Nefit TrendLine II - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 72 reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TrendLine II op Kieskeurig.nl.

tjeg 01 01-02-2017

Nefit Trendline 11 aquapower plus hrc 30 hr

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Na dat onze oude Nefit Ecomline classic defect was geraakt na 16 jaar gekozen voor deze ketel.
Ik ben zelf installateur en de ketel dus zelf geplaatst. Wat mij opviel was de ophangbeugel voor deze ketel die wel iets aan de heel kleine kant is en vooral op een vlakke ondergrond moet worden geplaatst anders hang je hem zeer slecht op.
Na in gebruik nemen van de ketel doet de verwarming het goed ,mooi gelijkmatig wordt er gestookt mede door de Nefit easy thermostaat in de kamer die je ook nog met een telefoon-app overal weg kunt bedienen met wifi of een data verbinding.Verder kun je op deze app ook zien wat de ketel heeft verstookt aan gas en meer .
Dan het warme water zoals ik ook met de oude ketel was gewend direct warm water aan de keuken kraan en binnen tien seconden in de badkamer boven, de ketel hangt zelf in de garage dus dit gaat snel.
Maar wat Nefit in de brochure vermeld dat je op twee plaatsen tegerlijke tijd warm water hebt gaat bij ons niet op, als iemand in de douche staat en er wordt in de keuken ook warm water gebruikt het water onder de douche een stuk af . wellicht ligt dit aan de te nauwe waterleidingen die naar de douche zijn gemonteerd. verder nog de opmerking dat wij in een jaar tijd niks merken van gas besparing ,wij hadden weer net zoveel energie verbruikt zoals altijd maar hebben wel twee studerende kinderen in huis die de verwarming in hun kamer ook aanzetten.
Al met al een prima cv ketel die vooral stil is en goed de woning verwarmd en een fijne warmwater voorziening.

Pluspunten

• Fijne en gelijkmatige warmte
  • Overal snel warm water
  • Stille ketel
  • Handige thermostaat app

Minpunten

• warm watergebruik op meer punten ,zie revieuw

Yoz 04-05-2021

Meer van verwacht

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Ik heb deze ketel 2 jaar geleden aangeschaft en laten installeren. Hiervoor had ik een AWB ketel, nooit problemen mee gehad, maar ja hij was al 16 jaar, dus de ketel vervangen door deze Nefit. Nu heb ik al 4 dagen geen warm water, vanwege een defecte flowmeter. Gisteren de monteur er bij laten komen, toen deed het warm water het ineens wel, maar dat duurde niet lang.
Het schijnt nogal eens voor te komen bij (deze?) Nefit ketel dat die meter/sensor het begeeft.

• Zuinig
  • Slimme thermostaat geeft iets meer inzicht

Minpunten

• Water is niet erg warm (38 gr.)
  • Nu al defect

stefan-sluysmans 21-03-2021

Nefit Trendline 2 na 2,5 jaar gebruik.

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Na 2,5 zijn wij nog steeds tevreden over deze ketel. Tot nu toe nog geen enkele storing gehad.
Onze stook kosten behoorlijk naar beneden gegaan. Hij is ook lekker stil.
Het is wel aan te raden om jou kilowatt terug te zetten. Deze staat standaard op 20 maar ik heb deze helemaal terug geschroefd naar 7 kw. Zo ook de pomp snelheid naar het minimum van 30% terug gebracht om zo de kosten nog meer te drukken.

• betrouwbaar
  • makkelijk in te stellen

jaap 30-09-2020

niet de goedkoopste en zeker niet de beste

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

in 2018 heb ik een Nefit trendline ketel aangeschaft, jaarlijks laat mijn ketel me in de steek onder andere door een defecte drieweg klep en sinds vandaag door de 2e keer de flowsensor die moet worden vervangen. Telkens gaat dit gepaard met het gebrek aan warmwater of geen centrale verwarming en telkens duur de reparatie minimaal 2 dagen als ik geluk heb en het niet in het weekend gebeurt dan duurt het uiteraard langer. Ook zijn het geen reparaties die voor een paar tientjes gerepareerd zijn maar vaak honderden euro's kosten. nu hebben wij speciaal niet voor een goedkope ketel gekozen maar voor een 'betrouwbare'' duurdere ketel helaas valt dit erg tegen.

Minpunten

• vaak defect
  • geen warmwater
  • dure reparaties die lang duren

Beoordeling Nefit Trendline 04-10-2016

Zeer geluidloos en goed werkend product

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Nefit gekozen omdat alles in het product is verwerkt. Voor ons was belangrijk: bijna geluidloos- goed en warme vloerverwarming alsmede voor douche en bad. Tevens t.o.v. oude kachel de vrij staande woning zeer goed verwarmd

Pluspunten

• geluidloos
  • snel warm water

Minpunten

• prijs mag wat lager

JPM 01-10-2016

Compacte ketel

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Het is een mooie compacte ketel als vervanging voor onze cv ketel met indirecte boiler. Door de installateur zo opgehangen dat we nu veel meer ruimte over hebben. Bij onze vorige ketel was het moeilijk om een gelijkmatige verwarming te realiseren, dan was het te warm en daarna weer te koud. Bijj de Nefit gaat dat veel beter, de opwarming gaat snel en de Nefit houdt de kamers mooi op een gelijke temperatuur, veel comfortabeler! Wij hebben ook de warmwatervoorziening, CW6. Prima, altijd voldoende warm water, zelfs ruimschoots voldoende voor als onze twee badkamers tegelijkertijd in gebruik zijn. Geen spijt dus en van harte aanbevolen.

Pluspunten

• Gelijkmatige temperatuur in de kamers
  • Voldoende warm water voor twee badkamers
  • Compact

J. Severein 02-04-2018

Hoog Gas verbruik. Geen echt heet water.

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Op 12 januari 2018 heb ik mijn 25 jaar oude NEFIT HR Combi 32 ketel laten vervangen door een Trendline HRC 30/CW5 II. Dit zou ons, volgens advertentie en installateur, zo'n 200 euro per aan gas besparen. Maar helaas, hadden we dit maar nooit gedaan. Middels een "slimme" meter kan ik het verbruik goed monitoren en ligt het gas verbruik zo'n 50 % hoger. Op jaarbasis ben ik nu zo'n 400 euro duurder uit! Begrijp er maar weinig van. Ketel is door de installateur afgeregeld op 15 kW / 60 graden en noemt ons "hoge" verbruik een "normaal" verbruik. De vorige ketel had een ingebouwde boiler van 30 liter. Direct heet water. Deze ketel heeft geen boiler meer. Duurt lang voordat het water op temperatuur is. Temperatuur van het water in ingesteld op Hot/60 graden maar veel warmer als 40 graden wordt het water niet. Goed om te douchen maar niet geschikt voor de afwas.

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Hoog gasverbruik
  • Geef echt heet water
  • Onduidelijke handleiding t.a.v. afregelen
  • Moduline Easy thermostaat.

Nefit Consumentenservice 05-04-2018

Geachte heer/mevrouw Severein,

Vervelend dat uw toestel niet doet wat hij moet doen. Dit is uiteraard niet de bedoeling. We kunnen op afstand geen conclusies trekken, maar we hebben het vermoeden dat het gasblok van uw toestel niet goed is afgesteld. We komen daarom ook graag met u in contact om de oorzaak te achterhalen en ervoor te zorgen dat uw TrendLine naar behoren werkt! U kan uw installateur vragen contact op te nemen met Nefit dan kunnen wij onze monteur naar u sturen om het probleem op te lossen.

M. Fransen
Consumentenserice Nefit

stefan-sluysmans 21-03-2021

Het kan ook zijn dat te ketel te veel vermogen geeft dan wat jullie in feite nodig hebben. Ik heb hier de ketel helemaal terug geschroefd naar het minimaal aantal kw en minimaal toerental van de pomp. Duurt nu wat langer voordat het huis warmer is maar ik bespaar hier wel genoeg op. Best kans dat je aanvoertemperatuur boven de 75 graden uit komt en dan is het geen hogeredements ketel meer.

Rob-18 18-08-2021

Heel nuttig review in die zin dat de fabrikanten op papier van alles beloven maar het in de praktijk niet waar maken. Probleemloos warm water zonder boilervoorziening is gezien vele reviews van de Nefit TrendLine II HRC 30/CW5 ketel een mooie belofte die niet in vervulling gaat. Het is niet voor niets dat Nefit ook nog meerdere ketels met boilervoorziening aanbiedt. Dankzij de klimaathoax heeft de Stichting EnergyClaim een procedure tegen de Staat kunnen voeren omdat zij stellen dat Nederland de EPBD-richtlijn niet goed heeft geïmplementeerd en worden we nu afgescheept met energiezuinige ketels zonder comfort.
Wil je geen warmwater gezeur koop dan de Nefit TrendLine AquaPower Plus II CW6 met boilers.
Heb dus niets tegen de fabrikant Nefit, in tegendeel heb al 20 jaar lang een Nefit ketel die naar tevredenheid werkt, maar nu de de boiler lekt in het CV systeem is deze aan vervanging toe en dat wordt wat mij betreft een TrendLine AquaPower Plus II type.

Ron 07-10-2017

Niet Neftit Waardig

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij dachten wat overcapaciteit in huis te halen met een cw5 toestel, maar dat pakt slecht uit. Veel waterverlies doordat de ketel er lang over doet om heet water te leveren. Tevens is de warmwater temparatuur niet constant. Het is net of er telkens een kop ijswater van bovenaf in word gegooid. Blijkbaar weet Nefit van dit probleem, want doet er alles aan om na 3 keer melden in de garantie priode niet te willen komen kijken om dit op te lossen. Na 2 maanden was onze ketel al defect, en is de waterpomp al vervangen, deze was voorheen van metaal (Grundfos) nu van kunststof en van Italiaanse makelij. Samengevat: Het is wellicht een goede ketel, met voor ons een valse start, maar als Nefit er zelf al niet in gelooft, door de klachten niet serieus te nemen en niet eens de intensie toont dit op te lossen is ons advies, doe het niet. Dit is voor ons de 2e Nefit omdat de 1e zo goed is bevallen, maar daar hebben we tot op heden spijt van.

Pluspunten

• compact
  • mooie thermostaat

Minpunten

• temp warm water niet constant
  • slechte service Nefit

Topal, S. 12-04-2018

Nefit Trendline II HRC30 CW5

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Heb de mogelijkheid gekregen om mijn Topline Aquapower uit 2008 te mogen inruilen met € 600,- cashback actie en nog eens een bedrag van € 100,- en € 50,- als ik een Easy thermostaat zou aanschaffen. En zo heb ik het ook geregeld en heb in zijn totaliteit € 750,- cashback ontvangen plus een nieuwe ketel, GEWELDIG.
Zo stil als een muis, zo krachtig als een leeuw.

Pluspunten

• Zeer stil

Arnold 22-07-2018

Beste
Waar krijg je de mogelijkheid een oude nefit in te ruilen met zo,n goede deal?
Gr arnold

Harry 04-06-2018

Nefit Trendline hrc

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ivm de Nefit omruil actie van de huidige “ Topline serie”. Heb ik gekozen voor de Trendline.
Ten eerste valt je gelijk op dat de ketel een wel heel mooi compacte maat heeft.
Verder vertelde mij de monteur dat dit op het moment een van de beste ketels is.
Er zit verder een mooi verlicht display op.
Met ook de nodige gebruiksvriendelijke instelllingen. Je kan voor een Eco stand (zuinig kiezen) of voor een snelle stand dan verbruikt de ketel iets meer , en is het tapwater ook sneller terplekke.
Verder vindt ik dat het water een stuk heter is dan de Topline voorheen met dezelfde instellingen.
Ook de verwarming werkt perfect, de radiatoren zijn snel op warmte.
Al bij al vindt ik dat ik een goede keus gemaakt heb. En raad deze ketel dan ook aan.

Pluspunten

• Compact
  • Snel op temperatuur tapwater en verwarming
  • Gebruiksvriendelijk , en overzichtelijk display

Harry 22-09-2018

Na nu dik 4 mnd in gebruik nog steeds dik tevreden.
Erg stil
Snel heet water

E.Berends 16-07-2017

Nefit trendline 2 30kw cw5 cv ketel met warm water

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Het is een mooi stukje techniek de wissellaar uit één stuk, de verwarming werkt prima toch nog weer iets zuiniger dan mijn vorige cv ketel nefit turbo. Geeft voldoende warmwater (cw5)duurt alleen wat langer als je een boiler gewent bent, nadeel vind ik dat het warme water erg gauw afkoelt en je de temperatuur niet hoger dan 60 graden kunt zetten. (Afwaswater gauw koud.)Als het 65 graden was geweest merkte je dat meteen, want dat koelt iets minder snel af.

Pluspunten

• zuinig

Minpunten

• warmwater

Taco 12-12-2018

Zeer compact en stil

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Onze Topline na ruim elf jaar trouwe dienst met de cash-back actie van Nefit ingeruild voor een Trendline II HRC 30.
De ketel is een stuk compacter en stiller dan z'n voorganger.

Installeren was simpel omdat alle leiding aansluitingen op de zelfde plek zitten, dus Topline eraf en Trendline erop. Alleen was er een kleine aanpassing van het rookgas afvoerkanaal nodig.

Ook gelijk de Easy thermostaat erbij aangeschaft, zeer handig!

Pluspunten

• Compact
  • Makkelijk te installeren

A.Kavelaars 06-03-2018

Mooie actie geld retour voor Nefit Topline

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Na een tip van mijn installateur(VITE Service) kon ik mijn oude Nefit Topline inleveren en een Nefit-Trendline ervoor terug krijgen met een vergoeding van €600,00 voor mijn oude Topline.
Hij hangt nu 3 weken net met de koude die we afgelopen feb/mrt hebben gehad.Ik ben super tevreden ik zie dat deze ketel nog zuiniger is met gas hij moduleerd nog beter .En geeft ontzettend snel heet water met douchen.Kortom een goede deal een 11 jaar oude ketel inleveren en voor relatief een mooi bedrag een nieuw stukje betrouwbare techniek in huis.

Pluspunten

• zuinig met gas en stroom
  • Snel heet douchewater

Willemijntje 06-03-2018

Doet wat hij moet doen.

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij hebben in 2008 de Nefit Topline aangeschaft, wat achteraf een foute ketel bleek te zijn, eerst gingen de hydroblokken lekken, zijn toen gratis vervangen door Nefit, toen moesten er nieuwe branders in en was er sprake van dat de ketel brandgevaarlijk zou kunnen zijn, wij hebben toen van Nefit een tegemoetkoming gekregen van 700 euro en een nieuwe Trendline II HRC 30 CW5 laten plaatsen, en wij vinden het een goeie ketel, teneerste geeft deze meer water per minuut en als je beneden af staat te wassen komt er gelijk gloeiend heet water naar beneden, door de comfort instelling die in de ketel zit, de vloer is ook goed warm en hij is fluisterstil, kortom een goeie ketel en het aanschaffen meer als waard.

Pluspunten

• gelijk gloeiend heet water
  • fluisterstil

Minpunten

• nog geen minpunten

Rob 30-09-2016

Slimme ketel

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Na 28 jaar tijd besloten om mijn oude Nefit Turbo 21 ketel te laten vervangen voor een Nefit Trendline ll CW4 in combinatie met de Nefit Easy thermostaat.

De nieuwe ketel is een stuk zuiniger in gas maar ook in het stroomverbruik. Prettig is ook dat je via de app meerdere programma's kunt instellen waar dan ook je verbruik wordt weergegeven in een grafiek.

De douchetimer is een leuk iets maar waardeert niet iedereen in het gezin :)

Het enige minpunt wat ik heb ontdekken is dat de ketel op volle belasting iets meer geluid maakt maar niet storend is.

• Energiezuinig
  • Klein
  • Nefit Easy

Minpunten

• Bij volle belasting hoor je de ketel

Henk 27-01-2019

Matig warm water

Geschreven voor: Nefit Trendline II

TrendLine HRC25 CW4 II, HRC30 CW5 II, Afgelopen zomer laten plaatsen. Voor het verwarmen van de woning is het toestel perfect. Helaas … veel waterverbruik als je warmwater tapt. Het duurt erg lang voor het warmwater op temperatuur is en het wordt niet warmer dan zo'n 38 graden in de winter. Om te douchen is het net aan, en voor afwaswater / dweilwater etc. echt onvoldoende.

Pluspunten

• Verwarming
  • klein

Minpunten

• veel waterverbruik voor warm water tappen
  • lauw afwaswater

Weeda 25-11-2017

Nefitketel

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De ketel is geplaats en ik merk gelijk hoe geluidsvrij de ketel is. De watertemperatuur is prima. Ik merk een lager verbruik, dat goed is voor mijn portemonnee.
Verder constateer ik geen verschil in de tijd dat het water sneller warmer wordt. De waterdruk is ook niet veranderd. De waterdruk is niet hoog. Ik nu weet of dit met de ketel te maken heeft. Daar zou ik meer informatie over willen. Ik verwacht nog lang plezier van de ketel te hebben, zonder problemen.

Pluspunten

• compacte ketel
  • geluidsvrij
  • kwaliteit/prijs verhouding goed

Minpunten

• waterdruk??

Josef 28-12-2016

bediening

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De bediening van de CV via de app is perfect. Je kunt de temperatuur in je huis op een eenvoudige manier van waar je ook bent (bijvoorbeeld in het buitenland op vakantie) aanpassen en ook de verbruik controleren. Ook vind ik de infromatie op de app van het verbruik zeer duidelijk weergegeven.

Reijer Haremaker 08-12-2016

compact

Geschreven voor: Nefit Trendline II

warmwater verlies. duurt te lang. in dit opzicht zeker geen verbetering met oude combi ketel van hetzelfde merk

Irene 03-10-2016

Doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Tja wat moet je schrijven over een ketel? Hij is mooi compact, doet het en maakt geen lawaai. Warm huis en warm water. Heb de energierekening nog niet gecheckt, maar hij hoort ook zuinig te zijn. Wat wil je nog meer?

Pluspunten

• Compact