Nefit TrendLine II AquaPower Plus HRC 30 HR Combiketel met A-label pomp 5 3-28 5 kW CW6 - Reviews

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

tjeg 01 01-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Nefit Trendline 11 aquapower plus hrc 30 hr

Na dat onze oude Nefit Ecomline classic defect was geraakt na 16 jaar gekozen voor deze ketel.
Ik ben zelf installateur en de ketel dus zelf geplaatst. Wat mij opviel was de ophangbeugel voor deze ketel die wel iets aan de heel kleine kant is en vooral op een vlakke ondergrond moet worden geplaatst anders hang je hem zeer slecht op.
Na in gebruik nemen van de ketel doet de verwarming het goed ,mooi gelijkmatig wordt er gestookt mede door de Nefit easy thermostaat in de kamer die je ook nog met een telefoon-app overal weg kunt bedienen met wifi of een data verbinding.Verder kun je op deze app ook zien wat de ketel heeft verstookt aan gas en meer .
Dan het warme water zoals ik ook met de oude ketel was gewend direct warm water aan de keuken kraan en binnen tien seconden in de badkamer boven, de ketel hangt zelf in de garage dus dit gaat snel.
Maar wat Nefit in de brochure vermeld dat je op twee plaatsen tegerlijke tijd warm water hebt gaat bij ons niet op, als iemand in de douche staat en er wordt in de keuken ook warm water gebruikt het water onder de douche een stuk af . wellicht ligt dit aan de te nauwe waterleidingen die naar de douche zijn gemonteerd. verder nog de opmerking dat wij in een jaar tijd niks merken van gas besparing ,wij hadden weer net zoveel energie verbruikt zoals altijd maar hebben wel twee studerende kinderen in huis die de verwarming in hun kamer ook aanzetten.
Al met al een prima cv ketel die vooral stil is en goed de woning verwarmd en een fijne warmwater voorziening.

Pluspunten

• Fijne en gelijkmatige warmte
  • Overal snel warm water
  • Stille ketel
  • Handige thermostaat app

Minpunten

• warm watergebruik op meer punten ,zie revieuw

Beoordeling Nefit Trendline 04-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zeer geluidloos en goed werkend product

Nefit gekozen omdat alles in het product is verwerkt. Voor ons was belangrijk: bijna geluidloos- goed en warme vloerverwarming alsmede voor douche en bad. Tevens t.o.v. oude kachel de vrij staande woning zeer goed verwarmd

Pluspunten

• geluidloos
  • snel warm water

Minpunten

• prijs mag wat lager

JPM 01-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Compacte ketel

Het is een mooie compacte ketel als vervanging voor onze cv ketel met indirecte boiler. Door de installateur zo opgehangen dat we nu veel meer ruimte over hebben. Bij onze vorige ketel was het moeilijk om een gelijkmatige verwarming te realiseren, dan was het te warm en daarna weer te koud. Bijj de Nefit gaat dat veel beter, de opwarming gaat snel en de Nefit houdt de kamers mooi op een gelijke temperatuur, veel comfortabeler! Wij hebben ook de warmwatervoorziening, CW6. Prima, altijd voldoende warm water, zelfs ruimschoots voldoende voor als onze twee badkamers tegelijkertijd in gebruik zijn. Geen spijt dus en van harte aanbevolen.

Pluspunten

• Gelijkmatige temperatuur in de kamers
  • Voldoende warm water voor twee badkamers
  • Compact