FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mevrouw A 06-03-2018

Bescheide Krachtpatser

Heb altijd een Kettler gehad, na wat speuren online en vergelijking van meerdere hometrainers zag ik qua materiaal weinig verschil tussen de merken en specificaties per prijsniveau.
Mijn keuze voor de FitBike5 is de kwaliteit, prijs en het oog wil ook wat gezien hij in mijn appartement direct zichtbaar is.
Ben zeer verrast door het gemak van in elkaar zetten en de overeenkomsten van hoge kwaliteit met mijn vorige Hometrainer daarbij is het slanke design echt een voordeel!
Alles wat je van een hometrainer mag verwachten zit erop en eraan;
- programma's
- zwaar vliegwiel / weerstand
- stabiel
- hartslagmeter
- verstelbaar zadel

Prijs kwaliteit verhouding is subliem en ben dan ook zeer blij met deze aankoop en de FitBike 5 laat zien dat ook de niet bekende merken kwaliteit kunnen leveren.
Voor personen die opzoek zijn naar een hometrainer voor revalidatie of snel last hebben van blessures vind ik deze hometrainer minder geschikt vanwege de aanzienlijke weerstand van het vliegwiel op het laagste niveau.

• Stabiel
  • Zwaar vliegwiel
  • Meerdere gebruikers in de computer

Minpunten

• Geen houders (flesje of phone)

Joël 21-03-2017

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

Wim 30-03-2017

Ligt goed in de hand

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Simon 17-10-2017

Fit Bike Ride 5 home trainer

Ik heb gekozen voor de Fit Bike Ride 5 na de nodige info te hebben verzameld v.w.b. de degelijkheid van het apparaat. Het apparaat werd binnen 24 uur geleverd.
Het in elkaar zetten van het apparaat aan de hand van de bijgeleverde handleiding is goed te doen, hoewel de online handleiding duidelijker ( grotere lettertekens) is.
De home trainer is mede door het gewicht echt zeer stabiel en is zeer geruisloos.
Hoogte van het zadel en de stand van het stuur zijn goed in te stellen. Door de aanwezigheid van "transportwieltjes"is de hometrainer gemakkelijk te verplaatsen.
De handleiding van het display is erg beknopt en niet erg duidelijk. Dit is echt een minpunt. Beter Sport heeft beloofd een duidelijker versie uit te brengen.

Pluspunten

• degelijk apparaat, staat stabiel
  • geruisloos tijdens gebruik
  • zadel, stuur gemakkelijk instelbaar
  • snelle reactie van Beter Sport bij vragen
  • levenslange garantie framewerk

Minpunten

• handleiding display te beknopt ( onduidelijk)
  • hartslag functie twijfelachtig

Rob 12-07-2017

Erg fijne hometrainer niet voor niets als beste getest

Na de beslissing te hebben genomen dat er maar s een hometrainer moest komen je afvragen waar en welke. Google opgestart en zoeken. Uiteindelijk op de site van VA (verantwoord afvallen) terechtgekomen waar de beste 5 volgens testen genoemd werden. Na ook kieskeurig.nl te hebben geraadpleegd inderdaad gekozen voor de FitBike Ride 5. Heb hem nu anderhalve week en heb er al zo'n honderd kilometer op weggetrapt. Het in elkaar zetten kostte de nodige zweetdruppels maar dat kwam meer door de temperatuur van 27 graden, met andere woorden, appeltje eitje. Heb de uitvoering met borstband hartslagsensor genomen.
De hometrainer is legger geluidloos tijdens het fietsen en alle onderdelen zijn lekker goed instelbaar. De bediening is lekker simpel, dus snel onder de knie. Ook fijn is dat hij voor meerder gebruikers (4 +1 gast) de instelling/resultaten bijhoudt. Dit maakt het instellingen en programma's fietsen nog leuker.
Kan er veel of weinig over zeggen maar gezien de prijs is dit de beste koop die ik voor het verbeteren van mijn conditie heb gedaan de laatste jaren.

• Goede instellingsmogelijkheden
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Geheugen voor meerdere gebruikers
  • Veel verschillende traningsvormen

Minpunten

• Je moet nog steeds zelf trappen ;-)

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

Jan Dopma 20-01-2018

Hometrainer / conditietrainer

Een heerlijk compact apparaat met prima in te stellen zithouding. De in te stellen programma's in de computer en groot beeldscherm zijn eenvoudig in te voeren. Zo hou je zicht op de stappen die er worden gezet.

JWR Eindhoven 24-04-2017

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

retriever 21-04-2017

goede prijs / kwaliteit verhouding

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017

Mooi design

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Karin 20-03-2017

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

R.J.L 18-09-2018

Goede prijs kwaliteit

vriendelijke verkoper die me geadviseerd heeft, en een leuke home trainer, met een fris display. dezelfde week even terug gegaan voor een vraag en uitleg en deze ook gelijk gekregen

Pluspunten

• vormgeving
  • duidelijk display

HH 31-08-2018

Goede service

Heb 2 cardioapparaten gekocht en me laten adviseren door de deskundigen van Betersport. Snelle reacties. Op basis van advies 2 apparaten aangeschaft. Heb ze nog niet gebruikt ivm verhuizing, maar pakketten zijn netjes afgeleverd bij verhuisbedrijf. Men kan de toestellen ook tegen een geringe meerprijs reeds inelkaar gezet laten afleveren.

Pluspunten

• Snelle reacties, reeds gebruiksklaar gemaakt

gilbert suwier 21-08-2018

Soepel en geruisloos

Werkt nog beter dan ik had verwacht. Het is verbluffend hoe soepel en geruisloos het trappen gebeurt zelfs met een stevige aanpassing van de moeilijkheidsgraad. Het toestel lost al mijn verwachtingen in en overtreft ze .

Pluspunten

• soepel , geruisloos
  • Weinig plaats innemend.

Minpunten

• voorlopig geen

Ad van Alphen 31-07-2018

Sorry maar met deze hitte zit ik niet op de Hometrainer.

Ik heb de eerste 2 weken het gemakkelijke programma gedraaid en dat beviel goed een prima Hometrainer , alleen om het programma in te stellen is lastig.
Daarna is de buiten temperatuur dusdanig omhoog gegaan dat het geen optie is om op de hometrainer te stappen dus nu even niet.

Pluspunten

• Soepel apparaat.
  • Staat stabiel .

Minpunten

• Programma inregelen

Debby 31-07-2018

Goede hometrainer

Goede hometrainer, even wennen aan de mogelijkheden maar voldoet aan onze eisen en we fietsen elke dag.

Pluspunten

• makkelijk in elkaar te zetten
  • je kan snel beginnen met fietsen

Minpunten

• zadel niet helemaal top, maar ook niet slecht

Netty Admiraal 24-07-2018

Alles aan de FitBike Ride 5 - Hometrainer is naar wens !

Nadat ik mijn heup gebroken had en geopereerd, was ik toe aan revalidatie.
De FitBike Ride 5 - Hometrainer is voor mij een geweldige ondersteuning om weer top fit te worden !!!
Na revalidatie wil ik zeker mijn conditie op pijl houden met de FitBike Ride 5 - Hometrainer.

Pluspunten

• Lage instap
  • Geruisloos
  • Gelzadel
  • Verrijdbaar

Johan 23-07-2018

Stevig en stabiel

Ben met 120 kilo en 2 meter geen kleine jongen, maar de fitbike geeft geen krimp. Prima hometrainer dus

Richard 29-05-2018

Blij met aankoop

Ik ben tevreden. Hij is stevig en stabiel en veelzijdig. Kleurtje vind ik net is iets minder. Hij trapt wel weer lekker