De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.SB - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
cappuccino, espresso, heet water, koffie

Hugo 12-08-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie uit een zeer betaalbare machine

Bij koffiediscounter in Naarden tekst en uitleg gekregen over deze machine, geen woord teveel hier komt héérlijke koffie uit. Onze vorige machine was een Saeco Intelia en die haalt het bij lange na niet bij deze Delonghi. Hij is veel stiller bij het malen én het doorlopen. Hij maalt veel fijner en produceert een heerlijke kop koffie. Wij gebruiken de LaPlace bonen en dat is een goeie combi.
Het toestel moet je 10 minuten de tijd voor nemen om in te stellen, op te starten en te spoelen. Daarna is het koffiezetten op een zeer intuïtieve manier.
Ik kan nog even doorgaan maar je moet het zelf ervaren, en dat voor maar €339. 👍👍👍

Pluspunten

• Zeer stil
  • Hele goede maling
  • Eenvoudig gebruik
  • Prijs/kwaliteit
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Nog niet gevonden

Ruud010 04-07-2016 Product kwartaal in bezit

Binnen 3 maanden defect!

3,8
Na ongeveer 3 maanden heeft het maalmechanisme het al begeven. Reparatie valt bij DeLonghi niet in de garantie en ze verwijzen doodleuk naar de koffiebonen leverancier met als argument dat er stenen of takken tussen de koffiebonen moeten hebben gezeten.

Supernova1986 28-02-2016 Product kwartaal in bezit

Deze machine gebruikt gekocht. Hij was een jaar oud. voor onze nieuwe keuken ter vervanging van de Senseo. Simpel te gebruiken en heerlijke koffie en cappuccino. Na een aantal weken merkte ik na gebruik van het stroom pijpje dat er water onder het apparaat kwam. Contact opgenomen met Delonghi, er moest een monteur komen. Deze heeft het probleem vakkundig en snel opgelost. Erg blij met deze koffiemachine.

Hayendaudio 14-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Reeds 4 jaar de voorloper van dit model in bezit. Nog altijd heerlijke koffie en capuccino. Nu eerste defect gehad. DeLOnghi monteur aan huis besteld. Snel geregeld, nette service en zeer redelijke kosten: pompje nog onder coulance vervangen! Onderhoud deze machine cf. voorschrift en je hebt nooit een probleem.

JanD 20-11-2015 Product paar dagen in bezit

Wij zijn overgestapt van Senseo naar deze machine.
We zijn er zeer tevreden over dit apparaat. Het is eerst even zoeken naar de juiste instelling voor de smaak maar als je die hebt is het genieten van een heerlijke kop koffie. echt een aanrader.

isamas 02-06-2015 Product jaar of meer in bezit

5,4
Lekkere koffie, was fijn machine, maar tijdens eerste jaar 2x stuk geweest (eerst stoompijpje stuk, daarna boiler) nu is hij net 3 dagen 2 jaar oud en weer stuk. Geen garantie meer. Fabriek gecontacteerd en omdat er op herstellingen maar 3 maanden waarborg geldt, ook geen gratis herstelling meer. Heb altijd ontkalkt wanneer machine dit vroeg, steeds met delonghi product en nu zeggen ze mij ook dat ik niet genoeg ontkalkt heb??? Tja al bij al slechte kwaliteit.

ErnstdeB 31-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb het apparaat nu 2 jaar, gebruik het dagelijks voor 1-2 koppen. Nog geen problemen gehad. Inmiddels 3 keer ontkalkt (zodra er om gevraagd werd).
Water en bonen moet je eigenlijk zelf in de gaten houden, de melding dat water of bonen op zijn komt tijdens het zetten van de koffie.
Schoonmaken is eenvoudig.

janh.jansen 27-04-2015 Product kwartaal in bezit

mooie machine, ( te) veel mogelijkheden.
maakt lekkere koffie met Lidl bonen.
opschuimen melk is even oefenen maar gaat dan goed.
nadeel: water is plotseling op; er had aan de voorkant best een indicator kunnen zitten

A.W.Jansen 12-02-2015 Product half jaar in bezit

Aanvankelijk was ik heel enthousiast over dit apparaat. Nu echter na 8 maanden gebruik is het defect geraakt. Er verdwijnt wel water, maar er komt geen koffie en soms weinig water uit de uitstroomopeningen. Twee jaar garantie en monteur komt aan huis. Prima dacht ik, maar dat is nu het probleem. Na een week dagelijks bellen met klantenservice blijkt dat er nog drie weken bij komen, voordat een monteur langs kan komen. Bespaar jezelf een hoop irritatie en ergenis. Koop een ander product. De machine is goed instelbaar, maar de service is ver beneden alle peil en dus meer dan knudde. NIET KOPEN

Cheyenne2004 21-01-2015 Product paar weken in bezit

Sinds 2 weken het apparaat in ons bezit. Zo lang ik 1 kopje zet is er niets aan de hand maar als we er 2 willen zetten is de koffie zo slap als afwaswater. Met de spresso hetzelfde verhaal. Het lijkt erop alsof het apparaatje dezelfde hoeveelheid koffie voor 2 als voor 1 gebruikt. Erg jammer ...maar het apparaat gaat na net 2 weken gebruik retour!
Ben er nog niet uit of ik dezelfde weer neem. Hij is makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken, dus misschien dat wij een "maandagochtend-model" hebben.
De revieuws hier zijn prima dus misschien een gevalletje "pech"

wfeijlander 27-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat, nog geen problemen ondervonden.
Advies, neem er een aparte melkopschuimer bij, dat scheelt enorm in de
intervallen voor ontkalken,

Kurt-V 11-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb hetzelfde voor als Caroline-B, lek links vanonder aan het rode reservoir . En dit na onderhoud van machine door DeLonghi voor 75€.Voor de rest super machine geweldige koffie.Terug naar Delonghi voor lek te laten maken hopelijk gratis.

Caroline_be 26-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb reeds een paar keer deze Delonghi erg positief beoordeeld.Ondertussen zijn we een eind verder en hebben we ze bijna 2 jaar. Helaas is m'n beoordeling nu minder...want ze lekt water vanonder (dichtbij het rode bakje linksonder). Ik heb m'n machine onderhouden net alsof het m'n kind was. Heb de onderhoudsset van Delonghi, onderhoud ze en ontkalk ze met het origineel product van Delonghi. Ik heb 2j geleden 500 euro betaald en ik besef maar al te goed dat ze helaas geen 2 jaar meer zal werken. Ik heb geen zin om een technieker te laten komen want ik vrees dat ik (zoals iemand eerder vertelde) ongeveer 100euro zal moeten betalen.Ik gebruik ze enkel voor koffie, dus met de melkopschuimer heb ik geen ervaring. Ik vind 500 euro voor een machine die slechts 2 jaar meegaat niet kunnende.

Michel1966 26-06-2014 Product half jaar in bezit

gebruik en mogelijkheden prima, smaak en temperatuur zeer goed. Alleen af en toe is water op wat apparaat wat laat aangeeft of de bonen zijn op. Schoonmaken e.d. goed nu 7 maand in gebruik

Tgi 15-05-2014 Product jaar of meer in bezit

Het apparaat moet je even leren kennen.
We hebben het nu bijna 1 jaar. Schoonmaken moet je doen, bijna elke 2 weke: 2min werk en dan 20min doet het apparaat het zelf.
We hebben de afgelopen weken problemen gehad doordat we vettere koffie bonen hebben gebruikt Segafredo, heerlijke koffie maar dan loopt de machine dus vast na een tijdje(3weken)
Op Youtube wat dingen gevonden.
Belangrijk is dat het ronde filtertje op het zetstuk moet worden gereinigd. Dit kan je doen door het te ontkalken. Schroefje losdraaien en in soda of ontkalking leggen. De gaatjes gaan namelijk dicht zitten. Het zetstuk zelf ook regelmatig(1x per maand) in sopje leggen. Dit wordt nogal viezerig van alle koffiekopjes.
We gebruiken nu weer de espressobonen van AH (excellent), die doen het goed. Koffie wat minder sterk maken, minder bonen, waardoor het apparaat doorspoelt. Daarna weer op normaal zetten.
Een topapparaat, die je goed moet onderhouden, smaak is uitstekenduitstekend.

monika07 13-04-2014 Product kwartaal in bezit

6,8
Een mooie machine als je telkens een kopje zet. De mogelijkheid om twee kopjes gelijktijdig te zetten werkt voor geen meter. Na enkele maanden experimenteren met een groot aantal koffiemerken lukt het niet om een gelijk smaak in te stellen als je resp. voor 1 of 2 kopjes gelijktijdig kiest. Wanneer de smaak voor 1 kop goed is, en je vervolgens kiest voor 2 kopjes wordt de smaak waterig. Ook de draaiknop aan de voorzjjde kan dat niet compenseren. Contact met Delonghi leert dat bij de keuze voor 2 kopjes de maling niet 2 maal de hoeveelheid voor 1 kopje wordt gemalen, maar 1.5 maal. Deze hoeveelheid is onvoldoende om de smaak te behouden. Voor mij komt deze machine zeker niet als beste koop uit de bus. Mijn vroegere SAECO machine, die voor 2 kopjes echt 2 maal maalde wint de test.

Monnehans 08-04-2014 Product paar dagen in bezit

Bevalt tot nu toe zeer goed. Na aantal kopjes koffie de machine iets sterker ingesteld. Handig in gebruik ook als er visite is. Tip:gebruik houdbare melk van friesche vlag dan wordt het melkschuim vele malen dikker, heerlijk....

L.vanLeeuwen 14-03-2014 Product paar dagen in bezit

Paar dagen in gebruik.

Nog een beetje aan het experimenteren met afstellingen en smaken.
Maar al een aantal heerlijke bakkies gedronken! Alles werkt heel eenvoudig en het is een prachtige machine om in de keuken te hebben staan.

pluspunten :
*heerlijke koffie
*erg makkelijk in gebruik
*Weinig herrie
*mooi design.

Nog geen minpunten kunnen ontdekken!

Voor het mooi opschuimen van de melk moet ik helaas nog even door oefenen. (tips welkom!)

mdezeeuw 12-03-2014 Product paar dagen in bezit

We zijn verslaafd geraakt aan koffie. Zelfs mijn man is overtuigd. Dit was echt een goede keus! Alleen de cappucino functie lukt nog niet helemaal. Het lekkerste vind ik om de melk zelf op te kloppen.

hootch1979 09-03-2014 Product paar dagen in bezit

paar dagen in ons bezit. Koffiesmaak is lekker, moeten alleen nog wat gaan testen met verschillende bonen. Tot op heden zeer tevreden over dit product. Goede prijs/kwaliteit verhouding.