Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 86 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TrendLine II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Frans 30-12-2018

actie van Nefit ingeruild voor een Trendline II HRC 30

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Mijn Nefit Topline na ruim 10 jaar met de cash-back actie van Nefit ingeruild voor een Trendline II HRC 30. De ketel is een stuk compacter en stiller dan z'n voorganger. Heeft wat meer wateropbrengst. Mijn douche is op de 2e etage met minder waterdruk. Deze Trentline geeft wat meer water (hardere straal) dan zijn voorganger dat is fijn.

Pluspunten

• compact
  • stil
  • meer waterdruk dwz hardere douchestraal

Minpunten

• levert niet zo snel heet water als voorganger

Dennis Amsterdam 13-12-2018

Tevreden over omruil actie.

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Deze ketel is is fluisterstil, compacter dan mijn eerdere topline uit 2008. Tevreden met de omruilactie!

Pluspunten

• heel stil
  • compact

Taco 12-12-2018

Zeer compact en stil

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Onze Topline na ruim elf jaar trouwe dienst met de cash-back actie van Nefit ingeruild voor een Trendline II HRC 30.
De ketel is een stuk compacter en stiller dan z'n voorganger.

Installeren was simpel omdat alle leiding aansluitingen op de zelfde plek zitten, dus Topline eraf en Trendline erop. Alleen was er een kleine aanpassing van het rookgas afvoerkanaal nodig.

Ook gelijk de Easy thermostaat erbij aangeschaft, zeer handig!

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Makkelijk te installeren

C. Janse 27-11-2018

Warmwater voorziening

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Warm water is slecht. Het duurt 13 sec dan is het water lauw, vervolgens wordt het weer koud en pas na 47 seconden wordt het water warm. Onder de douche krijg je ineens afgekoeld water. Bosch stelt dat de monteur de instellingen niet goed heeft gedaan. Andere zeggen dat er iets met de warmte wisselaar niet goed is. Maar ja, gekocht bij CV totaal, geïnstalleerd 19 nov 2018 .

Wilma Bogaard 17-11-2018

CV lekte erg bij installatie

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ivm aanschaf Nefit warmtepomp, ook CV ketel vernieuwd (oude deed het nog prima, maar 17 jaar oud). Ketel lekte erg, daardoor dag langer in de kou. Gelukkig door installateur netjes opgelost, maar al met al geen goed gevoel over, je zou toch denken dat zoiets in de fabriek getest wordt.

Pluspunten

• Werkt nu goed

Minpunten

• Lekkage niet bij levering opgemerkt

Paul Zwdt 03-10-2018

Prima CV-ketel

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De door Nefit aangeboden inruilpremie van € 600 heeft ons over de streep getrokken om onze Nefit TopLine AquaPower HRC25/CW4 uit 2008 op 10 september door Ambacht KlimaatService B.V. te laten vervangen door een Nefit TrendLine HRC25 CW4 II. Meegespeeld bij ons besluit heeft het betere rendement van de TrendLine en de onzekerheid over de toekomst van gasgestookte CV ketels.
Tot nu toe zijn we zeer tevreden over onze TrendLine, die veel kleiner en stiller is dan de TopLine. En we hebben het idee dat er sneller warm water uit de kranen komt, ondanks dat de TopLine een 10 liter boilervat had en de TrendLine niet.
Graag hadden we er een Nefit Moduline Easy thermostaat bij gehad, maar gezien de hoge prijs van € 257 hebben besloten onze Moduline 300 te handhaven.

Pluspunten

• geringe afmetingen
  • goede rendement
  • snel warm water

Minpunten

• hoge prijs Moduline Easy thermostaat

Reinier 06-09-2018

goede ketel met voldoende warm tapwater

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij hebben deze ketel met voorraadvat gekocht vanwege zijn voldoende hoeveelheid tapwater om meerdere warmwaterkranen tegelijkertijd aan te kunnen zetten. Dit werkt erg goed.

Pluspunten

• werkt goed
  • voldoende warm tapwater bij meerdere kranen aan

Minpunten

• soms een beetje lawaai bij aanzetten warmwater

PJM van der Woude 14-08-2018

Nefit Topline omgeruild voor Nefit Trendline

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Onlangs op advies van mijn CV installateur mijn Nefit Topline ketel omgeruild voor Nefit Trendline. Dit in verband met aanhoudende problemen met de Topline ketel, die overigens al wel 11 jaar oud was en waarvan het binnenwerk al helemaal vernieuwd was. Kon aanspraak maken op 600 euro retour en dat is netjes en vlot verlopen. De nieuwe ketel is stil en doet niet onder voor de Topline ketel qua prestaties.

Pluspunten

• Geluidsarm en relatief kleine behuizing

Harry 04-06-2018

Nefit Trendline hrc

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ivm de Nefit omruil actie van de huidige “ Topline serie”. Heb ik gekozen voor de Trendline.
Ten eerste valt je gelijk op dat de ketel een wel heel mooi compacte maat heeft.
Verder vertelde mij de monteur dat dit op het moment een van de beste ketels is.
Er zit verder een mooi verlicht display op.
Met ook de nodige gebruiksvriendelijke instelllingen. Je kan voor een Eco stand (zuinig kiezen) of voor een snelle stand dan verbruikt de ketel iets meer , en is het tapwater ook sneller terplekke.
Verder vindt ik dat het water een stuk heter is dan de Topline voorheen met dezelfde instellingen.
Ook de verwarming werkt perfect, de radiatoren zijn snel op warmte.
Al bij al vindt ik dat ik een goede keus gemaakt heb. En raad deze ketel dan ook aan.

Pluspunten

• Compact
  • Snel op temperatuur tapwater en verwarming
  • Gebruiksvriendelijk , en overzichtelijk display

Harry 22-09-2018

Na nu dik 4 mnd in gebruik nog steeds dik tevreden.
Erg stil
Snel heet water

Tsja 10-05-2018

Uitstekend compact zuinig apparaat

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij hadden al een Nefit CV HR, 10 jaar. Omdat de nieuwe ketel nog zuiniger is en o.a. bovendien geschikt voor andere gassamenstellingen hebben wij deze aangeschaft. Deze CV ketel is compacter, zelfs stiller.

Pluspunten

• Zuiniger
  • Stil
  • Compact

Minpunten

• Er moest een nieuwe thermostaat komen,

Topal, S. 12-04-2018

Nefit Trendline II HRC30 CW5

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Heb de mogelijkheid gekregen om mijn Topline Aquapower uit 2008 te mogen inruilen met € 600,- cashback actie en nog eens een bedrag van € 100,- en € 50,- als ik een Easy thermostaat zou aanschaffen. En zo heb ik het ook geregeld en heb in zijn totaliteit € 750,- cashback ontvangen plus een nieuwe ketel, GEWELDIG.
Zo stil als een muis, zo krachtig als een leeuw.

Pluspunten

• Zeer stil

Arnold 22-07-2018

Beste
Waar krijg je de mogelijkheid een oude nefit in te ruilen met zo,n goede deal?
Gr arnold

Nico M. Aenmeij den Bleker te Gouda 11-04-2018

Flink en goed leesbaar scherm

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De Trendline HCR 30 CW 5 is de Mercedes onder de cvketels. Hij is mooi compact en levert uitstekende prestaties. Meer dan voldoende warm water voor zowel de douche als om het bad snel vol te laten lopen. Bovendien is de Trendline aanzienlijk voordeliger in het gebruik omdat hij slechts z'n volle vermogen gebruikt als het echt nodig is. Anders gebruikt deze ketel slechts een deel ervan. Ook een rol speelde dat deze kwaliteitsketel, dankzij een inruil- en cashbackkorting, uiteindelijk slechts € 1.200,-- incl. b.t.w. kostte. Behalve de ketel werd voor dat bedrag ook een kamerthermostaat en een expansievat geleverd! We hebben dus een kwaliteitsketel met in de praktijk bewezen degelijkheid gekregen voor een budgetprijs!! Daar kan iedereen tevreden mee zijn, lijkt mij.

Pluspunten

• grote capaciteit
  • sterk verminderde kosten
  • betrouwbaar gebleken techniek

Resel 06-04-2018

Veel compacter, zeker zo goed

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ik had de topline en die heeft ons nooit in de kou gezet maar de verhalen maakte ons toch niet blij. Dus ingeruild.. zou 6 weken kunnen duren maar was heel snel voor elkaar. De nieuwe werkt als een zonnetje en kan weer door tot 2050.

ensing 05-04-2018

Nefit Topline 50 CW ?

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De oude uit 2008 moest nog voorzien van een brander toen kreeg ik de mogelijk om deze te vervangen voor een nieuwe .
En kreeg van Nefit 600 euro terug .zou wel 6 weken kunnen duren binnen 6 dagen geregeld geweldig Nefit.
Hij voldoet tot nu toe erg goed .
Te vermelden waard de geweldige hulp van Wolvega

J. Severein 02-04-2018

Hoog Gas verbruik. Geen echt heet water.

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Op 12 januari 2018 heb ik mijn 25 jaar oude NEFIT HR Combi 32 ketel laten vervangen door een Trendline HRC 30/CW5 II. Dit zou ons, volgens advertentie en installateur, zo'n 200 euro per aan gas besparen. Maar helaas, hadden we dit maar nooit gedaan. Middels een "slimme" meter kan ik het verbruik goed monitoren en ligt het gas verbruik zo'n 50 % hoger. Op jaarbasis ben ik nu zo'n 400 euro duurder uit! Begrijp er maar weinig van. Ketel is door de installateur afgeregeld op 15 kW / 60 graden en noemt ons "hoge" verbruik een "normaal" verbruik. De vorige ketel had een ingebouwde boiler van 30 liter. Direct heet water. Deze ketel heeft geen boiler meer. Duurt lang voordat het water op temperatuur is. Temperatuur van het water in ingesteld op Hot/60 graden maar veel warmer als 40 graden wordt het water niet. Goed om te douchen maar niet geschikt voor de afwas.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Hoog gasverbruik
  • Geef echt heet water
  • Onduidelijke handleiding t.a.v. afregelen
  • Moduline Easy thermostaat.

Nefit Consumentenservice 05-04-2018

Geachte heer/mevrouw Severein,

Vervelend dat uw toestel niet doet wat hij moet doen. Dit is uiteraard niet de bedoeling. We kunnen op afstand geen conclusies trekken, maar we hebben het vermoeden dat het gasblok van uw toestel niet goed is afgesteld. We komen daarom ook graag met u in contact om de oorzaak te achterhalen en ervoor te zorgen dat uw TrendLine naar behoren werkt! U kan uw installateur vragen contact op te nemen met Nefit dan kunnen wij onze monteur naar u sturen om het probleem op te lossen.

M. Fransen
Consumentenserice Nefit

Rob-18 18-08-2021

Heel nuttig review in die zin dat de fabrikanten op papier van alles beloven maar het in de praktijk niet waar maken. Probleemloos warm water zonder boilervoorziening is gezien vele reviews van de Nefit TrendLine II HRC 30/CW5 ketel een mooie belofte die niet in vervulling gaat. Het is niet voor niets dat Nefit ook nog meerdere ketels met boilervoorziening aanbiedt. Dankzij de klimaathoax heeft de Stichting EnergyClaim een procedure tegen de Staat kunnen voeren omdat zij stellen dat Nederland de EPBD-richtlijn niet goed heeft geïmplementeerd en worden we nu afgescheept met energiezuinige ketels zonder comfort.
Wil je geen warmwater gezeur koop dan de Nefit TrendLine AquaPower Plus II CW6 met boilers.
Heb dus niets tegen de fabrikant Nefit, in tegendeel heb al 20 jaar lang een Nefit ketel die naar tevredenheid werkt, maar nu de de boiler lekt in het CV systeem is deze aan vervanging toe en dat wordt wat mij betreft een TrendLine AquaPower Plus II type.

stefan-sluysmans 21-03-2021

Het kan ook zijn dat te ketel te veel vermogen geeft dan wat jullie in feite nodig hebben. Ik heb hier de ketel helemaal terug geschroefd naar het minimaal aantal kw en minimaal toerental van de pomp. Duurt nu wat langer voordat het huis warmer is maar ik bespaar hier wel genoeg op. Best kans dat je aanvoertemperatuur boven de 75 graden uit komt en dan is het geen hogeredements ketel meer.

J.stuijk 22-03-2018

Zeer goede aankoop

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Super tevreden over de nieuwe nefit trendline II HRC 30 CW5 wij zeer tevreden over het goed afhandelen met ons oude Top line

Jos van Ham 20-03-2018

Inruil Nefit Topline voor een Nefit Trendline

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ik heb in 2009 de Nefit Topline aangeschaft. Zoals bekend waren er wat problemen met de warmtewisselaar en de brander maar ook met het hydroblok. Daarom heb ik een nieuwe Trendline II HRC 30 CW5 (meer Bosch onderdelen) laten plaatsen en de oude Toplline ingeruild. Ik heb van Nefit een tegemoetkoming gekregen van 600 euro voor de oude ketel en 100 euro cash back voor de nieuwe ketel. De trendline is een goede ketel, geeft voldoende warm tapwater per minuut , de vloer is ook goed warm en hij is fluisterstil, kortom een goede ketel.

Pluspunten

• voldoende warm water
  • stil

A.Kavelaars 06-03-2018

Mooie actie geld retour voor Nefit Topline

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Na een tip van mijn installateur(VITE Service) kon ik mijn oude Nefit Topline inleveren en een Nefit-Trendline ervoor terug krijgen met een vergoeding van €600,00 voor mijn oude Topline.
Hij hangt nu 3 weken net met de koude die we afgelopen feb/mrt hebben gehad.Ik ben super tevreden ik zie dat deze ketel nog zuiniger is met gas hij moduleerd nog beter .En geeft ontzettend snel heet water met douchen.Kortom een goede deal een 11 jaar oude ketel inleveren en voor relatief een mooi bedrag een nieuw stukje betrouwbare techniek in huis.

Pluspunten

• Stil
  • zuinig met gas en stroom
  • Snel heet douchewater

Willemijntje 06-03-2018

Doet wat hij moet doen.

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij hebben in 2008 de Nefit Topline aangeschaft, wat achteraf een foute ketel bleek te zijn, eerst gingen de hydroblokken lekken, zijn toen gratis vervangen door Nefit, toen moesten er nieuwe branders in en was er sprake van dat de ketel brandgevaarlijk zou kunnen zijn, wij hebben toen van Nefit een tegemoetkoming gekregen van 700 euro en een nieuwe Trendline II HRC 30 CW5 laten plaatsen, en wij vinden het een goeie ketel, teneerste geeft deze meer water per minuut en als je beneden af staat te wassen komt er gelijk gloeiend heet water naar beneden, door de comfort instelling die in de ketel zit, de vloer is ook goed warm en hij is fluisterstil, kortom een goeie ketel en het aanschaffen meer als waard.

Pluspunten

• gelijk gloeiend heet water
  • fluisterstil

Minpunten

• nog geen minpunten

wim 07-12-2017

cv ketel

Top aankoop.
Vakkundig en snel geinstalleerd door Installatiebedrijf de Bie uit Merkelbeek.
Geeft snel en zeer warm water op meerder aftappunten tegelijk.
In samenwerking met Nefit Easy thermostaat te programmeren via je mob. en op afstand te bedienen, woning dus al warm als je thuis komt.

Pluspunten

• snel en zeer warm water
  • meerdere aftappunten tegelijk warm water
  • c.v. via je mob. te bedienen
  • geruisloos en compact

Weeda 25-11-2017

Nefitketel

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De ketel is geplaats en ik merk gelijk hoe geluidsvrij de ketel is. De watertemperatuur is prima. Ik merk een lager verbruik, dat goed is voor mijn portemonnee.
Verder constateer ik geen verschil in de tijd dat het water sneller warmer wordt. De waterdruk is ook niet veranderd. De waterdruk is niet hoog. Ik nu weet of dit met de ketel te maken heeft. Daar zou ik meer informatie over willen. Ik verwacht nog lang plezier van de ketel te hebben, zonder problemen.

Pluspunten

• compacte ketel
  • geluidsvrij
  • kwaliteit/prijs verhouding goed

Minpunten

• waterdruk??

E.Berends 05-11-2017

Nefit trendline 2 30kw cw5 cv ketel met warm water

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Stil, compact . Cv werkt goed, warm water temp. aan de lage kant max 60 graden uitstroom bij de ketel, 58 graden voor afwas uit de kraan. Voor de rest goed werkend

Pluspunten

• Compact ruimte besparend
  • erg stil

Minpunten

• warmwater levering zou beter kunnen

Ron 07-10-2017

Niet Neftit Waardig

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij dachten wat overcapaciteit in huis te halen met een cw5 toestel, maar dat pakt slecht uit. Veel waterverlies doordat de ketel er lang over doet om heet water te leveren. Tevens is de warmwater temparatuur niet constant. Het is net of er telkens een kop ijswater van bovenaf in word gegooid. Blijkbaar weet Nefit van dit probleem, want doet er alles aan om na 3 keer melden in de garantie priode niet te willen komen kijken om dit op te lossen. Na 2 maanden was onze ketel al defect, en is de waterpomp al vervangen, deze was voorheen van metaal (Grundfos) nu van kunststof en van Italiaanse makelij. Samengevat: Het is wellicht een goede ketel, met voor ons een valse start, maar als Nefit er zelf al niet in gelooft, door de klachten niet serieus te nemen en niet eens de intensie toont dit op te lossen is ons advies, doe het niet. Dit is voor ons de 2e Nefit omdat de 1e zo goed is bevallen, maar daar hebben we tot op heden spijt van.

Pluspunten

• compact
  • mooie thermostaat

Minpunten

• temp warm water niet constant
  • slechte service Nefit

PvL 11-08-2017

Zeer stille cv ketel

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Betrouwbare compacte cv ketel, overzichtelijk en eenvoudig in te stellen. Veel stiller dan de vorige Nefit.

Pluspunten

• compact
  • erg stil
  • betrouwbaar en bekend a-merk
  • overzichtelijk en eenvoudig menu
  • kan ook op ander ( bio) gas branden

Boer 05-08-2017

Betrouwbaar, compact

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Zeer betrouwbaar product, compact. Geleverd door een TOP-Nefit-dealer. In 4 uurtjes geplaatst,
nieuw drukvat, leidingen verlegd, nieuwe afvoerrookkanalen, vuilvanger geplaatst, oude Nefit-HR-combiketel van 18 jaar afgevoerd. Alles voor 2500 euro!!