FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

Beoordeling op basis van 96 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Joël 21-03-2017 Product paar weken in bezit

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

Wim 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Ligt goed in de hand

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Rob 12-07-2017 Product paar weken in bezit

Erg fijne hometrainer niet voor niets als beste getest

Na de beslissing te hebben genomen dat er maar s een hometrainer moest komen je afvragen waar en welke. Google opgestart en zoeken. Uiteindelijk op de site van VA (verantwoord afvallen) terechtgekomen waar de beste 5 volgens testen genoemd werden. Na ook kieskeurig.nl te hebben geraadpleegd inderdaad gekozen voor de FitBike Ride 5. Heb hem nu anderhalve week en heb er al zo'n honderd kilometer op weggetrapt. Het in elkaar zetten kostte de nodige zweetdruppels maar dat kwam meer door de temperatuur van 27 graden, met andere woorden, appeltje eitje. Heb de uitvoering met borstband hartslagsensor genomen.
De hometrainer is legger geluidloos tijdens het fietsen en alle onderdelen zijn lekker goed instelbaar. De bediening is lekker simpel, dus snel onder de knie. Ook fijn is dat hij voor meerder gebruikers (4 +1 gast) de instelling/resultaten bijhoudt. Dit maakt het instellingen en programma's fietsen nog leuker.
Kan er veel of weinig over zeggen maar gezien de prijs is dit de beste koop die ik voor het verbeteren van mijn conditie heb gedaan de laatste jaren.

• Goede instellingsmogelijkheden
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Geheugen voor meerdere gebruikers
  • Veel verschillende traningsvormen

Minpunten

• Je moet nog steeds zelf trappen ;-)

JWR Eindhoven 24-04-2017 Product paar weken in bezit

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

retriever 21-04-2017 Product paar weken in bezit

goede prijs / kwaliteit verhouding

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Karin 20-03-2017 Product paar dagen in bezit

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Paul 21-09-2017 Product paar weken in bezit

Goede hometrainer

Stabiele constructie, werkbare display, geruisloos en makkelijk te monteren.
Voldoende werkbare programma's.

janke 19-09-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne hometrainer met veel mogelijkheden.

Na veel over hometrainers te hebben gelezen heb ik de voorbije ride 5 aangeschaft. Snel geleverd en gemakkelijk in elkaar te zetten. Trapt heel natuurlijk door het zware vliegwiel. Een minpuntje vind ik wel de gebrekkige uitleg over de display , zeker als je zelf een programma in wil voeren. Als dat verbeterd word is het perfect.

Pluspunten

• degelijk
  • zwaar vliegwiel
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• uitleg van de display

Jan sr 15-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooie chique uitstraling

Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Het apparapparaat is geruisloos.
Het heeft veel mogelijkheden en is prettig in het gebruik.

Pluspunten

• Geruisloos.
  • Zit prettig

Minpunten

• Summiere handleiding

André Brockbernd 15-09-2017 Product paar dagen in bezit

FitBike Ride 5 - Hometrainer

Ik ben tevreden over dit apparaat. De hometrainer fitbike ride 5 is een stevig en stille hometrainer. De installatie handleiding voldoet. Jammer is dat de handleiding voor de bediening van de display/programma's zeer summier is.

Pluspunten

• Stabiel
  • Geen Lawaaierig apparaat

Minpunten

• Summiere Handleiding

Babak 05-09-2017 Product paar weken in bezit

Very useful good for the price and sturdy

I was looking for a bike that supports hi weight, this is it with good price. It also takes very small space, looks nice and has manageable profiles.

Pluspunten

• Supports heavy weights
  • Digital screen and profiles
  • doesn't take space

Minpunten

• No cup holder
  • Cannot connect it to a map/fake GPS device

Roos 05-09-2017 Product paar weken in bezit

Goed revalideren

Deze hometrainer is stabiel en is eenvoudig in te stellen. Ik revalideer erop en dat is echt top.
Mijn conditie kan ik er goed op trainen.

Pluspunten

• stabiel
  • prettig zadel
  • geruisloos en makkelijk trappend
  • makkelijk in te stellen

Minpunten

• hartritme meting doet het zeer matig

yvonne 04-09-2017 Product paar dagen in bezit

wat een toppertje is dit

ik ben super blij met mijn aankoop van deze hometrainer. spijt dat ik hem gekocht heb zeker niet. ja spijt dat ik hem niet eerder gezien heb. maar ben sinds kort begonnen, en weet niet wat ik mee maak. mijn vorige maakte best wel veel lawaai, en deze hoor ik totaal niet. kan heerlijk een muziekje op zetten, of zelfs mijn tv aanzetten. ik wil niet meer iets anders. ik zelf heb artrose, en deze fiets is heel fijn voor mijn houding. zit er heel goed op, en heb nog geen pijn verergering, wat ik bij mijn vorige wel had. door de verkeerde houding. wil ook graag wat gewicht kwijt, en dat gaat me ook zeker lukken met zo'n fijne hometrainer.

Pluspunten

• stil
  • heel stabiel
  • veel programma's
  • en zorgt er voor dat je in een goede houding zit

Wijnand 10-08-2017 Product paar weken in bezit

Zeer mooie en goede hometrainer

De hometrainer ziet er mooi uit en loopt heel soepel. Wel stond hij zwaar afgesteld maar een monteur kwam langs en stelde hem veel lichter af. Nu werkt hij heel prettig en goede service van betersport

Jan 31-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne moderne bike. Goed in te stellen goede zit.

Al enige tijd internet afgezocht naar een goede stabiele hometrainer. Ik kwam toch steeds weer bij de Ride5 uit. Zeker voor een 75plusser moet het geen "blikken" geval zijn. Deze lijkt heel veel op de hometrainers, die bij de fysio gebruikt wordt. Veel trainingsprogramma. Goede controle hartslagen met meerden te gebruiken

Pluspunten

• Niet extreem duur
  • Stabiel
  • Ergonomosch correct

Minpunten

• Summiere handleiding

Peter Kranendonk 24-07-2017 Product paar dagen in bezit

Goede en degelijke hometrainer

Aanschaf bleek goede keus. Snel geleverd, eenvoudige montage. En een stevige degelijke zit en duidelijke en gebruiksvriendelijke display.
Al met al veel beter dan de vaak te iele en gammele trainers die vaak ongebruikt op zolders staan. Je hebt nu voor een redelijk bedrag een goede home trainer. Het is daarmee ook een stimulans om dagelijks de gewenste training ook daadwerkelijk de doen. Wat daar ging het toch om?

Pluspunten

• stevige zit met prettig gebruik
  • eenvoudige display

Minpunten

• beperkte handleiding met enkele kleine foutjes.

Italo 22-07-2017 Product paar weken in bezit

FitBike Ride 5, Hometrainer.

Het apparaat werkt goed. Geen problemen ondervonden tijdens het monteren.
Goed product. Stevig en stabiel.
De Display Instructie's vind ik niet duidelijk genoeg; het zou beter kunnen ,denk ik.
De instructie zou meer gedetaileerd moeten zijn. Te compact overzicht.

Pluspunten

• Stabiel.
  • Goed product.

Minpunten

• Display Instructie's min punt.