FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 152 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Joël 21-03-2017

Stevig, soepel en aangenaam trainen

Ik heb gekozen voor de fitbike vanwege de goede prestaties die deze hometraining liet weergeven in de top-10 lijstjes die ik heb gegoogeld. Na een aantal weken van gebruik kan ik concluderen dat ik het eens met die beoordelingen. Er is sprake van een zeer stevig, kwalitatief goed product, tegen een prima prijs.

De installatie van de fitbike is voor iedereen te doen. Hoewel de fiets reeds voor een groot gedeelte in elkaar is gezet ontvang je een volledige overzicht van alle onderdelen. Dit kan handig zijn voor eventueel groot onderhoud tzt (voor zover überhaupt nodig). Eigen gereedschap is niet nodig. Na een uurtje was het product klaar voor gebruik.

De fiets is handig in te stellen op lichaamslengte én armlengte. Het zadel is zowel in de hoogte als in de diepte in te stellen. Er is stevig materiaal gebruikt, waardoor de fiets erg goed aanvoelt.

Ik heb de fitbike Ride 5HRC besteld. Ik zie nergens dit "HRS-type-aanduiding" terugkomen op de fiets, doos en/of beschrijving. Het enige verschil met de fitbike 5 is dus volgens mij de bijgeleverde hartslag borstband. Achteraf bezien had ik gewoon de standaard fitbike ride 5 kunnen bestellen, want een borstband had ik zelf nog. Dit zou mij 3 tientjes hebben bespaard.

Het apparaat is zeer geruisloos.
De computer heeft geen accu/batterij, dus aanwezigheid van een stopcontact is een vereiste. Houd daarbij rekening met het feit dat de adapter-kabel niet heel lang is. Zo gebruik ik de fiets op zolder, voor het raam (ik wil graag naar buiten kijken). Naast het raam zit het stopcontact, en de kabel moet achterin de fiets. Ik moet een verlengkabel gebruiken, omdat ik anders met de trappers het snoer van de adapter raak.

De hartslagprogramma's zijn nog wat onwenning. Ik ben gewend om op 65% van de maximale hartslag te trainen (vetverbrandingszone). De vetverbrandingstraining op de fitbike 5 is echter voorgeprogrammeerd op 55%. Persoonlijk vind ik dat net iets té laag. De eerstvolgende voorgeprogrammeerde hartslagmodule is die van 75% van de maximale hartslag. Om die hartslag te bereiken moet ik te zwaar trappen, wat niet fijn is voor mijn door hardlopen versleten knieën. Uiteraard is ook manueel het e.e.a in te regelen. De fiets past zichzelf zeer snel aan bij het bereiken van de opgegeven hartslaggrenzen. Omdat mijn hartslag lastig meetbaar is door apparaten (ik heb daar ook in sportscholen last van) schommelt de meting van de hartslag nogal. Zodra de meting een paar slagen mist, heb ik volgens de computer ineens een veel lagere hartslag en wordt de weerstand direct naar boven aangepast. Zo blijf ik wat schommelen bij het trainen op hartslag, waardoor ik niet echt in een fijn steady training kan komen.

De overige programma's zijn prima, leuk voor de afwisseling, makkelijk in te stellen.

Overall een prima product tegen een goede prijs voor jarenlang trainingsplezier ! Twijfelen over de kwaliteit hoeft zeer zeker niet.

Pluspunten

• Erg stevig
  • Makkelijk instelbaar zadel (hoogte en diepte)
  • Geruisloos
  • Veel trainingsprogramma's (intervallen etc)
  • Fijn en duidelijk display

Minpunten

• Te snelle reactie op hartslagveranderingen
  • Vetverbandingshartslag 55% van max is wat laag
  • Relatief kort adaptersnoertje
  • Geen houding met ondersteuning ellebogen mogelijk

Wim 30-03-2017

Ligt goed in de hand

Ik hèb hier voor gekozen om de instellingen die je er mee kan doen en hij zag er goed uit je verwacht dat bij dit product wel een goede boekje bij zou zitten hoe er mee omgaan als nieuwling maar nee hoor. Dat zal je wel weer moeten opzoeken via internet

Minpunten

• Geen begeleiding erbij via een boekje

Rob 12-07-2017

Erg fijne hometrainer niet voor niets als beste getest

Na de beslissing te hebben genomen dat er maar s een hometrainer moest komen je afvragen waar en welke. Google opgestart en zoeken. Uiteindelijk op de site van VA (verantwoord afvallen) terechtgekomen waar de beste 5 volgens testen genoemd werden. Na ook kieskeurig.nl te hebben geraadpleegd inderdaad gekozen voor de FitBike Ride 5. Heb hem nu anderhalve week en heb er al zo'n honderd kilometer op weggetrapt. Het in elkaar zetten kostte de nodige zweetdruppels maar dat kwam meer door de temperatuur van 27 graden, met andere woorden, appeltje eitje. Heb de uitvoering met borstband hartslagsensor genomen.
De hometrainer is legger geluidloos tijdens het fietsen en alle onderdelen zijn lekker goed instelbaar. De bediening is lekker simpel, dus snel onder de knie. Ook fijn is dat hij voor meerder gebruikers (4 +1 gast) de instelling/resultaten bijhoudt. Dit maakt het instellingen en programma's fietsen nog leuker.
Kan er veel of weinig over zeggen maar gezien de prijs is dit de beste koop die ik voor het verbeteren van mijn conditie heb gedaan de laatste jaren.

• Goede instellingsmogelijkheden
  • Prima prijs/kwaliteit
  • Geheugen voor meerdere gebruikers
  • Veel verschillende traningsvormen

Minpunten

• Je moet nog steeds zelf trappen ;-)

Pere 21-04-2017

rechter crank deugde niet

Het in elkaar zetten ging gemakkelijk. Natuurlijk eerst het linker pedaal ingedraaid ivm met het links draaiend schroefdraad. Ging prima. Het rechter pedaal kon echter niet recht in de crank worden gedraaid: schroefdraad zeer slecht. Van Fitbike een nieuwe crank gekregen. Met poelietrekker geprobeerd de oude crank te demonteren. Lukte niet, schroefdraad zeer slecht. Bovendien vlijmscherpe bramen aan dit schroefdraad. Uiteindelijk de hometrainer terug naar leverancier. Binnen enkele dagen kreeg ik mijn geld retour. Niets dan lof voor de service van BeterSport!

Pluspunten

Minpunten

• slechte kwaliteit

Jan Dopma 20-01-2018

Hometrainer / conditietrainer

Een heerlijk compact apparaat met prima in te stellen zithouding. De in te stellen programma's in de computer en groot beeldscherm zijn eenvoudig in te voeren. Zo hou je zicht op de stappen die er worden gezet.

Simon 17-10-2017

Fit Bike Ride 5 home trainer

Ik heb gekozen voor de Fit Bike Ride 5 na de nodige info te hebben verzameld v.w.b. de degelijkheid van het apparaat. Het apparaat werd binnen 24 uur geleverd.
Het in elkaar zetten van het apparaat aan de hand van de bijgeleverde handleiding is goed te doen, hoewel de online handleiding duidelijker ( grotere lettertekens) is.
De home trainer is mede door het gewicht echt zeer stabiel en is zeer geruisloos.
Hoogte van het zadel en de stand van het stuur zijn goed in te stellen. Door de aanwezigheid van "transportwieltjes"is de hometrainer gemakkelijk te verplaatsen.
De handleiding van het display is erg beknopt en niet erg duidelijk. Dit is echt een minpunt. Beter Sport heeft beloofd een duidelijker versie uit te brengen.

Pluspunten

• degelijk apparaat, staat stabiel
  • geruisloos tijdens gebruik
  • zadel, stuur gemakkelijk instelbaar
  • snelle reactie van Beter Sport bij vragen
  • levenslange garantie framewerk

Minpunten

• handleiding display te beknopt ( onduidelijk)
  • hartslag functie twijfelachtig

JWR Eindhoven 24-04-2017

robuste constructie, eenvoudig te bedienen, topper !

Gekozen voor dit product op basis van goede recensies op diverse websites. Product is robuust en eenvoudig te bedienen. Was wel even puzzelen om in elkaar te zetten maar dat kwam met name door de in nogal kleine letters en met onduidelijke plaatjes uitgevoerde handleiding.

Pluspunten

• robuust
  • bediening

Minpunten

• montage handleiding

retriever 21-04-2017

goede prijs / kwaliteit verhouding

Goede hometrainer voor een correcte prijs. Deze hometrainer is stevig gebouwd, heeft veel verschillende weerstand-niveau-s (16) . Hij is ook geruisloos bij het gebruik ervan.

Pluspunten

• degelijk
  • geruisloos
  • mooi design
  • veel programma-s
  • veel mogelijkheden wat betreft trapweerstand

Minpunten

• geen tot nu toe

Rita Schelfhout 11-04-2017

Mooi design

De stevigheid van het toestel en het gebruiksgemak hebben ervoor gezorgd dat ik dit toestel aangekocht heb. Het in elkaar steken van deze hometrainer was wel niet zo gemakkelijk, de kleine onderdelen onderscheiden van elkaar, het was wel wat puzzelen.
Het scherm is duidelijk maar er mocht wel een handleiding aanwezig zijn. Ik heb de handleiding op het internet gezocht! Op het scherm zit er volgens mij een foutje. Naast de weergave van de hartslag verschijnt er een vlek maar mits ik geen afbeelding heb van het display weet ik niet of dit een fout is. De meeting van de hartslag is ook niet zo correct! Mijn echtgenoot en ikzelf hebben beide een knieoperatie achter de rug en wij kunnen dankzij de verschillende programma's toch wel goed ons plan trekken!

Pluspunten

• stevigheid
  • verschillende programma
  • design
  • zithouding
  • groot scherm

Minpunten

• handleiding
  • monteren
  • wachttijd bestelling

Karin 20-03-2017

Instelbaar voor een goede houding en mooi groot afleescherm

Mooie hometrainer om thuis te trainen aan conditie en/of afvallen. Fietsen gaat soepel en diverse mogelijkheden qua programma's.

Pluspunten

• Stuur verstelbaar
  • Zadel verstelbaar in afstand
  • Groot afleesbaar scherm

LeonP 16-12-2015

Hometrainer van excellente kwaliteit, muisstil en zeer gemakkelijk in gebruik en opzet. Prijs/kwaliteit ideaal!

W. van Beek 12-02-2018

Professionele en geruisloze hometrainer

Ik heb de fitbike ride 5 gekocht omdat ik net een zware rugoperatie heb ondergaan. Licht fietsen op een hometrainer mocht van de specialist. Bezoek aan een sportschool of mountainbiken is voorlopig even van de baan.
Na verschillende reviews te hebben gelezen, heb ik gekozen voor deze hometrainer. De levering was binnen een dag, supersnel.
Omdat ik zelf niets mocht beuren, tillen o.id. heb ik de hometrainer door twee dochters in elkaar laten zetten. De ene bekeek de gebruiksaanwijzing, de andere zette hem in elkaar. Dat ging supersnel en gemakkelijk en het benodigde gereedschap zit er allemaal bij.
Als enthousiast mountainbiker moet ik zeggen dat deze fiets fantastisch fietst. Alles is goed in te stellen op je eigen voorkeuren. Je hoort ook geen lawaai bij de trappende bewegingen. Deze fiets fietst heerlijk soepel!
Ik fiets nu dagelijks op de hometrainer, ik mag van de fysio al met meer kracht fietsen. Dat is heerlijk en het mooie is dat je je voorkeuren kunt instellen op het grote scherm en je prestaties kunt opslaan.
Kortom een heerlijke hometrainer voor een vriendelijk prijs

Pluspunten

• snel te monteren
  • prima instelmogelijkheden
  • groot beeldscherm
  • gegevens worden opgeslagen
  • soepel rond te trappen

Minpunten

• jammer dat de body rose gespoten is.

Pieter 09-02-2018

Prima stevige hometrainer

Hometrainer die door zijn stevigheid voor iedereen geschikt is.
Er zitten veel mogelijkheden op die simpel te bedienen zijn.
Dus voor iedereen die aan zijn conditie wilt werken.

Pluspunten

• Stevigheid
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Geen stelpoten

Pieter 06-02-2018

Mooie stevige hometrainer

Deze hometrainer is uitermate geschikt voor thuis gebruik.
Vanwege zijn stevigheid kunnen ook zwaardere mensen tot 150 kg. deze gebruiken.

Pluspunten

• Stevigheid
  • Mooi uiterlijk
  • Meerdere instel mogelijkheden

Minpunten

• Geen stelpoten

Marlot 06-02-2018

Stabiele hometrainer

De hometrainer is erg stabiel en wankelt niet wanneer er op gesport wordt. Je kunt je gewicht, lengte en leeftijd invoeren om zo reële cijfers te creëren qua calorieverbranding etc.
Op het scherm kan gekozen worden uit 12 verschillende trainingsprogramma's!
Daarnaast kun je het zadel in hoogte verstellen, maar ook in afstand tot het stuur. Tevens is het stuur ook verstelbaar.
En nog een leuke bijkomstigheid; de hometrainer heeft een mooi design. Al met al een erg goede, stevige en mooie hometrainer!

Pluspunten

• Stevig
  • Verstelbaar
  • Keuze uit veel trainingsprogramma's

Marcel 22-01-2018

fitbike ride 5

een zeer goed toestel ,gemakkelijk in gebruik, en GERUISLOOS , in een woord geweldig ,ik heb meerdere toestellen vergeleken ,maar dit kwam het beste uit ,prijs kwaliteit.

Pluspunten

• gemakkelijke bediening clavier
  • geruisloos

J.H.A.Heesakkers 19-01-2018

De beste koop voor mij

Omdat ik en mijn vrouw al een senioren leeftijd hebben waren wij op zoek naar een home trainer
Via internet kwamen wij uit bij Betersport.BV.De keuze was snel gemaakt na het lezen van div.
reviews over de firma. We kochten het type FitBike Ride 5.De bestelling en aflevering werden naar alle tevredenheid uitgevoerd. Nu fietsen wij er dagelijks op met heel veel plezier. Voor ons is dit product een hele goede keuze geweest

Pluspunten

• gemak
  • eenvoudig bedienbaar
  • een heerlijk fietsgenot

chris posen 19-01-2018

voldoet volledig aan de verwachtingen

snel geleverd, eenvoudig te monteren, degelijk materiaal, gemotiveerd om veel te gebruiken, geluidloos, geen enkele spijt van de aankoop, rest van de familie zal er ook van genieten

Pluspunten

• degelijk
  • eenvoudig gebruik
  • werkt motiverend
  • prijs kwaliteit is helemaal ok

Alexander uit D 19-01-2018

Fitbike 5 voldoet precies zoals verwacht

Binnen 48 uur werd het pakket thuisbezorgd en voor de montage had ik niet meer dan 30 minuten nodig. Het viel me meteen op dat het om een solide bike ging. Ik ben 110 kilo en hij staat als een huis. En hij maakt geen geluid. Ik kan gewoon trainen zonder dat er iemand last van heeft (wel versnelde ademhaling, haha) Voor de instellingen en de programma's heb ik wel even tijd moeten uittrekken, maar dat viel ook mee voor iemand die nooit handleidingen leest. Kortom ik ben zeer tevreden. Value for money xxxxx

Pluspunten

• stevig, blijft zeer solide op zijn plaats
  • stil
  • vlotte bezorging
  • prettige zit

Minpunten

• instellen programma's zou makkelijker kunnen

Verhoeckx 16-01-2018

Kwalitatief goede hometrainer

Prima hometrainer om een aantal dagen per week of dagelijks aan je conditie te werken, al is het maar een half uur per dag je voelt je daarna lekker fit, zonder dat je naar een sportschool moet/hoeft!!
Bijzonder geschikt voor revalidatie b.v. hart, knieën enz.
Deze hometrainer biedt verschillende mogelijkheden zie omschrijving, alleen de uitleg voor het display had/heb ik moeite mee, maar b.v. hartslag, km., calorieën, minuten enz. is makkelijk in te stellen.
Niet onbelangrijk is de prijs van deze hometrainer, niet te duur voor deze kwalitatief zeer goede hometrainer!!
Hometrainer staat stevig en is zeer solide.
Eenvoudig te monteren.

Pluspunten

• eenvoudig te monteren
  • solide
  • prijs kwaliteit prima
  • staat stevig

Minpunten

• beschrijving display mag uitgebreider