Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 135 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Hans 12-02-2016

De kwaliteit van de foto's is o.a. door de ZEISS lens en de toegepaste Exmor R®-CMOS-sensor goed tot zeer goed. De 30x zoom is ideaal. Door de Optical SteadyShot is bij ver inzoomen toch geen bewegingsonscherpte. Het aantal mogelijkheden zijn enorm. Ik heb ze nog niet allemaal kunnen uitproberen. Door de kleine afmetingen is de camera gemakkelijk overal mee te nemen. Ik vind de vormgeving ook wel mooi, maar dat is persoonlijk. Ik verwacht wel, als je de camera laat vallen, dat die stuk is. Verder voelen de knopjes etc. wel degelijk aan. Al met al een fijne camera.

Lyda 12-02-2016

Makkelijk in gebruik nog wel even zoeken hoe de WiFi werkt, maar zal zeker lukken. Want alles is vrij eenvoudig

Marielle 12-02-2016
  • Product maand in bezit

7,6
Klein, handzaam toestel. Echter ben ik nog niet geheel tevreden over de beeldkwaliteit. De sluimertijd of instellingen zouden het probleem kunnen zijn. Daarom ga ik nog even terug naar de winkel. Want zoals ik het in andere reviews lees, moet de beeldkwaliteit goed zijn.

Rudy De Nolf 12-02-2016

Prima aanvulling op mijn Sony RX100III. Kwaliteit iets minder, maar toch nog zeer aanvaarbaar, de zoom maakt natuurlijk alles goed. De twee toestellen samen neem ik mee op reis ipv mijn fullframe: minder gewicht, kortom handiger en voor reisfotografie met goed resultaat.

Wilfried 12-02-2016

Het is een mooie handige compacte camera, met voor het formaat een goede lens. Zeer goede kwaliteit foto's voor zo'n kleine handzame camera. De camera heeft een gebruiksvriendelijke menu waardoor het erg makkelijk in gebruik is.

ed de ruyter 12-02-2016
  • Product maand in bezit

Deze camera gekocht als aanvulling op mijn spiegelreflex. Een spiegelreflex is een grote camera en soms onhandig. Deze camera maakt al bijzonder goede foto's in de groene opname stand (app regelt alles zelf) maar je kan deze camera ook helemaal handmatig instellen buiten de standaard opnames. De gevorderde amateur of iemand die graag zelf wil ontdekken wat deze camera kan kan zich dan ook helemaal uitleven. Zowel in de tele als de macro stand levert de camera goede resultaten. Kwaliteit van het filmen kan ik niet echt over oordelen daar ik van nature alleen maar fotografeer.

Ed 12-02-2016

Prachtige camera in een stevige behuizing met veel extra´s. Vooral de Elektronische zoeker is een groot voordeel. Heb slechts een klein minpuntje kunnen ontdekken het klepje voor de mini USB aansluiting voelt wankel aan

Ad de Rijk 12-02-2016

Nog kort in gebruik maar ben zeer tevreden over de mogelijkheden van dit toestel. vooral de zoom-functie is geweldig.
Alles gerelateerd aan de kostprijs ben ik zeer tevreden. Dus in het kort: klein en handzaam, GPS, zoombereik en niet te zwaar.

digicam 10-02-2016

Ik kwam van een kleine compactcamera. Deze was verloren. Ik zocht en vond een digitale camera met prima zoom-mogelijkheid. Dankzij de vele handmatig in te stellen mogelijkheden kan ik tenvolle genieten van het fotograferen en het bekijken achteraf. Ook de HD-films zijn van prima kwaliteit.

Jacques 09-02-2016

wanneer toestel op automatisch is ingesteld, is het resultaat bevredigend, echter probleem is dat de tijd tussen scherp stellen en opname veel te lang is en ook teveel tijd tussen 2 foto-opname's. Bij instelling "meerdere foto's " dan foto's niet scherp..

maxime 07-02-2016

er goede camera, 1 minpunt: je kan de genomen foto niet croppen op de camera maar verder is het een heel goede en degelijke camera

robiss 07-02-2016

Veel mogelijkheden, scherpe foto's ook met inzoomen. Het kost wel wat tijd om de mogelijkheden te ontdekken maar dat is het wel waard!

N.D 03-02-2016

7,4
Ik heb de camera nu een aantal weken in bezit en ik ben er heel tevreden over. De camera's maakt mooie scherpe foto's en de flitser doet het ook goed. Het beweegbare scherm is ook heel handig. De camera heeft ook genoeg opties voor mij.

sHertogenbosch 02-02-2016

ik heb het toestel nog niet zo lang, maar het is compact, makkelijk in gebruik en maakt mooie opnames.

Loek 02-02-2016

Na mijn Canon PS A630 nu deze Sony. Mooi compact, prachtige foto's, ook in donkere omstandigheden. De viewfinder is erg nuttig bij teleopnamen en in fel zonlicht.De 30x zoom heeft een enorm bereik. Zo kun je van van redelijk veraf mooie foto's van vogels maken. De degelijkheid is tegenwoordig wat minder maar lijkt me voldoende als je hem goed gebruikt. Kortom na 7 jaar gebruik van mijn oude toestel ben ik er erg op vooruit gegaan en ik ben er erg tevreden over

Gui92 02-02-2016

Dit sony fototoestel is van goede en degelijke kwaliteit. De behuizing is stevig en aan de zijkant zit een handvat voor extra grip. Verder maakt hij hele goede foto's en kun je goed inzoomen.

piet 01-02-2016

Had hiervoor een Sony DSC-HX20V, was hier heel tevreden over. De belangrijkste redenen om dit toestel te kopen waren de elektronische vieuwer, de Zeiss lens en het kantelbare LCD scherm. Voldoet volledig aan de (hoge) verwachtingen. Goed gebruiksgemak, mooie beeldkwaliteit en scherpe foto's. Het wordt per nieuwe generatie toestellen wel steeds meer een uitdaging om de vele mogelijkheden ten volle te benutten

Geweldig toestel 01-02-2016

Je kunt prima foto's maken zonder de handleiding uitgebreid te bestuderen. Na het bestuderen van de handeling kunt je zeer gemakkelijk je foto's en film overzetten op je iPad. Heel gebruiksvriendelijk. Mooie foto's en films. Fantastische optische zoom.

Ludo 01-02-2016

Kwaliteit van de foto's is ruim voldoende, maar niet super. Uitgebreide mogelijkheden. Handig, enkel de movieknop staat wat ongelukkig ( heb er per ongeluk al verschillende malen op gedrukt ) De optische zoeker is zeer goed. Ligt goed in de hand. Ideaal toestel om mee op reis te nemen.

Arjen 30-01-2016

Fraai toestel, kwaliteit lens is uitstekend. Met name de zoeker op deze compacte camera heeft voor mij de doorslag gegeven voor de aankoop.