De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi ECAM 22.110.SB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Wickbold-Reij 28-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

hiervoor de siemens surpresso s50 gehad, goede machine maar na 5 jr is de unit kapotgegaan. opzoek na een alternatief omdat reparatiekosten aan de hoge zijn en nav reviews uitgekomen op deze machine. getwijffeld over de philips-saeco Saeco HD8752/41 Intelia, maar de revieuws over de delonghi zijn beter. Dit zal de praktijk moeten uitwijzen. wij gebruiken al jaren de bonen van segrafedo creme en dit is voor ons echt de allerlekkerste koffie

billyg 28-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Het apparaat is heel slim vormgegeven, makkelijk bij te vullen. De bediening is zeer eenvoudig, ook het maken van cappuccino lukt prima. En de koffie is heerlijk!

billyg 28-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Het apparaat is heel slim vormgegeven, makkelijk bij te vullen. De bediening is zeer eenvoudig, ook het maken van cappuccino. En de koffie is heerlijk!

Espressomi 27-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Gebruikgemak is goed, duidelijke gebruikshandleiding, lekker hete koffie, temperatuur eenvoudig in te stellen. Mode vormgeving. Maalgeluid is niette hard. Eco instelling is prima, dan vergeet je hem niet uit te zetten.

Anoniem 25-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Een mooi apparaat met goede mogelijkheden voor de perfecte koffie.
Over de duurzaamheid kan ik nog niet oordelen want ik heb hem pas een paar dagen in mijn bezit, maar over de prijs/kwaliteit ben ik erg te spreken.

monika07 25-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Goed werkend apparaat, koffie op gewenste sterkte in te stellen. Temnperatuur uitstekend. Aan te bevelen Nog geen ervaring met duurzaamheid

Na enkele dagen geëxperimenteerd te hebben met maalgraag, koffiehoeveelheid en soorten koffie het volgende resultaat. Het kost wat tijd (en moeite omdat je verschillende koffiesoorten moet proberen in verschillende maal/hoeveelheidstanden) om der juiste keuze en instellingen te maken. Ik kreeg het voor elkaar bij de 1-koffiekop keuze op de voor mij optimale instelling te vinden, uitstekende voloe smaak, prettig geurend en aardige schuimlaag. Maar dan, de grote ontluistering toen ik 2 kopjes wilde zetten met gelijke instelling. De keuze voor 2 kopjes leverde een minder romig, wat waterig resultaat. Bij meer koffie (knop voorzijde) kreeg ik weliswaar een sterker bakje, maar meer bitter dan romig.
Navraag bij DeLonghi leert dat de maling voor 2 kopjes 1,5 maal de hoeveelheid koffie voor 1 kopje oplevert. Vreemd, maar dat verklaart het resultaat. De advertentieslogan “slechts een maling nodig voor 2 kopjes (t.o.v. bijv. SAECO die bij de keuze voor 2 kopjes twee maal achtereenvolgens een maling uitvoert, dus telkens een volledige maling per kopje) pakt voor De Longhi ongunstig uit.
Al mert al een prima machine, maar als je regelmatig de keuze moet maken tussen 1 en 2 kopjes en niet telkens de instellingen wilt wijzigen, een nadeel t.o.v. een vergelijkbaar SAECO apparaat.
Chris Nierop

Aronspa1 09-12-2015

Druk je toch gewoon nog een keer op een knopje na 30 seconden? Ik snap het probleem niet echt.
1 kopje koffie zetten. Na 30 seconden het volgende kopje. Phuuuu. Ik zet de koffie altijd per kopje, no problem! Prima machine.

G2al3dino4 18-04-2014

Gewoon de waterhoeveelheid instellen, m.a.w. iets minder water per kopje en veel succes

Geraldino

Cheyenne2004 21-01-2015

We hebben exact hetzelfde probleem en aangezien het apparaat gewoon de mogelijkheid biedt om 2 koppen espresso of koffie te zetten behoort dit gewoon goed te werken.
Reden voor ons om het apparaat terug te brengen. (Net 2 weken in gebruik) Ik zat nog even te twijfelen of wij misschien niet gewoon een "pech-model" hebben en dat ik dezelfde gewoon weer neem. Maar nu ik dit de reactie van de Lunghi gelezen heb, bedank ik voor de eer. Dan maar iets geld erbij en wel 2 koppen tegelijk kunnen zetten!

Briccassar 24-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Na een dagje reviews lezen op internet tot deze keuze gekomen. Tot op heden geen spijt! Prima apparaat en na wat proberen met instellingen heerlijke bak koffie of cappuccino.

Temperatuur van de koffie hadden we nog de meeste angst voor (gezien de reviews/klachten), maar die is meer dan goed: van de 4 mogelijke temperatuur instellingen staat het apparaat af fabriek op standje 2, dit is heet zat (en wij houden van echt hete koffie).

Over het voor- en naspoelen van het apparaat kun je verschillen van mening, maar het heeft als voordeel dat het apparaat goed schoon blijft en goed opwarmt voor het eerste bakkie. Tip: zet gewoon altijd een bakje onder de uitloop, dan is je lekbak niet zo snel vol!

Positief:
-Goed leesbare handleiding, niet op hier en daar een Italiaans woord letten; echt even lezen is wel van belang gezien in opstart procedure die doorlopen moet worden
-Instel mogelijkheden zijn goed: maalgraad, sterkte (hoeveelheid koffie per zetting), hoeveelheid water per kopje en temperatuur zijn instelbaar
-Melkopschuim werkt ook nog (bij meeste van dit type apparaten werkt het niet of slecht); zelfs met een kopje melk is het mij gelukt om flinke, stevige schuimlaag te maken (aanbevolen wordt een melk kannetje)
-Mooi design
-Toegankelijkheid waterreservoir en lek/koffie-koekjesbak is goed (alles aan voorkant)
-Koffiebonen reservoir is goed afgesloten (rubber rand) waardoor bonen verser blijven
-Zelfs een kopje thee zetten met het hete water (via stoompijpje) lukt goed

Niet verwacht:
-Apparaat heeft een ingebouwd waterfilter (in waterbak), deze moet volgens handleiding na 3 maanden vervangen worden
-Ontkalken moet met speciale vloeistof die De Longhi voorschrijft, nog niet gekeken waar ik dit kan verkrijgen

PaulM7172 23-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ik heb lang getwijfeld welke espressomachine ik ging kopen. Ik bleef uiteindelijk dubben tussen een Miele CM6300 of deze DeLonghi met een prijsverschil van circa 800 euro. En niemand kon me uitleggen waar dit prijsverschil in zit, behalve dat miele met 50000 kopjes test. Het is uiteindelijk DeLonghi geworden en ik heb er geen spijt van. Hij ziet er mooi uit in het zilver. Eenvoudig gebruiksklaar te maken. Ook eenvoudig schoon te houden en het apparaat voelt degelijk aan. De smaak van de koffie is prima. De melkopschuimer werkt perfect. En op de hoogste 'heetstand' is deze koffie heet genoeg voor mij. Kortom we zijn er blij mee. Voor deze prijs iedereen aan te bevelen en niets voor niets als beste uit de test van consumentenbond januari 2014

lisettebloemertje 21-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ik had zelf een senseo maar dat was niet te vergelijken met de koffie die ik bij mijn ouders uit een espressomachine kreeg.
En heb ik dus nu zelf deze geweldige machine aangeschaft.
Met name omdat de beoordelingen zo goed waren.
En ik ben het hier helemaal mee eens.
Geeft heerlijke koffie en is makkelijk in gebruik.
Ook de sterkte van de koffie is goed in te stellen.
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen aangezien ik hem net een week in mijn bezit heb.

jachul 19-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Over de duurzaamheid kan ik nog geen oordeel geven aangezien we het apparaat nog maar een week in gebruik hebben. de bediening is heel eenvoudig en de smaak van de koffie is een
verademing t.o.v. de Senseo die wij hiervoor gebruikten. Ook de capucino is heel goed van smaak. Moeten alleen nog uitproberen welke bonen wij het fijnst gaan vinden.

maissan10000 19-02-2014

goede koffie/espresso
makkelijk schoon te maken en ontkalken
is zeer eenvoudig

maakt weinig geluid

Kefeya 22-02-2014

Ik heb deze machine nu een week in gebruik,kunt u mij vertellen hoe ik de cappuccino moet maken?
Als ik 2 kopjes koffie zet dan krijg ik rechts minder koffie, zeker 1 centimeter minder.
Heeft u hier ook last van?

Kefeya 17-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Makkelijke bediening, word goed en op tijd aangegeven wanneer je water bij moet vullen of koffieafvalbak moet legen.
Ook fijn dat je snel heet water heb.
Cappuccino gaat ook prima.

tjee 18-02-2014

Da's wel gek. Veel mensen klagen juist dat het apparaat niet op tijd aangeeft dat het water op is, maar misschien hebben ze wat aangepast.

jandez 16-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ik kan nog geen oordeel geven over de duurzaamheid, daarvoor heb ik hem te kort in bezit. Het apparaat werkt prima. Van alles even proberen. Vooral het gebruik van het stoompijpje (melk op schuimen) komt niet echt duidelijk naar voren bij de gebruiksaanwijzing.

rjvdhoek 12-02-2014
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Deze koffiezetter vervangt onze defecte Siemens S40 (na 11000 kopjes versleten). Dit apparaat geeft gelijk een uitstekende eerste indruk: de molen is redelijk stil, de koffie is goed heet en het gebruiksgemak is hoog. De smaak van de koffie is uitstekend, en daar gaat het tenslotte om. We gebruiken het apparaat vooral voor koffie, en niet om melk op te schuimen. Dat aspect heb ik dus ook niet meegenomen in de beoordeling.

ronwijn 25-12-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Ik heb dit apparaat nu ongeveer een jaar en hij schiet regelmatig in de foutmelding. Het is de foutmelding waarvoor DeLonghi een apart vel heeft bijgesloten. Na een aantal maanden en vele storingen ben ik er wel klaar mee. Dit verwacht ik niet van zo'n duur apparaat. Het vervelende is dat het op de onmogelijkste momenten gebeurt als je huis vol visite zit. Echt waardeloos. Wat mij betreft geen aanrader zo'n duur ding. Iemand anders hier ervaring mee? Het verbaast me wel dat ie aardig is getest bij de consumentenbond. De koffie is niet echt super heet ook al kan je de warmte instellen.

tjee 29-12-2013

Ik denk dat je gewoon pech hebt. De mijne doet het al 2.5 jaar perfect en maakt inderdaad hete en lekkere koffie. De reviews zijn o.h.a positief, dus zo verbazingwekkend is die "aardige" test niet.
Verder is de kwalificatie "duur" niet echt op z'n plaats. Het betreft hier één van de goedkoopste automaten.

hansw49 12-03-2014

Beste ronwijn,

Welke foutmelding kreeg u .
Ik heb namelijk geen bijsluiter , vel gezien.
Ik heb nu na 2,5 een probleem met verwijdering van de zetgroep
als het apparaat is uitgeschakeld. Hij geeft dan in het display een indicatie dat het apparaat sterk vervuilt is,
alhoewel ik hem regelmatig heb schoongemaakt.
Waarschijnlijk komt de zetgroep door deze foutmelding niet
geheel terug in de juiste positie om hem te kunnen verwijderen. Heeft u dit probleem ook gehad.
Mvg

Anoniem 21-10-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

In de eerste plaats hebben hier te maken met een mooi vormgegeven en functioneel apparaat.De koffie wordt goed heet, maar het warmhoudplaatje wordt niet warm bij mij, terwijl dit bij mijn vorige DeLonghi wel het geval was. Verder moet je even de tijd nemen om de juiste hoeveelheid koffie en maalgraad goed in te stellen. Helaas is de spoelhoeveelheid van het water niet instelbaar, waardoor hij nogal veel water gebruikt. Over de duurzaamheid heb ik nog geen oordeel. Dat zal de tijd uit moeten maken. Mijn vorige DeLonghi is 7 jaar mee gegaan.

daylight76 30-06-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Heb dit apparaat 3 weken in bezig gehad. perfect apparaat zoals iedereen meld. ook via consumentenbond goed aangeschreven. Helaas kon ik er niet optimaal gebruik van maken. had het probleem dat als die een uurtje of 4 uit had gestaan niet meer aanging via de powerknop. kreeg dan elke keer een algemene foutmelding. ik kon het probleem oplossen door de hoofdschakelaar van het apparaat uit en aan te zetten. En dan deed die het weer perfect. het bleek iets met de piek en wissestroom te maken te hebben. Delonghi had al een paar mensen met het zelfde probleem in de regio Den Haag. Delonghi zelf kon er ook niks aan doen. Aangezien ik het voor die prijs wel hindelijk vond heb ik van Delonghi een alternatief gekregen de Ecam 23.120. En daar heb ik het probleem niet meer.

perfectionist is de naam 15-05-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

over algemeen zeer tevreden, even zoeken naar je eigen favoriete instellingen. Maalgraad 3 is bv heel geschikt voor gewone koffies, draaiknop in het midden. Diverse bonen uitgeprobeerd en aldi bonen doen het slecht in DIT apparaat, maar Lidl bonen juist goed. Hema bonen vinden wij het lekkerst.
Gebruikt veel bonen, maar levert een goed produkt=koffie.
Nog een gebruikerstip; als je na gebruik, je apparaat niet meer gaat gebruiken, neem dan het waterreservoir uit het app, gooi het leeg en spoel het na en zet het daarna zonder deksel ndersteboven, dus met open kant onder, op een kleine verhoging, bv een pollepel, dan kan de bak goed drogen aan de lucht en kan er VOORAL geen alg ontstaan onderin de bak, je kent het wel, zo'n glibberig glad laagje, dat altijd ontstaat door stilstaand water dat lang ergens in zit, vies. Bonen kunnen zo uit de vriezer de molen in, gaat prima. Nu afwachten hoe lang hij zonder mankementen meegaat, hoop vele jaren. Kopjes moeten wel voorverwarmd worden met tapwater uit het app.

vdwilk 09-03-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Sinds november 2012 in ons bezit. Het is een gebruiksvriendelijk apparaat met een duidelijke uitgebreide handleiding. in het begin is het een beetje zoeken naar de juiste smaak, maar dit is erg afhankelijk van de bonen. We hebben echt van alles geprobeerd, HEMA beviel goed net als de LIDL, Jumbo eigenmerk zat een bijsmaak aan.
Afstellen van de machine stelt niks voor, de maalgraad was al door de italianen ingesteld en bleek uiteindelijk ook de lekkerste. Watertemperatuur, koffiesterkte en hoeveelheid is zo gebeurd.
Schoonmaken valt ook mee, de lekbak af en toe legen met bakje met koffieresidu die daar op geklikt zit is dus ook makkelijk schoon te krijgen, waterreservoir zit aan de zijkant en schuif je makkelijk in en uit, waarachter de zetgroep zit die ook makkelijk te cleanen is.
Er wordt geadviseerd om de 3 maanden te ontkalken, ik heb gewacht totdat het toestel het zelf aangaf, dit was na 4 maanden.
Melk opschuimen is een kwestie van oefenen en blijkt achteraf veel makkelijker dan gedacht, filmpjes op YT kunnen helpen.
Het is onze eerste espressomachine dus geen referentiekader, geen heavy users, tussen de 15 en 30 koppen per week.
Hij doet wat hij moet doen in ieder geval, en dat is een lekker bakkie maken, en dat voor niet al teveel euro's.
Prijs/kwaliteit is erg goed te noemen dus.

Johnny 08-12-2015

Nog altijd tevreden?

vdwilk 09-12-2015

Ja,

het apparaat werkt nog steeds prima, zag dat het wederom Beste Koop was vorige maand in de consumentengids.

We gebruiken hem intussen meer en regelmatig schoonmaken is wel een aanrader.

gr.

Aronspa1 07-03-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Een waanzinnig fijne koffiemachine. Even goed alle instellingen goed invoeren (dat moet éénmalig)en dan heb je een heerlijk bakkie. Het dagelijkse onderhoud zijn het leeggooien van het koffiedikbakje, het legen van de lekbak en het vullen van het waterreservoir. Verder maak ik 1 keer in de week de zetgroep schoon. Een klusje van 5 minuten. Het stoompijpje gebruiken wij niet omdat we een fantastische melkopschuimer hebben (Severin 9684). Zowel de normale lungo koffie als espresso zijn echt heerlijk en goed heet. Met de koffie-hoeveelheid knop kiest iedereen zijn eigen sterkte.Een restaurant bakkie voor een thuis prijs. We hebben dit apparaat nu drie maanden en zijn er echt zeer blij mee. Dag koffiepad's....... Hallo DeLonghi! Een aanrader.

QNVDH 03-03-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Delonghi ECAM 22.110 SB. Ik sluit me aan bij een eerdere review. Inderdaad de weinige stoom die er is gaat snel over in water. Verder een vrij lauwe smaakloze bak. Valt mij bijzonder tegen deze machine. Ga met deze klachten terug naar de winkel. Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.

Na eerdere dure mechines te hebben gehad die gemiddeld 6 jaar meegingen overgegaan op een goedkopere. Helaas zeer teleurstellend.

QNVDH 12-03-2013

Terug naar de winkel gegaan en netjes mijn geld terug gekregen. De verkoper wist mij te melden dat je met dit apparaat geen cappucino kon maken. Het apparaat was hiervoor niet goed genoeg. Bijzondere reactie.

Aronspa1 07-03-2013

Lauwe bak? Je hebt in de gebruiksaanwijzing gevonden dat je dit in kunt stellen? Smaakloos? Een bakkie espresso kan je zo instellen dat het glazuur van je tanden springt. De gebruiksaanwijzing zat er bij jou toch ook bij? Het is een boek waar op staat "Cappuccino- en Koffieautomaat". Kijk nog eens goed in de doos!

kopjeT 18-02-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Dit type aangeschaft mede op basis van de goed recensies op kieskeurig. Nu hebben we nog wel wat moeite met de juiste instelling. Vooralsnog blijven het een beetje slappe bakkies. De maalgraad al naar de uiterste fijnstand gedraaid net maar wel nog zo dat er een straaltje uit komt en niet dat gedruppel wat je krijgt op zijn fijnste stand. Dit schijnt ook niet goed te zijn want dan vervuild de machine veel sneller.We hebben nog niet het perfecte kopje weten te maken, maar moeten misschien ook nog wel verder zoeken naar de juiste bonen. Hebben nu de Lidl bonen die NB als beste uit de test kwamen. Maar staat al een nieuw zakje klaar van Simon Levelt. Kortom nog even verder uitproberen.

BuraGelar 19-02-2013

Ik had laatst ook de bonen van Lidl en het zelfde probleem opeens. Daarvoor waren de kopjes koffie perfetto! Geen idee of dit op toeval berust maar ja. Ik heb daarna andere bonen genomen, die wat vetter(olie) waren. en nu is het weer sterk genoeg.

altaphista 16-02-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Heb het apparaat nu een paar weken. Voor een kleine 400 euro krijg je wat je ervoor betaalt, namelijk een goeie volautomaat, maar verwacht geen top apparaat. (is mij tegengevallen)

Ik heb problemen met de maalgraad, met Lavazza, AH excellent, en zelfgebrande bonen van Boot moet ik allemaal de maalgraad op ongeveer z'n grofst zetten (6 a 7), anders loopt het haast niet door en duurt het 5 minuten voordat een kopje espresso klaar is. Smaak is wel goed, maar dat ligt aan de bonen.

Verder doet het stoompijpje het niet goed, na zo'n 30 seconden komt er water mee uit en valt de druk weg vd stoom. Met als gevolg warme melk gemengd met water met een 2mm schuim erop. Ook komt er stoom uit de zijkant vh apparaat.

Hoop dat het eenmalig is en aan dit apparaat ligt, als het na het omruilen niet beter is gaat ie terug en koop ik een Jura.

Caroline_be 18-02-2013

Ik denk dat dat écht uitzonderlijk is en er duidelijk wat scheelt aan jullie toestel.
Wij hebben al veel bonen uitgeprobeerd (we zijn fanatiekers!)en alles lukt ons. Wat betreft het stoompijpje dat gebruiken wij niet (enkel om te ontkalken) dus daar kan ik niks over zeggen. Wij hebben ons apparaat een jaar en zijn er erg tevreden over. Ik zou een contact nemen met de naservice van Delonghi zelf!!!

Aronspa1 01-02-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

Even de gebruiksaanwijzing GOED lezen i.v.m. de instellingen.... en dan is het een waanzinnig gaaf (makkelijk) apparaat. Ik was aan het kijken voor een Philips Sarista maar door het zoeken op internet kwam ik erachter dat dat dus echt geen succes gaat worden, er zijn wel erg weinig blije gebruikers. Deze Delongi machine voldoet wel aan mijn verwachting. Bonen kiezen die je zelf wilt. Ik ben volop aan het proberen. En een werkelijk fantastisch bakkie koffie of espresso. Melk opschuimen dat doe ik met een aparte opschuimer van Severin. Ik had een Senseo maar die staat nu op marktplaats. Maakt Philips tegenwoordig eigenlijk nog wel topproducten?

Aronspa1 09-12-2015

We hebben hem nu dus al bijna drie jaar! We gebruiken Brita gefilterd water via een kan en gebruiken een halve kilo bonen per week. Hij wordt dus behoorlijk gebruikt. Ik maak deze koffiemachine best vaak schoon. Ik heb de waterhardheid op zijn zachtst ingesteld (brita water) en ontkalk dan met een eigen mengsel van citroenzuur met water als de machine "er om vraagt". Verder schroef ik 2 keer per jaar de "filter" van de zetgroep en leg ik deze een uur in het azijn en schrop deze heel goed schoon. Verder heb ik alle beweegbare delen van deze machine ingespoten met brunox turbo spry een soort (WD40) smeermiddel. Koffiemachine doet het al 3 jaar probleemloos. Maar enig onderhoud met kennis is wel aardig, anders kan ik me voorstellen dat er dingen vastlopen.

perfectionist is de naam 25-01-2013
Geschreven voor: De’Longhi ECAM 22.110.SB

aanvulling op eerdere review.

het opstomen/opschuimen van melk, liefst koude houdbare volle melk, gaat prima.
de geluiden van de machine zijn naar mijn smaak niet storend, maar geven juist blijk van kracht/vermogen, dus geen iel senseo geluid.
schoonmaken is een eitje, heel simpel.
welt de gemalen bonen eerst even voor , alvorens hij verder gaat met koffie zetten, dat is ook prima
de uitloop zou van mij nog wel wat lager mogen, voor de gewone kop en schotels, maar die kun je ook gewoon zelf vlak onder de uitloop houden.
ik betwijfel dus sterk of de machine de benodigde 90 tot 96 graden haalt om een goede espresso te maken, denk het niet.
maalgraad moet tijdens malen aangepast worden naar eigen smaak, meestal een stuk fijner dan fabrieksinstelling.
is snel op temperatuur (maximaal 85 graden???) wie het weet mag het zeggen
mooi klein formaat, met zilver gespoten plastic kast.
heeft dus géén warmhoudplaat voor kopjes, wordt ook NIET heet tijdens gebruik, beetje lauw warm.
de veelgehoorde klacht over krassen op het rvs plaatje, stoort mij nu juist totaal niet, je sleept je kop er toch niet af, maar tilt het er toch vanaf, bovendien, het is een gebruiksvoorwerp, geen siervoorwerp.