FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

20 kg
remsysteem/weerstand
magneet

LeonP 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Vogels 09-01-2017 Product paar weken in bezit

verrassend compact

ik (70 jarige) heb voor dit product (FitBike Ride 5) gekozen omdat ik direct medewerking kreeg van de webwinkel toen ik het probleem van het-in-elkaar-zetten hiervan aankaartte. Daarna was het installeren niet erg moeilijk meer. Kortweg goede service en ook niet onbelangrijk, hierop kunnen ook zwaardere mensen trainen (tot 150 kg).
ik heb nog wel een puntje: in de handleiding werd geadviseerd om na elke 1000 trainingen onderhoudsspray te gebruiken. Moet dit ook gebeuren bij het allereerste begin?

Pluspunten

• compact
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• displayinstructies niet echt gemakkelijk

H.P. 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Fitbike Ride 5 hometrainer

Degelijk en goed afgewerkt apparaat , duidelijke computer . Is eenvoudig en snel te monteren .De handleiding mag wel watuitgebreider

m.hirs 31-12-2016 Product paar weken in bezit

fietst soepel, display niet gebruiksvriendelijk

Jaren een hometrainer gehad, maar weggedaan toen ik lid werd van een sportschool. Wat had ik daar een spijt van! Ik vind het ideaal om 's ochtends mijn sportkleding aan te schieten en lekker (op mijn eigen muziekkeus) een eind weg te trappen. Nu , met een operatie in het verschiet, een goed excuus om toch weer een hometrainer aan te schaffen.
De fitbike staat stabiel en geeft, ondanks mijn forse gewicht, geen krimp. Het zadel is perfect af te stellen, zowel hoog/laag als meer naar voor/achter. Hij loopt geruisloos en de weerstand is makkelijk te regelen door de knop op het display te draaien. Het instellen van de programma's is niet erg gebruiksvriendelijk en de gebruiksaanwijzing is nogal cryptisch. De hartslagmeting is allesbehalve accuraat, dus als je dat een belangrijk item vindt kun je beter het model met de band nemen.
Kort samengevat: degelijke kwaliteit hometrainer, softwarematig wat minder, maar nog steeds heel veel kwaliteit voor relatief weinig geld.

Pluspunten

• zithouding goed in te stellen
  • stevige uitvoering, staat stabiel
  • loopt geruisloos
  • weerstand makkelijk te regelen
  • prima prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• display niet gebruiksvriendelijk
  • gebrekkige gebruiksaanwijzing
  • hartslagmeting niet accuraat

Pintelon Rudy 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Beste aankoop ooit.

Zeer degelijke hometrainer,gemakkelijk te monteren en vlug geleverd en oogt mooi in ons interieur.En prijs kwaliteit zit het prima.
Is geruisloos en een lage opstap,heeft al wat een goede hometrainer moet hebben.
Het scherm is ook gemakkelijk in gebruik.En onze gezondheid heeft er baat bij.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Lage opstap
  • Zeer goede afwerking

owsianny 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

prima hometrainer

We konden hem makkelijk inelkaar zetten, en t display was goed in te voeren.de fiets is geruisloos!! Ik heb hem gekocht na mijn tweede hernia operatie, en nu ga ik mijn conditie wat verbeteren op de fitbike!!!

Pluspunten

• makkelijk inelkaar zetten
  • makkelijk display
  • niet teveel plaats nodig
  • bijna geruisloos
  • goed zadel

Kees van den Berg. 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede kwaliteit prijs verhouding !

Ik heb voor dit product gekozen omdat dit voor mij goed betaalbaar was,..en omdat dit product van zeer goede kwaliteit,en ook stabiel en nagenoeg geruisloos is,en bovendien heb ik ook al een hele goede ervaring met 'mijn Crossfit Trainer' die ik ook bij Beter Sport.nl heb gekocht !..Nu kan ik ieder moment van de dag, bij weer en wind mijn conditie trainen ,wat heel belangrijk is voor mij als C.O.P.D. patient,..daarom kan ik de aankoop van deze Hometrainer Fitbike Ride 5 ook met een gerust hart aan iedereen aanraden !

Pluspunten

• Goede kwaliteit prijsverhouding!
  • Stabiel en nagenoeg geruisloos.

Minpunten

• Ik heb nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Tom 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Fietsen naar de toekomst

Als 72-jarige wil je je conditie op peil houden door regelmatig te sporten. Omdat je nu niet meer de deur uit moet om naar een sportschool te gaan is dit makkelijker. Met de FitBike Ride5 traint je met verschillende programma's en niveau's naar een voor jouw wenselijke conditie en kun je hopelijk nog jaren verder....

Pluspunten

• Afwisselende programma's
  • Hometrainer neemt weinig ruimte in
  • Persoonlijke instelling voor meerdere gebruikers
  • Geruisloos

Minpunten

• tot nu toe niet gevonden

geert 22-12-2016 Product paar weken in bezit

mooi apparaat ziet er gelikt uit

de hometrainer ziet er niet alleen goed uit zo werkt hij ook.fietst geruisloos en zeer soepel,ook het monteren ging makkelijk.lijkt mij een prima koop voor een zeer redelijke prijs.

Pluspunten

• alles werkt zeer soepel
  • makkelijk te monteren

Minpunten

• nvt

Mieke van Gastel 22-12-2016 Product paar dagen in bezit

groot en goed leesbaar scherm

Ik heb het toestel nog maar een week maar ik ben al 36 cal kwijt en dat door 3 maal 2 minuutjes per dag. Nadeel is wel dat het zadel niet vast kan gezet worden. Het ineen zetten was voor mij alleen niet eenvoudig. Je hebt wel 2 handen nodig n ik heb er tijdelijk maar 1 die bruikbaar is. Ik dacht dat het toestel gemonteerd zou geleverd worden. Verder alles goed en gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Mieke van Gastel

Erik32 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Super stil

De omschrijving op de site past bij de fiets. Zeer tevreden, makkelijk monteren en de bediening van de programmastructuur laat niets te wensen over. Aanrader dus.

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Fleshouder voor drinkfles wenselijk

Ada 22-12-2016

De FitBike Ride 5

Makkelijk in elkaar te zetten, heeft veel mooie programma's fietst fantastisch.
Minpuntje is een handleiding om de programma's in te stellen. Daarom een 8 en geen 10.

Minpunten

• Handleinding voor instellen van de programma;

Marc Vanden Abeele 22-12-2016 Product paar maanden in bezit

In slechte toestand geleverd

Deze fitbike is me in niet goede toestand geleverd; het uiteinde van de rechtervoet is gekromd en gescheurd uit de verpakking gekomen, zodat de harde plastiek van het wieltje ook gescheurd is. Bovendien, bij elke pedaalslag is er een kleine, maar hinderlijke, doorslag voelbaar, alsof de vijzen van de pedaalarmen niet goed zouden aangespannen zijn. Nochtans ik heb dit goed geverifiëerd en kan er niets aan verhelpen. Zonder deze problemen was het anders een goede homebike geweest. De hartslagmeter geeft totaal verkeerde waarden. Ik vergelijk immers met een degelijke cardiometer.

Pluspunten

• goede weerstanden instelbaar
  • goed display

Minpunten

• staat van het product
  • geen respons van leverancier, na zenden van email
  • pedalen trappen lichtjes door
  • hartslagmeter is totaal onbetrouwbaar

Hulten A 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Hometrainer Fit Bike Ride 5

Heb deze hometrainer bestelt bij BeterSport.nl en ben daar goed over te spreken. Deze was dus ook echt binnen 1 dag op mijn huisadres. Deze Hometrainer is echt robuust en zeer degelijk. Door zijn grote vliegwiel fietst deze echt ontspannen. Het in elkaar zetten is niet echt moeilijk er zit een duidelijke beschrijving en wat eenvoudig gereedschap bij.

Pluspunten

• Fietst ontspannen en gelijkmatig
  • Zeer degelijke uitvoering