FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

yvonne 04-09-2017

wat een toppertje is dit

ik ben super blij met mijn aankoop van deze hometrainer. spijt dat ik hem gekocht heb zeker niet. ja spijt dat ik hem niet eerder gezien heb. maar ben sinds kort begonnen, en weet niet wat ik mee maak. mijn vorige maakte best wel veel lawaai, en deze hoor ik totaal niet. kan heerlijk een muziekje op zetten, of zelfs mijn tv aanzetten. ik wil niet meer iets anders. ik zelf heb artrose, en deze fiets is heel fijn voor mijn houding. zit er heel goed op, en heb nog geen pijn verergering, wat ik bij mijn vorige wel had. door de verkeerde houding. wil ook graag wat gewicht kwijt, en dat gaat me ook zeker lukken met zo'n fijne hometrainer.

Pluspunten

• stil
  • heel stabiel
  • veel programma's
  • en zorgt er voor dat je in een goede houding zit

Wijnand 10-08-2017

Zeer mooie en goede hometrainer

De hometrainer ziet er mooi uit en loopt heel soepel. Wel stond hij zwaar afgesteld maar een monteur kwam langs en stelde hem veel lichter af. Nu werkt hij heel prettig en goede service van betersport

Jan 31-07-2017

Fijne moderne bike. Goed in te stellen goede zit.

Al enige tijd internet afgezocht naar een goede stabiele hometrainer. Ik kwam toch steeds weer bij de Ride5 uit. Zeker voor een 75plusser moet het geen "blikken" geval zijn. Deze lijkt heel veel op de hometrainers, die bij de fysio gebruikt wordt. Veel trainingsprogramma. Goede controle hartslagen met meerden te gebruiken

Pluspunten

• Niet extreem duur
  • Stabiel
  • Ergonomosch correct

Minpunten

• Summiere handleiding

Peter Kranendonk 24-07-2017

Goede en degelijke hometrainer

Aanschaf bleek goede keus. Snel geleverd, eenvoudige montage. En een stevige degelijke zit en duidelijke en gebruiksvriendelijke display.
Al met al veel beter dan de vaak te iele en gammele trainers die vaak ongebruikt op zolders staan. Je hebt nu voor een redelijk bedrag een goede home trainer. Het is daarmee ook een stimulans om dagelijks de gewenste training ook daadwerkelijk de doen. Wat daar ging het toch om?

Pluspunten

• stevige zit met prettig gebruik
  • eenvoudige display

Minpunten

• beperkte handleiding met enkele kleine foutjes.

Italo 22-07-2017

FitBike Ride 5, Hometrainer.

Het apparaat werkt goed. Geen problemen ondervonden tijdens het monteren.
Goed product. Stevig en stabiel.
De Display Instructie's vind ik niet duidelijk genoeg; het zou beter kunnen ,denk ik.
De instructie zou meer gedetaileerd moeten zijn. Te compact overzicht.

Pluspunten

• Stabiel.
  • Goed product.

Minpunten

• Display Instructie's min punt.

C.Poel 16-07-2017

Degelijke hometrainer

De FitBike Ride 5 voldoet aan de verwachtingen. Hij biedt veel oefenmogelijkheden, zit goed in elkaar en dat alles voor een nette prijs. De handleiding voor het monteren en de gebruiksaanwijzing zouden iets uitgebreider mogen zijn.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding
  • Veel oefenmogelijkheden

Minpunten

• Summiere montagehandleiding
  • Gebruiksaanwijzing mag uitgebreider

Luc 12-07-2017

Mooie degelijke hometrainer

Deze Home trainer fietst als een normale fiets. Jammer dat er geen beschrijving bij is van de verschillende programma's in de computer

Pluspunten

• Degelijk
  • Veel programma's

Minpunten

• Geen beschrijving hoe de computer werkt
  • Moet deze zelf in elkaar schroeven

Ruud 01-07-2017

goede prijs kwaliteit verhouding voor starters

Ik heb deze hometrainer nu ongeveer een half jaar en heb geen enkele opmerking. Prima in elkaar te zetten. Verder even uitvogelen welk programma bij je past en gaan. Voor mij een goede keuze geweest. Het minpunt dat ik noteer heeft niets te maken met de hometrainer maar is een keuze van prijs kwaliteit geweest.

Pluspunten

• geluidsarm
  • veel programma mogelijkheden

Minpunten

• geen data opslag mogelijkheid.
  • je moet zelf wel in beweging komen :-)

Van Looy Vincent 30-06-2017

Functionaliteit is top

Prachtig toestel.
Schitterende prijs-kwaliteit verhouding.
Eenvoudige montage en super eenvoudig in gebruik.
Online en levering service top.

Irene 29-06-2017

Fijn stil

Ik heb voor deze hometrainer gekozen vanwege het zware vliegwiel en daardoor het geruisloze gebruik. Dat maakt hij ook zeker waar. Stevige hometrainer die lekker zit, veel mogelijkheden heeft om in te stellen en fijn stil is.

Door omstandigheden in mijn eentje moeten monteren. Alhoewel af en toe eigenlijk drie handen nodig zijn en de instructie niet altijd even leesbaar is, is het mij gelukt.

De gebruiksaanwijzing moet ik nog downloaden. Die krijg je er niet bij, maar lijkt wel noodzakelijk om alle mogelijkheden te kunnen benutten. Ik geloof in ieder geval dat er meer is dan ik nu heb ontdekt.

Bij duurzaamheid voor 'goed' gekozen, omdat het apparaat stevig en stabiel aanvoelt. Of hij dat kan waarmaken, zal in de tijd moeten blijken, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Pluspunten

• Erg stil
  • Zwaar vliegwiel

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing ontbreekt

Josette1969 24-06-2017

Perfect voor het hele gezin

Mijn dochter van 15 heeft Downsyndroom en is niet in staat om aan het verkeer deel te nemen. Ze fietst op school zowel op een tandem als op een hometrainer. Kleine moeite om voor thuis ook een hometrainer aan te schaffen. Op internet staan honderden, dus welke keuze maak je. Bij Betersport.nl kon ik online vragen stellen en hierdoor was mijn keuze snel gemaakt. Daarnaast duidelijk transport informatie, zowel door Betersport.nl als door de transporteur.
Deze Fitbike ride 5 is zeer gebruiksvriendelijk, degelijk en makkelijk verplaatsbaar. Een echte aanrader. Ook vanwege het verstelbare zadel en de handvatten. Voor het hele gezin!

Pluspunten

• zadel en handvatten makkelijk aan te passen
  • door de wieltjes gemakkelijk te verplaatsen
  • duidelijk digitaal scherm met allerlei programma's

Minpunten

• nog niet gevonden

Danielle 19-06-2017

Stevige, stabiele, soepel lopende hometrainer

Nadat ik eerst de fitbike ride 2 had besteld, ben ik overgestapt op de fitbike ride 5. De ride 2 was echt te klein voor me ( ik ben 1,78) , zat er met kromme knieën op. Hij voelde ook niet stabiel en oogde wat goedkoop. Op aanraden van de verkoper heb ik hem ingeruild voor de ride 5, wat een enorm verschil! Deze is ten eerste een stuk groter en stabieler. De trappers lopen lekker soepel en er is keuze uit verschillende programma's. Het zadel is erg comfortabel en is verticaal en horizontaal te verstellen, zodat je altijd de juiste zit kunt creëeren. Een klein minpuntje, het frame heeft een aparte kleur oudroze. Lijkt grijs op de foto, maar is toch echt een soort van roze. Verder is dit toch wel echt een aanrader voor dit geld!

Pluspunten

• Stevig
  • Veel programma's
  • Fietst erg fijn

Minpunten

• De kleur van het frame

Johan moris 19-06-2017

Goede hometrainer

De hometrainer heeft een groot scherm wat makelijk te bedienen is en met meerdere programma's .hij is fluisterstil en heeft een vliegwiel van 20 kilo .
Ook het afzonderen is zeer gemakkelijk.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Groot display
  • Smakelijk in gebruik
  • Vliegwiel van 20 kilo

Minpunten

• Geen optie om waterpas te zetten

Ivo 17-06-2017

Fijne hometrainer

Deze hometrainer heb ik gekozen vanwege een revalidatie training. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met een medewerker, mijn fysieke aandoening uitgelegd en kreeg meer info over deze hometrainer.
Ik ben erop ingegaan en heb er géén spijt van. Ik ben erg blij met deze solide, mooi uitgevoerde hometrainer. Ik moet nog wel wat meer duidelijkheid krijgen over het scherm.
De info hiervan is wat onduidelijk voor mij.

Dani_vd Burg 16-06-2017

Super apparaat

Super apparaat, ideaal voor intensief thuisgebruik. Het apparaat heb ik gekocht om conditie op te bouwen en straks te revalideren. Hij is erg makkelijk is elkaar te zetten, gebruikersvriendelijk, geluidsloos en nodigt uit tot het vaker gebruiken (itt bijv. waardeloos spul dat ik in het verleden wel eens heb gekocht via belprogramma's): kortom ideaal! Alle verwachtingen die ik had zijn waargemaakt. Wat ik ook fijn vond was de service van de chat van Betersport: je kan daardoor heel makkelijk apparaten vergelijken, checken welke de beste is in kwaliteit en prijs vergelijken.

Pluspunten

• geweldig apparaat
  • ideaal voor intensief (thuis)gebruik
  • geluidsloos
  • nodigt uit om er gebruik van te maken

Arie 16-06-2017

Comfortabele hometrainer

De technische omschrijving op de vergelijkingssite in combinatie met de prijs en geplaatste recensies hebben mij tot de koop van dit apparaat doen besluiten.
Helaas ook minpunten, zoals het verplaatsen van het apparaat op de wieltjes van de voorste dwarssteunbalk. Deze manier van verplaatsen wordt op het internet als zodanig voor dit apparaat gedemonstreerd. Hierbij is bij het kantelen van het apparaat de knevel van de stuurverstelling door de getande inklemming "geschoten" waardoor de achterkant van het apparaat tegen de vloer klapte. De inklemming was toch echt goed vastgezet (ben voormalig machinist). Probleem heb ik opgelost door de dwarssteunbalken te verwisselen zodat de wieltjes aan de achterzijde komen te zitten. Ik heb een lus van stevig koord om de voorste steunbalk geslagen waaraan ik het apparaat omhoog kan lichten en zodoende het apparaat beheerst en veilig op de wieltjes aan de achterzijde kan verplaatsen. Verder is de doorvoering van de kabeltjes van de hartpuls meting vanaf het stuur naar de computer via een gat in de stuurkolom met vlijmscherpe braamrand door mij voorzien van dikke duct tape zodat de kabeltjes niet beschadigen bij verstelling van het stuur.
Na deze aanpassingen is het apparaat een echte aanrader.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit- verhouding.
  • Vormgeving / design.

Minpunten

• Geen uitgebreide handleiding bijgeleverd.
  • Gevaarlijk apparaat bij verplaatsen.
  • Bij motage is vrij veel technische kennis nodig.

trainy 16-06-2017

Groot scherm

Het product bevalt uitstekend.
Jammer dat de bijgevoegde handleiding slecht uit het Chinees vertaald is, voor de wat ouderen onder ons is deze moeilijk te begrijpen.

Pluspunten

• mooie dising
  • loopt bijna geruisloos

Minpunten

• Handleiding is moeilijk te begrijpen voor ouderen

Jos 15-06-2017

Groot en duidelijk scherm

Toestel is degelijk en voldoet aan de verwachtingen.
Hartslagmeting op toestel is verre van correct.
Gebruik zelf polshorloge met Polar hartslagband
Bediening computer zeer gemakkelijk.

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • vlotte montage
  • elegant desing

Minpunten

• hartslagmeting
  • bekabeling elektrisch zeer licht uitgevoerd

André de Ruiter 12-06-2017

Wisselend succes

Op verzoek van mijn vrouw een hometrainer uitgezocht en na een analyse van alle reviews op het internet zijn we uitgekomen op de Fitbike Ride 5.
Het in elkaar zetten van de hometrainer ging redelijk vlot, ondanks dat de gebruiksaanwijziging op dit gebied wel wat duidelijker (lees groter) had mogen zijn, maar goed de aanhouder wint.
Vervolgens aan de slag en dat bleek voor mijn vrouw nogal moeilijk, met haar 1 m 53 is het moeilijk om het zadel in de juiste positie te krijgen, het is dus jammer dat dit niet traploos kan, voor mij zelf (1 m 91) was het geen probleem.
De gebruiksaanwijzing voor het display is naar onze smaak ook enigszins summier, maar goed dat is wellicht voor een ander weer niet het geval.
Om deze redenen hebben we deze hometrainer met voldoende beoordeelt i.p.v. goed of uitstekend.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren

Minpunten

• Moeilijk instelbaar voor "kleinere" mensen
  • Gebruiksaanwijzing is zeer summier

Ingrid Smets 11-06-2017

Groot scherm - stevig toestel

Deze hometrainer voldoet volledig aan mijn verwachtingen, keuze uit diverse programma's, simpel en overzichtelijk in gebruik. Makkelijk te monteren, ook door een vrouw alleen! Zeer stabiel toestel, draait heel soepel, alle programma's zijn aanpasbaar naar je huidige niveau. De wieltjes onderaan het toestel maken het makkelijk verplaatsbaar, handig. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, je krijgt een professionele hometrainer voor een redelijk prijs

Pluspunten

• stabiliteit
  • draait heel soepel
  • verplaatsbaar met wieljes
  • groot en overzichtelijk display
  • grote keuze aan programma's, aanpasbaar