Sony Cyber-shot RX DSC-RX100M3 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
2,9 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 112 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

LteH 07-12-2015
  • Product maand in bezit

Fantastische kleine camera met heel veel mogelijkheden en zeer lichtsterke Vario-Sonnar T* lens. Het 180 graden kantelbare display stelt je in staat lage opname-standpunten in te nemen. De ingebouwde flits kun je ook omhoog richten. Past in tas of jaszak. Gebruik deze naast mijn Systeemcamera. Onmisbare elektronische zoeker. Bij zonnig weer onmisbaar. Raw of jpeg bestanden.

Mariëlle 04-12-2015

Fijne camera, klein maar met veel mogelijkheden. CAmera slaat op in zowel jpeg als raw. Sluitertijden en/of diafragma is in te stellen en de zoomlens is erg lichtscherp. Dit maakt het een camera voor zowel de gevorderde fotograaf als de beginnende fotograaf die geen grote camera mee wil sjouwen.

ro.es 02-12-2015
  • Product half jaar in bezit

9,6
Voor een compact camera behoren de Sony DSC-RX serie beslist tot de top. Het is inmiddels mijn 2e uit de RX reeks. Ik ben begonnen met de Sony RX100. Deze schoot al nagenoeg perfecte foto´s. Deze RX100 III met o.a. de uitklapbare EVF welke ik veel gebruik, is een waardevolle toevoeging. Enigszins zwaar voor zijn afmeting, maar is deze RX100 III een ideale point en shoot camera.

Eric 01-12-2015

Degelijke, goed hanteerbare camera. Pop-up elektronische zoeker werkt goed. Zeer helder beeld, mede dankzij max. lichtsterkte 1.8. Prima beeldkwaliteit. Fijne tweede camera (pocketable) voor DSLR-gebruikers.

JLa 23-11-2015

Behoefte aan compacte camera naast spiegelreflex. Gekozen voor Sony RX100M3 (ipv M2) vanwege lens + zoeker. Zeer enthousiast over kwaliteit foto's, grote lichtsterkte en gebruiksgemak. Nog even wennen aan alle mogelijkheden.

R.V. 20-11-2015

ik heb deze camera net gekocht omdat het een mooie compacte camera is, schitterende foto's maakt met genoeg en bijzondere mogelijkheden en gebruiksgemak.

Bert Visser 12-11-2015

geweldige camera superieure beeldkwaliteit vooral door de zoeker een aanwinst vwb gebruiks- mogelijkheden, een geduchte concurrent voor spiegelreflexen

ro.es 14-08-2015
  • Product kwartaal in bezit

9,6
Kom terug van een reis door Kroatië. Heb daarvoor meegenomen de Sony RX10 (voor tele) en de pas aangeschafte Sony RX100 III. De foto´s geschoten met de RX100 III zijn nagenoeg allemaal geslaagd. In het bijzonder de foto´s in de avond genomen (zonder flits) zijn geweldig door het sterke lichtgevoelige F1.8 Carl Zeiss objectief. Dit objetief is groots. Alle foto´s even scherp en gedetailleerd.

Het is ook lekkere makkelijke camera om mee te dragen. Past goed in een klein tasje. Ik heb veel gebruik gemaakt van de uitklapbare zoeker met balans meting. Voornamelijk in de auto groene stand gefotografeerd (voor het snelle fotowerk), camera bepaald dan zelf de scenes en dat gaat deze Sony bijzonder goed af. In feite is alleen het bepalen van een goede compositie voldoende om de mooiste foto´s te schieten. Qua kleur, scherpte en details.

De lens heeft zijn beperkingen in de tele stand, daar tegenover staat een mooie groothoek van 24mm. Batterij vond ik lang meegaan. Had een 2e batterij met externe oplader meegenomen maar die hoefde ik beide niet te gebruiken. Ook het opladen avonds via micro USB in de camera blijkt handig te zijn. Hoeft niet per se een Sony oplader voor te worden gebruikt. Kan met iedere micro USB telefoonlader.

ro.es 19-07-2015

9,6
Na 2 jaren met o.a. een RX100 te hebben gefotografeerd, nu overgegaan op de deze RX100M3. Deze M3 is voor zijn compacte afmeting best zwaar.

Het is klein massief stukje techniek. De elektronische pop up zoeker met o.a. balansmeter is een uitkomst bij fotograferen in bijv. veel zonlicht. De Pop Up zoeker vindt ik van toegevoegde waarde, gebruik het vaker.

De 24-70mm F1.8 lichtsterke Carl Zeiss lens is fenomenaal. De nieuwe Bionz processor laat de camera sneller werken. Het is net weer allemaal even beter als bij de eerste RX100. Jammer dat er geen losse compact flitser op kan worden gemonteerd. Dit kan weer wel bij het RX100 II model.

De fotografische eind resultaat van de RX100 3M is geweldig, in veel situaties is de kwaliteit evenredig als die van een grote consumenten DSLR. In ieder geval zijn de foto’s super gedetailleerd en scherp. Voor de snelle shots geeft de groene automaat stand een 98% altijd goed resultaat.

Met deze RX100 lijn bied Sony een van de beste compact camera´s op de markt verkrijgbaar. De M3 doet daar weer een schepje bovenop. Absolute aanrader.

Bert Visser 12-11-2015

ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen, ben het er 100% mee eens

paul van oort 13-11-2015

Ik ook, al blijf ik het lastig vinden om mijn weg te banen door de vele instellingen die mogelijk zijn. Heb om die reden het boek voor de RX100M3 van Gary Friedman aangeschaft en daarin wordt alles haarfijn uitgelegd. Het boek is te downloaden voor ong 25 USD. Het is naast zeer leerzaam ook op een erg leuke manier geschreven.

Want hoe goed de camera ook is, de handleiding is een vodje.

slimfreak3 12-11-2014
  • Product maand in bezit

9,6
De beste camera, is de camera die je bij je hebt, dus voor mij geen spiegelreflex meer.
Altijd een camera bij je hebben die niet in de weg zit en bovendien geweldig is in kwaliteit en mogelijkheden. Door de ingebouwde zoeker zonder leesbril te gebruiken.Geweldige Zeiss-lens met 3X optische zoom en samen met de grote sensor een prima combinatie. Oneindig veel instelmogelijkheden, en wanneer je niet op zoek bent naar veel zoombereik is dit een bijna perfecte camera. Op afstand via WIFI bovendien via mijn Iphone te bedienen.

edelmabn 06-10-2014

9,4
Mooi compacte camera, die door automatische instellingen ook erg gebruiksvriendelijk is. Tip: de cameratas van Panasonic Lumix (DMW-PHH14XEK) past als gegoten. De camera is door de ritsen en het vastzetten aan de broekriem zakkenrollersproof en je vergeet hem nooit (vergeten is meestal kwijt zijn). Het compacte karakter van de camera met al zijn voordelen blijft met dit tasje ook beter bewaard dan met de originele tas en is bovendien stukken goedkoper (iets meer dan 20 euro).

Nuskyn 24-07-2014

9,4
Ik heb al een hele tijd geleden de DSLR afgezworen : Ik wandel graag dus dat is veel te veel gesjouw... De compacte camera's worden steeds beter, en dat is met deze Sony RX100m3 maar weer eens onderstreept... Deze camera is snel, zeer compact , en heel volledig v.w.b. de mogelijkheden.. Ik heb nog geen echte minpunten kunnen constateren. echt een kwaliteitscamera om altijd bij je te hebben... En het klapschermpje geeft me de mogelijkheid om weer te fotograferen als vroeger met m'n Hasselblad, dit helpt echt mee aan de compositie. Een aanrader...

Frem 12-12-2014

Daar zeg je het: het klapschermpje is voor mij een van de gelukkigste toevoegingen. Miste dit het meest vanaf het defekt raken van mijn laatste 2-ogige reflex: de mogelijkheid om al dan niet ongemerkt vanaf de middel te kunnen fotograferen. Of vanaf straathoogte.