De'Longhi Magnifica S ECAM 22.110.SB - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
cappuccino, espresso, heet water, koffie

Beoordeling op basis van 84 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

A.W.Jansen 12-02-2015 Product half jaar in bezit

Aanvankelijk was ik heel enthousiast over dit apparaat. Nu echter na 8 maanden gebruik is het defect geraakt. Er verdwijnt wel water, maar er komt geen koffie en soms weinig water uit de uitstroomopeningen. Twee jaar garantie en monteur komt aan huis. Prima dacht ik, maar dat is nu het probleem. Na een week dagelijks bellen met klantenservice blijkt dat er nog drie weken bij komen, voordat een monteur langs kan komen. Bespaar jezelf een hoop irritatie en ergenis. Koop een ander product. De machine is goed instelbaar, maar de service is ver beneden alle peil en dus meer dan knudde. NIET KOPEN

A.W.Jansen 20-02-2015

Verwijderen van mijn reactie op de service van Delonghi op deze site is mij niet gelukt. Vandaar dat ik graag een rectificatie wil van het eerder door mij geschreven bericht over de Delonghi ECAM 22.110SB. Bij persoonlijk bezoek aan de onderneming in Breda is het apparaat nagekeken en leek er niets mis mee te zijn. Thuis gekomen happerde de machine opnieuw. Na wederom contact te hebben gelegd, is een monteur de dag erop bij mij thuis geweest en heeft de gelogde gegevens van de machine uitgelezen en is het apparaat helemaal nagekeken. Probleem bleek te zitten in het waterfilter wat de watertoevoer totaal blokkeerde. Het apparaat werkt inmiddels geheel naar tevredenheid. Mijn vorige reactie NIET KOPEN wil ik hierbij graag bijstellen in WEL KOPEN.

Hayendaudio 14-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Reeds 4 jaar de voorloper van dit model in bezit. Nog altijd heerlijke koffie en capuccino. Nu eerste defect gehad. DeLOnghi monteur aan huis besteld. Snel geregeld, nette service en zeer redelijke kosten: pompje nog onder coulance vervangen! Onderhoud deze machine cf. voorschrift en je hebt nooit een probleem.

Tgi 15-01-2016

wat waren de kosten?

M 05-02-2016

Hallo hoe kan ik de koffie sterkte instellen behalve met de knop aan de voorkant heeft dit misschien ook iets te maken met de maalinstelling van de bonen

tjee 06-02-2016

De maalinstelling is niet bedoeld voor de instelling van de sterkte, maar heeft er wel invloed op. Als een espresso te snel doorloopt, moet de maalinstelling fijner en wordt de koffie ook sterker. In de handleiding wordt uitgelegd hoe snel de koffie moet doorlopen en hoe je de maalinstelling wijzigt.

isamas 02-06-2015 Product jaar of meer in bezit

5,4
Lekkere koffie, was fijn machine, maar tijdens eerste jaar 2x stuk geweest (eerst stoompijpje stuk, daarna boiler) nu is hij net 3 dagen 2 jaar oud en weer stuk. Geen garantie meer. Fabriek gecontacteerd en omdat er op herstellingen maar 3 maanden waarborg geldt, ook geen gratis herstelling meer. Heb altijd ontkalkt wanneer machine dit vroeg, steeds met delonghi product en nu zeggen ze mij ook dat ik niet genoeg ontkalkt heb??? Tja al bij al slechte kwaliteit.

Tgi 03-06-2015

Wij hebben na 3 jaar geen echte kwaliteitsproblemen gehad, geen schade/kapotte delen, e.d., maar vastlopen blijft een terugkerend probleem =Vastlopende systeem en dan weer opnieuw opstarten. Het lijkt erop dat de druk te klein is om normaal goed te koffie te 'zetten' (zetgroep).
Wij hebben dan geluk gehad, tot nu toe, als ik jouw verhaal lees. Het systeem is niet 100% gebouwd, koffie is wel lekker, maar afdronk is minder ;)

Tgi 10-10-2015

Nu toch problemen gehad in september. Het drukventiel was stuk. Water loopt in waterbakje en er komt geen koffie uit de machine. Gekeken op internet voor eigen reparatie.
Het is wat kijken, maar wel goed te doen. Dit drukventiel wordt in het zetstuk gedreven tijdens koffie zetten, en dan komt er koffie uit de machine. Zoals ik op internet lees is dit drukventiel na een paar jaar aan vervanging toe: 54euro kosten en dan nog zelf vervangen. Het zetstuk moet je 1x per maand goed schoonmaken in water met azijn om alle koffie rommel goed te verwijderen. Het apparaat aan de binnenzijde ook stofzuigen voor de koffie resten. Verder de draaispindel met vaseline smeren opdat deze goed blijft lopen. Ontkalken als lampje brandt is een must voor behoud van de boiler en slangen. Het goed schoonmaken voorkomt ook groei van schimmel in apparaat! Gebruik van minder vette bonen is ook van belang, ik gebruik AH excellent, ik heb gelezen dat de Lidl bonen het ook goed doen.
Ik heb het apparaat ruim 3 jaar.we zetten 7 koppen koffie per dag ongeveer
Heb het apparaat nu 6 keer uit elkaar geschroefd afgelopen maand...en hij werkt nu weer gewoon goed ;)

Ruud010 04-07-2016 Product kwartaal in bezit

Binnen 3 maanden defect!

3,8
Na ongeveer 3 maanden heeft het maalmechanisme het al begeven. Reparatie valt bij DeLonghi niet in de garantie en ze verwijzen doodleuk naar de koffiebonen leverancier met als argument dat er stenen of takken tussen de koffiebonen moeten hebben gezeten.

Aronspa1 06-07-2016

Rare reactie van DeLonghi! Ik heb deze machine sinds januari 2013 en hij doet het nog als een zonnetje. Stenen of takken???? Dat zie je toch tijdens het vullen? Wat voor merk bonen is dat? Ik vind het een raar verhaal.

Ruud010 15-08-2016

Het is ook een raar verhaal. Koffie arabica van La Place (jumbo) Letterlijk de reactie van DeLonghi: 'In het geval van een verstopping van een maalmolen is de aankoopdatum in principe niet van belang, aangezien een verstopping van een maalmolen geen daadwerkelijk technisch defect betreft.
Zoiets kunt u nooit mee hoeven te maken, echter indien pech heeft (zoals in uw geval) kan dit zelfs net na aankoop gebeuren. Het heeft simpelweg te maken welke onzuiverheid tussen de gebruikte bonen heeft gezeten'.
Ik weet nog geen eens zeker of dit het euvel van het ratelende geluid is maar ze dekken zich bijvoorbaat al in:)

ErnstdeB 31-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb het apparaat nu 2 jaar, gebruik het dagelijks voor 1-2 koppen. Nog geen problemen gehad. Inmiddels 3 keer ontkalkt (zodra er om gevraagd werd).
Water en bonen moet je eigenlijk zelf in de gaten houden, de melding dat water of bonen op zijn komt tijdens het zetten van de koffie.
Schoonmaken is eenvoudig.

wfeijlander 27-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat, nog geen problemen ondervonden.
Advies, neem er een aparte melkopschuimer bij, dat scheelt enorm in de
intervallen voor ontkalken,

Tgi 15-05-2014 Product jaar of meer in bezit

Het apparaat moet je even leren kennen.
We hebben het nu bijna 1 jaar. Schoonmaken moet je doen, bijna elke 2 weke: 2min werk en dan 20min doet het apparaat het zelf.
We hebben de afgelopen weken problemen gehad doordat we vettere koffie bonen hebben gebruikt Segafredo, heerlijke koffie maar dan loopt de machine dus vast na een tijdje(3weken)
Op Youtube wat dingen gevonden.
Belangrijk is dat het ronde filtertje op het zetstuk moet worden gereinigd. Dit kan je doen door het te ontkalken. Schroefje losdraaien en in soda of ontkalking leggen. De gaatjes gaan namelijk dicht zitten. Het zetstuk zelf ook regelmatig(1x per maand) in sopje leggen. Dit wordt nogal viezerig van alle koffiekopjes.
We gebruiken nu weer de espressobonen van AH (excellent), die doen het goed. Koffie wat minder sterk maken, minder bonen, waardoor het apparaat doorspoelt. Daarna weer op normaal zetten.
Een topapparaat, die je goed moet onderhouden, smaak is uitstekenduitstekend.

vankooten 28-08-2014

dient U ook na 5 à 6 kopjes koffie de lekbak leeg te maken?

Marmich6653 19-11-2014

Ik heb dit allemaal geprobeerd maar alle lampjes blijven branden. Zooooooooo balen van zo,n duur apparaat en dan nog 111 euro moeten betalen voor een monteur of even naar Breda brengen. Pfff als je in Amsterdam woont. Beetje slechte service.

ErnstdeB 31-05-2015

In antwoord op de (oude) vraag over het leegmaken: dat moet je van het apparaat doen:
- na een bepaald aantal kopjes en
- sowieso ook altijd na een paar dagen

Aronspa1 09-12-2015

Ik zou de zetgroep zeker NIET in een sopje leggen. Er zitten nogal wat beweegbare delen in die het niet fijn vinden als ze vetvrij zijn. IK maak de zetgroep ook vaak schoon maar dan onder een stromende kraan lauwwarm water met een borsteltje. Maak hem daarna droog en vet de beweegbare delen weer in. Het filter schroef ik 2 keer per jaar los en ontkalk ik door deze een uur in azijn te leggen. Ik ben na drie jaar nog erg tevreden over deze machine maar je moet de gebruiksaanwijzing we heel erg goed lezen!

Flora 23-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

DeLonghi Magnifica Esamo4 110.S

Hij maakt enorm veel lawaai
hij lekt aan de onderkant
koffieprut valt naast het bakje
bij 2 kopjes tegelijk doet hij vaak maar de helft

Dit is ons 2e apparaat van deLonghi, maar kopen het NOOIT meer.

Minpunten

• lekt aan onderkant
  • koffieprut valt naast het bakje
  • maakt veel laaai
  • bij 2 kopjes tegelijk doet hij vaak maar de helft

Cheyenne2004 21-01-2015 Product paar weken in bezit

Sinds 2 weken het apparaat in ons bezit. Zo lang ik 1 kopje zet is er niets aan de hand maar als we er 2 willen zetten is de koffie zo slap als afwaswater. Met de spresso hetzelfde verhaal. Het lijkt erop alsof het apparaatje dezelfde hoeveelheid koffie voor 2 als voor 1 gebruikt. Erg jammer ...maar het apparaat gaat na net 2 weken gebruik retour!
Ben er nog niet uit of ik dezelfde weer neem. Hij is makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te maken, dus misschien dat wij een "maandagochtend-model" hebben.
De revieuws hier zijn prima dus misschien een gevalletje "pech"

Boneka 16-05-2015

Ik had ergens iets gelezen dat je dan voor 3 personen moet instellen.

ErnstdeB 31-05-2015

Ik herken het probleem niet. Maar misschien is dit het geval als je de maximale sterkte van de koffie gebruikt en kan er gewoon niet meer koffie tegelijk gebruikt worden? Ik heb 'm meestal op 2/3 staan en heb daarnaast de hoeveelheid water per kopje verhoogd).

Kurt-V 11-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb hetzelfde voor als Caroline-B, lek links vanonder aan het rode reservoir . En dit na onderhoud van machine door DeLonghi voor 75€.Voor de rest super machine geweldige koffie.Terug naar Delonghi voor lek te laten maken hopelijk gratis.

M. van Eijk 16-02-2015

Hallo Kurt, heb je de machine alweer retour? Ik heb hetzelfde probleem (lek bij rode bakje) Weet je al wat het probleem was?

Caroline_be 26-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb reeds een paar keer deze Delonghi erg positief beoordeeld.Ondertussen zijn we een eind verder en hebben we ze bijna 2 jaar. Helaas is m'n beoordeling nu minder...want ze lekt water vanonder (dichtbij het rode bakje linksonder). Ik heb m'n machine onderhouden net alsof het m'n kind was. Heb de onderhoudsset van Delonghi, onderhoud ze en ontkalk ze met het origineel product van Delonghi. Ik heb 2j geleden 500 euro betaald en ik besef maar al te goed dat ze helaas geen 2 jaar meer zal werken. Ik heb geen zin om een technieker te laten komen want ik vrees dat ik (zoals iemand eerder vertelde) ongeveer 100euro zal moeten betalen.Ik gebruik ze enkel voor koffie, dus met de melkopschuimer heb ik geen ervaring. Ik vind 500 euro voor een machine die slechts 2 jaar meegaat niet kunnende.

Caroline_be 15-01-2016

Ondertussen hebben we deze machine 4 jaar in ons bezit! Dat hadden we nooit verwacht. Onlangs bleef het lichtje van ontkalken branden nadat ik ontkalkt had. Vanalles geprobeerd en dan contact met Delonghi. Die zeiden dat ik het eens op m'n gemak moest doen én echt het boekje volgen. Want als je allang iets doet meen je het zelf te weten zonder naar het boekje te kijken. Inderdaad, m'n probleem van het lampje was opgelost. Ik doe eigenlijk alles volgens het boekje en onderhoud m'n toestel echt goed. Ook let ik op welke bonen ik gebruik, dus géén te vette bonen. Ik wou hier toch eens vermelden dat ondanks m'n vrees van enkele jaren geleden wij ons toestel nog steeds hebben!

Supernova1986 28-02-2016 Product kwartaal in bezit

Deze machine gebruikt gekocht. Hij was een jaar oud. voor onze nieuwe keuken ter vervanging van de Senseo. Simpel te gebruiken en heerlijke koffie en cappuccino. Na een aantal weken merkte ik na gebruik van het stroom pijpje dat er water onder het apparaat kwam. Contact opgenomen met Delonghi, er moest een monteur komen. Deze heeft het probleem vakkundig en snel opgelost. Erg blij met deze koffiemachine.

Irma 07-07-2016

Wat was het probleem dat er water onderuit kwam?

Supernova1986 08-07-2016

Heel precies weet ik het niet maar lekkage nadat de stroom pijp gebruikt was, opgelost door dicht kitten. Inmiddels is de monteur al 2 keer terug geweest voor water in de opvang bak van de koffie drap. Inmiddels is dit gelukkig ook opgelost

JanD 20-11-2015 Product paar dagen in bezit

Wij zijn overgestapt van Senseo naar deze machine.
We zijn er zeer tevreden over dit apparaat. Het is eerst even zoeken naar de juiste instelling voor de smaak maar als je die hebt is het genieten van een heerlijke kop koffie. echt een aanrader.

M 05-02-2016

Hallo, kun je buiten de knop op de voorkant ook nog op een andere manier de sterkte instellen want als ik de knop aan de voorkant bijna helemaal naar rechts draai dan is de koffie nog steeds niet erg warm en sterk

janh.jansen 27-04-2015 Product kwartaal in bezit

mooie machine, ( te) veel mogelijkheden.
maakt lekkere koffie met Lidl bonen.
opschuimen melk is even oefenen maar gaat dan goed.
nadeel: water is plotseling op; er had aan de voorkant best een indicator kunnen zitten

Aronspa1 09-12-2015

Te veel mogelijkheden? 1 keer goed instellen en daarna twee knopjes om uit te kiezen? Phoe! De gebruiksaanwijzing lezen scheelt een hoop irritatie.

Supernova1986 28-02-2016

Hij geeft wel een indicatie dat het water bijna op is aan de voorkant!

janh.jansen 05-03-2016

supernova:ik heb die indicatie niet kunnen ontdekken. ja als het water op is heb je een half kopje koffie en dan brand er pas een lampje ; moet eigenlijk als er nog maar min. 2 kopjes aan water in zit.
aronspa; ik irriteer me niet; maar voor dat je de goede mix van de mogelijkheden hebt ben je een hele tijd verder.(ideale mix wel gevonden)

Sor 28-06-2016

Hoe maak je dat melk schuim het beste? Heb het apparaat net binnen en krijg eigenlijk alleen maat water uit de melkopschuimer. Wat doe ik verkeerd?

tjee 29-06-2016

Knopje rechtsboven indrukken. Wachten tot oranje lampje linksboven niet meer knippert. Stoomkraantje opendraaien. Als je het kraaantje zonder meer opendraait, hoort er heet water uit te komen.

Michel1966 26-06-2014 Product half jaar in bezit

gebruik en mogelijkheden prima, smaak en temperatuur zeer goed. Alleen af en toe is water op wat apparaat wat laat aangeeft of de bonen zijn op. Schoonmaken e.d. goed nu 7 maand in gebruik

Monnehans 08-04-2014 Product paar dagen in bezit

Bevalt tot nu toe zeer goed. Na aantal kopjes koffie de machine iets sterker ingesteld. Handig in gebruik ook als er visite is. Tip:gebruik houdbare melk van friesche vlag dan wordt het melkschuim vele malen dikker, heerlijk....

hootch1979 09-03-2014 Product paar dagen in bezit

paar dagen in ons bezit. Koffiesmaak is lekker, moeten alleen nog wat gaan testen met verschillende bonen. Tot op heden zeer tevreden over dit product. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

hewy 07-03-2014 Product paar dagen in bezit

ik vind het tot nu toe een super machine,
de koffie is lekker van temperatuur en ook de espresso smaakt zo als het . zeker een aanrader.

dries vanhemel 05-03-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer gemakkelijke machine met een lekkere kop koffie! Koffiediscounter zeker aan te raden als verkoper, zeer snelle levering.

jose.deug 03-03-2014 Product paar weken in bezit

Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, ziet er erg mooi uit.
De smaak van de koffie is goed in te stellen naar ieders wens.