FitBike Ride 5 - Hometrainer - Reviews

Gewicht vliegwiel
20 kg
Remsysteem/weerstand
magneet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 174 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ruud 01-07-2017

goede prijs kwaliteit verhouding voor starters

Ik heb deze hometrainer nu ongeveer een half jaar en heb geen enkele opmerking. Prima in elkaar te zetten. Verder even uitvogelen welk programma bij je past en gaan. Voor mij een goede keuze geweest. Het minpunt dat ik noteer heeft niets te maken met de hometrainer maar is een keuze van prijs kwaliteit geweest.

Pluspunten

• geluidsarm
  • veel programma mogelijkheden

Minpunten

• geen data opslag mogelijkheid.
  • je moet zelf wel in beweging komen :-)

Van Looy Vincent 30-06-2017

Functionaliteit is top

Prachtig toestel.
Schitterende prijs-kwaliteit verhouding.
Eenvoudige montage en super eenvoudig in gebruik.
Online en levering service top.

Irene 29-06-2017

Fijn stil

Ik heb voor deze hometrainer gekozen vanwege het zware vliegwiel en daardoor het geruisloze gebruik. Dat maakt hij ook zeker waar. Stevige hometrainer die lekker zit, veel mogelijkheden heeft om in te stellen en fijn stil is.

Door omstandigheden in mijn eentje moeten monteren. Alhoewel af en toe eigenlijk drie handen nodig zijn en de instructie niet altijd even leesbaar is, is het mij gelukt.

De gebruiksaanwijzing moet ik nog downloaden. Die krijg je er niet bij, maar lijkt wel noodzakelijk om alle mogelijkheden te kunnen benutten. Ik geloof in ieder geval dat er meer is dan ik nu heb ontdekt.

Bij duurzaamheid voor 'goed' gekozen, omdat het apparaat stevig en stabiel aanvoelt. Of hij dat kan waarmaken, zal in de tijd moeten blijken, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Pluspunten

• Erg stil
  • Zwaar vliegwiel

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing ontbreekt

Josette1969 24-06-2017

Perfect voor het hele gezin

Mijn dochter van 15 heeft Downsyndroom en is niet in staat om aan het verkeer deel te nemen. Ze fietst op school zowel op een tandem als op een hometrainer. Kleine moeite om voor thuis ook een hometrainer aan te schaffen. Op internet staan honderden, dus welke keuze maak je. Bij Betersport.nl kon ik online vragen stellen en hierdoor was mijn keuze snel gemaakt. Daarnaast duidelijk transport informatie, zowel door Betersport.nl als door de transporteur.
Deze Fitbike ride 5 is zeer gebruiksvriendelijk, degelijk en makkelijk verplaatsbaar. Een echte aanrader. Ook vanwege het verstelbare zadel en de handvatten. Voor het hele gezin!

Pluspunten

• zadel en handvatten makkelijk aan te passen
  • door de wieltjes gemakkelijk te verplaatsen
  • duidelijk digitaal scherm met allerlei programma's

Minpunten

• nog niet gevonden

Danielle 19-06-2017

Stevige, stabiele, soepel lopende hometrainer

Nadat ik eerst de fitbike ride 2 had besteld, ben ik overgestapt op de fitbike ride 5. De ride 2 was echt te klein voor me ( ik ben 1,78) , zat er met kromme knieën op. Hij voelde ook niet stabiel en oogde wat goedkoop. Op aanraden van de verkoper heb ik hem ingeruild voor de ride 5, wat een enorm verschil! Deze is ten eerste een stuk groter en stabieler. De trappers lopen lekker soepel en er is keuze uit verschillende programma's. Het zadel is erg comfortabel en is verticaal en horizontaal te verstellen, zodat je altijd de juiste zit kunt creëeren. Een klein minpuntje, het frame heeft een aparte kleur oudroze. Lijkt grijs op de foto, maar is toch echt een soort van roze. Verder is dit toch wel echt een aanrader voor dit geld!

Pluspunten

• Stevig
  • Veel programma's
  • Fietst erg fijn

Minpunten

• De kleur van het frame

Johan moris 19-06-2017

Goede hometrainer

De hometrainer heeft een groot scherm wat makelijk te bedienen is en met meerdere programma's .hij is fluisterstil en heeft een vliegwiel van 20 kilo .
Ook het afzonderen is zeer gemakkelijk.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Groot display
  • Smakelijk in gebruik
  • Vliegwiel van 20 kilo

Minpunten

• Geen optie om waterpas te zetten

Ivo 17-06-2017

Fijne hometrainer

Deze hometrainer heb ik gekozen vanwege een revalidatie training. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met een medewerker, mijn fysieke aandoening uitgelegd en kreeg meer info over deze hometrainer.
Ik ben erop ingegaan en heb er géén spijt van. Ik ben erg blij met deze solide, mooi uitgevoerde hometrainer. Ik moet nog wel wat meer duidelijkheid krijgen over het scherm.
De info hiervan is wat onduidelijk voor mij.

Dani_vd Burg 16-06-2017

Super apparaat

Super apparaat, ideaal voor intensief thuisgebruik. Het apparaat heb ik gekocht om conditie op te bouwen en straks te revalideren. Hij is erg makkelijk is elkaar te zetten, gebruikersvriendelijk, geluidsloos en nodigt uit tot het vaker gebruiken (itt bijv. waardeloos spul dat ik in het verleden wel eens heb gekocht via belprogramma's): kortom ideaal! Alle verwachtingen die ik had zijn waargemaakt. Wat ik ook fijn vond was de service van de chat van Betersport: je kan daardoor heel makkelijk apparaten vergelijken, checken welke de beste is in kwaliteit en prijs vergelijken.

Pluspunten

• geweldig apparaat
  • ideaal voor intensief (thuis)gebruik
  • geluidsloos
  • nodigt uit om er gebruik van te maken

Arie 16-06-2017

Comfortabele hometrainer

De technische omschrijving op de vergelijkingssite in combinatie met de prijs en geplaatste recensies hebben mij tot de koop van dit apparaat doen besluiten.
Helaas ook minpunten, zoals het verplaatsen van het apparaat op de wieltjes van de voorste dwarssteunbalk. Deze manier van verplaatsen wordt op het internet als zodanig voor dit apparaat gedemonstreerd. Hierbij is bij het kantelen van het apparaat de knevel van de stuurverstelling door de getande inklemming "geschoten" waardoor de achterkant van het apparaat tegen de vloer klapte. De inklemming was toch echt goed vastgezet (ben voormalig machinist). Probleem heb ik opgelost door de dwarssteunbalken te verwisselen zodat de wieltjes aan de achterzijde komen te zitten. Ik heb een lus van stevig koord om de voorste steunbalk geslagen waaraan ik het apparaat omhoog kan lichten en zodoende het apparaat beheerst en veilig op de wieltjes aan de achterzijde kan verplaatsen. Verder is de doorvoering van de kabeltjes van de hartpuls meting vanaf het stuur naar de computer via een gat in de stuurkolom met vlijmscherpe braamrand door mij voorzien van dikke duct tape zodat de kabeltjes niet beschadigen bij verstelling van het stuur.
Na deze aanpassingen is het apparaat een echte aanrader.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit- verhouding.
  • Vormgeving / design.

Minpunten

• Geen uitgebreide handleiding bijgeleverd.
  • Gevaarlijk apparaat bij verplaatsen.
  • Bij motage is vrij veel technische kennis nodig.

trainy 16-06-2017

Groot scherm

Het product bevalt uitstekend.
Jammer dat de bijgevoegde handleiding slecht uit het Chinees vertaald is, voor de wat ouderen onder ons is deze moeilijk te begrijpen.

Pluspunten

• mooie dising
  • loopt bijna geruisloos

Minpunten

• Handleiding is moeilijk te begrijpen voor ouderen

Jos 15-06-2017

Groot en duidelijk scherm

Toestel is degelijk en voldoet aan de verwachtingen.
Hartslagmeting op toestel is verre van correct.
Gebruik zelf polshorloge met Polar hartslagband
Bediening computer zeer gemakkelijk.

Pluspunten

• prijs kwaliteit
  • vlotte montage
  • elegant desing

Minpunten

• hartslagmeting
  • bekabeling elektrisch zeer licht uitgevoerd

André de Ruiter 12-06-2017

Wisselend succes

Op verzoek van mijn vrouw een hometrainer uitgezocht en na een analyse van alle reviews op het internet zijn we uitgekomen op de Fitbike Ride 5.
Het in elkaar zetten van de hometrainer ging redelijk vlot, ondanks dat de gebruiksaanwijziging op dit gebied wel wat duidelijker (lees groter) had mogen zijn, maar goed de aanhouder wint.
Vervolgens aan de slag en dat bleek voor mijn vrouw nogal moeilijk, met haar 1 m 53 is het moeilijk om het zadel in de juiste positie te krijgen, het is dus jammer dat dit niet traploos kan, voor mij zelf (1 m 91) was het geen probleem.
De gebruiksaanwijzing voor het display is naar onze smaak ook enigszins summier, maar goed dat is wellicht voor een ander weer niet het geval.
Om deze redenen hebben we deze hometrainer met voldoende beoordeelt i.p.v. goed of uitstekend.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren

Minpunten

• Moeilijk instelbaar voor "kleinere" mensen
  • Gebruiksaanwijzing is zeer summier

Ingrid Smets 11-06-2017

Groot scherm - stevig toestel

Deze hometrainer voldoet volledig aan mijn verwachtingen, keuze uit diverse programma's, simpel en overzichtelijk in gebruik. Makkelijk te monteren, ook door een vrouw alleen! Zeer stabiel toestel, draait heel soepel, alle programma's zijn aanpasbaar naar je huidige niveau. De wieltjes onderaan het toestel maken het makkelijk verplaatsbaar, handig. Goede prijs-kwaliteitsverhouding, je krijgt een professionele hometrainer voor een redelijk prijs

Pluspunten

• stabiliteit
  • draait heel soepel
  • verplaatsbaar met wieljes
  • groot en overzichtelijk display
  • grote keuze aan programma's, aanpasbaar

Mikki62 09-06-2017

Superstille himetrainer

De hometrainer is geschikt voor verschillende soorten gebruik. Bij mij gebruikt de ene persoon allen de lichtste stand, vanwege knieproblemen!en. Een ander stelt een zwaar trainingsprogramma in en de derde gaat voor conditie en soepelheid. Allemaal prima in te stellen. De trainer is makkelijk in elkaar te zetten en neemt niet veel ruimte in. Kortom, iedereen helemaal tevreden!

Pluspunten

• Vrijwel geluidloos
  • Makkelijke montage
  • Neemt weinig ruimte in
  • Veel verschillende orogramma's
  • Zadel en stuur heel eenvoudig te verstellen

Piet Stigter 09-06-2017

Home trainer

Prima home trainer, eenvoudig op te bouwen en makkelijk afleesbaar scherm, bovendien een heerlijk zadel om op te zitten!

Kelly 06-06-2017

Zeer tevreden gebruiker

Zeer fijne hometrainer. Lang twijfelen en veel research gedaan op internet. Uiteindelijk de Fitbike gekocht. Stevige fiets. Zit comfortabel. Veel verschillende programma's. Gemakkelijk te bedienen. Bijna alles is verstelbaar waardoor je hem passend kunt maken op jezelf. Familielid heeft hem bij mij uitgetest en is ook tevreden. Hij gaat hem ook aanschaffen. Kortom ben erg tevreden en beveel het product absoluut aan.

Pluspunten

• Veel verschillende programma's
  • scherm geeft licht. Hierdoor goed leesbaar.
  • Zeer stevig
  • Bijna alles is verstelbaar

Har 04-06-2017

zeer tevreden!!!

Dit is precies wat we zochten,zijn zeer tevreden over deze hometrainer.We hebben er lang naar gezocht (keken op verkeerde site denk ik)maar nu zijn blij met dit product en ben al 6 kg buikspek kwijt.

Pluspunten

• groot scherm
  • goed zadel
  • makkelijk te verplaatsen
  • makkelijke montage( half uur was ik klaar)

Hans Schaepkens 03-06-2017

Stil, degelijk en goed in elkaar te monteren

Goed product waarbij de kostprijs in uitstekende balans staat met wat het apparaat biedt aan mogelijkheden
Hij is goed monteer baar, stabiel en handig te verplaatsen m.b.v. wieltjes aan voorkant

Pluspunten

• goed zadel
  • geruisloos
  • stabiel

Gerritse 01-06-2017

Complete fiets.

Na het nodige speur werk zijn wij uitgekomen bij deze fiets, en zijn zeer tevreden met de keus. Zou niet misstaan in een fitnessruimte. De fiets kun dus danig afstellen dat je ten alle tijden juist op de fiets zit en dit blessures voorkomt, of je nu voor de conditie gaat of om te revalideren allemaal geen probleem. Prijstechnisch in verhouding met kwaliteit zeer tevreden zeker ook over het vliegwiel die zeer stil is. Wij hebben er ook gelijk een iPad houder bij besteld en tot onze verbazing zeer makkelijk te bevestigen en ook voor dit artikel is de kwaliteit wederom een plus punt,geen chinees imitatie spul. Zeker een aanrader.

Tip~ zet de fiets in elkaar op de plek waar hij staan moet ,(installatie erg makkelijk en compleet met gereedschap ) wij hebben hem beneden in elkaar gezet en was ff zweten om hem boven te krijgen is toch 40 kilo.

• Kwaliteit
  • Mogelijkheden computer.

Minpunten

• Hulp nodig om de voeten eronder te zetten.

Therdin 30-05-2017

Simpel in elkaar gezet; indrukwekkend resultaat

Beroemd om mijn twee linkerhanden, maar toch gelukt! Een muisstille hometrainer. Perfect aan je wensen aan te passen. Mooi groot scherm. Hier ben ik heel gelukkig mee!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Muisstil; soepel

Minpunten

• Zwaar