FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 169 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Mevrouw A 06-03-2018

Bescheide Krachtpatser

Heb altijd een Kettler gehad, na wat speuren online en vergelijking van meerdere hometrainers zag ik qua materiaal weinig verschil tussen de merken en specificaties per prijsniveau.
Mijn keuze voor de FitBike5 is de kwaliteit, prijs en het oog wil ook wat gezien hij in mijn appartement direct zichtbaar is.
Ben zeer verrast door het gemak van in elkaar zetten en de overeenkomsten van hoge kwaliteit met mijn vorige Hometrainer daarbij is het slanke design echt een voordeel!
Alles wat je van een hometrainer mag verwachten zit erop en eraan;
- programma's
- zwaar vliegwiel / weerstand
- stabiel
- hartslagmeter
- verstelbaar zadel

Prijs kwaliteit verhouding is subliem en ben dan ook zeer blij met deze aankoop en de FitBike 5 laat zien dat ook de niet bekende merken kwaliteit kunnen leveren.
Voor personen die opzoek zijn naar een hometrainer voor revalidatie of snel last hebben van blessures vind ik deze hometrainer minder geschikt vanwege de aanzienlijke weerstand van het vliegwiel op het laagste niveau.

• Stabiel
  • Zwaar vliegwiel
  • Meerdere gebruikers in de computer

Minpunten

• Geen houders (flesje of phone)

Joël 21-03-2017

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

Wim 30-03-2017

Ligt goed in de hand

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Simon 17-10-2017

Fit Bike Ride 5 home trainer

Ik heb gekozen voor de Fit Bike Ride 5 na de nodige info te hebben verzameld v.w.b. de degelijkheid van het apparaat. Het apparaat werd binnen 24 uur geleverd.
Het in elkaar zetten van het apparaat aan de hand van de bijgeleverde handleiding is goed te doen, hoewel de online handleiding duidelijker ( grotere lettertekens) is.
De home trainer is mede door het gewicht echt zeer stabiel en is zeer geruisloos.
Hoogte van het zadel en de stand van het stuur zijn goed in te stellen. Door de aanwezigheid van "transportwieltjes"is de hometrainer gemakkelijk te verplaatsen.
De handleiding van het display is erg beknopt en niet erg duidelijk. Dit is echt een minpunt. Beter Sport heeft beloofd een duidelijker versie uit te brengen.

Pluspunten

• degelijk apparaat, staat stabiel
  • geruisloos tijdens gebruik
  • zadel, stuur gemakkelijk instelbaar
  • snelle reactie van Beter Sport bij vragen
  • levenslange garantie framewerk

Minpunten

• handleiding display te beknopt ( onduidelijk)
  • hartslag functie twijfelachtig

Rob 12-07-2017

Erg fijne hometrainer niet voor niets als beste getest

Na de beslissing te hebben genomen dat er maar s een hometrainer moest komen je afvragen waar en welke. Google opgestart en zoeken. Uiteindelijk op de site van VA (verantwoord afvallen) terechtgekomen waar de beste 5 volgens testen genoemd werden. Na ook kieskeurig.nl te hebben geraadpleegd inderdaad gekozen voor de FitBike Ride 5. Heb hem nu anderhalve week en heb er al zo'n honderd kilometer op weggetrapt. Het in elkaar zetten kostte de nodige zweetdruppels maar dat kwam meer door de temperatuur van 27 graden, met andere woorden, appeltje eitje. Heb de uitvoering met borstband hartslagsensor genomen.
De hometrainer is legger geluidloos tijdens het fietsen en alle onderdelen zijn lekker goed instelbaar. De bediening is lekker simpel, dus snel onder de knie. Ook fijn is dat hij voor meerder gebruikers (4 +1 gast) de instelling/resultaten bijhoudt. Dit maakt het instellingen en programma's fietsen nog leuker.
Kan er veel of weinig over zeggen maar gezien de prijs is dit de beste koop die ik voor het verbeteren van mijn conditie heb gedaan de laatste jaren.

• Goede instellingsmogelijkheden
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Geheugen voor meerdere gebruikers
  • Veel verschillende traningsvormen

Minpunten

• Je moet nog steeds zelf trappen ;-)

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

Jan Dopma 20-01-2018

Hometrainer / conditietrainer

Een heerlijk compact apparaat met prima in te stellen zithouding. De in te stellen programma's in de computer en groot beeldscherm zijn eenvoudig in te voeren. Zo hou je zicht op de stappen die er worden gezet.

JWR Eindhoven 24-04-2017

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

retriever 21-04-2017

goede prijs / kwaliteit verhouding

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017

Mooi design

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Karin 20-03-2017

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

Nora 19-04-2018

hometrainer perfect voor ons

Deze hometrainer is voor thuisgebruik voor zowel mijn man als mij. De hometrainer staat stevig, goed verstelbaar en een fijn groot zadel. Mooi display met verschillende functies, zoals manual en gevarieerde fietsschema's. Ook hartslag, hoeveel meters je fietst, de tijd zowel optellend als aftellend én er kunnen meerdere mensen in het geheugen, zodat je het niet elke keer opnieuw hoeft in te toetsen. De bijgeleverde hartslagmeter is ook fijn. Hoewel we de hometrainer best wel prijzig vonden ( voor ons budget) vinden we de prijs-kwaliteit toch goed en zijn er heel erg blij mee. Goede aankoop!

Pluspunten

• groot display
  • groot zadel
  • stevige hometrainer

chrjolu 19-04-2018

Home trainer

Het is een mooi en een goed apperaat, maar helaas hebben wij er niets aan.
Als je allebei boven de tachtig ben is het trappen veel te zwaar
al staat hij op emanuel. Voor jongeren is het een mooi en degelijk apperaat.

Rudi Koster 18-04-2018

hometrainer

ik heb voor een redelijke dure gekozen omdat Ik kwaliteit belangrijk vind. Het inelkaar zetten is goed te doen en ben er wel tevreden over. Enige minpunten die ik heb is dat het stuur niet verstelbaar is,ook al is de zithouding prima,en dat je het zadel op een wat provisorische manier vast moet zetten. Door het aandraaien van de schroefjes zou je het zadel moeten vastklemmen, maar dat valt mij tegen het zadel blijft beweging in zitten,dus dat is duidelijk voor verbetering vatbaar. Ondanks de prijs en de 2 min punten ben ik er wel blij mee.

Pluspunten

• de computer
  • ergonomie van de fiets

Minpunten

• niet verstelbaar stuur
  • zadel niet goed vast kunnen zetten

Shan 18-04-2018

Fijne, stabiele fiets!

Ik heb gekozen voor dit product omdat ik het zat was om jaarlijks geld uit te geven aan een luxe gym die ik gemiddeld 1 keer per 6 maanden bezoek.

Het pakket (1 grote doos) waar het in word geleverd is best zwaar. Gelukkig was de bezorger zo lief om het helemaal naar binnen te tillen -ik straal vast uit dat ik de gym 2 keer per jaar bezoek :-)

Daarna heb ik er 3 uur over gedaan om de fiets zelf in elkaar te zetten. Het is best duidelijk aangegeven in het boekje hoe het moet - maar mijn technische kennis is even sterk als mijn wilskracht om naar de gym te gaan! Dus: als ik het in elkaar kan zetten, kan jij het zeker ;-).

Fiets is verder helemaal top:

-genoeg programma variaties om te kunnen afwisselen
-scherm makkelijk in gebruik
-stuur en zadel etc. makkelijk af te stellen
-optisch ook best een mooi ding
-zelfs een ‘mode poppetje’ kan deze fiets alleen in elkaar zetten ;-)
-stabiel ding - zelfs als je maar 2 keer per jaar de gym bezoekt (kan tot 150 kilo hebben)
*de fiets is iets groter dan ik zelf had gedacht
*de voorwielen zijn handig om de fiets te verplaatsen - maar het blijft een redelijk zwaar ding (ik moet het constant verplaatsen)
* best een korte snoer!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Stabiel
  • Mooi

Minpunten

• Zwaar

Fringu 13-04-2018

Handleiding

Toestel is prima.Handleiding is dit niet.Montage manual is OK
Op blad 10 werking punt1 wordt de werking van de Enter en de UP/Down toets verWisseld.Onvoldoende uitleg over de computerwerking,geen rubriek trouble shooting:wat doen blij ERR4???Heeft dit toetsel geen onderhoud nodig?Smering van lagers en ....?

CHRS WELLENS 08-04-2018

COMFORTALE HOMETRAINER MET PROGRAMMA'S.

NOG STEEDS ALLES NAAR WENS. BEN EVENZEER TEVREDEN ALS DE EERSTE DAG VAN AANKOOP. PRIJS, KWALITEIT EEN AANRADER.

Gerard 29-03-2018

product ok

Product is prima. Voor oudere mensen is de montage niet makkelijk. Zeer onduidelijke tekeningen met heel kleine letters. Een voordeel is, dat je geen gereedschap nodig hebt, want dat wordt erbij geleverd. Het is jammer dat het product, tegen een meerprijs, niet gemonteerd geleverd kan worden. Doos was erg beschadigd, zo ook een aantal onderdelen van de hometrainer. Helaas kwamen we hier pas achter toen we deze gemonteerd hadden en we niet meer de puf hadden om alles te demonteren.

Pluspunten

• slank model hometrainer

Minpunten

• montage
  • je hebt een stopcontact in de buurt nodig

B. Heijkoop 28-03-2018

Makkelijk bedienbaar, fijn zadel

Deze hometrainer gevonden op de site en via de chat info uitgewisseld. Dit was zeer verhelderend en direct besloten om dit product aan te schaffen. De hometrainer was makkelijk op te bouwen en snel klaar voor gebruik. Het display is makkelijk te bedienen en de vele mogelijkheden die voorgeprogrammeerd zijn makkelijk in te stellen. Een fantastische hometrainer, met een fijn zadel.

Pluspunten

• makkelijk te bereiken