FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wim 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Ligt goed in de hand

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

JWR Eindhoven 24-04-2017 Product paar weken in bezit

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

retriever 21-04-2017 Product paar weken in bezit

goede prijs / kwaliteit verhouding

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Joël 21-03-2017 Product paar weken in bezit

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

Karin 20-03-2017 Product paar dagen in bezit

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015 Product paar dagen in bezit

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Peijs 16-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne hometrainer

Maakt bijna geen geluid bij gebruik. Stabiele fiets. Degelijk materiaal. Het monteren van de fiets vergt wel wat handigheid. De bouwtekening Is niet heel duidelijk. Maar als hij dan eenmaal staat heeft u een degelijke hometrainer. Die ook geschikt Is voor wat zwaardere personen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Weinig geluid
  • Genoeg programma's

Minpunten

• Hartslagmeter klopt niet

B. Huisman 09-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design, stabiel en makkelijk in elkaar te zetten

Vlotte levering, alle onderdelen voorhanden (incl. gereedschap), makkelijk in elkaar te zetten. Staat stabiel en ziet et goed uit. Enig minpuntje is de beschrijving van de bediening van de fiets.

• Verhouding kwaliteit/prijs
  • Stabiliteit

Minpunten

• Beschrijving boordcomputer

Gertie Hanskamp 06-05-2017 Product paar weken in bezit

Goede zit-fietshouding door verstelbaarheid zadel en stuur.

Prima hometrainer in gebruik. Als artrose patiënt begin ik bij de basis. Maar het opbouwen van je conditie kan stapsgewijs. Ik gebruik hem elke dag met veel plezier. Door alle extra's die erop zitten,
is het programma makkelijk vol te houden. Naast je eigen inzet natuurlijk:)

Pluspunten

• stevig onderstel
  • verstelbaarheid zadel en stuur
  • uitgebreide programmakeuze

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

Jacksan 01-05-2017 Product paar dagen in bezit

Zwaarste vliegwiel

Eén van de belangrijkste punten van een goede (fiets)hometrainer is een zwaar vliegwiel waardoor het zeer vlot en soepel fietsen is.
Deze fiets heeft een vliegwiel van 20 kg. Nergens anders gevonden.
Daarbij een electromagneet waardoor de weerstand zeer fijn afgesteld wordt.

Pluspunten

• Vliegwiel van 20 kg.
  • Electromagneet

Minpunten

• Montage manual kan duidelijker
  • Levering was meer dan 3 uren te laat. Geen update.

Jan Ketelaar 29-04-2017 Product paar weken in bezit

goede kwaliteit en prijsverhouding

Ik vind de fitbike 5 een topapparaat.
Hij werkt fluisterstil.
De zithouding is ook prima en de bediening is erg makkelijk Het instellen van de verschillende programma's gaat ook heel fijn.
Ik wou dat ik hem eerder aangeschaft had.

Pluspunten

• eenvoudinge bediening
  • zithouding
  • geruisloos
  • werken met verschillende programma's
  • lage aankoopprijs

M.W. 26-04-2017 Product paar weken in bezit

Topding!!

Ideale hometrainer. Met een vliegwiel van 20 kg kan je ideale weerstanden instellen. Verstelbaar zadel en stuur en je kan meerdere gebruikers instellen.

Pluspunten

• Zwaar vliegvlieg
  • Veel programma's

Minpunten

• Lastig te verrijden

DP 24-04-2017 Product paar weken in bezit

Goede aankoop

Prijs - kwaliteit een goede aankoop. Zocht een stevig model, groot genoeg voor mijn lengte (1m93). Dit voldoet zeker. Draait soepel en zonder enige problemen. Makkelijk in elkaar te zetten. Snel & accuraat geleverd ook.

Pluspunten

• Stevig, makkelijk voor grote mensen
  • Niet duur voor degelijke kwaliteit
  • Snel geleverd, makkelijk in elkaar te zetten
  • Soepele tred

Minpunten

• Calorie & hartslag lijkt niet helemaal accuraat
  • Stuur niet verstelbaar in hoogte

Bert Kelder 22-04-2017 Product paar dagen in bezit

Prima hometrainer

Deze hometrainer is precies wat er in de omschrijving van Beter Sport stond vermeld. Het was even wennen. Ik was een hometrainer bij een sportschool gewend. De Fit Bike 5 is een waardige vervanger. Hij is stil en de programma's zijn eenvoudig te bedienen.

Esther 21-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima hometrainer

Ondanks de wat gebrekkige handleiding goed in elkaar te zetten. Hij is super stil en fietst geweldig. Zeer degelijke hometrainer.

Kwalitatieve conditietrainer 04-04-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke trainer

Met de FitBike Ride 5 kun je alle kanten op. Je kunt hem voor conditietraining gebruiken, maar ook programmeren voor zwaardere opbouw. Hij is goed en eenvoudig verstelbaar en zit daardoor prettig. Het stevige vliegwiel zorgt voor een rustige fietsbeweging.

Pluspunten

• Vliegwiel
  • Verstelling
  • Gemakkelijk in elkaar te zetten.

Jack de Vries 03-04-2017 Product paar weken in bezit

Hoogwaardig product!

Deze trainer hadden we veel eerder moeten aanschaffen. Zeer geschikt voor ons doel. Thuis bewegen omdat het soms onmogelijk is dat buiten goed te kunnen doen.
Na het in elkaar zetten is het apparaat klaar voor gebruik. Voor de wat minder technisch ingestelde persoon zou een geschreven gebruiksaanwijzing beter zijn. Plaatjes zijn te vaag/rommelig.
De computer zorgt voor vraagtekens. Ook hier laat de gebruiksaanwijzing nogal wat te wensen over.
Omdat wij het wel begrijpen, na wat proberen, kunnen we er goed mee overweg en fietsen ons lekker moe. Veel mogelijkheden met voldoende weerstandsniveaus.

Pluspunten

• Bezorgen tot in ons appartement op drie hoog
  • Goed verpakt
  • Goed gereedschap
  • Zeer stevig en stabiel
  • Goede persoonlijke instellingen

Minpunten

• Te vage instructie om te bouwen
  • Te vage gebruiksaanwijzing computer

Nathalie 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Fitbike 5 staat nu een week.

Transport in stevige doos, zo'n 40 kg.gewicht
Goed in elkaar te zetten met duidelijke uitleg.
Hometrainer komt nl aardig in elkaar gezet al binnen.
Alleen lukt wel maar z'n tweën zou wat praktischer zijn.
Hij staat stabiel op de vloer, trapt goed en bijna geluidstil.
Helaas was er geen gebruiksaanwijzing voor uitleg instellen en programma gebruik.
Ben er wel uitgekomen uiteindelijk.
Dit produkt ook aangeschaft vanwege de goede recensies.
Voor alsnog een goede keus voor een zeker redelijke prijs.

Pluspunten

• Waar voor je geld
  • Degelijk
  • Nagenoeg stil

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing instellen programma's