FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

LeonP 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Cormarky 23-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stabiel en veel mogelijkheden

Product voldoet helemaal aan de verwachting.
De variabelen zijn eenvoudig in te stellen zodat een uitgebreid trainingsprogramma mogelijk is.

roger 22-02-2017 Product paar dagen in bezit

super hometrainer

doos waar die in zat degelijk verpakt
eruit gehaald, goede beschrijving erbij, na 30 min compleet in elkaar staan
degelijk stevige hometrainer met makkelijk display voor in te stellen
aanrader ,zeer stil enigste wat men hoort als hij zwaar getrapt heeft en terug gaan naar licht het ontluchten, verder zeer stil
genoeg keuzes kwa fietsen
mooie goede hometrainer wat het geld zeker waard is

Wim 21-02-2017

Zeer solide hometrainer

Zeer tevreden over het apparaat. Zeer solide en geruisloos. Gebruiksaanwijzing voor de computer is zeer summier.

Carlos 21-02-2017 Product paar dagen in bezit

stabiel en praktisch

goede stabiliteit.Alles mooi weggewerkt. Makkelijk te verrijden door de wieltjes was bang dat het gewicht een probleem was maar helemaal niet goed te doen. Min puntje is misschien dat ze aan de stroom moet. Dus je hebt te maken met een stekker en snoer. Denk zelf dat dat het zwakste punt is.

Pluspunten

• stevig/stabiel
  • goed zadel
  • makkelijk te verrijden

Minpunten

• stroomkabel
  • onduidelijke hadleiding
  • zelf in elkaar zetten

Frans 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Lekker Fietsje

na even rondgekeken te hebben kwam deze als beste (prijs/kwaliteit) uit de bus. goede weerstand ook voor de wat gevorderde sporter en "vergelijkbaar" met de fietsen die ze op de sportschool hebben staan. de perfecte aanvulling op onze home gym.

Pluspunten

• duidelijk scherm
  • voor zowel mij als mijn wederhelft instelbaar
  • fijne houding
  • adapter dus geen gedoe met batterij

Minpunten

• adapter kabel mag wel wat langer zijn

Piet Schouten 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

De uitkomst voor mij

Ik ben niet erg handig met iets in elkaar zetten maar dit apparaat kon ik zelfs heel gemakkelijk voor elkaar maken. Ik ben trots op mezelf maar vooral op de duidelijke omschrijving en de eenvoud van het apparaat.
En het gebruik is helemaal fantastisch, zoveel programma's, duidelijk scherm en een goede evaluatie.

Nicole 29-01-2017 Product paar weken in bezit

Degelijk materiaal, geruisloos, stevig.

De hometrainer fitbike ride 5 is mooi en stevig en comfortabel en mooi afgewerkt.Goed leesbaar computerscherm De Hometrainer is zeer compact, neemt weinig plaats in.Kwaliteit-prijsverhouding top. Een echte aanrader! Super!

Piet Schouten 27-01-2017 Product paar weken in bezit

De uitkomst voor mij

Ik heb altijd veel gesport, o.a. een 20 tal marathons gelopen maar door een versleten knie, door de pijn die dat geeft, kan ik dat helaas niet meer doen. Ik miste het "even uitsloven" heel erg en kwam opzoek naar een alternatief bij deze hometrainer uit. Aangezien ik totaal niet handig ben met instaleren van dingen zag ik daar wel tegen op maar dit apparaat was zelfs door mij heel makkelijk in elkaar te zetten en ook de monitor wist ik heel makkelijk gebruik klaar te maken.
Ik ben er nu 2 weken, 3 maal per week, op en het is een fantastische ervaring voor me. Een heel duidelijke monitor waarop je als makkelijk kan volgen o.a. de tijd, je calorie verbruik en het belangrijkste vind ik, je hartslag waardoor je je goed aan je doel kan vasthouden. Ook de 12 diverse training programma's is prachtig, hierdoor kan je veel afwisseling in je training aanbrengen. Ik heb 4 jr. niet gesport maar had dit veel eerder moeten doen en zal dit ook in mijn kennissen kring aanbevelen.

m.hirs 31-12-2016 Product paar weken in bezit

fietst soepel, display niet gebruiksvriendelijk

Jaren een hometrainer gehad, maar weggedaan toen ik lid werd van een sportschool. Wat had ik daar een spijt van! Ik vind het ideaal om 's ochtends mijn sportkleding aan te schieten en lekker (op mijn eigen muziekkeus) een eind weg te trappen. Nu , met een operatie in het verschiet, een goed excuus om toch weer een hometrainer aan te schaffen.
De fitbike staat stabiel en geeft, ondanks mijn forse gewicht, geen krimp. Het zadel is perfect af te stellen, zowel hoog/laag als meer naar voor/achter. Hij loopt geruisloos en de weerstand is makkelijk te regelen door de knop op het display te draaien. Het instellen van de programma's is niet erg gebruiksvriendelijk en de gebruiksaanwijzing is nogal cryptisch. De hartslagmeting is allesbehalve accuraat, dus als je dat een belangrijk item vindt kun je beter het model met de band nemen.
Kort samengevat: degelijke kwaliteit hometrainer, softwarematig wat minder, maar nog steeds heel veel kwaliteit voor relatief weinig geld.

Pluspunten

• zithouding goed in te stellen
  • stevige uitvoering, staat stabiel
  • loopt geruisloos
  • weerstand makkelijk te regelen
  • prima prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• display niet gebruiksvriendelijk
  • gebrekkige gebruiksaanwijzing
  • hartslagmeting niet accuraat

Pintelon Rudy 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Beste aankoop ooit.

Zeer degelijke hometrainer,gemakkelijk te monteren en vlug geleverd en oogt mooi in ons interieur.En prijs kwaliteit zit het prima.
Is geruisloos en een lage opstap,heeft al wat een goede hometrainer moet hebben.
Het scherm is ook gemakkelijk in gebruik.En onze gezondheid heeft er baat bij.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Lage opstap
  • Zeer goede afwerking

owsianny 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

prima hometrainer

We konden hem makkelijk inelkaar zetten, en t display was goed in te voeren.de fiets is geruisloos!! Ik heb hem gekocht na mijn tweede hernia operatie, en nu ga ik mijn conditie wat verbeteren op de fitbike!!!

Pluspunten

• makkelijk inelkaar zetten
  • makkelijk display
  • niet teveel plaats nodig
  • bijna geruisloos
  • goed zadel

Kees van den Berg. 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer goede kwaliteit prijs verhouding !

Ik heb voor dit product gekozen omdat dit voor mij goed betaalbaar was,..en omdat dit product van zeer goede kwaliteit,en ook stabiel en nagenoeg geruisloos is,en bovendien heb ik ook al een hele goede ervaring met 'mijn Crossfit Trainer' die ik ook bij Beter Sport.nl heb gekocht !..Nu kan ik ieder moment van de dag, bij weer en wind mijn conditie trainen ,wat heel belangrijk is voor mij als C.O.P.D. patient,..daarom kan ik de aankoop van deze Hometrainer Fitbike Ride 5 ook met een gerust hart aan iedereen aanraden !

Pluspunten

• Goede kwaliteit prijsverhouding!
  • Stabiel en nagenoeg geruisloos.

Minpunten

• Ik heb nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Tom 27-12-2016 Product paar weken in bezit

Fietsen naar de toekomst

Als 72-jarige wil je je conditie op peil houden door regelmatig te sporten. Omdat je nu niet meer de deur uit moet om naar een sportschool te gaan is dit makkelijker. Met de FitBike Ride5 traint je met verschillende programma's en niveau's naar een voor jouw wenselijke conditie en kun je hopelijk nog jaren verder....

Pluspunten

• Afwisselende programma's
  • Hometrainer neemt weinig ruimte in
  • Persoonlijke instelling voor meerdere gebruikers
  • Geruisloos

Minpunten

• tot nu toe niet gevonden

geert 22-12-2016 Product paar weken in bezit

mooi apparaat ziet er gelikt uit

de hometrainer ziet er niet alleen goed uit zo werkt hij ook.fietst geruisloos en zeer soepel,ook het monteren ging makkelijk.lijkt mij een prima koop voor een zeer redelijke prijs.

Pluspunten

• alles werkt zeer soepel
  • makkelijk te monteren

Minpunten

• nvt

Mieke van Gastel 22-12-2016 Product paar dagen in bezit

groot en goed leesbaar scherm

Ik heb het toestel nog maar een week maar ik ben al 36 cal kwijt en dat door 3 maal 2 minuutjes per dag. Nadeel is wel dat het zadel niet vast kan gezet worden. Het ineen zetten was voor mij alleen niet eenvoudig. Je hebt wel 2 handen nodig n ik heb er tijdelijk maar 1 die bruikbaar is. Ik dacht dat het toestel gemonteerd zou geleverd worden. Verder alles goed en gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Mieke van Gastel

Erik32 22-12-2016 Product paar weken in bezit

Super stil

De omschrijving op de site past bij de fiets. Zeer tevreden, makkelijk monteren en de bediening van de programmastructuur laat niets te wensen over. Aanrader dus.

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Fleshouder voor drinkfles wenselijk

Ada 22-12-2016

De FitBike Ride 5

Makkelijk in elkaar te zetten, heeft veel mooie programma's fietst fantastisch.
Minpuntje is een handleiding om de programma's in te stellen. Daarom een 8 en geen 10.

Minpunten

• Handleinding voor instellen van de programma;

Marc Vanden Abeele 22-12-2016 Product paar maanden in bezit

In slechte toestand geleverd

Deze fitbike is me in niet goede toestand geleverd; het uiteinde van de rechtervoet is gekromd en gescheurd uit de verpakking gekomen, zodat de harde plastiek van het wieltje ook gescheurd is. Bovendien, bij elke pedaalslag is er een kleine, maar hinderlijke, doorslag voelbaar, alsof de vijzen van de pedaalarmen niet goed zouden aangespannen zijn. Nochtans ik heb dit goed geverifiëerd en kan er niets aan verhelpen. Zonder deze problemen was het anders een goede homebike geweest. De hartslagmeter geeft totaal verkeerde waarden. Ik vergelijk immers met een degelijke cardiometer.

Pluspunten

• goede weerstanden instelbaar
  • goed display

Minpunten

• staat van het product
  • geen respons van leverancier, na zenden van email
  • pedalen trappen lichtjes door
  • hartslagmeter is totaal onbetrouwbaar

Hulten A 21-12-2016 Product paar dagen in bezit

Hometrainer Fit Bike Ride 5

Heb deze hometrainer bestelt bij BeterSport.nl en ben daar goed over te spreken. Deze was dus ook echt binnen 1 dag op mijn huisadres. Deze Hometrainer is echt robuust en zeer degelijk. Door zijn grote vliegwiel fietst deze echt ontspannen. Het in elkaar zetten is niet echt moeilijk er zit een duidelijke beschrijving en wat eenvoudig gereedschap bij.

Pluspunten

• Fietst ontspannen en gelijkmatig
  • Zeer degelijke uitvoering