Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 172 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Arie 23-06-2021

Bevalt goed, aanrader

Deze camera is erg makkelijk in gebruik ook voor de mensen die er totaal geen verstand van hebben.
Stelt zichzelf in door middel van slim automatische functie, zodoende altijd scherpe foto's

I-Know 24-05-2021

Ver boven mijn verwachting!

Ik zocht een compact camera met GPS en tenminste 20x zoom.
Deze Sony DSC-HX90V 30x zoom gaat ver boven mijn kritische verwachting omdat ik hem eigenlijk naast mijn spiegelreflex camera wilde gebruiken voor een quickshot, maar gebruik hem nu meer als de SLR !
Bewerken doe ik toch wel, dus een beetje oppimpen en foto's zien er waanzinnig mooi uit.
De viewfinder met Oled scherm is super handig op een zomerse dag !
Er zijn enorm veel instellingen en mogelijkheden met deze camera, echt aan te bevelen voor dagjes uit of vakanties. Heb foto's in van de rode maan van 21-01-2019, werkelijk verbluffend te noemen....

Pluspunten

• GPS
  • 30x Zoom
  • Snel
  • Foto's in het donker zijn goed
  • accu gaat lang mee

Lucy B. 15-09-2020

Kleine camera met veel mogelijkheden en mooie resultaten

Mijn oude Sony ging na 7 jaar kapot en ik wilde weer een nieuwe compactcamera met een behoorlijk zoombereik. Na twijfel tussen een duurder Lumix en deze toch voor de Sony gekozen omdat hij vertrouwd voelde en ook accu's en oplader hergebruikt konden worden.
Direct vanuit de verpakking begonnen met fotograferen en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit. De camera heeft veel instellingsmogelijkheden waarin ik mij moet verdiepen. Mijn vorige camera had geen zoeker, deze wel (uitklapbaar) wat enorm fijn is als het zonlicht een goed beeld op het kantelbare display verhindert. Wat ook fijn is, is de ring om de lens om het diafragma snel te kunnen variëren. Verder is het formaat handig om snel even mee te nemen in binnenzak of handtas. Over de kwaliteit van de foto's qua belichting en scherpte ben ik zeer te spreken. Sommige knopjes zijn wel wat aan de kleine kant. Die kun je niet echt op gevoel bedienen, of misschien komt dat nog na verloop van tijd. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb de camera pas een paar weken.

Pluspunten

• zoombereik
  • zoeker
  • diafragma-ring

Minpunten

• kleine knopjes

Kees 07-07-2020

Slechte beeldkwaliteit

Ik heb deze camera gekozen als opvolger van mijn bijna 5 jaar oude defecte HX60. Ten opzichte van de HX60 zie ik in de groothoekstand meer ruis en in de uiterste telestand onscherpte en lelijke vertekening, een wit uitgeslagen beeld. De HX60 presteert duidelijk beter dan de HX90V. Je zou toch mogen verwachten dat een nieuwe model beter presteert. Niet dus. Ik heb de camera teruggestuurd naar de winkel. Beeldkwaliteit is absoluut onvoldoende. Verder is de camera ook een stukje kleiner dan zijn voorganger, en daardoor ook moeilijker te bedienen. De knopjes voelen wat gammel aan. De elektronische zoeker activeren is een moeizame handeling. Je moet heel voorzichtig doen bij het uittrekken anders trek je hem kapot.

Minpunten

• beeldkwaiteit

AWLaan 29-06-2020

Sony HX80

Prettige camera, maar korte levensduur. De lens begaf het net na de garantietermijn van 2 jaar. Dure grap.

Fijne camera 20-05-2020

Prettige en duidelijk te begrijpen camera.

Zocht een handzame camera die ik makkelijk overal mee naar toe kan nemen en makkelijk te begrijpen is maar kwalitatief net iets beter is en uitgebreider.

Pluspunten

• Kwaliteit foto’s
  • Afmeting
  • Goed te begrijpen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Wim 08-03-2020

Handzaam toestel met veel opties

Ik was op zoek naar een handzaam toestel dat foto's van hoge kwaliteit maakt.
Dit toestel voldoet ruimschoots aan deze norm.

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • Veel mogelijkheden
  • Scherpte foto's

Minpunten

• Kleine knopjes

MM 23-02-2020

Klein maar veel mogelijkheden

Met het prettige advies van de mensen van Kamara Express hebben we precies het goede toestel om heel veel vogelfoto's te maken in Costa Rica. Het zoom bereik is optimaal om vogels tot 30 keer naar je toe te halen, desondanks is de lichtsterkte goed genoeg en de snelheid bij burst foto's genoeg om altijd een paar goede foto's te hebben. Prima bediening en de Sony programmatuur etc kennen we al goed.

Pluspunten

• zoom
  • snelheid
  • bluetooth en WiFi

Minpunten

• kwetsbare lensopenaar

Judith0207 03-12-2019

Mooie camera van handzaam formaat

Ik heb me laten adviseren bij Kamera Express omdat ik twijfelde tussen een systeem- en een compactcamera. Verschillende modellen werden mij getoond en uitgebreid toegelicht (omdat ik een 8 jaar oude Sony camera gewend was, en nog weinig wist van alle uitgebreidere opties). Ik wil me gaan verdiepen in fotografie en heb voor deze camera gekozen om mee te beginnen. Vooral vanwege het handzame formaat, omdat ik veel reis en deze in de handbagage prima mee kan. Ik heb hem nu een week en kan goed uit de voeten met de eenvoudigste opties. Op aanraden van Kamera Express ga ik eerst een online cursus volgen, om de camera beter te leren kennen, al is de (digitale) handleiding ook erg duidelijk. Helemaal blij mee, deze camera gaat komende week op z'n eerste tripje! En die systeemcamera... die gaat er volgend jaar ook komen!

Pluspunten

• Handzaam formaat
  • Duidelijke handleiding in NL

Ysbrand 29-09-2019

GPS

Ontzettend fijne kamera alleen jammer dat de GPS het veel te vaak laat afweten ( 5 jaar in gebruik)
Het enige minpunt van de kamera.

Pluspunten

• afmetingen
  • gewicht
  • mogelijkheden van de instellingen

Minpunten

• gps weigert te vaak

Riny 03-09-2019

Sony Cyber-shot HX DSC-HX90V zwart

Ik heb voor deze camera gekozen op advies van een deskundige medewerkster van Kamera Express in Den Bosch. Ik had eerst een canon maar ben zeer tevreden over deze camera voor het gebruiksgemak maar bovenal voor de kwaliteit van de foto's. Zo scherp! En de intelligente automatische stand die een paar foto's maakt en daaruit automatisch de beste kiest.
Ik heb deze camera pas enkele in bezit.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Gebruikersgemak
  • Goede foto kwaliteit
  • Klapscherm

Minpunten

• nog geen

Maud 01-09-2019

Mooie camera

De camera is mooi en compact. Fijn dat het zo lichtgewicht is en een kantelbaar scherm heeft. Daarnaast heeft de camera veel verschillende functies.

Pluspunten

• Kantelbaarscherm
  • Lichtgewicht

Anja 23-06-2019

Goede ervaring

Gisteren gekocht bij Kamara Express. Jarenlang veel plezier gehad van de Cybershot DSC-HX60V totdat hij in het water viel. Daar kon ie niet goed tegen. De 90V is zelfs nog iets compacter. Nu gekocht met verzekering erbij. Misschien wel zo slim.

Frances Jas 15-06-2019

Veel mogelijkheden en toch compact.

Een zeer klein toestel, broekzakformaat. Ik was al vertrouwd met de Sony Cybershot. Heb gekozen voor een opvolger. Met de gratis fotocursus (beginners) hoop ik alle mogelijkheden te leren benutten.

Y.Koornneef 11-06-2019

groot zoombereik, lekker licht, past in je broekzak.

Een prima fotokwaliteit, groot zoombereik en lekker klein, past in je broekzak en heeft een
slechte optische zoeker (beter een slechte dan geen zoeker)

Pluspunten

• grootte
  • gewicht
  • zoombereik + groothoek
  • zoeker
  • kwaliteit foto's

Minpunten

• zoeker

Sony hx90v via Kamera Express 31-05-2019

Mooi model

Het product heeft een mooi model en is erg compact voor zo'n complete camera. De camera is pas net nieuw, maar ik kan niet wachten tot ik hem ga gebruiken

Pluspunten

• compact
  • mat zwart
  • gratis workshops

Minpunten

• krasgevoelig

HJS van Nunen 25-05-2019

Compact met alle wensbare functies

Ik zocht naar een kleine camera die dezelfde functies had van de robuustere camera die ik had. Die heb ik gevonden in de Sony Cybershot DSC-H90V. Hij bleek aan al mijn wensen te voldoen.
Had meer pixels en een grotere Zoom.

Pluspunten

• grote zoom
  • groot aantal pixels

Minpunten

• dure kameratas t.o.v. alternatieven

Smash 02-04-2019

Goede camera / perfecte reiscamera.

Maakt goede foto`s, is handig in gebruik. Vind de knoppen wat klein dit vraagt gewenning.
Foto`s zijn scherp, inzomen werkt perfect. Makro ziet er goed uit.

Pluspunten

• scherpe foto`s
  • grote zoom
  • opklapsherm

Minpunten

• knoppen wat klein
  • overzetten op smartphone ingewikkeld

Wilma 22-02-2019

Gekocht bij Kamera Express waar we heel fijn zijn geholpen

Fijne kleine camera die zo in mijn broekzak past met zeer veel mogelijkheden. Twijfelde tussen deze of een groter exemplaar maar door de goede voorlichting en uitleg bij Kamera Express toch voor dit exemplaar gekozen en dar heb ik geen spijt van.

Pluspunten

• Kleine camera
  • Veel zoom
  • Veel mogelijkheden

Ysbrand 21-02-2019

lekker klein

kleine lichte compact camera die in je jas-of broekzak past. Zoeker EN opklapbaar lcd scherm. Groot zoombereik (30x) met groothoek. Trage GPS die soms niet werkt!
Verder fantastisch toestel, ik gebruik géén andere camera's die ik heb meer.

Pluspunten

• gewicht
  • afmetingen
  • zoombereik + groothoek
  • zoeker

Minpunten

• haperende GPS
  • blikveld zoeker

Adri 16-02-2019

Mooi compact

Klein en licht toestel. Veel mogelijkheden om handmatig in te stellen, zoals draaischijf voor zoom. Uitklapbare zoeker is ook heel fijn. Tot nu toe prima tevreden over de eerste fotos. Goede uitleg gekregen bij kamera express.

Pluspunten

• Compact en licht
  • Automatisch maar ook handmatige instellingen

Gerrit H 09-02-2019

Zeer compact toestel met veel mogelijkheden, groot scherm.

Zeer compacte camera, eenvoudig te bedienen. Camera heeft veel mogelijkheden en maakt zeer scherpe foto's met deze zeiss lens. Handig voor op vakanties maar ook voor thuis gebruik. Toestel heeft een groot scherm wat omgeklapt kan worden om zo je zelf met de achtergrond in beeld te krijgen. Toestel kan via een app op je telefoon worden bediend.

Pluspunten

• zeer compact
  • veel functionaliteiten
  • mooie vormgeving
  • zeer scherpe foto's

Minpunten

• niet kunnen vinden

Petra van der tuin 04-02-2019

gebruiksvriendelijk

Ik heb voor deze camera gekozen voor het gebruiksgemak maar bovenal voor de kwaliteit van de foto's. Zo scherp! En de intelligente automatische stand die een paar foto's maakt en daaruit automatisch de beste kiest. En verder vind ik de finder echt een uitkomst.

Petra 30-01-2019

Fijne compacte camera met een mooie kwaliteit!

Zoals ik nu na een paar dagen proberen de camera ervaar. Fijn, gebruiksvriendelijk, compact, ligt lekker in de hand en maakt prachtige foto's !

Jeroen 28-01-2019

Praktisch en van goede kwaliteit

Ik was op zoek naar een nieuwe camera voor op vakantie. Mijn oog viel op deze camera. Hij is compact en licht. Handig om in de zak te doen. Daarnaast is het simpel om mooie foto's te maken. Ik zal voornamelijk gebruik maken van automatische stand, maar er zijn diverse mogelijkheden voor handmatige instellingen.

Pluspunten

• Formaat
  • Gewicht
  • Simpele bediening
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Mijn vriendin wilt er steeds gebruik van maken.