FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

Beoordeling op basis van 86 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wim 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Ligt goed in de hand

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Joël 21-03-2017 Product paar weken in bezit

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

JWR Eindhoven 24-04-2017 Product paar weken in bezit

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

retriever 21-04-2017 Product paar weken in bezit

goede prijs / kwaliteit verhouding

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Karin 20-03-2017 Product paar dagen in bezit

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Italo 22-07-2017 Product paar weken in bezit

FitBike Ride 5, Hometrainer.

Het apparaat werkt goed. Geen problemen ondervonden tijdens het monteren.
Goed product. Stevig en stabiel.
De Display Instructie's vind ik niet duidelijk genoeg; het zou beter kunnen ,denk ik.
De instructie zou meer gedetaileerd moeten zijn. Te compact overzicht.

Pluspunten

• Stabiel.
  • Goed product.

Minpunten

• Display Instructie's min punt.

C.Poel 16-07-2017 Product paar weken in bezit

Degelijke hometrainer

De FitBike Ride 5 voldoet aan de verwachtingen. Hij biedt veel oefenmogelijkheden, zit goed in elkaar en dat alles voor een nette prijs. De handleiding voor het monteren en de gebruiksaanwijzing zouden iets uitgebreider mogen zijn.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Veel oefenmogelijkheden

Minpunten

• Summiere montagehandleiding
  • Gebruiksaanwijzing mag uitgebreider

Luc 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooie degelijke hometrainer

Deze Home trainer fietst als een normale fiets. Jammer dat er geen beschrijving bij is van de verschillende programma's in de computer

Pluspunten

• Degelijk
  • Veel programma's

Minpunten

• Geen beschrijving hoe de computer werkt
  • Moet deze zelf in elkaar schroeven

Rob 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Erg fijne hometrainer niet voor niets als beste getest

Na de beslissing te hebben genomen dat er maar s een hometrainer moest komen je afvragen waar en welke. Google opgestart en zoeken. Uiteindelijk op de site van VA (verantwoord afvallen) terechtgekomen waar de beste 5 volgens testen genoemd werden. Na ook kieskeurig.nl te hebben geraadpleegd inderdaad gekozen voor de FitBike Ride 5. Heb hem nu anderhalve week en heb er al zo'n honderd kilometer op weggetrapt. Het in elkaar zetten kostte de nodige zweetdruppels maar dat kwam meer door de temperatuur van 27 graden, met andere woorden, appeltje eitje. Heb de uitvoering met borstband hartslagsensor genomen.
De hometrainer is legger geluidloos tijdens het fietsen en alle onderdelen zijn lekker goed instelbaar. De bediening is lekker simpel, dus snel onder de knie. Ook fijn is dat hij voor meerder gebruikers (4 +1 gast) de instelling/resultaten bijhoudt. Dit maakt het instellingen en programma's fietsen nog leuker.
Kan er veel of weinig over zeggen maar gezien de prijs is dit de beste koop die ik voor het verbeteren van mijn conditie heb gedaan de laatste jaren.

• Goede instellingsmogelijkheden
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Geheugen voor meerdere gebruikers
  • Veel verschillende traningsvormen

Minpunten

• Je moet nog steeds zelf trappen ;-)

Ruud 01-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

goede prijs kwaliteit verhouding voor starters

Ik heb deze hometrainer nu ongeveer een half jaar en heb geen enkele opmerking. Prima in elkaar te zetten. Verder even uitvogelen welk programma bij je past en gaan. Voor mij een goede keuze geweest. Het minpunt dat ik noteer heeft niets te maken met de hometrainer maar is een keuze van prijs kwaliteit geweest.

Pluspunten

• geluidsarm
  • veel programma mogelijkheden

Minpunten

• geen data opslag mogelijkheid.
  • je moet zelf wel in beweging komen :-)

Van Looy Vincent 30-06-2017 Product paar weken in bezit

Functionaliteit is top

Prachtig toestel.
Schitterende prijs-kwaliteit verhouding.
Eenvoudige montage en super eenvoudig in gebruik.
Online en levering service top.

Irene 29-06-2017 Product paar weken in bezit

Fijn stil

Ik heb voor deze hometrainer gekozen vanwege het zware vliegwiel en daardoor het geruisloze gebruik. Dat maakt hij ook zeker waar. Stevige hometrainer die lekker zit, veel mogelijkheden heeft om in te stellen en fijn stil is.

Door omstandigheden in mijn eentje moeten monteren. Alhoewel af en toe eigenlijk drie handen nodig zijn en de instructie niet altijd even leesbaar is, is het mij gelukt.

De gebruiksaanwijzing moet ik nog downloaden. Die krijg je er niet bij, maar lijkt wel noodzakelijk om alle mogelijkheden te kunnen benutten. Ik geloof in ieder geval dat er meer is dan ik nu heb ontdekt.

Bij duurzaamheid voor 'goed' gekozen, omdat het apparaat stevig en stabiel aanvoelt. Of hij dat kan waarmaken, zal in de tijd moeten blijken, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Pluspunten

• Erg stil
  • Zwaar vliegwiel

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing ontbreekt

Josette1969 24-06-2017 Product paar weken in bezit

Perfect voor het hele gezin

Mijn dochter van 15 heeft Downsyndroom en is niet in staat om aan het verkeer deel te nemen. Ze fietst op school zowel op een tandem als op een hometrainer. Kleine moeite om voor thuis ook een hometrainer aan te schaffen. Op internet staan honderden, dus welke keuze maak je. Bij Betersport.nl kon ik online vragen stellen en hierdoor was mijn keuze snel gemaakt. Daarnaast duidelijk transport informatie, zowel door Betersport.nl als door de transporteur.
Deze Fitbike ride 5 is zeer gebruiksvriendelijk, degelijk en makkelijk verplaatsbaar. Een echte aanrader. Ook vanwege het verstelbare zadel en de handvatten. Voor het hele gezin!

Pluspunten

• zadel en handvatten makkelijk aan te passen
  • door de wieltjes gemakkelijk te verplaatsen
  • duidelijk digitaal scherm met allerlei programma's

Minpunten

• nog niet gevonden

Danielle 19-06-2017 Product paar dagen in bezit

Stevige, stabiele, soepel lopende hometrainer

Nadat ik eerst de fitbike ride 2 had besteld, ben ik overgestapt op de fitbike ride 5. De ride 2 was echt te klein voor me ( ik ben 1,78) , zat er met kromme knieën op. Hij voelde ook niet stabiel en oogde wat goedkoop. Op aanraden van de verkoper heb ik hem ingeruild voor de ride 5, wat een enorm verschil! Deze is ten eerste een stuk groter en stabieler. De trappers lopen lekker soepel en er is keuze uit verschillende programma's. Het zadel is erg comfortabel en is verticaal en horizontaal te verstellen, zodat je altijd de juiste zit kunt creëeren. Een klein minpuntje, het frame heeft een aparte kleur oudroze. Lijkt grijs op de foto, maar is toch echt een soort van roze. Verder is dit toch wel echt een aanrader voor dit geld!

Pluspunten

• Stevig
  • Veel programma's
  • Fietst erg fijn

Minpunten

• De kleur van het frame

Johan moris 19-06-2017 Product paar dagen in bezit

Goede hometrainer

De hometrainer heeft een groot scherm wat makelijk te bedienen is en met meerdere programma's .hij is fluisterstil en heeft een vliegwiel van 20 kilo .
Ook het afzonderen is zeer gemakkelijk.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Groot display
  • Smakelijk in gebruik
  • Vliegwiel van 20 kilo

Minpunten

• Geen optie om waterpas te zetten

Ivo 17-06-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne hometrainer

Deze hometrainer heb ik gekozen vanwege een revalidatie training. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met een medewerker, mijn fysieke aandoening uitgelegd en kreeg meer info over deze hometrainer.
Ik ben erop ingegaan en heb er géén spijt van. Ik ben erg blij met deze solide, mooi uitgevoerde hometrainer. Ik moet nog wel wat meer duidelijkheid krijgen over het scherm.
De info hiervan is wat onduidelijk voor mij.

Dani_vd Burg 16-06-2017 Product paar dagen in bezit

Super apparaat

Super apparaat, ideaal voor intensief thuisgebruik. Het apparaat heb ik gekocht om conditie op te bouwen en straks te revalideren. Hij is erg makkelijk is elkaar te zetten, gebruikersvriendelijk, geluidsloos en nodigt uit tot het vaker gebruiken (itt bijv. waardeloos spul dat ik in het verleden wel eens heb gekocht via belprogramma's): kortom ideaal! Alle verwachtingen die ik had zijn waargemaakt. Wat ik ook fijn vond was de service van de chat van Betersport: je kan daardoor heel makkelijk apparaten vergelijken, checken welke de beste is in kwaliteit en prijs vergelijken.

Pluspunten

• geweldig apparaat
  • ideaal voor intensief (thuis)gebruik
  • geluidsloos
  • nodigt uit om er gebruik van te maken