Sony DSC-RX100M3 zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 127 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-RX100M3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sabine 12-04-2021

Super compact en super foto's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Voor mijn werk heb ik een camera nodig die goede foto's binnen en buiten maakt, ook om ze nog te kunnen bewerken. Altijd een spiegelreflex mee te nemen vindt ik erg lastig maar smartphonefoto's zijn geen alternatief. Ik wilde dus een écht compacte en écht goede camera. Na recherche stond de RX DSC-RX100M3 op plek 1 van mijn verlanglijst. De terugkoppeling met een bevriende fotograaf bevestigde mijn keuze: er zou voor deze prijs niets beters bestaan. Ik heb ze inmiddels aangeschaft en de Sony voldoet echt absoluut aan mijn eisen. Ik heb de jacket case erbij gekocht waardoor de camera nauwelijks groter wordt en zelfs dan nog makkelijk mee te nemen is, zelfs in de zak van een jas. Het enige minpuntje is gek genoeg juist dat de camera zó compact is: ze ligt in het begin wat onwennig in de hand, zeker als je wat grotere handen hebt. Maar ze doet precies wat ik wilde!

Pluspunten

• echt compact
  • kantelbare scherm
  • top jacket case
  • perfecte foto's

Minpunten

• ligt eerst wat raar in de hand

P 08-10-2020

Perfecte camera voor beginner!

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Voor de beginner makkelijk om mooie foto's te maken en om te oefenen in verschillende modi en met de instellingen die er op zitten! Ik ben nog een leek op het gebied van fotografie, maar zou me er wel graag meer in willen verdiepen. Mijn vriend wil gemakkelijk foto's kunnen maken, dus een eerste stap leek ons een goede compact camera waarmee we allebei uit de voeten kunnen. Vanuit hier zou voor mij een volgende stap een spiegelreflex camera zijn. Nu uiteindelijk de Sony Cyber-shot RX100 III Zwart gekocht. We zijn er heel erg blij mee en kunnen allebei op onze manier met het maken van foto's aan de slag!

Marjo 28-02-2020

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Ik wilde graag een kleine camera die ik makkelijk mee kan nemen en toch een goede kwaliteit heeft en daarbij veel instelmogelijkheden. Dat heb ik gevonden in dit "klein wondertje".

Pluspunten

• Klein
  • Veel instelmogelijkhedeen
  • Lichtgevoelig

Minpunten

• Naar telefoon overbrengen lukt niet meteen

Wim K6 20-02-2020

Sony compactcamera DSC-RX100M3

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

prima klein toestel, past makkelijk in je zak en maakt hele scherpe foto's.
Gemakkelijk in gebruik.
Gekocht bij Kamera Express, vakkundig advies, vriendelijk en snelle levering.

Pluspunten

• klein formaat
  • makkelijk in gebruik
  • heldere foto's

Willem Jan Duininck 30-12-2019

Handig omklapbaar scherm

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Mooie foto's, handig om mee te nemen, handig omklapbaar scherm voor selfies.
Robuuste kwaliteit. Fijne groothoek. Wel een beetje weinig tele-zoom

Pluspunten

• Lens
  • omkoopbaar scherm

Minpunten

• beperkte tele zoom

Remco H 29-08-2019

Mooie foto's en degelijke kwaliteit van SONY

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Dit toestel gekozen ism verkoper voor mijn reizen. Toestel maakt mooie foto's wel is de batterij duur wat kort.
Dus aan te raden er 1 extra bij te kopen. Ook aan te raden is om de grip erbij te kopen. Het toestel ligt glad in de handen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Afmeting

Minpunten

• Glad toestel
  • Batterijduur

menw 01-08-2019

Sony Cyber-shot DSC RX 100 mark 3

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Na vele jaren de Sony cybershot toestellen gehad altijd dik tevreden geweest en nu ook weer met deze mooi scherp beeld. Prijs meer dan waard..

Pluspunten

• scherp beeld

Minpunten

• uitzoomen

Michael 26-05-2019

Sony Cybershot DSC-RX100 III

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Was al een tijdje op zoek naar een compacte camera die je makkelijker meeneemt dan een spiegelreflex en toch goede foto's maakt.

de keuze voor de Sony RX100m3 gemaakt door positieve reviews en div testen gelezen te hebben.

De Sony is niet goedkoop maar hij maakt zeer mooie foto's

Pluspunten

• goede foto's
  • snel
  • kantelbaar scherm
  • grote sensor
  • kwaliteits lens

Minpunten

• Beperkte zoom
  • niet std nekband bijgeleverd

Jan 23-04-2019

Goede kwaliteit foto's uit een compacte camera

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Naast het gebruik van een grote en zware spiegelreflexcamera was er behoefte aan een compacte handzame camera. Deze compacte camera moest wel een kwalitatief goede foto's geven en niet te duur zijn. Na vakkundig advies van de verkopen van Kamera Express Zwolle kwamen we uit op een Sony Cybershot RX 100. Mede door de grotere sensor (1 inch) is de fotokwaliteit erg goed. Ook het vaste Seiko Objectief is erg goed en bijzonder lichtsterk. Zelfs bij minder licht kun je nog goede foto's maken. Deze compact camera is handzaam in gebruik. Ook kun je handmatig het toestel volledig aanpassen aan je wensen. Over de eerste resultaten zijn we bijzonder tevreden. Dit wordt echt een camera om altijd bij je te hebben.

Pluspunten

• Compact camera met grotere sensor
  • Goede fotokwaliteit, ook bij minder licht
  • Goed lichtsterk objectief
  • Digitale zoeker
  • Verstelbare monitor van goede kwaliteit

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Lianne 23-04-2019

Zeer compact

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Ik heb deze camera gekocht omdat hij in je broekzak past en goede specificaties heeft. Ik ben nog niet achter alle instellingen en dat zijn er heel veel. Wel heb ik problemen met het overzetten van de opnames naar mijn mobiele telefoon en ik ben toch echt geen digibeet. Soms doet íe het wel en soms niet. Wel tevreden over de kwaliteit van de foto's en video's

Pluspunten

• compact
  • mooie foto's

Minpunten

• overdracht via internet

Joanke 09-04-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Fijne camera, maakt goede foto's en video's. Goed te gebruiken als vlogcamera door het handige flipscreen. Ideaal om mee te nemen op vakantie.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • wifi

Minpunten

• kwetsbare flitser

Naj Andringa 03-02-2019

Maakt goede foto's bij weinig licht.

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Camera sinds een week in bezit. We hadden een Sony hx400 die helaas na vier jaar stuk ging en we geen aanspraak konden maken op de vijf jaar garantie die we hadden bijgekocht. De winkel is failliet gegaan. Maar we wilde graag een compactere camera die bij slechte lichtomstandigheden beter fotografeert dan de hx400. Dat hebben gevonden in deze camera door de grotere beeldsensor en lichtgevoelige lens. Daarnaast kun je ook handmatig goed uit de voeten met de camera! De eerste foto's zijn erg mooi qua scherpte diepte en op de automaat stelt de camera goed in. Kortom tot nu toe erg tevreden.

Pluspunten

• Lichtgevoelige lens
  • Grote sensor
  • Voelt degelijk
  • Compact formaat

Minpunten

• Knopjes zijn kleiner, wat even wennen is
  • Zonder bodygrip aan de gladde kant

Willem 03-02-2019

Geweldig stukje techniek

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

De Sony DSC-RX100 III is een mooie stukje techniek van Sony. Zowel het design als de intuïtieve manier van werken spreekt enorm aan. Ik ben zelf een groot Sony fan en heb ook andere camera's van Sony en deze past daar naadloos tussen.

• Intuïtieve werking
  • Duidelijkheid in menu's

Jan 27-01-2019

Zeer tevreden met Sony Cybershot DSC-RX100 III

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Naast mijn digitale spiegelreflexcamera wilde ik een compact camera aanschaffen die makkelijk mee te nemen is op vakanties. Er bestaan veel compact camera’s maar ik was op zoek naar een camera met een relatief grote sensor, een lichtsterke zoomlens en viewfinder. Bij FOTO de VAKMAN UDEN bleek ik aan het juiste adres te zijn. Door duidelijk aan te geven wat mijn wensen waren heb ik het advies gekregen om de RX100 mark3 van Sony aan te schaffen. Via internet winkels zijn over het algemeen foto camera’s te vinden voor een ‘lage’ aanschafprijs. De prijs voor deze camera bij de foto vakman Uden was vergelijkbaar scherp als die van via internet. Kortom ik ben zeer tevreden over de het deskundig advies in combinatie met een competitieve prijs.

Pluspunten

• Goed en vakkundig geholpen

Fa 20-01-2019

Sony RX100 MIII

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Mooie compacte camera, veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen, precies waar we naar op zoek waren.

Pluspunten

• Formaat
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Wanneer de zoeker sluit gaat de camera uit

Annemarie 13-05-2018

Mooie foto's en snel

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Erg prettige in gebruik. Lekker snel, richten, afdrukken en er is een scherpe foto gemaakt. Accu gaat lang mee. Viewfinder ook prettig in gebruik op de momenten dat het scherm minder te gebruiken is (bijvoorbeeld doordat de zon in je gezicht schijnt). Veel in te stellen, maar ook goede automatische programma's. Zoom is zonder digitale zoom niet heel groot, maar de foto's zijn van zulke goede kwaliteit dat hierop nog goed ingezoomd en bijgeknipt kan worden.

Gekocht met de extra handgreep en die is erg prettig.

Pluspunten

• Snel
  • Handzaam met extra grip
  • Viewfinder
  • Erg goede foto's
  • Stevig gebouwd

Minpunten

• Niet veel zoom
  • Zonder grip minder handzaam

arendo 07-02-2018

Schitterende camera maar kwetsbaar en onreparabel

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Mooie, compacte camera met goede beeldkwaliteit. Echter, na een val van circa 50 cm hoogte in neopreen hoes op houten vloer was toestel weliswaar uiterlijk onbeschadigd maar lichtmeting werkte niet goed meer. Reparatiekosten: EUR 436,- !!!!!!!! Einde toestel van net 3 jaar oud. Voor mij nooit meer Sony!

Pluspunten

• compact toestel
  • goede beeldkwaliteit

Minpunten

• kwetsbaar (ook b.v. zoekerconstructie)
  • zeer hoge reparatietarieven

Kees Noordzij 24-08-2017

beste beeldkwaliteit compactcamera's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Ik zocht langere tijd naar een compactcamera, die qua beeldkwaliteit zou kunnen wedijveren met
een digitale reflex camera.
Ik heb diverse tijdschriften geraadpleegd o.a Colorfoto. Aan de hand van de tests, die werden
gegeven over diverse compact camera's bleek de Sony DSC RX100 M3 voor mij de camera, die
aan mijn wensen kan voldoen. Er waren bovendien twee personen, die mij vroegen, welke keuze
er gemaakt zou moeten worden voor de aanschaf van een compact camera. Beide hebben toen
de Sony DSC RX100 M3 gekocht en zijn volledig tevreden over de prestaties.
Het is zeer prettig, nu niet altijd met die zware Reflexkamera (vergeet niet de lenzen) te hoeven
lopen !

Pluspunten

• compact
  • zeer hoge beeldkwaliteit

Minpunten

• zoom bereik

Johan 20-03-2017

Heerlijk formaat en scherpe foto's

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Heb de Sony RX100M3 nu een paar dagen in gebruik. Ik ken nog niet alle functies maar de eerste indruk is prima. Heldere foto's, ook bij minder licht. Had eerst een spiegelreflex camera maar was helemaal klaar met het dragen van zo'n grote camera. Deze camera past gewoon in je jas dus zal ik hem zeker vaker gaan gebruiken.

Pluspunten

• Wifi om foto's je mobiel te sturen
  • Via app op mobiel de camera bedienen

channed 30-11-2016

Super kwaliteit, één van de beste compact cameras!

Geschreven voor: Sony DSC-RX100M3 zwart

Wat een geweldig ding. De grote sensor doet zijn werk meer dan goed. Ik zat nog te twijfelen tussen deze Sony en de nieuwe Panasonic Lumix LX15, maar uiteindelijk toch voor de goede kwaliteit van Sony gekozen en ik heb daar zeker geen spijt van. Pas een week in mijn bezit maar nu al zeer tevreden. Mooie scherptediepte, kleuren, contrast, lichtgevoeligheid en doet het ook goed bij hogere ISO waarden. Een genot voor het oog!

Pluspunten

• lichtgevoeligheid
  • grote sensor
  • elektronische viewfinder
  • in RAW fotograferen

Minpunten

• geen touchscreen