Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

Beoordeling op basis van 125 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

de Natris 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

prima fototoestel

9,4
zeer gemakkelijk in het gebruik. Veel opties, makkelijk te schakelen tussen opties. Nachtstand geeft goede resultaten. Tot nu alleen niet geheel blij met resultaat vuurwerkfoto's. Foto's in sneeuw haarscherp.

Peter van der Werf 29-02-2016 Product kwartaal in bezit

9,6
De kwaliteit van de foto's is zoals ik gewend ben van een Sony product, heel goed en waarheidsgetrouw, de kleuren zijn perfect en de kwaliteit van de lens is heel goed.
Het bedieningsgemak is soms een beetje lastig, maar dat komt omdat ik er nog mee moet leren omgaan. In bezit van meerdere camera's dus het kost even tijd, maar al doende leert men.

JC Willemse 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit toestel aangeschaft omdat ik een groot zoom bereik wil hebben. Ik heb een systeem camera met 150mm zoom maar vind dit te weinig. Keek dus om een systeem zoom lens aan te schaffen maar was niet onder de indruk van de kwaliteit vs. Prijs voor een telelens voor de systeem camera. Tevens ben ik niet zo voor om continue lenzen te wisselen. De verkoper bracht mij op het idee om naar de Sony DSCHX90 te kijken. 300 mm zoom, klein en foto kwaliteit alleszins acceptabel. Gegeven het feit dat de compacte camera mij ook wel aantrekkelijk leek en het feit dat alles, dit zijn: systeem camera met additionele macro lens in een tas paste te samen met de Sony camera was voor mij reden om dit verder te onderzoek. Heb nu de Sony DSC HX90 aangeschaft na verder in lezen over de geboden features. Ben aangenaam verrast over kwaliteit van de foto’s en bediening gemak. Zou wel adviseren om gebruikers manual nog aan te passen en uit te breiden naar stap voor stap instructies i.p.v. op somming wat kan. Bijvoorbeeld instructie hoe remote via IPhone/IPad de camera te bedienen is nog al een uitzoekerij! Al met al toch een aanrader.

Loes 23-06-2016

Heeft deze camera ook een microfoon input?

Wil Borst 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

De camera ligt goed in de hand, geeft zeer goede foto's en video en kan heeel veel. Het enige dat tegenvalt is de manual, die is niet als PDF downloadbaar (https://www.sony.co.uk/support/en/product/DSC-HX90V) doch alleen als html te raadplegen. Gezien de vele mogelijkheden van de camera hoop ik dat dat snel wordt aangepast.Verder uiterst tevreden.

Stef 07-12-2015 Product paar weken in bezit

Super, reeds enkele weken in mijn bezit. De echte test (3 maanden backpacken in Australië) moet nog komen. Na echter enkele proef-shots in bijvoorbeeld Antwerpen in zowel de morgen, middag als de donkere winteravond, gebruik makende van 30x zoom alsmede zonder zoom, variërende iso-waarden en spelen met de filters zijn de foto's echt super. Ik eis, als hobby-fotograaf, veel van mijn gemaakte foto's. Mocht ik de foto's willen vergroten tot bijvoorbeeld A3 - A1 formaat moet dit zonder veel verlies gewoon scherp blijven evenals de foto's die 's avonds/'s nachts gemaakt zijn. Tot nu toe zijn de foto's overdag werkelijk perfect, van wat je kan verwachten van een compactcamera het is tenslotte geen dslr, en s'avonds uitstekend. Goede scherpte/diepte en ontzettend veel mogelijkheden welke ik nog lang niet allemaal ontdekt heb. Het toestel nodigt uit om je hierin te verdiepen en uitstekende vakantie kiekjes te maken!

Samenvattend:

Combinatie van zoom en scherpte is uitstekend. Zowel 's morgens, 's middags als 's avonds zeer scherpe foto's zelfs bij veel zoom. Ongekende mogelijkheden.

Binnen de travel compacts zeker een hoogvlieger. Uiteraard nog lang niet de kwaliteit van een dslr camera.

Pieter 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Kleine camera met veel mogelijkheden.

Redelijk kleine camera met groot zoom bereik. Bediening van de knopjes is wat lastiger als je wat grotere vingers heb. Foto's met invulflits zien er mooi uit en zijn goed scherp. Uitklapbaar schermpje is ook handig als je foto's van kinderen of bloemen wilt maken zonder er bij te moeten gaan liggen. Tot nog toe erg tevreden.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Klapscherm
  • Snel scherpstellen
  • Kwaliteit Foto's

Minpunten

• Kleine knopjes

BC 01-03-2016 Product paar weken in bezit

7,6
Combinatie formaat en mogelijkheden zijn super. Beste in zijn segment.

Kwaliteit/scherpte foto's vindt ik wat tegenvallen voor deze prijs.

View finder is erg makkelijk, net zoals het kantelbare scherm.

Jolanda 27-12-2015 Product paar weken in bezit

7,6
Vlak voor de vakantie naar Costa Rica de camera gekocht. We konden er meteen mee aan de slag, dus het gebruikersgemak is na het lezen van korte handleiding of op gevoel e.d. goed.
De app en de mogelijkheid van WiFi is het einde! Gelijk je foto's op je mobiel zetten zonder internet (!). Alleen natuurlijk WiFi nodig om het naar het thuisfront te appen :)
Helaas is sonymemories online minder gebruiksvriendelijk, maar toch fijn dat je je foto's online via een cloud functie kan delen.
De camera kan een verscholen aap of luiaard met optische zoom toch fotograferen. Even je adem inhouden om een foto scherp te krijgen. Is het gelukt, dan zijn het plaatsjes!
De macrofunctie werkt nog naar onze smaak niet helemaal lekker. Kleine kikkertjes van 1 a 2 cm kregen we niet scherp.
Het kan zijn dat de lens het even moeilijk heeft met temperatuurverschillen en niet goed kan focussen, waarschijnlijk omdat het daar best warm was en een hoge luchtvochtigheid. We reden nl. naar diverse gebieden met ieder een ander klimaat.
Ga je op vakantie en vind je het heerlijk om veel te fotograferen, neem dan een 32 GB geheugen mee die snel de foto's kan verwerken en een 2e accu. Ook een doekje om je lens of je beeldscherm even weer schoon te maken.
De opgenomen video's zijn super qua kwaliteit.
Wij hebben straks een gaaf fotoalbum dankzij de nieuwe camera!

edakanja 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Camera die je altijd mee kan nemen

Een lichtgewicht camera die handig in gebruik is en veel mogelijkheden heeft, handmatig in te stellen en een zoeker en ingebouwde flits, het zoombereik is enorm, maakt prachtige opnamen en ook de kleuren zijn heel natuurlijk. Een camera die makkelijk in je zak en tas mee te nemen is, ook belangrijk voor een compact camera hij is super snel, heeft GPS en Wifi. al met al een topper

Pluspunten

• handzaam
  • snel
  • zoeker

Minpunten

• nog niet gevonden

Frans Dordrecht 14-02-2017 Product paar dagen in bezit

Moeilijke keus voor een Cybershot DSC HX 90V

Ik had slechte ervaringen met de vorige Cybershot. De foutmelding C63:20 kwam steeds terug. De verlengde garantie van het inmiddels failliete Klein-concern, werd niet erkend door Sony. reparatie zou 200 euro kosten!!! Onbegrijpelijk als je ziet dat even googelen laat zien dat deze foutmelding (en andere soortgelijke meldingen) al jaren voorkomen, maar nog steeds deze camera's aanbieden........Toen naar Foka/Kameraexpress in Rotterdam geweest. Daar kende men het probleem. Mijn verbazing omtrent Sony werd gedeeld. Mij werd precies verteld welke camera's wel en welke camera's niet deze foutmeldingen structureel hebben. Dus kreeg ik een eerlijk advies. Wel jammer dat de camera niet werkend gezien kon worden, want er mochten geen batterijen in geplaatst worden bij de verkoop. "Nieuwe baas". Maar de verkoper had wel blijk veel te weten over camera's. Hij was ook vertrouwenwekkend. Dus met deze camera naar huis gegaan. En de eerste resultaten zijn geweldig. Scher, met goede kleuren. Uiteraard nog lang niet alles uitgeprobeerd, maar we hebben er nu al lol van.

Pluspunten

• Service bij Foka Rotterdam
  • Scherp, mooie kleuren
  • Handzaam
  • Ligt lekker in de hand
  • Flitser werkt goed

Minpunten

• Digitaal scherm kan alleen op-klappen naar boven.
  • Heeft geen beschermingskapje voor digitaal scherm

Eva 07-02-2017 Product paar weken in bezit

Superscherpe foto's van veraf en dichtbij

Uitstekende camera met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Maakt superscherpe foto's zowel van (zeer) veraf als van (zeer) dichtbij.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Goede zoom

Minpunten

• Kwaliteit van het scherm (screenprotector nodig)
  • Flitser lijkt kwestbaar

Yvon 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Eerste indruk en kort gebruik is goed

Een mooie compacte camera met veel mogelijkheden.
Nog maar kort in gebruik dus kan er nog niet veel over vertellen.
Weergave van de foto's op de laptop zijn scherp en duidelijk.
Alleen jammer dat je het scherm niet met het lcd gedeelte naar de camera kunt klappen als je hem niet gebruikt zodat het scherm beschermd is.

Pluspunten

• klein compact met veel mogelijkheden

Schaapje 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Lichtgewicht

Mooi klein apparaat. Met veel mogelijkheden, zoals panoramafoto's en er is makkelijk een selfie te maken.
Is licht en zeer handzaam.

Pluspunten

• licht
  • klein
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• je zet snel de movie-knop aan

W.Bol 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goed voor macro-fotos

Tot nu toe erg goede kwaliteit en makkelijk te gebruiken functies om macro-foto's te maken. In het specifiek voor mij van het maken van foto's van nachtvlinders.

Marielle 26-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Compact en ver inzoomen

Tevreden over dit compacte camera. Makkelijk mee te nemen en mogelijkheid om ver in de zoomen. Goede kwaliteit foto. Camera is makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Ver inzoomen
  • Compact

mark 19-10-2016 Product paar weken in bezit

klein van formaat, groots van mogelijkheden

wij wilden een kleine compacte camera met veel mogelijkheden en goede prestaties. deze camera voldoet prima aan onze eis.

Pluspunten

• groot scherm
  • groot zoombereik
  • klein zakformaat

Minpunten

• geen touchscreen scherm
  • kleine knopjes

Peetjay 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Helder scherm, mooie zoeker, perfecte camera

Perfecte camera voor op reis.
Compact en zeer veel mogelijkheden.
Gps werkt uitstekend en is leuk om later je hele reis terug te zien.
Mooie groothoek wat ik altijd miste in een compact camera.
Duidelijk menu
En als je niets op je scherm kan zien dan kan je de EVF gebruiken

Minpunten

• Geen Raw

petanque 20-07-2016 Product half jaar in bezit

Degelijke camera

Ik heb deze camera laten vallen van 1 meter hoogte op een stenen vloer. Resultaat: geen schrammetje en de camera werkt perfect!

EM 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

Veelzijdig

Erg mooie camera. Goed in gebruik voor snel een foto maken maar ook met de extra instellingen. Ook de handmatige zoom op de lens is echt top. enige min puntje is de batterij duur. 115 min bij actief gebruik.

Gootje 27-06-2016

TIP:
Hoi, ik heb een extra accu aangeschaft en daarbij een aparte acculader, zodat de ene accu opgeladen word, terwijl de andere accu in de camera zit en ik tóch gewoon foto's kan maken !
De aparte acculader was een gemis, want dan kun je ook geen foto's meer maken. Nu is dat opgelost!

Jos 05-03-2016 Product paar weken in bezit

Mooie compacte camera met de mogelijkheden die ik van een spiegelreflexcamera gewend ben. Ligt lekker in de hand. Goede kwaliteit foto's. Goede belichtingsmogelijkheden.