FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

A. Kraay. 23-10-2017

Home trainer Fitbike Ride 5

Ik heb deze trainer gezien bij familie en na even op proef gefietst te hebben besloten zo'n zelfde te kopen.
Mijn belangrijkste voorwaarden zijn dat hij stil is en een uitgebreid training programma heeft.
Er zit een uitgebreid elektronisch programma op met een duidelijke bediening.
De fiets is ook makkelijk verplaatsbaar door middel van wieltjes.

Na een keer fietsen is het zadel gaan kraken tijdens het fietsen.
En ik zit te ver van het stuur af ondanks dat het zadel op z'n verst naar voren staat.

Over de prijs/kwaliteit ben ik wel tevreden.

Pluspunten

• makkelijk verplaatsbaar
  • uitgegreid train programma
  • lekker zadel

Minpunten

• Krakend zadel
  • Te ver van het stuur af
  • Lastige verstelling van het zadel

Logie wim 20-10-2017

Fitbike ride 5 hometrainer

Goede kwaliteit ,correcte levering , gemakkelijk om in elkaar te steken . Volgens de website is de home trainer geschikt voor mensen tot 1.95 m.
Om te fietsen ben ik akkoord , maar het stuur mag hoger zijn om comfortabel te fietsen

Pluspunten

• Gemakkelijk om in elkaar te steken

Minpunten

• Fietsstuur te laag voor mensen van 1.90 groot

fam.van buren 17-10-2017

mooie uitstraling mooi scherm en scherpe prijs en prima zit

geruisloos zeer stabiel en meer dan voldoende mogelijkheden om met plezier te trainen,kortom een superhometrainer voor de prijs van 299 euro.
in venlo geweest tekst en uitleg en ingeladen ,in elkaar monteren een fluitje van een cent.

Pluspunten

• zeer stabiel
  • geruisloos
  • perfecte zithouding

Minpunten

• niet tegengekomen

AvdHeijden 13-10-2017

Veelzijdige hometrainer voor beginners en gevorderden

Ik ben, bij het uitkiezen van een hometrainer om thuis aan mijn conditie te werken, uitgekomen bij de Fitbike Ride 5 HRC door positieve reviews in artikelen en van klanten. Als je een hometrainer zoekt met trainingsprogramma's waarvan de zwaarte wordt aangepast aan je hartslag heb je ook niet heel veel keuze voor dit bedrag. Tot nu toe heb ik er geen spijt van! In elkaar zetten was een uurtje werk, waarbij de monatgeinstructies nog wel wat aan duidelijkheid te wensen overlieten (met name onduidelijk hoe de kabeltjes van de hartslagmeters in de handgrepen precies moeten lopen in de kapjes) maar hij zit in elkaar en doet het. :-)

De documentatie bij deze hometrainer is sowieso vrij summier, een goede handleiding ontbreekt. Maar met gewoon uitproberen kom je een heel eind en kun je aan het werk.

Fietsen gaat goed soepel en vrijwel geruisloos. Alleen als de weerstand aangepast wordt hoor je iets. Het laagste weerstandsniveau is écht heel laag en het hoogste écht heel hoog. Je kunt de programma's ook automatisch laten aanpassen aan de hand van je hartslag.
Nadeeltje van de meegeleverde borstband (alleen bij de Ride 5 HRC) is dat die niet via bluetooth oid aan je smartphone te koppelen is, hij werkt alleen met de hometrainer.

Al met al bijzonder veel waar voor het geld: veel mogelijkheden en je ontgroeit hem niet zomaar.

Pluspunten

• Verschillende trainingsprogramma's
  • Weerstand wijd instelbaar
  • Losse borstband met hartslagmeter
  • Verrijdbaar via wieltjes
  • Duidelijk kleurendisplay

Minpunten

• Niet compact op te bergen of vervoeren
  • Geen duidelijke gebruiksaanwijzing
  • Hartslagmeter op stuur niet nauwkeurig
  • Montageinstructies niet erg duidelijk
  • Borstband niet te gebruiken met smartphone

R.Raijmann 12-10-2017

Stille en degelijke hometrainer

Van de betaalbare hometrainers is deze mij uitermate goed bevallen. Aangeschaft op basis van prijs en recensies en zeker niet teleurgesteld. Ongeveer 1.5 uur nodig voor het opbouwen. De hometrainer voelt degelijk aan en is tamelijk geruisloos. Een aantal voorgeprogrammeerde programma's en de mogelijkheid om zelf een programma te maken. Enig minpuntje is dat de hartslagmeter niet altijd goed werkt.

Pluspunten

• Zeer degelijk
  • Programmeerbaar

Minpunten

• Hartslagmeter en calorieën meting niet betrouwbaar

gaatze 12-10-2017

fit bike ride 5

het in elkaar zetten was nog wel wat maar heel goed te doen en ik heb er al op gefietst en dat bevalt uitstekend niks mis mee.

Pluspunten

• goede en stevige fiets zeer stabiel
  • makelijk te verplaatsen

Minpunten

• ben ik nog niet tegen gekomen

jaap 10-10-2017

Ziet er geweldig profesesioneel uit als in de sportschool

De snelheid van het bezorgen was super snel. Binnen 24 uur had ik de hometrainer thuis. Even dacht ik tjonge, en nu nog proberen hem in elkaar te zetten. Wel eigenlijk als je de uitleg volgt is het vrij simpel. Zelfs ik kon het, met mijn 2 linkerhanden. Binnen een uur stond hij in pracht en praal en aangesloten in elkaar en kon ik mijn eerste km gaan maken.

Marcel 10-10-2017

Gebruiksgemak

Prima toestel, heb enkele dagen gewacht om review te schrijven. Ben nu zeker van een goede aankoop. Mooi design, gebruiksgemak voor instelling weerstanden. Heb eerst vooralleer aankoop de reviews gelezen, ze zijn terecht. Dit is een prima toestel.

Pluspunten

• Makkelijk instelbaar zadel
  • Geruisloos
  • Prijs/kwaliteit
  • Stevig/robuust en mooi design
  • Vele instelmogelijkheden

Nicky 09-10-2017

Mooi design, prima kwaliteit

Dit product is helemaal wat ik ervan had verwacht. Je moet wel een klein beetje handig zijn om het toestel in elkaar te zetten want het installatieblaadje is niet erg gedetailleerd. Eenmaal dit achter de rug is, is het enkel nog genieten. Het zadel en stuur zijn gemakkelijk verstelbaar. Er is ook geen gepruts met manueel aan te draaien weerstanden. Alles werkt computergestuurd. Fietst ook heel vlot. Heel handig vind ik ook de 12 voorgeprogrammeerde parcours. Dit zorgt voor voldoende afwisseling.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • voorgeprogrammeerde parcours

Minpunten

• installatieblaadje kon duidelijker

lidia schellevis 09-10-2017

groot scherm ongelovelijke stabilieteit

ik vind het een robuuste stevige mooi uitgevoerde hometrainer en zeer aantrekkelijk in verband met de prijs

Pluspunten

• groot scherm beste stabiliteit
  • ik werd keurig van adviezen voorzien door de chat

Do 08-10-2017

Hometrailer is stil en uitgebreid

Wij hebben een fitbikeride 5 HRC ( HRC = inclusief hartslagmeter ). gekocht bij betersport.

De bestelling en levering bij betersport verliepen soepel, de hometrainer werd al na 1 werkdag geleverd. Het pakket weegt iets meer dan 39 kilo, ook na het loshalen blijft het zwaarste onderdeel ruim 20 kilo, indien de hometrainer een trap op moet is het verstandig dit met twee personen te doen.

Het in elkaar liepen verliep soepel, ook door het mee geleverde gereedschap.
Helaas ging het mis bij stap 5, het schroefdraad om het stuur vast te zetten was defect, na 2 werkdagen werd na overleg een nieuwe stuurstang en schroef geleverd, ditmaal lukte het in elkaar zetten wel!
Jammer genoeg is stap 5 wel onduidelijk over de volgorde.
Eerst dien je de computer aan te sluiten en vast te draaien, en dan pas de kappen erop te klikken en vast te draaien!

Het apparaat zelf is goed verstelbaar, zadel in hoogte en lengte richting en stuur kan versteld worden. De hometrainer is ook erg stil, op de piepjes van de computer na is het bijna geruisloos. Helaas staat in de mee geleverde handleiding niks over hoe de computer werkt, dit kun je echter wel online opzoeken en uitprinten!

Wij zijn tot nu toe erg tevreden over deze hometrainer, en kunnen op de handleiding na geen kritische punten vinden.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitsverhouding
  • Uitgebreid schema
  • Tot 4 gebruikers instelbaar
  • Service Betersport

Minpunten

• Handleiding moet uitgebreider.
  • Pakket is rui,m 39 kilo

Ruud Lamme 29-09-2017

uitnodigende hometrainer

Even schrikken van het gewicht van het pakket (trap op), en de eerste 2 bladzijden van de handleiding met onderdelen. Tot en met stap 4 van de handleiding geen problemen. Stap 5 van de handleiding gaf enige hoofdbrekens. Volgorde van stekkertjes, stuur, computer en handlebar cover gaf problemen waardoor sommige stappen overgedaan moesten worden. Al met al gelukt. Enige volgorde van stappen zou bij stap 5 prettig zijn. Eenmaal in elkaar na 40 minuten schroeven stond daar onze Fit Bike. Na wat proberen hadden we de computer snel door met zijn velen mogelijkheden. Wat een stabiele , stille fiets. We rijden er iedere dag op met veel plezier door zijn instellings mogelijkheden. De recovery functie blijft ons uitdagen want we komen nog niet verder dan F6 wat staat voor Very poor conditone!! Mooi apparaat, staat bij ons in de woonkamer en blijft meerdere malen per dag ons uitnodigen voor nog een trainingsrondje. Daarbij is het zitcomfort een dikke plus. Zeker een aanrader voor mensen zoals wij met knie,heup en doorbloedingsproblemen. We voelen ons al een stuk beter. Bedankt Fit Bike

Pluspunten

• stil, mooi designe, robuust,gebruiksvriendelijk
  • uitdagend
  • pluspunt
  • pluspunt
  • pluspunt

Minpunten

• uitleg stap 5 van de handleiding kan beter
  • engels talige termen in de handleiding
  • minpunt
  • minpunt
  • minpunt

Chris 26-09-2017

Aankoop hometrainer

Montage was moeilijk vooral voor oudere mensen. Afbeeldingen duidelijker maken. Scherm is duidelijk leesbaar. Apparaat loopt nagenoeg geruisloos.

Minpunten

• Montage aanpassen

Petrus 23-09-2017

Robuuste hometrainer

stevige constructie, goede regelmatige belasting door zwaar vliegwiel, ruim voldoende programmakeuze

Pluspunten

• overzichtelijk scherm
  • compacte bouw

Minpunten

• uitleg programma's ontoerijkend

Paul 21-09-2017

Goede hometrainer

Stabiele constructie, werkbare display, geruisloos en makkelijk te monteren.
Voldoende werkbare programma's.

janke 19-09-2017

Fijne hometrainer met veel mogelijkheden.

Na veel over hometrainers te hebben gelezen heb ik de voorbije ride 5 aangeschaft. Snel geleverd en gemakkelijk in elkaar te zetten. Trapt heel natuurlijk door het zware vliegwiel. Een minpuntje vind ik wel de gebrekkige uitleg over de display , zeker als je zelf een programma in wil voeren. Als dat verbeterd word is het perfect.

Pluspunten

• degelijk
  • zwaar vliegwiel
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• uitleg van de display

Jan sr 15-09-2017

Mooie chique uitstraling

Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Het apparapparaat is geruisloos.
Het heeft veel mogelijkheden en is prettig in het gebruik.

Pluspunten

• Geruisloos.
  • Zit prettig

Minpunten

• Summiere handleiding

André Brockbernd 15-09-2017

FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik ben tevreden over dit apparaat. De hometrainer fitbike ride 5 is een stevig en stille hometrainer. De installatie handleiding voldoet. Jammer is dat de handleiding voor de bediening van de display/programma's zeer summier is.

Pluspunten

• Stabiel
  • Geen Lawaaierig apparaat

Minpunten

• Summiere Handleiding

Babak 05-09-2017

Very useful good for the price and sturdy

I was looking for a bike that supports hi weight, this is it with good price. It also takes very small space, looks nice and has manageable profiles.

Pluspunten

• Supports heavy weights
  • Digital screen and profiles
  • doesn't take space

Minpunten

• No cup holder
  • Cannot connect it to a map/fake GPS device

Roos 05-09-2017

Goed revalideren

Deze hometrainer is stabiel en is eenvoudig in te stellen. Ik revalideer erop en dat is echt top.
Mijn conditie kan ik er goed op trainen.

Pluspunten

• stabiel
  • prettig zadel
  • geruisloos en makkelijk trappend
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• hartritme meting doet het zeer matig