Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
30 x optische zoom

Beoordeling op basis van 134 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Pieter 06-01-2017

Kleine camera met veel mogelijkheden.

Redelijk kleine camera met groot zoom bereik. Bediening van de knopjes is wat lastiger als je wat grotere vingers heb. Foto's met invulflits zien er mooi uit en zijn goed scherp. Uitklapbaar schermpje is ook handig als je foto's van kinderen of bloemen wilt maken zonder er bij te moeten gaan liggen. Tot nog toe erg tevreden.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Klapscherm
  • Snel scherpstellen
  • Kwaliteit Foto's

Minpunten

• Kleine knopjes

de Natris 11-03-2016

prima fototoestel

9,4
zeer gemakkelijk in het gebruik. Veel opties, makkelijk te schakelen tussen opties. Nachtstand geeft goede resultaten. Tot nu alleen niet geheel blij met resultaat vuurwerkfoto's. Foto's in sneeuw haarscherp.

Peter van der Werf 29-02-2016
  • Product kwartaal in bezit

9,6
De kwaliteit van de foto's is zoals ik gewend ben van een Sony product, heel goed en waarheidsgetrouw, de kleuren zijn perfect en de kwaliteit van de lens is heel goed.
Het bedieningsgemak is soms een beetje lastig, maar dat komt omdat ik er nog mee moet leren omgaan. In bezit van meerdere camera's dus het kost even tijd, maar al doende leert men.

JC Willemse 19-02-2016

Ik heb dit toestel aangeschaft omdat ik een groot zoom bereik wil hebben. Ik heb een systeem camera met 150mm zoom maar vind dit te weinig. Keek dus om een systeem zoom lens aan te schaffen maar was niet onder de indruk van de kwaliteit vs. Prijs voor een telelens voor de systeem camera. Tevens ben ik niet zo voor om continue lenzen te wisselen. De verkoper bracht mij op het idee om naar de Sony DSCHX90 te kijken. 300 mm zoom, klein en foto kwaliteit alleszins acceptabel. Gegeven het feit dat de compacte camera mij ook wel aantrekkelijk leek en het feit dat alles, dit zijn: systeem camera met additionele macro lens in een tas paste te samen met de Sony camera was voor mij reden om dit verder te onderzoek. Heb nu de Sony DSC HX90 aangeschaft na verder in lezen over de geboden features. Ben aangenaam verrast over kwaliteit van de foto’s en bediening gemak. Zou wel adviseren om gebruikers manual nog aan te passen en uit te breiden naar stap voor stap instructies i.p.v. op somming wat kan. Bijvoorbeeld instructie hoe remote via IPhone/IPad de camera te bedienen is nog al een uitzoekerij! Al met al toch een aanrader.

Loes 23-06-2016

Heeft deze camera ook een microfoon input?

Wil Borst 19-02-2016

De camera ligt goed in de hand, geeft zeer goede foto's en video en kan heeel veel. Het enige dat tegenvalt is de manual, die is niet als PDF downloadbaar (https://www.sony.co.uk/support/en/product/DSC-HX90V) doch alleen als html te raadplegen. Gezien de vele mogelijkheden van de camera hoop ik dat dat snel wordt aangepast.Verder uiterst tevreden.

Stef 07-12-2015

Super, reeds enkele weken in mijn bezit. De echte test (3 maanden backpacken in Australië) moet nog komen. Na echter enkele proef-shots in bijvoorbeeld Antwerpen in zowel de morgen, middag als de donkere winteravond, gebruik makende van 30x zoom alsmede zonder zoom, variërende iso-waarden en spelen met de filters zijn de foto's echt super. Ik eis, als hobby-fotograaf, veel van mijn gemaakte foto's. Mocht ik de foto's willen vergroten tot bijvoorbeeld A3 - A1 formaat moet dit zonder veel verlies gewoon scherp blijven evenals de foto's die 's avonds/'s nachts gemaakt zijn. Tot nu toe zijn de foto's overdag werkelijk perfect, van wat je kan verwachten van een compactcamera het is tenslotte geen dslr, en s'avonds uitstekend. Goede scherpte/diepte en ontzettend veel mogelijkheden welke ik nog lang niet allemaal ontdekt heb. Het toestel nodigt uit om je hierin te verdiepen en uitstekende vakantie kiekjes te maken!

Samenvattend:

Combinatie van zoom en scherpte is uitstekend. Zowel 's morgens, 's middags als 's avonds zeer scherpe foto's zelfs bij veel zoom. Ongekende mogelijkheden.

Binnen de travel compacts zeker een hoogvlieger. Uiteraard nog lang niet de kwaliteit van een dslr camera.

Komtiedan 03-10-2017

Tijdelijk 5 jaar garantie als je een review schrijft

Gekocht bij Kamera-Express. Krijg alleen 5 jaar garantie als ik een review schrijf en de link doorgeef van de review. Dus, bij deze een review van minimaal 100 karakters om extra garantie te krijgen.

anoniem 14-06-2017

Mooie camera

Mooie camera, maakt mooie foto's, veel instellingen, ook het bijpassende hoesje is handig en een mooie aanvulling

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Veel instellingen
  • Snel

FransDordrecht 04-06-2017

Prima camera

We hadden op zich goede ervaringen met de vorige Cybershot, tot die na een kleine drie jaar een error-melding gaf die niet te repareren was. Maar omdat de lens zo goed was wilden we weer een Sony met dezelfde lenskwaliteit. Dat is de HX90V geworden. Tot op heden geen spijt. Haarscherpe foto's. En vooral de panoramafunctie werkt fantastisch. Hij is niet te groot en is daardoor makkelijk mee te nemen. Heel functies hebben we nog niet uitgeprobeerd, maar ook voor snapshot, is de camera prima.

Pluspunten

• Panoramafunctie
  • Handzaam
  • Lenskwaliteit
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• Bij veel zon, moeilijk op scherm goed te zien.

BC 01-03-2016

7,6
Combinatie formaat en mogelijkheden zijn super. Beste in zijn segment.

Kwaliteit/scherpte foto's vindt ik wat tegenvallen voor deze prijs.

View finder is erg makkelijk, net zoals het kantelbare scherm.

duin 15-02-2016
  • Product maand in bezit

Fijne compacte camera welke mooie foto's maakt en een groot zoombereik heeft.
De camera doet gewoon wat hij moet doen.

Jolanda 27-12-2015

7,6
Vlak voor de vakantie naar Costa Rica de camera gekocht. We konden er meteen mee aan de slag, dus het gebruikersgemak is na het lezen van korte handleiding of op gevoel e.d. goed.
De app en de mogelijkheid van WiFi is het einde! Gelijk je foto's op je mobiel zetten zonder internet (!). Alleen natuurlijk WiFi nodig om het naar het thuisfront te appen :)
Helaas is sonymemories online minder gebruiksvriendelijk, maar toch fijn dat je je foto's online via een cloud functie kan delen.
De camera kan een verscholen aap of luiaard met optische zoom toch fotograferen. Even je adem inhouden om een foto scherp te krijgen. Is het gelukt, dan zijn het plaatsjes!
De macrofunctie werkt nog naar onze smaak niet helemaal lekker. Kleine kikkertjes van 1 a 2 cm kregen we niet scherp.
Het kan zijn dat de lens het even moeilijk heeft met temperatuurverschillen en niet goed kan focussen, waarschijnlijk omdat het daar best warm was en een hoge luchtvochtigheid. We reden nl. naar diverse gebieden met ieder een ander klimaat.
Ga je op vakantie en vind je het heerlijk om veel te fotograferen, neem dan een 32 GB geheugen mee die snel de foto's kan verwerken en een 2e accu. Ook een doekje om je lens of je beeldscherm even weer schoon te maken.
De opgenomen video's zijn super qua kwaliteit.
Wij hebben straks een gaaf fotoalbum dankzij de nieuwe camera!

Piet Lagerwaard 11-12-2017

Camera met veel mogelijkheden

Camera nog maar kort in mijn bezit. Heeft heel veel mogelijkheden en is gemakkelijk mee te nemen. Maakt uitstekende foto's

Pluspunten

• Gemakkelijk mee te nemen
  • Heel veel mogelijkheden

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Bert 08-12-2017

Sony Camera DSC-HX90V niet geschikt voor warmere klimaten

Op 17 september 2017 heb ik een Sony Camera DSC-HX90V gekocht. Op Bali is deze camera op 8 oktober tijdens fotograferen spontaan gestopt en weigerde verder alle dienst. Camera is niet openlijk in aanraking geweest met vocht/water, maar werd door Sony wel total loss verklaart wegens vocht en/of condensatie schade.

Blijkbaar is het toestel niet geschikt voor andere klimaten en is de behuizing niet geschikt om in landen als Indonesië te fotograferen. Iets wat nergens is beschreven en wat niet verteld is bij aanschaf.

Sony weigert onder garantie het toestel te vergoeden / vervangen en geeft geen antwoord op de ter discussie gestelde kwaliteit van de behuizing van de camera.

Minpunten

• Behuizing camera

Jennifer 27-11-2017

Super compactcamera voor een goede prijs

Zeer kleine, lekker in de hand liggende compact camera. Mooie duidelijke foto's. Handig kantelbaar scherm voor het maken van selfies. Voor de net iets meer gevorderde fotografeerder een super camera tegen een goede prijs. GPS en wifi echt een pluspunt. Enorm zoombereik en nog steeds een zeer duidelijke foto.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • GPS
  • wifi
  • view finder
  • Zoombereik

Jennifer 22-11-2017

Geweldige compactcamera!

De sony cybershot HX90VB kwam als beste uit de test op dit moment voor een compact camera. Alles wat je maar nodig hebt heeft deze camera. Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijke bediening. Zeer scherpe foto's. Kantelbaar scherm voor selfie's, gewoon in 1 woord echt een aanrader!

Pluspunten

• Zoomfunctie
  • Kantelbaar scherm
  • GPS
  • Wifi
  • Scherpe foto's

Wim van Raalte 27-10-2017

Handzame overzichtelijk, eenvoudig te bedieninen fotocamera

Mooi compacte, eenvoudig te bedienen foto camera met veel mogelijkheden.
Onder andere met een helder display en de mogelijkheid de camera automatisch mooie
scherpe foto's te laten maken.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • compact

Minpunten

• flits komt niet automatch eruit.
  • geen geheugenkaard meegeleverd

HaBo 22-09-2017

Kleine krachtpatser

Geweldige opvolger van mijn HX50V, deze kleine krachtpatser is een must voor op reis of voor andere doeleinden waar je niet met je zware spiegelreflexcamera wil fotograferen.
Mooie prijs-kwaliteitsverhouding!

Pluspunten

• compact
  • licht
  • snelle scherpstelling

Minpunten

• geen minpunt gevonden

edakanja 25-05-2017

Camera die je altijd mee kan nemen

Een lichtgewicht camera die handig in gebruik is en veel mogelijkheden heeft, handmatig in te stellen en een zoeker en ingebouwde flits, het zoombereik is enorm, maakt prachtige opnamen en ook de kleuren zijn heel natuurlijk. Een camera die makkelijk in je zak en tas mee te nemen is, ook belangrijk voor een compact camera hij is super snel, heeft GPS en Wifi. al met al een topper

Pluspunten

• handzaam
  • snel
  • zoeker

Minpunten

• nog niet gevonden

Frans Dordrecht 14-02-2017

Moeilijke keus voor een Cybershot DSC HX 90V

Ik had slechte ervaringen met de vorige Cybershot. De foutmelding C63:20 kwam steeds terug. De verlengde garantie van het inmiddels failliete Klein-concern, werd niet erkend door Sony. reparatie zou 200 euro kosten!!! Onbegrijpelijk als je ziet dat even googelen laat zien dat deze foutmelding (en andere soortgelijke meldingen) al jaren voorkomen, maar nog steeds deze camera's aanbieden........Toen naar Foka/Kameraexpress in Rotterdam geweest. Daar kende men het probleem. Mijn verbazing omtrent Sony werd gedeeld. Mij werd precies verteld welke camera's wel en welke camera's niet deze foutmeldingen structureel hebben. Dus kreeg ik een eerlijk advies. Wel jammer dat de camera niet werkend gezien kon worden, want er mochten geen batterijen in geplaatst worden bij de verkoop. "Nieuwe baas". Maar de verkoper had wel blijk veel te weten over camera's. Hij was ook vertrouwenwekkend. Dus met deze camera naar huis gegaan. En de eerste resultaten zijn geweldig. Scher, met goede kleuren. Uiteraard nog lang niet alles uitgeprobeerd, maar we hebben er nu al lol van.

Pluspunten

• Service bij Foka Rotterdam
  • Scherp, mooie kleuren
  • Handzaam
  • Ligt lekker in de hand
  • Flitser werkt goed

Minpunten

• Digitaal scherm kan alleen op-klappen naar boven.
  • Heeft geen beschermingskapje voor digitaal scherm