Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 79 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TrendLine II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

b**r@g**l.com 13-07-2022

Nefit Trendline wel heel slecht .

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Zoals al eerder aangegeven is dit een heel slecht werkende ketel . Met regelmaat problemen met de sensor ( al 4 jaar ) met als gevolg dat warm water heel lang duurt . Zeker bij kouder weer . Hou mijn hart vast als het winter wordt . En ik ben , zoals te lezen , niet de enige met dit probleem .

Review 25-03-22
In ieder geval een product wat niet voldoet . De installateur is al 4 jaar bezig om het opgelost te krijgen wat dus niet lukt en Nefit doet net of ze gek zijn . Zelfs op een schrijven aan de directie komt geen reactie . Het probleem : in de koude periode komt er geen of pas heel laat warm water .

5 december 2021
Preventief In 2017 een nieuwe Nefit Trendline II HRC25/CW4 gekocht bij een erkend cv bedrijf , dat al
bijna 50 jaar jaarlijks het onderhoud doet , omdat het in die tijd bekend was geworden dat er ketels van Nefit waren die problemen konden geven ivm CO 2 lekkage .
Al vanaf het begin hebben wij regelmatig het probleem van of geen warm water of het duurt onvoorstelbaar lang voordat we dat hebben . Al 2 keer is er een nieuwe sensor/flowmeter vervangen maar het probleem blijft zich herhalen . Wij ervaren deze ketel als een miskoop en begrijppen niet waarom Nefit niet in staat is om daar een oplossing voor te vinden . Onze installateur weet ook niet meer hoe dit op te lossen is en bij Nefit doen ze net of ze gek zijn . Diverse keren contact opgenomen met Nefit maar die verwijzen steeds naar.................? iedereen behalve naar henzelf . Schandalig .

Met dank aan Nefit van Bart Termeer Eindhoven .

Pluspunten

• zijn er niet .

Minpunten

• meer dan genoeg .

Hans 29-06-2022

Nefit HCR 30 SLECHT PRODUCT

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Waardeloos product. Voor de 4e keer in 5 jaar tijd is de flowsensor defect. Resultaat: geen warm water. Nefit wil alleen de sensor vervangen na terug sturen door de reperateur.
Arbeidsloon en voorrijkosten zijn voor eigen rekening. Ieder jaar dus 100 euro extra kosten!!!!
Koop deze ketel dus NIET!!!!

Pluspunten

• Verbruik
  • Verwarming

Minpunten

• Ieder jaar kapotte sensor
  • Nefit vergoed slechts 30 procent

Cees 11-06-2022

Nefit Trendline

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Onlangs deze ketel genomen, nog geen spijt van. Warmwater werkt goed. Een heel stuk stiller dan onze oude Vaillant ketel van 20 jaar oud. De oude ketel deed het nog steeds goed op een lekkage van een pakking van de condensafvoer na, was nog te maken. Verwarming hebben we nog niet gebruikt, ddar kan ik iet over oordelen.

• Snel warmwater
  • Compact

m**e@y**o.com 24-05-2022

Jammer genoeg niet zo betrouwbaar

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ik heb deze ketel in 2018 laten installeren door een erkend installateur en laat ook het onderhoud conform advies door hen uitvoeren. Het lage energieverbruik en de technische hoogstandjes waarmee je klaar bent voor strengere regelgeving in de toekomst spraken me aan en ik dacht met een Nefit een betrouwbare keuze te hebben gemaakt. Onze vorige Nefit ketel heeft 20 jaar trouwe dienst gedaan. Helaas sinds 2018 al twee keer kapotte flowsensor gehad waardoor plotseling geen warm water meer. Daarbij komt dan ook nog eens geen foutmelding in beeld dus je bent eerst een tijd bezig met uitzoeken wat het probleem is. Ik had meer van deze ketel verwacht, zeker gezien de prijs. Hoewel ik vanwege de duurzaamheid een 7 geef, zou ik deze ketel dus niet aanbevelen.

Pluspunten

• duurzaamheid, laag energieverbruik
  • geschikt voor koppeling warmtepomp
  • geeft weinig lawaai

Minpunten

• flowsensor elke twee jaar kapot
  • relatief duur
  • in winter duurt het lang voor je warm water krijgt

Eva 08-02-2022

Slechte ervaringen met deze TrendLine HRC25 CW4 II ketel

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Bij de bouw van ons huis in 2018 werd een Nefit TrendLine HRC25 CW4 II geïnstalleerd. Al verschillende keren problemen mee gehad en dat we zonder warm water kwamen te zitten. Flowsensor stuk, wat kennelijk niet onder de garantie valt, met daarbij uurloon, steeds een rekening van tegen de 100€. Echt slecht en zou dit apparaat niet aanbevelen.

Minpunten

• Regelmatig problemen
  • Problemen vallen nooit onder de garantie
  • Temperatuurverschil duurt lang ...
  • ... bij verhogen en verlagen

Consupiet 20-02-2022

Bij mij dus idem dito wat storingen betreft, De flow sensor is het meest voorkomende defect bij deze ketel, kostte mij ook bijna 100 Euro, daarna de driewegklep vervangen door installateur omdat ik last had van harde zoem en klang geluiden met in en uitschakelen, , storing bleef, nogmaals installateur erbij, die vanachter de telefoon beweerde dat de leidingen tegen elkaar aan lagen, wat helemaal niet klopte, want ook daarna bleef het probleem bestaan! Hij gaf het daarna al vrij snel op, schakelde de Nefit servicedienst in, die resp. nogmaals de driewegklep verving, evenals een besturingskaart en diverse instellingen aan de ketel wijzigde.. Al met al ruim 400 euro kwijt aan een ketel van toen nog geen 4 jaar oud!! Voor mij is deze ketel een grote miskoop, Neflut treurline ... Nooit meer kopen!!

Marcel 08-12-2021

Bevalt super goed!

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Heb de Nefit Trendline sinds 2015 (Cw5). En ik kan alleen maar zeggen, wat een geweldig toestel! Verwarming en warmwater zijn letterlijk top, enorm veel power! Ook ben ik heel blij met de longlife pakking, ik heb nu dus geen materiaal kosten meer na het onderhoud en daarom is de ketel over 15 jaar eigenlijk erg goedkoop! Ik ben blij dat ik een duurdere ketel heb gekocht ipv een budget model. Ook hier is de flowsensor 1x kapot gegaan, maar tegenwoordig is hij vervangen door een nieuwe sensor en deze geeft geen problemen meer, dus opgelost :)!

Pluspunten

• Goed en snel warm water
  • Fijne straal met cw5
  • CV wordt heerlijk warm
  • Gasbesparing
  • Enorm stil

e**g@h**l.com 05-12-2021

Twijfelachtige reputatie

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Gekocht ter vervanging van eerdere Nefit trendline. Die moest er uit wegens lekkage van gassen (ketel van 9 jaar oud). Deze Nefit trendline HRC30 CW5 II geeft wederom veel ellende. Flowsensor al kapot na 2 jaar (net uit de garantie) en nu weer lauw water zonder foutmelding. De ketel geeft een af en toe een brom die de installateur niet kan vinden. Geïnstalleerd en onderhouden door erkende installateur. Hiervoor een awb gehad, nooit problemen mee gehad. Ik zou nooit meer een Nefit nemen.

Pluspunten

• Doet vaak wat t moet doen

Minpunten

• Vaak iets aan kapot

A vd B 30-07-2021

Miskoop

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Heb de ketel 2 jaar in bezit, verwarming doet het redelijk. Laat eerst wel de ruimte een stuk koeler worden voor hij weer bij warmt.
Na 2 jaar en 2 maanden ging de flow sensor stuk, op 1e kerstdag! Geen warm water dus!
En na 3 jaar en 2 maanden is de flow sensor dus weer kapot.
Super vervelend want het gebeurt natuurlijk net voor het weekend!
Ik zou nooit meer een Nefit kopen, veel geld betaald voor een cv ketel,
Waar dus blijkbaar elk jaar een nieuwe flow sensor in moet!!!
Ik laat trouwens elk jaar onderhoud uitvoeren op de cv ketel, ipv de geadviseerde 2 jaar.
Had hier voor ruim 20 jaar een cv ketel van intergas en nog nooit 1 reparatie aan gehad.
Ik vind het slechte kwaliteit voor een dure cv ketel.

Pluspunten

• Verwarming redelijk goed

Minpunten

• Slechte kwaliteit flow sensor

Yoz 04-05-2021

Meer van verwacht

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Ik heb deze ketel 2 jaar geleden aangeschaft en laten installeren. Hiervoor had ik een AWB ketel, nooit problemen mee gehad, maar ja hij was al 16 jaar, dus de ketel vervangen door deze Nefit. Nu heb ik al 4 dagen geen warm water, vanwege een defecte flowmeter. Gisteren de monteur er bij laten komen, toen deed het warm water het ineens wel, maar dat duurde niet lang.
Het schijnt nogal eens voor te komen bij (deze?) Nefit ketel dat die meter/sensor het begeeft.

• Zuinig
  • Slimme thermostaat geeft iets meer inzicht

Minpunten

• Water is niet erg warm (38 gr.)
  • Nu al defect

stefan-sluysmans 21-03-2021

Nefit Trendline 2 na 2,5 jaar gebruik.

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

Na 2,5 zijn wij nog steeds tevreden over deze ketel. Tot nu toe nog geen enkele storing gehad.
Onze stook kosten behoorlijk naar beneden gegaan. Hij is ook lekker stil.
Het is wel aan te raden om jou kilowatt terug te zetten. Deze staat standaard op 20 maar ik heb deze helemaal terug geschroefd naar 7 kw. Zo ook de pomp snelheid naar het minimum van 30% terug gebracht om zo de kosten nog meer te drukken.

• betrouwbaar
  • makkelijk in te stellen

Marloes 09-02-2021

Dramatische ketel, 3 maanden na garantietijd kapot

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Wij hebben op 19-11-2018 onze Nefit Topline preventief laten vervangen door een Nefit Trendline CW4. De Topline werkte nog prima, maar we kregen van Nefit zelf de oproep om hem te laten vervangen omdat de brander een veiligheidsrisico veroorzaakte. Nu, 2 jaar en 3 maanden later, en met een weerbericht van -10 graden voor de komende 2 weken - gaat de TrendLine continu in 6A storing. Alle componenten zijn door een storingsmonteur van een Nefit dealer gecontroleerd en de gas/lucht waardes zijn gemeten. Alles ziet er goed uit en de ketel is nog hartstikke schoon. Toch blijft de 6A storing meer dan 10 keer per dag terug komen. De ontstekingsset is ook al vernieuwd, nog steeds gaat de cv ketel na 15 minuten weer in storing. Natuurlijk zit er geen garantie meer op, want het is 3 maanden na de garantietijd, maar Nefit.nl je verkoopt mensen toch niet een ketel van € 1.300,- (exclusief installatie) die maar 2 jaar en 3 maanden mee gaat?

Minpunten

• 6A storing

Consupiet 30-01-2021

Zuinige maar lawaaiige c.v ketel!

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Deze ketel is in de plaats gekomen van een V.R. ketel van Remeha. Al na een jaar bleek uit de gasrekening dat het een zuinige ketel is. Helaas ,na twee jaar al storing, geen warm water meer. Dit bleek een defecte stromingssensor te zijn, een onderdeel wat vaker problemen geeft bij deze ketels. Omdat de garantie van Nefit niet verder gaat dan alleen het vergoeden van het onderdeel, al meteen opgezadeld met een rekening van bijna 100 Euro voor de reparatie! Dit had ik niet voorzien! Ook vind ik de ketel lawaaiig! Bij inschakelen van de verwarming is telkens een harde "klang" te horen. Monteur al diverse keren er op ge-attendeerd, maar hij kan het kennelijk niet vinden.. Al met al niet zo'n heel goed gevoel over deze ketel tot nu toe.. Jammer!

Pluspunten

• Zuinig
  • Snel warm water
  • Hoge tapdrempel

Minpunten

• lawaaiig
  • storingsgevoelig

Consupiet 03-02-2021

Even een update: Het lawaai bij inschakelen blijkt bij nader inzien een defecte driewegklep! Dit is nu gerepareerd, maar dit is al het tweede mankement na plaatsing in 2017!! Ik ben teleurgesteld in het merk Nefit! Opnieuw mag ik weer dokken voor de reparatiekosten. Dus de duurzaamheid is onvoldoende. Ik houd u op de hoogte van meer ellende van deze ketel, en kan nu niet anders dan deze ketel NIET aanbevelen!!

Consupiet 24-02-2021

Nog een update 24-02-2021
Je gelooft het gewoon niet, maar ook na het verwisselen van de driewegklep blijven de klachten bestaan!! Nachten wakker liggen van harde zoem en klang geluiden in de nacht, opnieuw gebeld met de installateur, die zeker wist dat het euvel in de leidingen lag , en daar ook ruim de tijd voor heeft genomen. Hoewel ik beeld en geluidsopnames heb gemaakt van het probleem ,wat duidelijk aangeeft dat genoemde geluiden toch echt uit de ketel komen, heeft de installateur nu toch moeten erkennen dat het toch WEER met de driewegklep te maken heeft.... Hij heeft het probleem nu doorgeschoven naar Nefit.. En ik wacht nu al ruim 1,5 week op hun komst.. Ben heel benieuwd of het ooit nog goed gaat komen, voor mij is 1 ding zeker: nooit meer een Nefit ketel voor mij!!

Consupiet 23-04-2021

Laatste update: Uiteindelijk kwam na 5 weken de Nefit servicedienst langs. Na opnieuw vervangen van de driewegklep was het probleem binnen een half uur opgelost.
Conclusie: Installateur heeft eerder een fout gemaakt door een defecte driewegklep te vervangen voor een eveneens defect exemplaar. Deze domme fout heeft me ruim een jaar ellende bezorgd! Maar wederom een onderdeel defect bij deze ketel die nog geen 4 jaar oud is, dat voorspelt weinig goeds! U bent gewaarschuwd!!

Terpstra 24-10-2020

warmwatervoorziening laat te wensen over/is niet constant

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Ondervind dezelfde klacht als in een eerdere review van de heer C. Jansen.
Duurt lang voor er warm water is en tijdens gebruik, douchen b.v., wordt water plotseling kouder en komt na zo'n 10 sec. weer op temperatuur.
Ben benieuwd naar andere gebruikers met dezelfde klacht en hoe dat is opgelost.

Pluspunten

• goede verwarming

Minpunten

• slechte warmwatervoorziening

jaap 30-09-2020

niet de goedkoopste en zeker niet de beste

Geschreven voor: Nefit TrendLine II

in 2018 heb ik een Nefit trendline ketel aangeschaft, jaarlijks laat mijn ketel me in de steek onder andere door een defecte drieweg klep en sinds vandaag door de 2e keer de flowsensor die moet worden vervangen. Telkens gaat dit gepaard met het gebrek aan warmwater of geen centrale verwarming en telkens duur de reparatie minimaal 2 dagen als ik geluk heb en het niet in het weekend gebeurt dan duurt het uiteraard langer. Ook zijn het geen reparaties die voor een paar tientjes gerepareerd zijn maar vaak honderden euro's kosten. nu hebben wij speciaal niet voor een goedkope ketel gekozen maar voor een 'betrouwbare'' duurdere ketel helaas valt dit erg tegen.

Minpunten

• vaak defect
  • geen warmwater
  • dure reparaties die lang duren

E. Vervelde 18-04-2020

Nefit hrc30/cw5

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Onze 2e Nefit cv gekocht in oktober 2018. Geplaats door Installatiebedrijf De Kievit uit Dordrecht. In maart dit jaar storing, geen warm water.
Dit is direct verholpen door dezelfde installateur. Reparatie was buiten de garantie periode.
Echter Nefit en De Kievit hebben die onder coulance gerepareerd.
Prima service van beide bedrijven.

Michiel Röben 12-03-2020

Nefit HR trendline hrc30

Geschreven voor: Nefit Trendline II

We hebben een paar maanden geleden onze Nefit Ecomline laten vervangen na 22 jaar trouwe en relatief zuinige dienst. Prima machine maar de service bedrijven wilden de ketel na zo'n lange tijd niet meer servicen. je zoekt dan en komt op een "zuinige" ketel uit van het zelfde merk. Kleine diepte investering maar dan kun je weer 10, 15 jaar vooruit toch? We kwamen uit op een Nefit HR trenline HRC 30. Alles doet het prima, snelle montage geld terug voor onze oude ketel maar... Het blijk een regelrechte energievreter te zijn. Nu al 40 procent hoger dan onze 22 jaar oude Nefit Ecomline HR ketel. hadden we dit maar nooit gedaan! Onze machine werkte prima na 3 redelijke reparaties. Nu verbruiken we meer dan een hoekhuis en we zitten in een tussenhuis. Verbruik voor 5,6 personen. We zijn met zijn 3en. Dit klopt dus niet. waardeloze cv ketel met hoger gebruik dan onze oude en grotere ketel. Warm water inderdaad duurt dat een eeuwigheid en ook nog minder waterdruk bij het douchen. deze ketels moeten verboden worden. We willen besparen en doen daar van alles aan. Zonnepanelen HR++ dubbel glas, Kap isolatie maar de bottleneck is de CV installatie van Nefit. Daar krijgen we nu een gepeperde energierekening van. Bedankt Nefit voor jullie leugenachtige en valse informatie die in de folders staat. Hier klopt helemaal niks van wij zijn een stel zeer ontevreden klanten. De CV gaat er gewoon uit en we kopen er een bij jullie concurrenten. Wat een waardeloze rommelCV is dit!

Pluspunten

• klein
  • stil

Minpunten

• heeeeeeeeeel veel water voor het warm is!
  • heeeeeeeeeel vel energie verloren...
  • zeer ontevreden over dit product

Gerry van Rijt 07-05-2019

Van Top naar Trend

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Na 11 jaar de topline zonder problemen te hebben gehad hebben wij een brief ontvangen van onze installateur dat het toestel of een nieuwe brander moest hebben of dat we ook konden kiezen voor een nieuw toestel met een inruilactie. Dus gekozen voor de Trendline Hrc 30. Blij dat we dit gedaan hebben en weer vol goede vertrouwen de toekomst in kunnen gaan.
Daarom willen we dan ook Nefit en Verwarming Service Beerents bedanken voor dit goede advies en afwikkeling.

Pluspunten

• Snel en veel warm water
  • Werkt perfect met twee kranen warm water

Nefit zonneboiler 1.8 / Grundfos 21-04-2019

zonneboiler werkt misschien wel, de Grundfos na 4 jaar stuk

Geschreven voor: Nefit Trendline II

De Nefit Zonneboiler doet het, maar het apparaat wat de warmte van de panelen omzet naar de boiler zelf ging snel stuk. Niet meer te repareren. De enige manier omdat te toetsten is door een paar keer aan/uit te doen... en tsja.. dan zit er op dat onderdeel ook maar 2 jaar garantie. Nu hij het niet meer doet zie ik niet zo veel verschillen in de resultaten die mijn energieleverancier maandelijks stuurt. Dat kan ook komen omdat vorige jaar een strengere winter was.
Áls hij het doet, biedt het denk ik redelijk warmtecomfort e.d.

C.J.V. Janse 20-03-2019

Slecht warmwater levering

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Het duurt 1 minuut voordat het water warm wordt (afstand ketel - douche 5 mtr) Dan tijdens het douche wordt het water gedurende 1 minuut koud. Monteur is weer gewest en samen met Nefit de instelling gecontroleerd maar geen afwijkingen gevonden. Ik denk dat het de warmte wisselaar is. Ik raad daarom deze HR ketel sterk af gezien de opstelling van Bosch (Nefit)

Pluspunten

• Goede verwarming

Minpunten

• warmwater voorziening

John 18-03-2019

Goed, compact en eenvoudig te bedienen.

Geschreven voor: Nefit Trendline II

Op aanraden van onze installateur kochten wij 1 0 jaar geleden een Nefit Topline. Wij waren daar zeer tevreden over totdat er alarmerende berichten kwamen vanwege het eventuele brandgevaar. Geheel kosteloos werd er een andere en vernieuwde brander geïnstalleerd, alleen de monteur rekende een meerprijs. Dat lag waarschijnlijk aan de installateur. Helaa s ging de inwendige ventilator kapot, logisch na zoveel trouwe dienstjaren. Toen vertelde onze huidige, nieuwe installateur dat er een opruimactie waren na enig beraad maar voor deze nieuwe ketel gegaan. Deze doet het werk net zo goed, is véél compacter maar maakt wat meer geluid i.v.m. de Topline. We zijn tot nu toe zeer tevreden. We hopen hier nog jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• compact
  • zuinig met stroom
  • HR+, dus zuinig met gas

Minpunten

• is niet geheel geruisloos