Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
2,9 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 112 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Dennis 01-02-2016
  • Product maand in bezit

De camera maakt prachtige foto's en heeft een hele goede filmfunctie. Ik ben erg tevreden en zou de camera iedereen aan willen raden. De camera is tevens erg makkelijk in gebruik.

Geert 01-02-2016

Degelijk gebouwde camera. Zelfs in de automatische modus maakt de camera geweldige opname's. Het zeer lichtsterke objectief geeft mooi belichte opname's ook bij weinig licht. Een absolute aanrader als een spiegelreflex te groot/zwaar is om me te nemen.

Ozzie 30-01-2016

Leuk klein compact en maakt leuke foto's. Met veel mogelijkheden ondanks het toestel zo klein is. Meer mogelijkheden dan we gedacht hadden. Praktisch om mee te nemen.

Karel 30-01-2016

Een toestel dat de ideale balans biedt tussen compact formaat, fotokwaliteit, instelmogelijkheden, bruikbaar zoomvermogen (meer zoom zou leuk zijn, maar zou waarschijnlijk ten koste gaan van de lage aperture waardes), features (kantelbaar scherm, EVF, kantelbare flits), ...

De EVF lijkt wel iets losser (en niet mooi loodrecht omhoog) te zitten dan bij bijvoorbeeld de Sony hx90v. Er zit ook een spleetje van ongeveer een halve millimeter tussen het kantelbaar scherm en de body aan de kant van de toetsen. Deze bevindingen bleken ook bij een ander model in de winkel en zelfs enkele foto's online, dus lijkt eigen aan het model. In gebruik merk je daar natuurlijk niets van en alles functioneert wel correct.

Reeds enkele dagen gebruikt in zowel daglicht als sfeerverlichting met goede resultaten. Bij hogere ISO-waarden (6400 en hoger) neemt de ruis wel toe, maar dat is bij andere compacts niet anders.

Ideaal toestel voor wie iets compact zoekt maar wel graag wat manuele controle heeft. Als 4K video belangrijk is zou ik kijken naar de RX100m4. Wie graag meer fysieke instelknoppen heeft kan kijken naar de Panasonic LX100 (doch minder compact, problemen met flare, en geen ingebouwde flits).

Ger 27-01-2016

Top camera!!! De camera heeft een prachtige zeiss lens. De camera is makkelijk te bedienen en maakt mooie heldere foto's.

Pim 26-01-2016
  • Product maand in bezit

Na jaren gesleept te hebben met een Nikon spiegelreflex merkte ik dat ik deze steeds vaker thuis liet omdat ik 'm simpelweg te groot vond. Na uitvoerig onderzoek te hebben gedaan is mijn keuze gevallen op de RX100 III. Klein maar fijn is hierop zeker van toepassing. De door mij te gebruiken mogelijkheden zijn nagenoeg gelijk aan die van de Nikon D5100 die ik hiervoor had. En dan die lens, wat een genot is die 1.8 lens. Prachtige dieptescherpte en goede foto's bij weinig licht. Uiteraard moet ik nog veel meer van de camera ontdekken, maar daar kom ik nog wel aan toe.
De camera voelt ook erg solide, is net zwaar genoeg en met die EVF kun je ook bij felle zon nog goed gekaderde foto's maken. Dat ik voor het gebruiksgemak en vormgeving een iets lager score geef is eigenlijk de keerzijde van het compacte formaat. Sommige knopjes zijn klein en dat zal even moeten wennen.
Kortom; voor iemand die niet langer met zo'n grote spiegelreflex wil slepen en niet verwacht om allerlei verschillende lenzen te gaan gebruiken zoals op een systeemcamera is dit een prachtige oplossing. De camera is stevig aan de prijs, maar met de cash back actie van Sony werd het iets dragelijker.

cdl1 25-01-2016

9,4
Super toestel met een schitterende lens en ingebouwde zoeker. Nu kan je eindelijk semi-professionele resultaten verwachten van een compact.
Jammer van de beperkte zoom, te wijten aan de hoge kwaliteit en opening (1.8). Maar het eindresultaat loont !

Wouterreal 25-01-2016

Geweldig fototoestel, zowel geschikt voor snelle snapshots als voor semi-professionele opnamen. Lekker klein formaat, ligt goed in de hand, eindeloos veel mogelijkheden.
Niet goedkoop, maar hij is veel professioneler dan een doorsnee compactcamera.
Handig klapbaar lcd-scherm en inschuifbare viewfinder.

Zelsky 24-01-2016
  • Product maand in bezit

Nog niet zolang in bezit. Tijdens fotocursus blijkt de camera vrijwel alle mogelijkheden te hebben van een spiegelreflexcamera. Lekker klein en compact voor tijdens wandelen en fietsen. Prachtige scherpe foto's, zelfs in slechte lichtomstandigheden. Helemaal top!

Pim 23-01-2016

Peter 21-01-2016

Het apparaat heeft een prachtige en mooie lens. Verder robuust. De flitsfoto's zijn een verademing zoals zij door de programmatuur wordt verwerkt. Geen overbelichting meer. Handmatige instellingen zijn wat lastiger, verschillen met mijn Sony A58, maar is een kwestie van doen en ervaring opdoen. Prachtige macro's gemaakt. Enig min puntje is het aan en uit knopje. Iets te klein voor mijn vingers.

Ale 20-01-2016
  • Product maand in bezit

Dit is een handige kleine camera die toch foto's van hoge kwaliteit maakt. En dat ook als er weinig licht is.

Liekie 19-01-2016
  • Product maand in bezit

Een compact degelijk toestel, waarbij de kwaliteit van de foto's verrassend goed is.
De beperkte zoomfunctie vind ik jammer, maar door de scherpte van de foto's is dit op te vangen bij het verwerken van de foto's.

Waardige opvolger voor de M1 18-01-2016

Ben op de M3 overgestapt als upgrade van de RX100 M1. Ik ben er heel tevreden over, het kantelbaar scherm en de lichtsterke lens bij zoomen is echt veel beter. Ook lijkt de camera sneller te reageren op alles wat ideaal is. helaas heb ik wat zoom moeten inleveren maar daar heb ik geen moeite mee. Prima toestel, met name bij weinig licht!

Ron van der Graaf 18-01-2016
  • Product maand in bezit

Ik wilde graag een kleine camera die ik eenvoudig overal mee naar toe kan nemen doch ik wilde geen (fotografische) kwaliteit inleveren. Dit is met deze camera gelukt. Bediening is eenvoudig, het vraagt wel enige tijd om alle functies te leren
kennen. Veel mogelijkheden voor eigen instellingen doch de automatische functies werken ook goed. Handig ding, voelt degelijk aan.

HR 15-01-2016

7,6
Paar dagen in bezit, moet nog alle mogelijkheden verkennen.
Wat wel opvalt/tegenvalt een afdrukvertraging van 1-2 seconden.
Hebben anderen dat ook?
heb de volledige handleiding nog niet doorgewerkt.
Instelling verkeerd of toch bug in de camera?

Peter 20-01-2016

Ik ervaar de afdrukvertraging niet. Is mij niet opgevallen als negatief.

Esthervids 12-01-2016

Super goede kwaliteit filmpjes en foto's. Ik gebruik hem vooral om mijn vlogs mee te maken voor mijn Youtube kanaal. De camera ligt goed in de hand en is makkelijk te bedienen. Hij gaat overal mee naartoe.

Jan 11-01-2016

Lang getwijfeld of ik nu al dan niet een DSLR zou aanschaffen of toch voor iets draagbaar zou gaan. Nog geen minuut spijt gehad van de Sony RX100III, kwaliteit is mijn inziens even goed als een DSLR van een paar jaar geleden en deze past wel in je vestzak.

Alles wat betreft foto's trekken is zeer degelijk, helaas vallen de Apps die je kan installeren op de camera (ja, dat kan!) wat tegen. Het zou handig zijn mocht er de mogelijkheid zijn om direct naar Google Drive of Dropbox te backuppen en niet enkel naar Sony's website. Gelukkig kan je wel mits een tooltje te installeren naar je PC backuppen (of naar je Synology, met 'airnef') dus gepruts met kabeltjes is niet nodig.

Ik was aangenaam verrast dat hij met een MicroUSB poort oplaadt, scheelt weer een extra adapter om mee te nemen op reis.

Kortom, zeer tevreden, zelfs ondanks de relatief hoge prijs.

Jane56 07-01-2016
  • Product maand in bezit

Gekocht als alternatief voor een (tweede) spiegelreflex voor het 'normale' bereik. Maakt verwachtingen helemaal waar, de automaat of HDR-automaat geeft geweldige resultaten.
Kan ontzettend veel zonder flits, wel met toenemende ruis maar flitsfoto's zijn gewoon lelijk.
Hij is lekker superklein, maar een gripje erop is daardoor wel aan te raden. Wel degelijk, maar het scherm is krasgevoelig.

HarN 05-01-2016

Na jaren met een Nikon spiegelreflex gewerkt te hebben op zoek gegaan naar een vervanger. Na een lange zoektocht, naar een handzame en goed werkende camera, kwam ik op het spoor van de Sony DSC-RX110-III. Op verschillende sites zijn reviews te vinden. Na deze gelezen te hebben de stap genomen.
Meteen toen ik hem in mijn handen had voelde ik de kwaliteit. De gebruiksaanwijzing in de hand het toestel verder verkend. Het gebruikersgemak valt mee, alhoewel er diverse mogelijkheden zijn die ik nog niet onder de knie heb. Op advies van diverse reviewers meteen bescherming voor het schermpje erbij gekocht. Na wat geoefend te hebben naar buiten gegaan en diverse opnames gemaakt.
Vooral de zoeker als het licht recht op je scherm schijnt is geweldig.
De foto's zijn haarscherp en tijdens het bewerken kun je details haarscherp naar voren halen.
Ik denk dat ik nog veel plezier van deze camera ga krijgen, het formaat is erg handig hij zal vaak meegenomen worden.

paul van oort 06-01-2016

Veel plezier van de camera Har. Ik heb deze ook en het boek van Gary Friedman gekocht, daarin wordt iedere functie in detail uitgelegd met voorbeelden. Kost 25 USD en je ontvangt een download link. Kan het boek (in de Engelse taal) van harte aanbevelen.