De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 266 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Ride 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m**s@t**2.nl 26-09-2022

Top hometrainer!!!

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Wat een heerlijke hometrainer is dit.
Makkelijk in elkaar te zetten.
Heel veel trainingsprogramma's en ook de mogelijkheid om zelf een training in elkaar te zetten.
Hij heeft een goed, lekker zittend zadel en grote pedalen met riempjes.
En hij is geluidloos wat ook een verademing is.
Super stabiel....
Kortom ben je op zoek naar een goede fiets?
Niet verder zoeken, koop gewoon deze fiets en je zult er geen spijt van krijgen.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Je hoort hem niet
  • Zeer stabiel en zit heerlijk

p**s@g**l.com 16-09-2022

degelijk en stil

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Deze hometrainer bevalt heel goed: stil, veel mogelijkheden en zeer degelijk. Het in elkaar zetten is goed te doen, als je de plaatjes maar goed bekijkt!

Pluspunten

• degelijk
  • stil
  • veel gegevens display
  • te koppelen met losse hartslagmeter

Minpunten

• instructie via plaatjes
  • geen handleiding display

i**w@h**l.com 13-09-2022

In één woord: Schitterend!

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Geleverd binnen 24 uur na bestelling. Het product was netjes ingepakt, inclusief alles wat nodig is voor montage (handleiding, sleutels, etc.). Vrij makkelijk te monteren, maar wel met 2 personen. Zodoende kan één persoon de grotere onderdelen vasthouden, terwijl de andere schroeft.
Het eindresultaat is een toestel dat mooi oogt, kwaliteit uitstraalt en ook flexibel ingesteld kan worden. Het stuur kan wel enkel kantelen en is niet in de hoogte verstelbaar. Het zadel daarentegen kan zowel verticaal als horizontaal versteld worden. Daarnaast kan het zadel ook meer naar voor of achter gekanteld worden. Voldoende dus om een prima zithouding te vinden. Het toestel is vrij zwaar en heeft een grote vloerbasis, waardoor het ook zeer stabiel staat.
Wegens een hartconditie train ik op het HRC programma. Hierbij stel ik een trainingshartslag in en het toestel past vervolgens de weerstand aan, waardoor ik constant op de juiste hartslag kan trainen. Samen met de bijgeleverde hartslagband (FitBike Ride 5 HRC) die feilloos samenwerkt met de hometrainer gaat dat schitterend. Het zware vliegwiel zorgt voor een soepele vlotte beweging. In de specificaties op de website stond dat de hometrainer niet over een tablethouder beschikt, maar die is er wel. Het kleurenscherm heeft voldoende grote letters/cijfers, waardoor het voor oudere personen ook zonder bril goed leesbaar is. Eén klein minpuntje: ik kan de aansluitkabel niet in het stopcontact laten zitten door de plaats waar ik de hometrainer gebruik. Wanneer je echter de stekker uit het toestel haalt, verdwijnen alle instellingen (geslacht, gewicht, etc.). Die moet ik dus elke keer opnieuw instellen (wat overigens vrij snel gaat). Buiten dit kleine minpuntje ben ik zeer tevreden en is dit een absolute aanrader.

Pluspunten

• Vlotte beweging door zwaar vliegwiel
  • Zeer stabiel
  • Veel trainingsprogramma's
  • Prijs - kwaliteit: zeer goed

Minpunten

• Instellingen verdwijnen zonder elektriciteit

d**1@g**l.com 25-08-2022

Top artikel

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Perfecte service en een super degelijke mooie hometrainer
Ben er zeer blij mee
Fietst super 👍

Edwin 06-01-2022

Top tot nu toe.......

Geschreven voor: FitBike Ride 5

komend van een Lifcycle c1 met GO console, welke na 4 jaar een kapotte dynamo (reparatiekosten 500 euro) had, is dit echt een veel beter product.

Opzetten is wat meer werk, maar daarna is het een geweldige machine tot nu toe.
Voordelen:
- Verstelbaar stuur (C1 had dit niet)
- Heerlijk zadel (veeeeel beter dan C1)
- Aanmaken van users (bij C1 niet kunnen ontdekken)
- Geen verplichte warm-up (wél mogelijk, maar dus niet verplicht zoals bij C1)
- Prijs (C1 was 4x zo duur en dus na 4 jaar al een reparatie van een essentieel onderdeel)

Tot nu toe dus een goede aankoop, hoop dat ie het lang volhoudt.

Pluspunten

• simpel in te stellen maar uitgebreid menu
  • heerlijk zadel
  • super verstelbaar stuur

Minpunten

• niet snel in elkaar te zetten

f**6@g**l.com 21-12-2021

Stabiele compacte hometrainer.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Heel degelijke hometrainer, mooie uitstraling gemakkelijk in elkaar te zetten.
Loopt heel mooi stil, goede prijs voor de geleverde materialen onder de 300 euro.

j**4@h**l.com 12-06-2021

Een tevreden Klant

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Heb nog nooit een hometrainer gehad, maar door omstandigheden heb ik dit aangeschaft omdat ik van de Doktoren het advies heb gekregen geen auto en geen fiets meer mag besturen, dit kwam hard aan. Ik zocht een oplossing om in beweging te blijven, de Dokter schrijf me een Therapeut voor, daar een half jaar naar toe geweest maar zonder resultaat en voelt me niet dat ik daar moet zijn. Dus ben ik zelf gaan oriënteren en op internet kijken, vergelijken onder de aanbieders, en ben ik bij Betersport blijven hangen en ben ik voor FitBike Ride 5 blijven staan omdat ik na diverse keren de reviews en informaties te hebben gelezen kwam ik tot de conclusie dat dit een goede keus moet zijn. De prijs was oké, het materiaal was goed, en de beoordelingen sprak mij aan. Nu heb ik het in mijn bezit en de trotse eigenaar van FitBike Ride 5, en ik moet zeggen keuze was heel goed geweest. Mijn beoordeling is: hij is Top, hij krijg van mij 10 punten. Ik raad een ieder aan, die op zoek zijn naar een HomeTrainer om dit in gedachten te nemen.

Pluspunten

• Een degelijke HomeTrainer Ride 5
  • De prijs is redelijk
  • Het materiaal is solide en is degelijk

Minpunten

• Ik mis een lamp en bel

Marcel 02-12-2020

Goede hometrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Mooie hometrainer gekocht bij betersport er miste een kap onderaan de poot werd snel nageleverd na even mailen super hometrainer ,de zwaarte is in te stellen via de computer de op het stuur zit en er zitten veel programma’s op de juiste heb ik nog niet gevonden gebruik altijd programma handmatig.
Zadel zit goed en is goed te verstellen is met een beetje logisch nadenken goed in elkaar te zetten stevig en stabiel en goede levering

Pluspunten

• Werkt prima

Minpunten

• Prijs als je toch iets moet noemen

Ad van Oerle 03-11-2020

semi professionele hometrainer van goede kwaliteit

Geschreven voor: FitBike Ride 5

zeer stevige hometrainer met een groot kleurenscherm waarop diverse voorgeprogrammerde functie zijn in te stellen.De weerstand kan heel laag worden ingesteld en gaat tot 15 watt.

Pluspunten

• groot en comfortabel zadel
  • groot en duidelijk kleurenscherm
  • makkelijk instelbaar op persoonlijke behoefte

Minpunten

• handleiding toont verkeerde hometrainer
  • moeilijk verplaatsbaar!

Kris V. B. 27-10-2020

FitBike Ride 5 - Hometrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Goede prijs- kwaliteitsverhouding. Aangenaam in gebruik. Zeer degelijk materiaal. FitBike Ride 5 is een echte aanrader voor thuisgebruik.

Pluspunten

• Aangenaam in gebruik
  • Goede prijs- kwaliteitsverhouding
  • Zeer degelijk materiaal
  • Echte aanrader

Leo 16-06-2020

Stevig model, trapt soepel

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Werkt prima , tevens goede uitstraling. Fietsen op deze fiets is met plezier fitnissen. Waar voor z,n geld.

Herman 03-06-2020

Top hometrainer voor een redelijke prijs.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Een zeer stille en stabiele hometrainer die natuurlijk trapt door het vliegwiel van 10 kilo .in deze prijsklasse is er geen betere te vinden echt een top product.

• Zeer stabiel

Joop 14-05-2020

Prima 'fiets', zeker voor in de corona tijd.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Mooie degelijke home trainer voor alle leeftijden. Echter na 2 maanden begaf de adapter het. Dit gemeld, en binnen korte tijd een nieuwe, en betere adapter gekregen. Prima service.

Pluspunten

• Alleen maar pluspunten.

Fvoo 11-05-2020

groot scherm, leuke programma's, klein opslaggeheugen

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Ik vind een goed en stabiel product en heeft een mooie uitstraling. Het heeft groot scherm waar men goed kan aflezen en zit lekker. Het is makkelijk te bedienen. Je hebt keuze uit 10 programma's. De apparaat meet mijn hartslag. Blijkbaar heeft dit apparaat ook een geheugen voor opslag van ieder ingevulde persoonlijk gegevens.

Pluspunten

• stabiel
  • goede zitting
  • gemakkelijk te bedienen
  • klein geheugen
  • groot scherm

Leo 27-02-2020

Makkelijk te hanteren hometrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Ik heb dit product gekocht om te revalideren. De bediening is eenvoudig en goed. Het instellen op de persoon die het gebruikt is goed te doen.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Eenvoudig

Kiek 20-02-2020

Veel waar voor geld

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Was op zoek naar een vervanging van mijn hometrainer. Deze is niet extreem duur maar wel met voldoende mogelijkheden. De levering was snel en het in elkaarzetten was simpel.
Tot nu toe zie ik geen problemen met de hometrainer.
Het enige is dat de bijgeleverde adapter enigszins goedkoop aanvoelt.

Pluspunten

• veel functies
  • goed geprijsd

Minpunten

• adapter voelt goedkoop aan

H C Tijsmans 20-02-2020

Trainen 'at home': als in een droom!

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Mijn vrouw (74) heeft reumatische artritis. Voor haar de FitBike Ride 5 gekocht, om toch met regelmaat in beweging te kunnen blijven. Dat lukt goed, dankzij prima zadel, goede instelbaarheid, Ik (75) rijd graag op de sportfiets een stevige ronde maar bij slecht weer/in de winter, komt er minder van. Dan stap ik ook op de FitBike Ride 5. Ook met mijn veel grotere snelheid en intensiteit blijkt de FitBike Ride 5 heel stabiel en kan dat goed aan. Ons lengteverschil is geen probleem: vlot en goed verstelbaar! Eén kritiekpuntje voor "serieuze -amateur-sporters": op een half uur geeft de klok 18 seconden te weinig aan, vergeleken met mijn -goede- sporthorloge. Dankzij mijn klokje prima oplosbaar.
Beiden voorkomen wij overspanning door ons op de FitBike Ride 5 op eigen niveau in te spannen en dat geeft juist ontspanning.

Pluspunten

• stabiliteit
  • veel instelmogelijkheden, programma's
  • prima verstelbaar
  • geeft veel informatie over de prestatie
  • scherm uitstekend afleesbaar

Minpunten

• klok wijkt iets af

Fam. Greijdanus 25-01-2020

Solide Hometrainer, groot scherm, duidelijk en duurzaam

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Solide hometrainer, echt een aanrader om conditie bij te houden. Wij hebben het gekocht bij BeterSport en bevelen dit bedrijf ten zeerste aan voor de goede service!
Accu duur perfect! Fijne zadel. Om te beginnen lijkt het even inkomen, maar dan bouw je snel regelmaat! Minpunten niet te vinden.

Pluspunten

• fijne zithouding
  • alles verstelbaar
  • goede accuduur
  • vele programma's,duidelijk
  • persoonlijke instelling

Joop van Bemmelen 22-01-2020

Fraaie en degelijke uitstraling, fietsgenot.

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Na vele merken en reviews gekozen voor voor de Fitbike Ride 5. Deze springt er echt uit en dat voor een mooie middelmatige prijs.

Pluspunten

• Uitstraling
  • degelijkheid
  • fietsgenot en voor elk wat wils
  • prima instellingen

Johan 21-01-2020

Fite Bike Hometrainer

Geschreven voor: FitBike Ride 5

Voor mijn conditie op peil te houden deze gekocht via internet bij betersport.
Deze zaak weet weinig van apparaat om je echt te helpen.
Display functioneert niet zoals het moet zijn volgens boek,gegevens zouden moeten worden
opgeslagen van U1 t/m U4.
Ook is de weerstand van het vliegwiel veels te groot ,niet rond te krijgen op stand 3of meer.
dit is later wel verholpen ,maar blijft toch wel een dingetje!
Al met al ben ik zwaar miskocht, slechte start van 2020.
Ik adviseer als U overweegt een hometrainer aan te schaffen deze uit te proberen in de
zaak en zo te voelen of hij bij u past en goed functioneert.
Voorkom MISKOOP!!!!
Terug geven is niet meer te doen want je krijgt hem niet goed meer in de doos.
Zie hier onze wegwerp matschappij,vreselijk!

Minpunten

• diaplay