geluidstil.
Helaas was er geen gebruiksaanwijzing voor uitleg instellen en programma gebruik.
Ben er wel uitgekomen uiteindelijk.
Dit produkt ook aangeschaft vanwege de goede recensies.
Voor alsnog een goede keus voor een zeker redelijke prijs.

Pluspunten

• Waar voor je geld
  • Degelijk
  • Nagenoeg stil

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing instellen programma's

Wim 30-03-2017

Ligt goed in de hand

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Egbert 29-03-2017

Stevig en eenvoudig te monteren

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Zeer degelijk materiaal, trapt heel plezierig, de verschillende programma's zorgen voor een flinke work-out.

Pluspunten

• zeer goed afleesbaar scherm
  • degelijk materiaal

Minpunten

• handleiding programma's is wel heel sumier
  • Het zadel goed vastzetten is wel even lastig.

W.L. van Zuijlen 29-03-2017

Degelijk

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Nu een paar dagen in bezit. Een degelijke en solide hometrainer. Zeer stil en soepel draaiend. eenvoudig in elkaar te zetten. Gebruiksaanwijzing miste ik; echter via internet eenvoudig te downloaden.

Pluspunten

• Degelijk en solide
  • Stil
  • Goed in te stellen op lichaamsafmetingen

Minpunten

• Ontbreken van gebruiksaanwijzing

jopen 27-03-2017

nieuwe hometrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Hij werd netjes op tijd geleverd, helaas was de verpakking beschadigd en bij monteren bleek dat hij toch op een paar plaatsen beschadigd was het bijbehorende gratis boek zat er niet bij waar op geadverteerd wordt voor de rest heb je enige tijd nodig het apparaat in elkaar te zitten.

Pluspunten

• goed van gewicht
  • ziet er goed uit

Minpunten

• ontbreken handleiding voor gebruik
  • verpakking stuk en app. beschadigd

Cees 27-03-2017

Zeer solide hometrainer voor een redelijke prijs

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Sinds kort hebben wij de FitBike Ride 5 - Hometrainer gekocht bij Betersport. Het is een zeer solide hometrainer voor een redelijke prijs. De FitBike Ride 5 - Hometrainer is voorzien van een mooi en groot scherm waar alle gegevens op is te lezen en alles eenvoudig is in te stellen.
Wij zijn er zeer tevreden over en raden de FitBike Ride 5 - Hometrainer aan iedereen aan.

Pluspunten

• Solide hometrainer voor redelijke prijs
  • Groot scherm
  • Eenvoudig te bedienen
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• geen

Schutten 25-03-2017

Fitbike Ride5

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Perfecte hometrainer. Eenvoudig in elkaar te monteren, geruisloos. Hoogte,zadel,stuur verstelbaar.Staat zeer solide

Danny 24-03-2017

Prachtig toestel voor een heel eerlijke prijs

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Product is beter als men het zelf voorsteld alsook de service van het leveren enz.
Degelijk matriaal en de prijs is ook niet echt te duur.
Eens je zo een toestel in huis hebt is een sportcentrum overbodig.

Pluspunten

• goede kwaliteit
  • met veel funkties
  • lage aankoopprijs

Hometrainer Fitbike Ride5 24-03-2017

Goede kwaliteit en mooi design.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Deze hometrainer is van een zeer goede kwaliteit qua materialen en heeft een zeer mooi design. Bij aflevering was er een duidelijke handleiding voor de montage van deze hometrainer en hij stond binnen 1 uur in elkaar. Tijdens het gebruik is deze hometrainer nauwelijks hoorbaar. Hij voldoet zeer goed aan de geboden verwachtingen.

Pluspunten

• Snel in elkaar te zetten
  • Goede kwaliteit en mooi design
  • Duidelijke handleiding.

peter 23-03-2017

ride bike 5

Geschreven voor: FitBike Ride 5

na enige strubbelingen met de levertijd ( 5 weken ) is hij binnen gekomen ,hometrainer was goed verpakt bij geleverde instructie boekje gelezen en begonnen hem in elkaar te zetten wat vrij simpel is wand het verwijst vanzelf,,, heb er ongeveer er 45 minuten over gedaan ,,fiets geprobeerd nu 7 dagen en ik moet zeggen geen problemen ,,geld tot nu toe zeker waard

Pluspunten

• bijna geruisloos trappen
  • computertje makelijk instelbaar

Minpunten

• levertijd ( 5 weken)beetje lang
  • hartslagmeter is niet wat het moet zijn

super hometrainer 23-03-2017

hometrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

ik vond hem er goed uitzien stevig...stabiel ...en alles instelbaar.... iedere callorie die je er af trapt is leesbaar...vindt ik prettig

h venhorst 23-03-2017

de goede home trainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Goede levering, verpakking in orde, begrijpelijke handleiding om hem in elkaar te zetten. Voldoet aan de verwachtingen in de verkoop site.

Pluspunten

• goede prijs kwaliteit verhouding
  • goed te bedienen

Joël 21-03-2017

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

A.Goedings 20-03-2017

fitbike ride 5 geruisloos

Geschreven voor: FitBike Ride 5

heerlijk om op te fietsen lekker geruisloos zadel is makkelijk te verstellen
en zit lekker display is overzichtelijk met veel instellingen .

Pluspunten

• instellingen op display voor meerder personen

Minpunten

• Het vastzetten van het stuur

Karin 20-03-2017

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

Ad 20-03-2017

Goede prijs/ kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Goed materiaal, goed model zadel. Stille fiets. Voldoende programma's. Hartslagmeter lijkt niet helemaal accuraat. Moet boekje nog wel uitgebreider lezen.

Pluspunten

• Goede ergonemie
  • Stil!!
  • Genoeg programma's

Ed Hoen 20-03-2017

Stabiel apparaat, mooi uitgevoerd.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Ik heb via internet diverse hometrainers bekeken. Ook ben ik bij Decathlon en Itrek zelf naar hometrainers gaan kijken. Doorslaggevend voor mij zijn geweest het gewicht van het vliegwiel en het grote aantal trainingsprogramma's en individuele instelmogelijkheden.

Pluspunten

• gewicht vliegwiel
  • de computer

Minpunten

• erg lange levertijd

Ton 20-03-2017

Goede home trainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

naar een backorder die door de fabrikant wat langer werd toch snel geleverd was makkelijk in elkaar te zetten . Alleen de uitleg van het display had wat duidelijker gekund maar we zijn eruit gekomen.

Carla Smits 20-03-2017

Stabiele, makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik moet revalideren na heup operatie. Deze hometrainer is mij ook aanbevolen door fysiotherapeut.

Pluspunten

• Niet te lomp
  • Goed verrijdbaar.
  • Makkelijk bedienbaar

Donny 18-03-2017

Zeer goede hometrainer om conditie op te bouwen.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

De FitBike Ride-5 Hometrainer heb ik sinds een maand in bezit en bevalt mij erg goed, is gemakkelijk in elkaar te zetten zeer geruisloos en de computerscherm is duidelijk en makkelijk te bedienen. Ik heb hem aangeschaft omdat ik jaren geleden een nekhernia operatie heb gehad en nog steeds de naweeën ervan ondervindt met lopen door slappe spieren in mijn benen. Sinds de aanschaf fiets ik iedere dag een half uur en merk dat mijn benen sterker worden en merk nu al dat ik met fietsen makkelijker meekom meer kracht in mijn benen heb en wat makkelijker ga lopen. Bovendien is het ook ideaal om je conditie op te bouwen en op pijl te houden en het is heerlijk om je eigen niveau te kunnen bepalen doormiddel van diverse instelmogelijkheden die wordt geboden. Momenteel fiets ik nog recht toe recht aan en ben nog niet toe aan de programma's die erop zitten en dus nog lang niet uitgekeken. Kortom ideaal voor het revalideren en om lekker thuis te sporten, hoe vaker ik het doe hoe leuker ik het ga vinden en voel mij ook steeds fitter. Bovendien is de hometrainer te koop voor een zeer aantrekkelijke prijs wat het zeker waard is en waar ik nog jaren plezier van krijg.

Pluspunten

• Goede online service/info van betersport

Jan 06-03-2017

Robuste Hometrainer voor vele kilometers

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Sinds een paar weken in het bezit van de FitBike 5. Op zich was het in elkaar zetten van de FitBike 5 niet moeilijk, mede dankzij het meegeleverde gereedschap, al zal twee paar handen het werk eenvoudiger maken dan een paar handen. Je kan de hometrainer op diverse manieren verstellen zodat je altijd goed zit. Je kan verschillende soorten programma's fietsen (o.a. voorgeprogrammeerde progamma's) met diverse 'zwaartes' of gewoon op tijd of afstand. Ik heb onder de fiets wel een hometrainer mat gelegd. Voor de stabiliteit is dit niet nodig, maar leek mij wel beter voor het opvangen van de nodige zweetdruppels.

Pluspunten

• Stevige constructie en stabiel
  • Kleurendisplay met diverse programma's
  • gereedschap wordt meegeleverd
  • geruisloos

Minpunten

• Handleiding mag duidelijker
  • Kleurendisplay ziet er wel heel plastic uit
  • Ik mis een bidonhouder

Helma 06-03-2017

Prima fiest

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Hometrainer zit goed en zit degelijk in elkaar. Best nog wel wat werk om in elkaar te zitten, maar als alles erop en eraan zit dan is fietsen een makkie